MCer i medierne
Fra : m0rt3n

Dato : 26-08-07 11:17

Har vi ingen uddannede statistikere i landet, som kan se gennem tal og give
nogle ordentlige forklaringer? Nu skyldes de mange dødsulykker, at de
50-årige er uerfarne, ifølge de genier, som medierne støver op. Forkert:
Erfaring hjælper ikke, når en bil laver uvending eller ikke overholder
ubetinget vigepligt. De 50-årige brager igennem statistikerne, fordi de
udgør flertallet af MCister. Det er da klart. Men (igen) er det lettere at
give MC-folket skylden, i stedet for at tage fat om de reelle problemer.

Der er snart fuldstændig umuligt at finde en smule vej, hvor man kan vride
øret om, uden en eller anden hat kommer ud fra en sidevej.

-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Specks6812

Dato : 26-08-07 11:24

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> said in

> [...]
>
> Der er snart fuldstændig umuligt at finde en smule vej, hvor man kan
> vride øret om, uden en eller anden hat kommer ud fra en sidevej.

Jeg tror reelt at der er mange tåber med høje dødsønsker på to hjul.
Desværre ødelægger de tåber det for alle de redelige motorcyklister som
ikke lider af adrenalin-spasmer i højre håndled.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-08-07 11:45

m0rt3n wrote:
> Forkert:
> Erfaring hjælper ikke, når en bil laver uvending eller ikke overholder
> ubetinget vigepligt.
Ikke enig!

Vi er helt enige om at man, uanset hvor meget man kører, kun har meget
ringe mulighed for at påvirke modparten i ovenstående situationer.

Men man har nu (IMO) noget bedre mulighed for at spotte en potentiel
farlig situation når har mere erfaring på 2 hjul, og dermed kan nå at
bremse e.l., fordi man qua bitre erfaringer oftere når at tage farten
lidt og lægge an til katastrofeopbremsningen, samt at man mestrer
sidstnævnte bedre!!!

Andre fakta kommer så også ind i billedet som ikke er til "voksnes" fordel..
1. reaktionstiden bliver dårligere og dårligere med alderen storset fra
er barn.
2. Typen af MC, der køres på. En tip top sports MC, har betydeligt
kortere bremselængde ved samme hastighed en f.eks en guldvirago eller en
chopper, og det er lige præcis ofte sidstnævnte type MC som dem over 50
tiltrækkes af..

Thore

Fra : Peter Z

Dato : 26-08-07 14:31

hvis jeg skal gætte på nogen årsag til de "gamles" uheld kan det måske være
at der er nogle som køre som om de kørte i en bil - dvs. at modparten har
set dem

just my 5 cents

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 16:42

> [...]
>
> Der er snart fuldstændig umuligt at finde en smule vej, hvor man kan vride
> øret om, uden en eller anden hat kommer ud fra en sidevej.

Hej.
Jeg kommer lige fra Bronzekursus i Tune og der var TV2 News ude for at lave
et indlæg til iaften. Journalisten fortalte at det netop drejede sig om de
mange dødsfald i år.
Det bliver sendt kl 19.00 efter hvad vi fik oplyst.
/Bo S.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-08-07 19:36

"Bo S." <hanbo(snabelA)tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> mange dødsfald i år.
> Det bliver sendt kl 19.00 efter hvad vi fik oplyst.

Og det blev sendt i TV2 Nyhederne. Det kan ses på TV2's sputnik side:
http://sputnik.tv2.dk/ - klik ind på Nyhederne 26.08.98 kl 19.00 og så
et godt stykke nede (men dog stadig før Alexandra :)

/PS: Tak for en god weekend.

Kai (ej linselus)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-08-07 12:33

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote:

> Og det blev sendt i TV2 Nyhederne. Det kan ses på TV2's sputnik side:
> http://sputnik.tv2.dk/ - klik ind på Nyhederne 26.08.98 kl 19.00 og så
> et godt stykke nede (men dog stadig før Alexandra :)

Ligeledes var der noget om emnet i Go' Aften Danmark, kan også ses på
sputnik, søg på motorcykel og vælg det indslag der hedder "Mange dør på
motorcykel" og varer 7 minutter og 24 sekunder.

Synes faktisk at Mogens Wilbert er nogenlunde fornuftig at høre på,
ihvertfald i forhold til La Cour Sell.

> /PS: Tak for en god weekend.

Lige over

--
-René
(ej heller linselus)

Fra : Niels Pein

Dato : 26-08-07 17:30

"m0rt3n" skrev ...

> Der er snart fuldstændig umuligt at finde en smule vej, hvor man kan vride
> øret om, uden en eller anden hat kommer ud fra en sidevej.

Jyllandsringen, Ring Djursland og Padborg Park.
Nemt nok.

Ude i trafikken er der ikke de store problemer hvis man undlader at vride
øret om på andet end motorvej, og i øvrigt er lidt forudseende og placerer
sig rigtigt på vejen.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Emil

Dato : 27-08-07 08:37

On Aug 26, 6:30 pm, "Niels Pein" <forn...@efternavn.dk> wrote:
> Jyllandsringen, Ring Djursland og Padborg Park.
> Nemt nok.

Haha, haha, ha, muhaha, hæ hæ hæ, thihi, den var god!

Prøv du at vride lidt i øret på dine maskine på de omtalte asfalterede
områder. Der går lige præcis 30 sekunder, så står der en nabo og råber
op om miljølovgivning og støjforurening. Det er så slemt, at de nye
600cc sportsmaskiner ikke kan køre med på Ring Djursland, selv i
standard trim. De larmer simpelhen for meget?!?

Mvh.

Emil S. Hansen
Der er glad for at vi kan exportere vores motorsport til Sverige og
Polen (endnu).

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-08-07 08:44

m0rt3n wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/08/25/233206.htm
>
> Har vi ingen uddannede statistikere i landet, som kan se gennem tal
> og give nogle ordentlige forklaringer?

Jeg tror ikke der er tal nok. Det bliver gæt og gisninger.

Men jeg hørte i morges at bilerne bliver nyere og nyere, og folk kører
hurtigere og hurtigere. Og at det derfor er blevet farligere, og at det
derfor er hul i hovedet at nedlægge skoler (som jo ellers er så moderne)
uden at sørge for at der er anlagt cykelsti til den skole børnene skal
flyttes til.

Men det er måske også bare fordi skolebørnene er uerfarne trafikanter (som
mcisterne)?

/jim

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 23:08

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubetinget vigepligt. De 50-årige brager igennem statistikerne, fordi de
> udgør flertallet af MCister. Det er da klart.
Mnjaeeh :-/
Eller også består størstedelen af motorcyklister på 50 og derover af
grundigt rutinerede bilister der fornyligt har erhvervet sig mc-kørekort og
derfor lettere overraskes af muligheden for at blive overset, end en yngre
der ikke har haft samme tid til at få sit verdensbillede forvrænget bag et
rat !?

--
Armand.