Morfar bil vs T-Hansen style
Fra : fdsf

Dato : 26-08-07 21:01

En dag på vej hjem fra arbejde i min kære Berlingo. En T-Hansen styled opel
corsa ligger tæt i røven og vil om og er utålmodig, man kan nok ikke ligge
bag en Berlingo når man er T-Hansen styled. T-Hansen styled menes - hvide
baglygter - larme huller o.s.v. Den stakkels Corsa får overhalet, men jeg
giver den gas og får overhalet flere biler jeg kører også forbi den lille
coarsa - Nu går de unge drenge grasurk, sådan en Berlingo kan bare ikke
overhale os, men ak den bruger 3 km på at overhale en bil og Berlingoen med
sine 110 hk flyver bare afsted i 4 gear. Jeg nyder det, jeg synger sammen
med stereoen, de stakkels T-Hansen drenge må se i øjnene at Berlingo den dag
blev deres overmand og undrer sig nok den dag i dag at en standard Berlingo
rykkede fra deres Corsa 1.0 (eller hvad det nu var). Min pointe her er - har
i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad er der lige der sker.
Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor latterlig jeg var i det
moment.

Fra : Per O.

Dato : 26-08-07 21:14

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> pointe her er - har i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad er
> der lige der sker. Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor

Jeg erklærer mig skyldig med det samme. Jeg elsker simpelthen at jorde en af
de gejlede T-Svansen biler med min helt almindelige MPV (med mere end
120hk). Det rækker fint til at køre lige op med de fleste gamle BMW 318/320
og jorder alle de mindre biler, medmindre de er på ægte steroider og ikke
bare gejlet med bredere fælge og spoilere.

Det går mig kun på, når ungersvenden viser sig at være født uden hjerne, og
pludselig laver et eller andet fuldstændigt sindssygt, for at komme foran
for enhver pris .. så stopper jeg straks legen .. så lad dog idioten køre,
tænker jeg. Sådanne små fyre med massive mindreværdskomplekser er jo
alligevel udenfor pædagogisk rækkevidde, og jeg håber bare de ikke tager
andre med i døden, når de uden seler tager på "markarbejde" med T-Svansen
mobilen.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Peter Frost

Dato : 26-08-07 21:20

>Min pointe her er - har i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad
>er der lige der sker. Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor
>latterlig jeg var i det moment.

En splinter ny MB C klasse, ruller op på siden, et par danske fyre i
20'erne, begge kasket, begge med middeløstlige forældre ;) Den ene skæver
over på Volvo'en, den ene fniser... der bliver grønt, og jeg gider ikke, det
opfanger de, og derfor er det bare sædvanlig igang sætning... nede ved
Flintholm station flættes der sammen til én vogn bane... jeg ligger ved en
1½ meter foran, da de syntes de lige skal uden om... Trods 1800 kgs Volvo og
automatgear, må de efter ca 200 meter med vedvarene accl. erkende de ikke
kommer uden om den steglende elg de for grinte af ;)

-Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-07 21:20

fdsf skriver:

> Min pointe her er - har
> i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad er der lige der sker.

Tl trods for 140 jydske bryggerhingste under hjelmen af "firmaslæden" må
jeg sige nej. Det jeg finder morsomt er at T-Hansen style bilen
alligevel holder ved siden af igen i næste kryds. Er det en vej jeg
kender krydsene på er det sjovere at afpasse farten og komme trillende
først over næste kryds, hvor T-Hansen style bilen er i fuld gang med at
gasse op.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-07 03:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> kender krydsene på er det sjovere at afpasse farten og komme trillende
> først over næste kryds, hvor T-Hansen style bilen er i fuld gang med at

Hæ, den har jeg lavet. Dog ikke overfor en T-Svansen bil, men en BMW 5xx.

Han havde ligget og villet lege med min 1,6 diesel Passat taxi over de
sidste ca 10 km, men da jeg passerede stregen med 80 km/t (det tilladte
på stedet) da det skiftede fra gult til grønt mens han holdt og først
skulle igang ville han ikke lege mere.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-08-07 01:50

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> tilladte på stedet) da det skiftede fra gult til grønt mens han holdt
> og først skulle igang ville han ikke lege mere.

