En lidt ubehagelig oplevelse
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 18:51

Hej NG

Synes lige jeg vil dele en lidt ubehagelig oplevelse jeg havde på en tur i
fredags.
Jeg kom kørende i nordlig retning, lige nord for Brøns i Sdr. Jylland, da
jeg pludselig ser en bil trække ud til overhaling.
Jeg bremser ned, men kommer dog ikke helt i holdt, men billisten viser på
ingen måde lyst til at trække ind igen, så resultatet er at vi passerer
hinanden med mindre end et kut-hår imellem os.
Må nok indrømme at jeg var en anelse urolig på min ca 180 km tur hjem :(
Men håber da at billisten har siddet lidt urolig i hans forhåbenlige fækalie
indsmurte boxere ;)
Tja, håber ikke der i min fremtid bliver flere af den slags oplevelser, for
det kan jeg da godt være foruden.

Mvh

Thomas

Fra : Glavind

Dato : 26-08-07 19:26

"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen måde lyst til at trække ind igen, så resultatet er at vi passerer
> hinanden med mindre end et kut-hår imellem os.

Hej Thomas
Var det et af de røde kut-hår?
(det er de værste).
Mvh
Glavind

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 19:34

"Glavind" <Glavind(@)j-gl@vind.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
> Var det et af de røde kut-hår?
> (det er de værste).

He he, det må jeg indrømme at jeg i skyndningen ikke nåede at se efter :)
Men en der vil frem i verden var det dog ;)

Mvh

Thomas

Fra : Bongo

Dato : 26-08-07 21:36

> Men en der vil frem i verden var det dog ;)

Så er det ikke et kut hår, så er det er noget andet... :)

Fra : Max Andersen

Dato : 27-08-07 06:41

T.R. wrote:

> Tja, håber ikke der i min fremtid bliver flere af den slags oplevelser, for
> det kan jeg da godt være foruden.

Jeg ville gerne berolige dig, men min erfaring fra i år alene, er at
bilister har ved vognbaneskift overset mig 5 gange, hvor 3 af dem har
været så alvorlige at det nemt kunne have kostet mig et styrt.

Senest på knippelsbro i København, hvor en ladvogn med nogle håndværkere
trækker til højre ind over min bane(dobbelt vognbaneskift), med 6
bjælker stikkende ud over ladet bagi(uden markeringer, selvfølgelig).

Jeg kunne have fået sådan en række 6x6 tømmer lige i smasken, hvis jeg
ikke havde slået i styret og fulgt ind i en busbane, for at bremse ned
og dytte.

Så de situationer vænner man sig ikke helt til, men alligevel, ved jeg
at de kommer, og jeg overraskes ikke mere af det.

Ville dog gerne køre med videokamera, og hver gang nogen laver noget
livsfarligt lort, så smide det til politiet. Det ville ikke genere mig
det fjerneste.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 14:13

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville gerne berolige dig, men min erfaring fra i år alene, er at
> bilister har ved vognbaneskift overset mig 5 gange

Men moralen er vel så, at man bare må skærpe sin årvågenhed endnu mere, og
så ellers bare bremse hårdt for idioterne.

> Så de situationer vænner man sig ikke helt til, men alligevel, ved jeg at
> de kommer, og jeg overraskes ikke mere af det.

Det kan der jo være noget om

Mvh

Thomas

Fra : H&M

Dato : 28-08-07 17:13

> Tja, håber ikke der i min fremtid bliver flere af den slags oplevelser,
> for det kan jeg da godt være foruden.

Jeg kører af samme grund altid med langt lys, og breder mig alt hvad jeg
kan.
Er jeg i tvivl om de har set mig svinger, jeg blidt fra side til side, for
derved yderlige at gøre opmærksom på mig selv.

P.S. Drop kommentarer om at det ikke er lovligt at køre med langt
lys.......Vi ved det, og er ligeglade, så længe vi overlever.

Pas på dig selv derude....Ingen andre gør.

Fra : Studo

Dato : 28-08-07 17:29

H&M wrote:

> P.S. Drop kommentarer om at det ikke er lovligt at køre med langt
> lys.......Vi ved det, og er ligeglade, så længe vi overlever.
ok, men så en kommentar om at du med det lange lys skjuler den mc som
ligger bag ved dig. De modkørende kan ikke se den pga. dit lange lys.
Og så giver det ikke god kredit fra dine trafikanter at du blænder dem.
(her forudsat at du har en nyere cykel med masser af ly)

> Pas på dig selv derude....Ingen andre gør.
Så sandt, så sandt.

