Bremsecylinder KTM 85sx
Fra : Ivan

Dato : 26-08-07 14:19

Hej er der nogen der kan hjælpe her?

Har en KTM 85sx motocross-cykel.

Efter jeg skiftede bremseklodser på bagbremsen er der ikke længere noget
bremsetryk.

Udluftning hjalp ikke, og jeg er kommet frem til at problemet må ligge i
bremsecylinderen.

Jeg har afmonteret den, og har hældt vand i den, og jeg kan konstatere at
der ikke blivet suget væske fra væskekammeret og ind i pumpen.
Hælder jeg vand i afgangsrøret fra pumpen, så blivet vandet presset ud med
pænt tryk, men der bliver ikke suget nyt vand fra kammeret og ind i pumpen.

Jeg kan ikke skille pumpen ad, da den sidder med en meget stram låsering,
som er presset ind i en recess.

Er der et trick for at få den til at virke igen, uden at skille den ad?

Fra : Ivan

Dato : 29-08-07 17:26

Problemet er løst

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 23:18

> Problemet er løst
> "Ivan" <no.direct.replies@please.com> skrev i en meddelelse

Er der ikke en mulighed for at stemplet kan trækkes længere tilbage?
Jeg har jævnligt set at folk har troet at bremsepedalens højde skulle
justeres på stødstangen til stemplet og derved blot hat trykket stemplet ind
forbi det hul hvorfra der skal "suges" (pedalhøjde justeres korrekt på en
dertil forekommende stopskrue på stellet et sted!), måske at det samme er
tilfældet på KTM'en :-/

--
Armand.