Amatør nisser.
Den leg har jeg leget med politiet og jeg vandt Kørte på en firesporet
vej da en hurtigående æske kom op i måsen på mig og blinkede vildt.
Jeg lå i venstre spor fordi der var et venstresving der skulle tage lidt
senere
og ville ikke trække ind fordi der var rødt i næste lyskrys. Nå men inden
om kom den hurtigtgående og sørme om det ikke var et par strisser i en
reklamevogn. Efter deres fine indenoms overhaling fes de op og holdt i kø
ved lyskrydset hvor jeg kom med min sædvanelige marshhastighed (lige
under klippet) og kørte forbi strisserne der skulle have slæbt mondeoen
igang.
Sjovt nok drejede strisserne fra næstegang. Mod panserstationen. Der var
nok kommet et opkald om at kaffen var ved at blive kold.
Dette foregik om natten og strisserne havde ikke udrykning på og deres
senere kørsel viste at det var der heller ikke.

mvh
Henning

Fra : Leonard

Dato : 28-08-07 08:36

On Tue, 28 Aug 2007 02:49:48 +0200, Henning Præstegaard wrote:

> Dette foregik om natten og strisserne havde ikke udrykning på og deres
> senere kørsel viste at det var der heller ikke.

Det er da dig, der er amatør.
Jeg har oplevet med en politibil med udrykning.
Under udrykningskørsel holder de jo næsten stille inden de kører over et
kryds, der har rødt lys.
Jeg kørte i en taxa på vej ud efter kunder, i Odense. Hvor Rugårdsvej
begyndte valgte jeg indersporet, omkring midnat og der var ingen trafik.
Blev overhalet af en politibil med blå blink, som holdt næsten stille i
krydset ved Falck, da jeg gled indenom for grønt. Dette gentog sig ved
Grønløkkevej og derefter kommer et højresving, hvor der godt nok er 2
vognbaner, men mange synes ikke det er sjovt at overhale der, og efter
svinget kan det næste lyskryds ses, som også er rødt, så der valgte de
at blive bagved med de blå blink. Det venstre spor bliver til svingbane
og det næste stykke vej, er der kun en vognbane. Jeg satte farten op til
de 70, som passer med det næste kryds (der var 50 km/t på stedet) og med
de blå blink lige ved bagsmækken passeres dette lige det skifter til
grønt og hastigheden øges yderligere, da der nu er langt til det næste
lyskryds, men stadig ikke plads til at overhale. Kort før dette kryds
bliver vejen igen 2 sporet og jeg holder pænt til højre og sætter farten
lidt ned, for lige at få det til at passe med det næste kryds og da jeg
rammer dette som det skifter til grønt er politibilen på min venstre
side og overhaler, mens betjenten hilser venligt og nikker til mig.

Så er det sjovt at være chauffør

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-07 20:42

Leonard skrev:
> [...]
> rammer dette som det skifter til grønt er politibilen på min venstre
> side og overhaler, mens betjenten hilser venligt og nikker til mig.

Det der er jo ikke at lege med dem. Men at lære dem at køre bil.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-07 20:40

Henning Præstegaard skrev:
> [...]
> Dette foregik om natten og strisserne havde ikke udrykning på og deres
> senere kørsel viste at det var der heller ikke.

Ok, den kan jeg ikke stikke.

Det eneste jeg har gjort "overfor" dem var engang jeg havderet meget
travlt med at nå til Tirstrup med kunder. Den fik lov at gå det
tilladte, plus lidt, så jeg kunne snige mig forbi dem. Og da de ikke var
at se mere fik den kniven.

(Jeg finder det til stadighed grinagtigt at folk ikke tør overhale en
reklamevogn, end ikke selvom den ligger med 10 km/t under det tilladte.)

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 21:23

On Sun, 26 Aug 2007 22:01:12 +0200, "fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu>
wrote:

> [...]
>Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor latterlig jeg var i det

I mine yngre dage med en "camoufleret" Golf 1.8 var det hamrende skægt
at se de unge mennesker tampe livet af deres skrammel for at hænge på
- i dag gider jeg ikke, det er simpelthen for farligt. En sjælden gang
hvor der er plads kan jeg godt lige markere, at "du fik lov"
men....konen er tilfreds med størrelsen osv......så jeg gider sq
egentlig ikke bevise noget.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Snuden

Dato : 26-08-07 21:45

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

Så er det lidt sjovere, at køre i en bil m 270 HK og køre
"gammelmandskørsel" og vide at det er de færreste kan følge med hvis det kom
dertil...

