/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Afgiften tilbage?!?!
Fra : karstenjosefsen


Dato : 25-08-07 11:22

Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu bare
vil bruge den til reservedele selv?

Så man kan få afgiften tilbage..
Der er jo ingen grund til at man har alle de penge til at stå og lure inde
ved staten..
De er jo ikke sent til at tage vores penge hvis chancen byder sig..

Hilsen
Karsten



 
 
Dr. Enduro (25-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 25-08-07 11:27

karstenjosefsen skrev:
> Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
> ( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
> Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
> kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu bare
> vil bruge den til reservedele selv?
>
> Så man kan få afgiften tilbage..
> Der er jo ingen grund til at man har alle de penge til at stå og lure inde
> ved staten..
> De er jo ikke sent til at tage vores penge hvis chancen byder sig..
>
> Hilsen
> Karsten
>
>

Hej Karsten Josefsen

Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.

Noget andet er, at cyklen skal bestå syn, før den kan eksporteres, det
kan en cykel, der er tænkt som reservedelslager, vel i de færreste tilfælde.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Veset (25-08-2007)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 25-08-07 20:44

On Sat, 25 Aug 2007 12:26:40 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:

>Hej Karsten Josefsen
>
>Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.

Hvorledes bliver det bedrageri?
Sådan som jeg ser det eksporterer man cyklen til nogen man kender i et
andet EU land, får en kvittering på det, sender kvitteringen til knold
og skvat, derefter køber man cyklen igen af den bekendte og lader være
med at indregistrere den. I øvrigt behøver den jo heller ikke blive
indregistreret i det andet land, den kunne jo være den skulle bruges
som reservedele dér.

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 08:21

Veset skrev:
> On Sat, 25 Aug 2007 12:26:40 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
> wrote:
>
>> Hej Karsten Josefsen
>>
>> Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.
>
> Hvorledes bliver det bedrageri?
> Sådan som jeg ser det eksporterer man cyklen til nogen man kender i et
> andet EU land, får en kvittering på det, sender kvitteringen til knold
> og skvat, derefter køber man cyklen igen af den bekendte og lader være
> med at indregistrere den. I øvrigt behøver den jo heller ikke blive
> indregistreret i det andet land, den kunne jo være den skulle bruges
> som reservedele dér.
>

Ja, den ville sikkert også holde i Farum byråd, men jeg er ret sikker
på, at en regel, der siger, at cyklen reelt skal handles, ikke kan omgås
så let ved at påstå, at man har flyttet den frem og tilbage. Men prøv da
lykken!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Veset (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 26-08-07 09:26

On Sun, 26 Aug 2007 09:21:24 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:


>Ja, den ville sikkert også holde i Farum byråd, men jeg er ret sikker
>på, at en regel, der siger, at cyklen reelt skal handles, ikke kan omgås
>så let ved at påstå, at man har flyttet den frem og tilbage.

Nu hvor du er så sikker i din påstand, så kan du vel henvise til det
via et link hos skat.dk eller lign.
Det er jo ikke meget anderledes end at købe en tyskercykel, den
behøver man jo heller ikke indregistrere, dvs sige til skat at man har
købt en cykel i udlandet.

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 10:06

Veset skrev:
> On Sun, 26 Aug 2007 09:21:24 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
> wrote:
>
>
>> Ja, den ville sikkert også holde i Farum byråd, men jeg er ret sikker
>> på, at en regel, der siger, at cyklen reelt skal handles, ikke kan omgås
>> så let ved at påstå, at man har flyttet den frem og tilbage.
>
> Nu hvor du er så sikker i din påstand, så kan du vel henvise til det
> via et link hos skat.dk eller lign.

Så gerne:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110564&vId=201538&search=motorkøretøjer¤eksport

"Afgiften af et brugt motorkøretøj, der er afgiftsberigtiget efter
registreringsafgiftslovens §§ 4, 5, 5 a eller 6, godtgøres, hvis
køretøjet afmeldes fra motorregisteret og udføres fra landet.

[snip]

Dokumentation for udførsel
Som dokumentation for afmeldelsen fra Centralregisteret for
Motorkøretøjer (politiet) fremlægges køretøjets originale
registreringsattest (eller attesteret kopi) med påtegning om
afmeldelsen. Køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter vurderingen.

Herudover skal der foreligge dokumentation fra det land, køretøjet
udføres til. Dokumentation for udførslen skal foreligge senest 3 måneder
efter vurderingen."

Er ikke jurist, men vil æde min gamle styrthjelm på, at enhver dommer i
en klagesag vil vurdere, at køretøjet i realiteten ikke har været
udført, hvis man bare beholder det derhjemme og påstår, at man har købt
det tilbage.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Veset (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 26-08-07 13:51

On Sun, 26 Aug 2007 11:06:08 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:

>Herudover skal der foreligge dokumentation fra det land, køretøjet
>udføres til. Dokumentation for udførslen skal foreligge senest 3 måneder
>efter vurderingen."

Og den dokumentation er en kvittering fra køber, mere skal der ikke
til. Dvs. der behøves ikke at blandes en myndighed ind i det i
modtagerlandet.

>Er ikke jurist, men vil æde min gamle styrthjelm på, at enhver dommer i
>en klagesag vil vurdere, at køretøjet i realiteten ikke har været
>udført, hvis man bare beholder det derhjemme og påstår, at man har købt
>det tilbage.

Har jeg talt nogen steder om ikke at udføre cyklen fysisk? Det ligger
jo i ordet at man eksporterer cyklen, så bliver den jo flyttet fra et
land til et andet.