Fra : H&M

Dato : 28-08-07 20:05

> ok, men så en kommentar om at du med det lange lys skjuler den mc som
> ligger bag ved dig. De modkørende kan ikke se den pga. dit lange lys.

Jeg skjuler sgu ikke nogen MC bag mig......Jeg vækker en alt for sløv
billist, som nu er mere oppe på dupperne.

> Og så giver det ikke god kredit fra dine trafikanter at du blænder dem.
Det giver ikke god kredit at køre folk ihjel........

Fra : Perminator

Dato : 28-08-07 20:27

Hej

> [...]
> Og så giver det ikke god kredit fra dine trafikanter at du blænder dem.
> (her forudsat at du har en nyere cykel med masser af ly)

I dag har jeg på den daglige køretur Auning-Højbjerg T/R begge veje haft
fornøjelsen at hægte op på, eller blive indhentet af en fremmed MC. Det
gælder specielt på Skødstrup motorvejsstykket og den berygtede Grenåvej.

Helt intuitivt har "den fremmede" og jeg fulgtes, så længe vore veje ikke
skulle skilles, og kørt forskudt og med passende afstand, og med
formålstjenlige vognbaneskift.
Denne kørsel er med til at skabe opmærksomhed forude, pga. de 2 forskudte
forlygter, og rum, både til siderne og bagud, fordi 2 MCer der følges ad,
skaber en større synlighed og et bedre rum, bl. a. fordi man respekterer at
undgå at trække imellem de to, der åbenbart følges ad.
At der blafrede nogle lange røde krøller ud under hjelmen fra den ene
medkører, gjorde jo ikke turen mindre fornøjelig

Til eftertanke, når man skal samme vej, og er indstillet på at tilpasse
hastighed og kørestil, hvilket jo ikke burde være det store problem i
pendlertrafik.

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-08-07 20:55

Perminator wrote:
>At der blafrede nogle lange røde krøller ud under >hjelmen fra den ene
>medkører, gjorde jo ikke turen mindre fornøjelig

Kører du med lang rød paryk under hjelmen?

Michael Dahlberg

Fra : Perminator

Dato : 28-08-07 21:16

> Kører du med lang rød paryk under hjelmen?
>

> Michael Dahlberg

Næh - er der andre hanner der gør det?? Dem der kan tillokkes er
nok ikke så intressante/interesserede
perminator

Fra : Peter Andreasen

Dato : 28-08-07 21:24

Hejsa

Desværre er det noget alle mc'er skal opleve, har kun kørt mc i knap en
sæson og det der er allerede oplevet.

Da jeg også har bil ( i 14 år ) så kan jeg godt se hvad problemmet er med
billister der overser mc'er og det er alle de forpulede knallet 45 der er
kommet, det gør at billisterne ser alle 2 hjulede som 45 knallet, incl.
motorcykler.

Hvis jeg ikke husker helt galt begyndte problemmet for alvor dengang hvor
mc'er ikke længere var ene om at køre med lys på.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Bongo

Dato : 29-08-07 15:56

> [...]
> billister der overser mc'er og det er alle de forpulede knallet 45 der er
> kommet, det gør at billisterne ser alle 2 hjulede som 45 knallet, incl.

Det er uden tvivl rigtigt, men vi må også gribe i egen barm. Der er en del
mc syntes jeg der placerer sig th. i vognbanen hvilket bidrager til
bilisternes fejl opfattelse af dem.

Vh Bongo

Fra : Peter Andreasen

Dato : 30-08-07 11:23

Hejsa det er korrekt

en Mc skal placere sig lige til venstre for midten.

Problemmet er så bare at det samme gør sig gældende for en 45 knallet.

Men jo en mc der placere sig helt til højre kan være et problem, jeg kører
selv gs400 der ikke er en hurtigløber og jeg ligger tit på 85-90 stykker og
så bliver man overhalet tit, så jeg har en tiltends til at trække til højre.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : Western

Dato : 30-08-07 12:13

"Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.danmark(fjern 1HX)> skrev i en
meddelelse news:46d69a99$0$93825$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa det er korrekt
>
> en Mc skal placere sig lige til venstre for midten.
>
> Problemmet er så bare at det samme gør sig gældende for en 45 knallet.

Hvor finder du belæg for det med øv'erten?