Snuden

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-08-07 22:51

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev :

>Så er det lidt sjovere, at køre i en bil m 270 HK og køre
>"gammelmandskørsel" og vide at det er de færreste kan følge med hvis det kom
>dertil...

Hvorfor nøjes med 270 ?

--
Jan_stevns

Fra : Snuden

Dato : 26-08-07 23:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor nøjes med 270 ?

Fordi det var hvad jeg nu lige kunne få den dag (en hyrevogn)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-08-07 23:30

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev :

>Fordi det var hvad jeg nu lige kunne få den dag (en hyrevogn)

ok -

Jeg har lige vækket hele nabolaget, og mine 350+ hypper ;)

Om SPirilen slog en bagskid ?? Det skal jeg fortælle, når jeg har
fundet hunden igen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 23:36

On Mon, 27 Aug 2007 00:30:06 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>ok -
>
>Jeg har lige vækket hele nabolaget, og mine 350+ hypper ;)
>
>Om SPirilen slog en bagskid ?? Det skal jeg fortælle, når jeg har
>fundet hunden igen ;)

fra 1968??????
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-08-07 06:24

Ivan Madsen <> skrev :

>fra 1968??????

hentyder 1968 til årstallet hvor du sidst hørte det udtryk ?? -
ellers tror jeg desværre jeg fatter hat ;)

Setto er nu fundet .... inde under sengen.
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 08:58

On Mon, 27 Aug 2007 07:23:33 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>hentyder 1968 til årstallet hvor du sidst hørte det udtryk ?? -
>ellers tror jeg desværre jeg fatter hat ;)
>
>Setto er nu fundet .... inde under sengen.

en lang tankerække endte ved "en bagskid fra 1968" - Niels Skousen,
men jeg kan godt se, den var langt ude
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-08-07 21:53

Ivan Madsen wrote:

> en lang tankerække endte ved "en bagskid fra 1968" - Niels Skousen,
> men jeg kan godt se, den var langt ude

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-08-07 21:40

wrote:

> [...]
>i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad er der lige der sker.

Oh-ja... Sjællandsbroen en morgen i ferien, jeg i min ret så gab-gab
agtige Skoda Octavia 2.0TDI DSG. Frem til rødt lys efter udfletningen
fra motorvejen, lægger mig til venstre da jeg skal videre frem til
København C. Fyr i sin BMW 3xx Cabriolet med kaleschen nede frem ved
siden af mig ved stoplinjen på højre side. Det bliver grønt. Kan høre
at han giver den godt med gas. Lægger speederen fladt i Octaviaen.
Næh, han kommer ikke forbi selv om han prøver.

Det var da lidt sjovt... Nok også lidt latterligt og barnligt, der var
jo rødt i næste kryds. Men BMW fyren måtte sande at en Skoda blev hans
overmand den dag. Nuvel, jeg må jo erkende at det ikke er den
hurtigste bil jeg kører p.t., og andre gange går det anderledes. Men
den ER nu altså ret så kvik til 130 hvis man vil det.

Ved ikke hvad der præcist sker - det er vel bare det indre legebarn
der lige bliver sluppet løs et kort sekund.

Det samme sker så i øvrigt også i de "dyre" biler - før Skodaen kørte
vi i en 2002 BMW 530dA stc... Der oplever man det samme på for
eksempel Frederikssundsvej. Og i særdeleshed fruen var meget "udsat"
for middelalderende mænd i deres firmabil-halv-sløv-motor-Volvo/Passat
at de lige skulle vise hvad deres bil kunne. Man skal stå tidligt op
eller køre i en bil med bare lidt motor for at trække fra sådan en 6
benet tysk diesel vogn med automatgear og 193 hk.....

