Kan man reparere bremseskiver?
Fra : Srdanjovic@gmail.com

Dato : 30-08-07 14:42

Hej Gruppe

Har netop været til Syn med min VF700 fra 85´

Desværre var bremseskiverne 3,5 mm og ikke 4 mm, som de skal være, så
derfor blev cyklen ikke godkendt.

Så tænkte jeg på, om man evt. kunne få lagt ny belægning på
bremseskiverne igen? Og hvad det evt. koster?

Nogle der ved noget om dette?

På forhånd tak!

Srdan

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-08-07 15:31

> [...]

>derfor blev cyklen ikke godkendt.

>Så tænkte jeg på, om man evt. kunne få lagt ny belægning på
>bremseskiverne igen? Og hvad det evt. koster?

Klart nej. Find en ny på nettet eller din lokale pusher.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 21:20

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse

> Klart nej. Find en ny på nettet eller din lokale pusher.

Klart JA

Itago, tidligere TMP laver mange forskellige klinger til bremseskiver.
Det kan bare være at det er billigere at købe en ny, evt en uorginal.
Hvis du ikke lige kan finde nogen uorginal til din, så prøv at se hos
fabrikken EBC, de laver næsten til alle cykler.
Forhandler af dele fra feks. MC Nøglen, kan også skaffe EBC skiver.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Srdanjovic@gmail.com

Dato : 31-08-07 11:42

Tak for svarene

Har spurgt Itago hvad de tager for sådan en gang ny belægning, de
tager 2200 kr.

Så det kan vidst bedst betale sig at købe nogle nye tror jeg, selvom
jeg ik aner havd sådan nogle koster.

Nu vi er ved emnet, ved i så om man kan sætte en mindre skive på?
Altså, er synsmanden ligeglad med diameteren på skiven, eller skal
både diameter og tykkelse være efter de gamle forskrifter?

For tænkte på at købe en uorginal og så se om jeg ikke kunne få passet
den ind på en eller anden måde? For kan simpelthen ikke finde en der
passer på min...

Min er 27 cm i diameter...og 6 stk steder hvor man skruer den fast på
hjulet

Og lige et sidespørgsmål...hvad betyder Ø´et ved f.eks. Ø315 mm?? Er
det omkredsen? Diameter?

Mvh

Srdan

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 31-08-07 11:55

Srdan wrote:
>Og lige et sidespørgsmål...hvad betyder Ø´et ved f.eks. Ø315 mm?? Er
>det omkredsen? Diameter?

Ø er diameteren.

Michael Dahlberg

Fra : Srdanjovic@gmail.com

Dato : 31-08-07 11:52

Tak for svarene

[...]

Min er 27 cm i diameter...og 5 stk steder hvor man skruer den fast på

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 12:27

On Fri, 31 Aug 2007 10:56:29 -0000, Srdanjovic@gmail.com wrote:

> Nu vi er ved emnet, ved i så om man kan sætte en mindre skive på?

Nej, ikke uden at flytte kalipre, og det vil være ulovligt alligevel.

Bremseskiver skal passe på diameter, tykkelse, befæstigelse på nav, og have
den rigtige forkrøbning/offset.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Srdanjovic@gmail.com

Dato : 31-08-07 11:59

On 31 Aug., 12:55, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Ø er diameteren.
>
> Michael Dahlberg

Takker

PS.....Der er altså 6 steder man kan skrue den fast...fandt et billed
af den her:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Sabre-VF700-V45-VF750-RT-FRT-BRAKE-DISC-ROTOR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ10066QQihZ009QQitemZ190085835730QQrdZ1QQsspagenameZWD1V