1 uheld, 2 gange selvrisiko?
Fra : Stougaard

Dato : 29-08-07 05:37

Hvis man har en selvrisiko på sin bilforsikring og forårsager en skade på
både egen og modparts bil, skal man så betale selvrisiko for både modpartens
og egen reparation eller går de under samme?
Vil umiddelbart tro at der skal betales 2 gange (ansvar + kasko).

Mvh. Bjarne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-08-07 06:46

"Stougaard" <usenetmail@bjasto.dk> wrote in

> Hvis man har en selvrisiko på sin bilforsikring og forårsager en skade
> på både egen og modparts bil, skal man så betale selvrisiko for både
> modpartens og egen reparation eller går de under samme?

Nej det skal man ikke.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-08-07 06:52

Stougaard wrote:
> [...]
> både modpartens og egen reparation eller går de under samme?
> Vil umiddelbart tro at der skal betales 2 gange (ansvar + kasko).

Nej, men som oftest prøver selskaberne at lave ansvarsdeling, for på den
måde at svindle og bedrage, således at der betales selvrisiko to gange.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Per O.

Dato : 29-08-07 16:17

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men som oftest prøver selskaberne at lave ansvarsdeling, for på den
> måde at svindle og bedrage, således at der betales selvrisiko to gange.

Jeg har prøvet det med ansvar til begge førere, og der trak de kun halv
selvrisiko, da ansvaret blev delt. Ingen problemer med GF der
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-07 08:00

On 29 Aug., 07:51, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Nej, men som oftest prøver selskaberne at lave ansvarsdeling, for på den
> måde at svindle og bedrage, således at der betales selvrisiko to gange.

Og det specielt når det er samme selskab.
Eneste modtræk er at klage til dem, og tilføje at man agter at klage
til Ankenævnet for Forsikring hvis man ikke får medhold.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 29-08-07 17:05

Hejsa

> [...]
>og egen reparation eller går de under samme?
>Vil umiddelbart tro at der skal betales 2 gange (ansvar + kasko).

Kommer an på dine forsikringsbetingelser - hvad står der i din
policce...

Min, fra Top Damark, står det klart - "ved både ansvar- og kaskoskade,
betale selvrisiko kun EN gang"

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-08-07 20:20

Stougaard skrev:
> [...]
> modpartens og egen reparation eller går de under samme?
> Vil umiddelbart tro at der skal betales 2 gange (ansvar + kasko).

En selvrisiko skal kun betales én gang.

Den forsikring der dækker modpartens bil, er din ansvarsforsikring, og
den vil under alle omstændigheder holde dig fri for at betale noget i
selvrisiko.

Der hvor selvrisikoen kommer ind i billedet, er ved kasko-skader, eller
med andre ord, når du skal have forsikringen til at dække dine ting
også. Om det så er en bil, et hus, en dør, eller hvad det nu måtte være,
så er det her beløbets størrelse du selv skal betale. Nogen forsikringer
kan fås uden selvrisiko, men så er præmien naturligvis større, end hvis
der er en selvrisiko på eksempelvis 5.000 kr.

Sagt ganske kort, så er en selvrisiko et beløb du selv skal dække, hvis
din forsikring skal betale skade på noget der tilhører dig.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 18:23

[snip]
> [...]
>
> Sagt ganske kort, så er en selvrisiko et beløb du selv skal dække, hvis
> din forsikring skal betale skade på noget der tilhører dig.

Ja det gælder jo så ikke i alle selskaber... Der er en del selskaber der
også kræver selvrisiko ved rene ansvarsskader, altså uanset om du vil ha'
lavet din egen bil eller ej.

Mvh
Michael

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 31-08-07 22:17

Michael Jørgensen skrev:
> [...]
> også kræver selvrisiko ved rene ansvarsskader, altså uanset om du vil ha'

Sådan et selskab ville jeg holde fingrene fra, uanset hvad de ellers
tilbyder.

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-09-07 13:43

Michael Jørgensen skrev:
> [...]
> også kræver selvrisiko ved rene ansvarsskader, altså uanset om du vil ha'

Hvordan vil du få dit forsikringsselskab til at betale for at få lavet
din bil hvis du kun har en ansvarsforsikring?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 18:06

[snip]

> Hvordan vil du få dit forsikringsselskab til at betale for at få lavet din
> bil hvis du kun har en ansvarsforsikring?

Hvor læser du at jeg kun har ansvarsforsikring (hint: det var jo slet ikke
det sagen handlede om)?

Det som jeg skrev var, at uanset hvad så vil visse selskaber opkræve
selvrisiko såfremt selskabet bliver belastet - altså har nogen udgift til
reperation af en eller flere af de involverede biler - af skaden.

Capice?

Mvh
Michael

Fra : Jesper Juul

Dato : 07-09-07 13:30

Michael Jørgensen skrev:
> [...]
> selvrisiko såfremt selskabet bliver belastet - altså har nogen udgift til
> reperation af en eller flere af de involverede biler - af skaden.

Nope ikke en meter.

Jesper