** Lars

Fra : Tom

Dato : 26-08-07 21:47

> [...]
> pointe her er - har i også ladet jer rive med i sådanne dueller, hvad er
> der lige der sker. Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor

Jeg gjorde det engang på motorvejen ved en Audi ??? mens jeg kørte Sierra
(m. turbo). Det var da meget fornøjelig at give ham hjul mens han gav mig
finger, lys m.m.
I dag gider jeg ikke fordi det er for farligt og fordi mondeo'en har
umådeligt svært ved at tage noget som helst i acc. Det er kun tophastigheden
der er ok på mondeo'en

--
Tom

Fra : RP

Dato : 27-08-07 08:42

> Jeg har lige vækket hele nabolaget, og mine 350+ hypper ;)

Har du haft den på rullefelt? De fleste med en gammel amerikaner
bliver lidt skuffet når de får den målt
Har selv en '68 corvette der 'kun' rullede små 200 hk

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-08-07 16:40

Isang tao pinangalanan, RP <roald.poulsen@gmail.com> nagsulat:

>Har du haft den på rullefelt? De fleste med en gammel amerikaner
>bliver lidt skuffet når de får den målt
>Har selv en '68 corvette der 'kun' rullede små 200 hk

Jeg skynder mig lige at svare:
Jeg læste testen til at der var 364 hypper på baghjulene.
Det passede også ret godt til det indtryk jeg fik dengang vi var oppe
at prøve bilen sammen med Bjørn fra Ålborg.
Han fik forresten to ture, en med Jan og en med mig
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-08-07 17:58

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Jeg læste testen til at der var 364 hypper på baghjulene.

346 på hjulene var det ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-08-07 20:05

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

>346 på hjulene var det ;)

Nåeh ja Pyt, faktorenes orden er jo ligegyldig

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-07 21:20

On Mon, 27 Aug 2007 21:04:57 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

>Nåeh ja Pyt, faktorenes orden er jo ligegyldig

>--

Gælder det også når du giver penge tilbage i bussen? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-08-07 11:53

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>
nagsulat:

>On Mon, 27 Aug 2007 21:04:57 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip

>Gælder det også når du giver penge tilbage i bussen? *LOL*

Gå lige en lang tur på en kort mole,hva?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-08-07 17:57

RP <roald.poulsen@gmail.com> skrev :

>Har du haft den på rullefelt? De fleste med en gammel amerikaner
>bliver lidt skuffet når de får den målt

Den har været på rullen - jep

resultatet ligger endda på gruppens hjemmeside

http://www.dkfritidbil.dk/debat/rullefelt_pontiac6_6l.htm

(det er rullet på hjulene - så maskinen giver noget mere fra sig)

--
Jan_stevns

Fra : Martin

Dato : 27-08-07 11:06

> Senere hen kunne min fornuft godt fortælle mig hvor latterlig jeg var i
det
> moment.

Pas nu på du! Det giver faktisk et klip i pappet at sætte farten op når en
anden forsøge at overhale...!

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-08-07 11:28

Martin wrote:

> Pas nu på du! Det giver faktisk et klip i pappet at sætte farten op når en
> anden forsøge at overhale...!

Jeps. Sjov regel - ved start fra lyskryds og på flersporede veje -
f.eks. efter indfletning på motorvej. Reglen har vist ikke undtagelser i
lovteksten, vel?

--
vh
Torben

Fra : Kåre

Dato : 27-08-07 11:51

> Jeps. Sjov regel - ved start fra lyskryds og på flersporede veje - f.eks.
> efter indfletning på motorvej. Reglen har vist ikke undtagelser i
> lovteksten, vel?

Njaaahhhh, er det ikke noget med at en overhaling er defineret med/betinget
af et vognbaneskift???
Hvis der er kø på motorvejen, og ydersporet af en eller anden grund bevæger
sig langsommere end indesporet, så er det faktisk tilladt at "overhale"
indenom, idet man jo bare holde sin bane.
Ved start fra trafiklys er der jo heller ikke tale om en overhaling.

Jeg ved ikke om en overhaling er defineret i færdselsloven???

mvh
Kåre

Fra : Autocadster

Dato : 27-08-07 12:10

Kåre:
> Hvis der er kø på motorvejen, og ydersporet af en eller anden grund bevæger
> sig langsommere end indesporet, så er det faktisk tilladt at "overhale"
> indenom, idet man jo bare holde sin bane.

Så er der heller ikke tale om en overhaling, men blot forbikørsel

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Peter Frost

Dato : 27-08-07 13:25

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kåre:
>
> Så er der heller ikke tale om en overhaling, men blot forbikørsel

Hvilket giver klip hvis betjenten er bitter over der ikke rigtig er andet at
udsætte ! ;)

-Peter F

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-08-07 12:00

On 26 Aug., 22:44, "Snuden" <snud...@gmail.com> wrote:

> Så er det lidt sjovere, at køre i en bil m 270 HK og køre
> "gammelmandskørsel" og vide at det er de færreste kan følge med hvis det kom
> [...]

