GSXR 1100 eller FZR 1000
Fra : Kristian K

Dato : 29-08-07 13:07

Hej til gruppen

Jeg har for år tilbage, ca. 15 år, kørt motorcykel gennem 5 år. Stoppede af
mange årsager bl.a. arbejde flere steder i udlandet.
Jeg er nu nået til det punkt hvor jeg simpelthen er nødt til at have en
motorcykel igen...
Jeg kigger efter en af følgende motorcykler: Suzuki GSXR-1100 eller Yamaha
FZR-1000 i ca.-årgang 92-95. Grunden til jeg kigger på disse 2 er at de,
"dengang" jeg kørte, var noget nær det ultimative.
Og dagens ultimative må jeg jo så vente med at købe til om 15 år når jeg har
råd til dem...

Er der nogen her der kan fortælle mig fordele og ulemper over for hinanden
med disse 2 motorcykler.

Jeg er en gut på ca. 90+ kg og 190cm. Hvordan er kørestillingen på de 2
motorcykler? Jeg spørger fordi jeg forleden mødte en GSXR'er. Jeg syntes den
pludselig så ret lille ud. Det mener jeg ikke at kunne mindes. (ja ja
ja...jeg vejede heller ikke 90 kg dengang men alligevel). Jeg ved
selvfølgelig heller ikke hvor stor gutten der sad på Suzuki'en var...

Jeg har desuden hørt at den gamle GSXR-1100 med oliekøling skulle være bedre
en den med væskekøling.... Hvorfor det?

Er der nogen her der kender til nogensteder man kan slå mc-revyen op
elektronisk, altså især de omtalte årgange, så man kan sammen data'er fra de
forskellige årgange.

Jeg håber at høre en masse input, fra en i øvrigt meget inspirerende NG, på
trods af den lange smøre.

Mange hilsner med ønket om god vind til alle

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-08-07 13:47

Kristian K wrote:
> [...]
> "dengang" jeg kørte, var noget nær det ultimative.
> Og dagens ultimative må jeg jo så vente med at købe til om 15 år når jeg har

Det kender jeg godt - havde ønsket mig en FJ1100 / 1200 længe, og købte
en som genstarter. Jeg kan nu se at jeg var for ung til det, og har
skiftet til en mere moderne TDM900. FJ'eren kører fint og har masser af
bøf, men forskellen til TDM'eren er stor - meget lettere, og meget
sjovere at smide rundt i svingene. Bare for at få åbnet dine øjne for
udviklingen - en FZR1000 er sikkert fin i dag, men en nyere 750'er kan
måske give dig langt mere køreglæde. Og de to ældre imponerer ikke nogen
længere.

Ikke at jeg tror at det kan rive dig væk fra drømmen, men nu fik jeg det
sagt.

> [...]
> ja...jeg vejede heller ikke 90 kg dengang men alligevel). Jeg ved
> selvfølgelig heller ikke hvor stor gutten der sad på Suzuki'en var...

De er små - jeg blev med mine 195cm _meget_ glad da jeg satte mig på
TDM'en - endelig en cykel i voksenstørrelse. Prøv nogle i det segment -
V-Strom, TDM, Versys, Varadero. Herlige køremaskiner.

> Jeg har desuden hørt at den gamle GSXR-1100 med oliekøling skulle være bedre
> en den med væskekøling.... Hvorfor det?

En and?

> Er der nogen her der kender til nogensteder man kan slå mc-revyen op
> elektronisk, altså især de omtalte årgange, så man kan sammen data'er fra de
> forskellige årgange.

På biblioteket.

Held og lykke med genstarten - og nap et bronzekursus at komme i gang på
: http://www.dmc-org.dk - det er en livredder.

--
vh
Torben

Fra : Killerbee_dk

Dato : 29-08-07 21:37

Hej Kristian,

Jeg er måske ikke den rigtige at spørge, eftersom jeg har en FZR 1000 EXUP
til salg på dba

(meget billigt ).

FZR'en er en fin knallert og lidt bedre rent kvalitetsmæssigt sammenlignet
med Sukien.

Dog har de en lille defekt med olieforbruget (se mit svar lidt længere nede
i tråden).

Jeg har aldrig prøvet en GSXR 1100, men kun en 750 og det var absolut også
en meget fin cykel.

Hvis valget falder på en FZR synes jeg at du skal sørge for at få en EXUP
model, hvor udstødningssystemet er intakt.

Det vil sige at det er OK med carbonpotte, men den skal være dysset til det
og EXUP-ventilen og servoen skal fungere.

Derudover så har EXUP'en 147hp mod 135hp for en alm. FZR, hvis jeg husker
rigtigt.

Og så lige til sidst:

Hvorfor sælger jeg min FZR?

Fordi jeg er blevet gammel og har købt en Ducati

God jagt!

Kenneth

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-08-07 07:29

Kristian K wrote:
> Er der nogen her der kender til nogensteder man kan slå mc-revyen op
> elektronisk, altså især de omtalte årgange, så man kan sammen data'er
> fra de forskellige årgange.

Fildelingsprogrammer som fx emule.

/jim

Fra : Kristian K

Dato : 31-08-07 08:08

Mange tak for svarene... Hvis der er flere der har noget interessant omkring
de nævnte modeller må I selvfølgelig meget gerne melde ind...

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-08-07 09:26

Kristian K wrote:
> [...]

Ikke overfor hinanden. Men jeg véd at Bike (eller mc-nytt, det er de 2 blade
mit bibliotek har) en gang lavede en dyst mellem "din" gamle gsxr, og en ny
gsxr.

/jim