On 2 Sep., 13:23, skolesk...@hotmail.com wrote:
> On Sun, 02 Sep 2007 09:40:11 +0200, Jansen <Ole.Jan...@Gmail.kom>
> wrote:
>
> >Robert Andersen skrev:
> >> Jeg kan lige nævne at vi snakker 2CV,............
> >> ...... teknikken er jo betydeligt tættere på BMW-
> >> motorcykler end
> >> andre biler...
>
> >> Den ryger lige i citat bogen
))))
>
> >Hov Hov
> >ingen mobning her i gruppen, tak
)
>
> >Ole Jansen
> >BMW K100RT
>
> Nåeh du kører jo en K model, du skulle vel ikke være truffen, det er
> værre for os der kører en gammel R model ¶;-D
>
> Kim
>
> BMW R100RS 1977
>
> MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
Hej allesammen
Undskyld den lidt sene respons. Jeg spurgte (trods alt) også på
citronik.dk's forum, og der var der enighed om at en
stemringskompressor var løsningen. Jeg havde ingen øldåser ved hånden,
så det blev en dåse tun der måtte lade livet. Det lykkedes sent i går
aftes, men det var da stadig ikke nemt. Nu står jeg så med en utæt
olietrykledning til topstykket, der er sq meget arbejde ved gamle
biler. Man laver en ting, 3 andre går i stykker...
I øvrigt var det ikke for sjov at jeg sagde at 2CV og BMW-boxeren er i
familie: De første prototyper af 2CV kørte med BMW-motor, men blev
forkastet pga al for høj ydelse. De kunne jo køre 100 km/t... !
Citroën lavede så deres egen boksermotor på 375 cc og 9 hk, så var der
lidt mere fornuft i det. Senere er vi da heldigvis kommet op på 602
cc, 32 hk og 100 km/t i godt vejr.
Hvis din BMW-boksermotor tikker ved vippearmene kan du montere de
bølgeskiver der er standard på 2CV, så der er lidt detaljer der stadig
er fælles. Sådan var det i hvert fald på den model, der hed 60/2 eller
noget i den stil...
MVH Leo