Det virker ikke altid. Der er mange diesel-Touran og Altea på gule
plader, der liiiige skal se om sådan en halvgammel Jaguar kan noget.
Når jeg er i humør til det får (langt de fleste) en lærestreg. Det er
altså nemt at lægge fra land med automatgear og baghjulstræk
203 HK og 298 Nm til 1750 kg lyder ikke voldsomt, men det virker nu
alligevel...

MVH Leo

Fra : Allan F

Dato : 27-08-07 16:17

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse

For ca. 12 år siden kørte jeg en Mercedes 300D W124 med 136 Hk som taxi.
Ikke den hurtigste bil i byen, men det er jo ikke størrelsen men . . . .

En dag kørte jeg med en ældre dame ad Skibhusvej i Odense. Den lokalkendte
vil omgående huske, at der er en hel række trafikbump, hvoraf nogle er ret
skarpe, mens andre nærmest ikke kan mærkes.

En flok unge fyre i en Peugeot 205 Rallye overhalede over dobbelt optrukne
linje kort før det skarpeste bump, hvorefter føreren bremsede helt ned for
at klatre over kanten uden at tabe lydpotten. Jeg holdt mine 40 km/t og trak
udenom. Den gamle trætte E-model (den havde kørt ca. 290.000 km på det
tidspunkt) kørte over bumpet i fin stil uden at ryste passagereren, mens
205'eren nærmest holdt stille. Jeg tror ikke den gamle dame opfattede hvad
der egenlig foregik.

En anden gang, på Sdr. Boulevard kom jeg kørende i en Passat 1.9 TDi med 90
Hk. Jeg havde den yndigste unge dame som passager, og da jeg holdt for rødt
lys ved sygehuset kom en gammel Opel Ascona op på ydersiden. Føreren kiggede
over på mig, og gassede bilen op. Jeg spurgte min kunde, om hun havde noget
imod at jeg kørte fra ham der? Næh, det gør du bare, svarede hun, og holdt
godt fat i håndgrebet i døren.

Så blev det grønt, og asconaen startede, som om han var betalt for det. Jeg
satte i gang, så min mor ville have slået mig med håndtasken, og råbt "Kom
så i gang, du!" Med andre ord, jeg startede lige så stille op. Ved ringvejen
200 meter fremme holdt asconaen (som jeg vidste den ville) og jeg kom
trillende med 40 km/t, og krydsede linjen da lyset skiftede. På den anden
side af krydset var der vejarbejde og kun en bane ledig, så jeg skiftede til
ydersporet (for asconaen var jo knap begyndt at køre endnu, og fortsatte med
40. Den unge pige på passagersædet var helt opløst af grin. Asconaen måtte
holde sig bag mig et stykke endnu på grund af omkørsel og vejarbejde, og jeg
kunne se på hans blinken med forlygterne, at det ikke lige var det han havde
planlagt.

Hans problem.

Allan F

Fra : Mogens

Dato : 27-08-07 17:06

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkørsel og vejarbejde, og jeg kunne se på hans blinken med forlygterne,
> at det ikke lige var det han havde planlagt. Hans problem.

LOL - forudseendehed er det halve arbejde, når man
kører i byområder. Helt enig

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-08-07 18:31

fdsf wrote:

Nej, men det er nok fordi jeg ikke gider når jeg kører bil!
Men jeg oplever ofte T-Hansen style (eller "min bil er superhurtig) vs
min MC, en Aprilia RSV Mille

Hvorfor fatter folk i biler (næsten uanset hvilken bil) at de ikke har
en jordisk chance op til godt 200 km/t!!!

Et eksempel.. en dag på motorvejen (i tyskland) jeg ligger med ca 140 og
bagved en varevogn, så kommer en tåbe i Audi A8 op bag mig og begynder
at blinke hysterisk med lygterne?! 1. Jeg ligger bag en bil 2. når den
flytter ligger jeg ikke i vejen..
MC'ens overmagt accellerer jeg hårdt op til ca. 200 km/t det tager få
sekunder,et øjeblik efter er han der igen og samme adfærd bare med
200!!.. jeg sætter hastigheden op ad et par gange mere indtil audien
ikke kan mere, altså de 250 km/t.. jeg demonstrer min overlegenhed ved
at geare et gear ned og stadig køre 250. Først der giver han op og
sætter farten ned til 150! troede han selv på det fra starten??