--

Leif Westen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-08-07 13:02

Western skrev:
> "Peter Andreasen" <1HXpetaas@petaas.danmark(fjern 1HX)> skrev i en
> meddelelse news:46d69a99$0$93825$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvor finder du belæg for det med øv'erten?

i færdselsloven såmend

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Western

Dato : 30-08-07 16:21

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev

> i færdselsloven såmend

Tak! Øv'ert-regler har ikke rigtigt interesseret mig, så det er nyt for
mig.

Og reglen er i mange situationer ikke just hensigsmæssig. Ganske som
øv'erten selv!

--

Leif Westen

Fra : Peter Andreasen

Dato : 30-08-07 23:32

Hva så i starten med 45 knallet ? der måtte den faktisk køre på motorvej, da
daværende færdselslov sagde at alle indregisterede kørertøjer der kunner
køre mere end 40 km/t måtte køre på motorvej.

--
Mvh Peter Andreasen
Suzuki GS400 B årg. 1977

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-08-07 15:27

Peter Andreasen skrev:
> Hva så i starten med 45 knallet ? der måtte den faktisk køre på motorvej, da
> daværende færdselslov sagde at alle indregisterede kørertøjer der kunner
> køre mere end 40 km/t måtte køre på motorvej.

vås

Mindste hastighed at siden harald blåtand været 60

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 31-08-07 16:23

J.C.Kløve wrote:

>vås

>Mindste hastighed at siden harald blåtand været 60

Nu er det dig der våser.
En motorvej må kun befærdes af indregistrerede motorkøretøjer,
der er godkendt til frembringelse med en hastighed af mindst 40 Km/t.
Fra min teoribog af 1970.

Michael Dahlberg

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-08-07 16:30

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> En motorvej må kun befærdes af indregistrerede motorkøretøjer,
> der er godkendt til frembringelse med en hastighed af mindst 40 Km/t.

dam'n!

Jeg æder mine ord efter lidt googling -

Phøj - hvor det smagte

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 31-08-07 16:37

Michael Dahlberg wrote:
>Nu er det dig der våser.
>En motorvej må kun befærdes af indregistrerede motorkøretøjer,
>der er godkendt til frembringelse med en hastighed af mindst 40 Km/t.
>Fra min teoribog af 1970.

Se i øvrigt:
http://da.wikipedia.org/wiki/Motorvej

Der ser det da ud til at de 40 Km/t stadig er gældende (lidt over ½ nede)

Michael Dahlberg

Fra : C K Hansen

Dato : 01-09-07 10:13

Peter Andreasen skrev:
> Hva så i starten med 45 knallet ? der måtte den faktisk køre på motorvej, da
> daværende færdselslov sagde at alle indregisterede kørertøjer der kunner
> køre mere end 40 km/t måtte køre på motorvej.

Knallerter, herunder knallert 45 må ikke køre på motorvej.
Nedenstående er klippet fra færdselsloven
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20060110029

§ 2. I denne lov forstås ved:
13. Motorkøretøj:
motordrevet køretøj, der hovedsagelig er indrettet til selvstændigt at
benyttes til personbefordring eller godstransport. Knallert anses dog
ikke som motorkøretøj. Motordrevet køretøj, som er indrettet til at
trække andet køretøj eller arbejdsredskab, og som er konstrueret til en
hastighed af over 40 km i timen, og motordrevet køretøj, som er
indrettet til andet formål, og som er konstrueret til en hastighed af
over 30 km i timen, anses ligeledes for motorkøretøj. Motorkøretøjer
inddeles i bil og motorcykel.

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en
sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan politiet tillade kørsel med blokvogn, hvis en
transport ikke med rimelighed kan gennemføres på anden måde.

Stk. 3. Uanset stk. 1 kan politiet tillade kørsel som led i
erhvervsudøvelse fra nærmeste tilkørsel til nærmeste frakørsel på
motorveje over Storebælt og Øresund med andre motordrevne køretøjer end
de i stk. 1 og 2 nævnte, hvis kørslen ikke med rimelighed kan
gennemføres på anden måde. Der kan ikke gives tilladelse til kørsel med
knallert på de nævnte vejstrækninger.

Stk. 4. Justitsministeren kan fastsætte regler om kørsel med motordrevne
køretøjer på motorvej efter stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte
bestemmelser om betaling for politimæssig assistance, der efter
politiets skøn er påkrævet ved gennemførelse af sådan kørsel.