Jeg oplever også tit at folk i store biler prøver at køre fra mig i
lyskryds?! Det gider jeg som regel ikke, med mindre det er rigtig dyr
bil porshe og den slags, blot for at gøre dem kede af det
Hvor mange biler kan præstere 0-100 på knap 3 sekunder???

Thore

Fra : RP

Dato : 27-08-07 20:29

> Den har været på rullen - jep
>
> resultatet ligger endda på gruppens hjemmeside
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/rullefelt_pontiac6_6l.htm
>
> (det er rullet på hjulene - så maskinen giver noget mere fra sig)

Ikke dårligt... Den må være blevet peppet noget lidt op, er den
ikke? Sådan en 76'er, er det ikke oprindeligt en kedelig smog motor
der ligger i sådan en? (jeg kender intet til pontiac, skal det lige
nævnes)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-08-07 21:08

RP <roald.poulsen@gmail.com> skrev :

>Ikke dårligt... Den må være blevet peppet noget lidt op, er den
>ikke?

En kende måske ;)

Edelbrock Performer indsugning og en 4 portet Holley ...
og måske en knast ;)

>Sådan en 76'er, er det ikke oprindeligt en kedelig smog motor
>der ligger i sådan en? (jeg kender intet til pontiac, skal det lige
>nævnes)

Originaler tøffer vist afsted med 190 hypper

De gamle 'kaner maskiner kan prikkes helt sygt - der findes et kit til
maskinen, der bringer den op på 600+ hypper , uden man bliver ruineret

(ok... 1,5 til 2km pr liter ..........)

--
Jan_stevns

Fra : RP

Dato : 29-08-07 07:22

> En kende måske ;)
> Edelbrock Performer indsugning og en 4 portet Holley ...
> og måske en knast ;)

Nahh, så må du også have andre topstykker på Jeg har nøjagtig
samme indsug og street avenger holly monteret på min smallblock, og
ikke mere end 186 heste på rullefelt. Jeg har ret kedelige smog
topstykker monteret fra midt-70'erne

> Originaler tøffer vist afsted med 190 hypper
>
> De gamle 'kaner maskiner kan prikkes helt sygt - der findes et kit til
> maskinen, der bringer den op på 600+ hypper , uden man bliver ruineret

Yes... jeg har lige været ude og hente en 454 cui bigblock, så må vi
se om den kan proppes ned i corvetten engang

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 29-08-07 11:54

RP <roald.poulsen@gmail.com> skrev :

>Nahh, så må du også have andre topstykker på

Måske måske - glemte jeg at nævne headders ? Ja det gjorde jeg nok

Jeg fik en dynge papirer med til den , deribland en hel række
kvittering på noget af det sjove, der var købt til den.

For mig er den "bare" et herligt stykke legetøj.

> [...]

>Yes... jeg har lige været ude og hente en 454 cui bigblock, så må vi
>se om den kan proppes ned i corvetten engang

454 ? - Nu kan det sgu'tte vare længe før Brian Sørup blander sig i
legen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-08-07 21:10

fdsf skrev:
> En morsom historie om at komme før T-Hansen stylede biler

Nu er det jo ikke kun acceleration der kan bringe en T-Hansen stylet bil
i forlegenhed.

For efterhånden 10-11 år siden (den gang min Golf næste lige var rullet
af samlebåndet) kørte jeg ind i Århus fra Randersvej og ved krydset før
Ringvejen kom jeg til at holde bag en discountstylet ældre bil. Jeg
husker ikke hvad det var for én, men lydtrykket fra spilledåsen kan jeg
nemt erindre. De unge fyre i bilen spillede så højt at jeg slukkede for
min egen radio. Da vi havde holdt der et øjeblik kom der en stor dyrere
(BMW, Audi, Mercedes agtig) ting kørende i højre spor og kom til at
holde lige ved siden at den støjende spilledåse.

Efter et øjeblik rullede alle sideruder i den store vogn ned og så
begyndte koncerten. Orgelmusik ved et lydtryk som sad vi inde i selve
orgelpiberne. Jeg kunne overhovedet ikke høre den dum-dum-dum-lyd fra
spilledåsen foran. Totalt overdøvet. Og de unge fyre gloede noget
måbende på gutten med orgelmusikken.

Mvh
Claus

Som stadig kan grine ved tanken om optrinnet