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 15:43

Veset skrev:

> Har jeg talt nogen steder om ikke at udføre cyklen fysisk? Det ligger
> jo i ordet at man eksporterer cyklen, så bliver den jo flyttet fra et
> land til et andet.
>

Så må du undskylde, jeg troede, vi snakkede om det her indlæg:

"Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu
bare vil bruge den til reservedele selv?"

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Veset (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 26-08-07 16:47

On Sun, 26 Aug 2007 16:42:50 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:

>Så må du undskylde, jeg troede, vi snakkede om det her indlæg:
>
>"Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
>kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu
>bare vil bruge den til reservedele selv?"

Øh ja, jeg læser det som at den bekendte skriver kvitteringen til
sælger, og så bliver cyklen transporteret ud af landet, og
efterfølgende indført igen. Men du læser det måske som at cyklen
aldrig forlader landet fysisk, kun på papiret? Hvis det er det du
mener, vil jeg sige at det er at bøje reglerne, og nok ikke er
intentionen med med dem, så kan det godt virke lidt i retning af at
være på kant med loven. Mistænkte lidt at vi måske snakkede forbi
hinanden.

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Jens Meldgaard (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 26-08-07 17:36


"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
news:ej73d35r77iq3r8fakt3j03t11ocrrrfjt@4ax.com...
> On Sun, 26 Aug 2007 16:42:50 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
> wrote:
>
>>Så må du undskylde, jeg troede, vi snakkede om det her indlæg:
>>
>>"Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
>>kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu
>>bare vil bruge den til reservedele selv?"
>
> Øh ja, jeg læser det som at den bekendte skriver kvitteringen til
> sælger, og så bliver cyklen transporteret ud af landet, og
> efterfølgende indført igen.

HØ HØ HØ

> Men du læser det måske som at cyklen
> aldrig forlader landet fysisk, kun på papiret?

Sådan læser jeg det også, det ka´ vist ikke læses meget anderledes.
(Forudsat man kan læse)

mvh Jens
Sydals

> Veset
> Honda XRV 750 AT
> http://www.dfmc.dk/?id=362



Jim Andersen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 27-08-07 07:44

Jens Meldgaard wrote:
>> Men du læser det måske som at cyklen
>> aldrig forlader landet fysisk, kun på papiret?

> mvh Jens
> Sydals

Det er vel ikke det store problem lige at tage en trailertur over grænsen
hvis man bor på sydals

Og så får man lige én til at tage et billede af en gut i Lederhosen der
lægger et par Euro-sedler i hånden på dig, mens man ser et skilt med ZOLL i
baggrunden. Så må dokumentationen da være i orden.

/jim



Skovtrolden (29-08-2007)
Kommentar
Fra : Skovtrolden


Dato : 29-08-07 21:24


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:46d272bb$0$93828$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jens Meldgaard wrote:
>> mvh Jens
>> Sydals
>
> Det er vel ikke det store problem lige at tage en trailertur over grænsen
> hvis man bor på sydals
>
> Og så får man lige én til at tage et billede af en gut i Lederhosen der
> /jim
Jeg trot ikke det lykkedes mig at finde en eneste iført lederhosen de 6 år
jeg boede i Gråsten, heller ikke selv om alle min dagligvareindkøb foregik i
Flensborg.

Men eller skulle det vel række.

mojn

Trolden



Dr. Enduro (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 30-08-07 09:15

Skovtrolden skrev:
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46d272bb$0$93828$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jens Meldgaard wrote:
>>> mvh Jens
>>> Sydals
>> Det er vel ikke det store problem lige at tage en trailertur over grænsen
>> hvis man bor på sydals
>>
>> Og så får man lige én til at tage et billede af en gut i Lederhosen der
>> /jim
> Jeg trot ikke det lykkedes mig at finde en eneste iført lederhosen de 6 år
> jeg boede i Gråsten, heller ikke selv om alle min dagligvareindkøb foregik i
> Flensborg.
>


Så kommer I nok ikke på de samme diskoteker, hihi...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Skovtrolden (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Skovtrolden


Dato : 30-08-07 21:02


"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fb5u9d$1di$1@news01.versatel.de...
>
> Så kommer I nok ikke på de samme diskoteker, hihi...
>
> Hilsen Jan
>
> GSX 750 AE

Det er garanteret rigtigt
Der er en på arbejde som har en CD stående med Heino, alene synet, gys!!!!
--
Mojn

Skovtrolden



Jens Meldgaard (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 30-08-07 22:48


"Skovtrolden" <phskov@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46d722a5$0$2102$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:fb5u9d$1di$1@news01.versatel.de...

> Der er en på arbejde som har en CD stående med Heino,

Er det lovligt?? ;-}

Mojn Jens
Sydals

> --
> Mojn
>
> Skovtrolden
>



Skovtrolden (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Skovtrolden


Dato : 31-08-07 10:17


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:46d73afc$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Der er en på arbejde som har en CD stående med Heino,
>
> Er det lovligt?? ;-}
>
> Mojn Jens
> Sydals
>
Nej, det burte det ikke være, men jeg vil jo heller ikke melde ham

Det er forøvrigt nok den beste kopisikring, jeg nogensinde har oplevet på en
CD.

Fyld den op med noget som ingen kan holde ud at høre på, og der er ingen som
kopierer den
--
Mvh
Trolden



2 (25-08-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 25-08-07 21:07


>
>Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.

Du ser for meget Olsen Banden........... bare svindleriet er stor
nok, bliver det legalt!

DK. reg.afgift er da noget bedrageri men når det er staten er det så
legalt? Hvor er EU henne i den sag!

>
>Noget andet er, at cyklen skal bestå syn, før den kan eksporteres, det
>kan en cykel, der er tænkt som reservedelslager, vel i de færreste tilfælde.

MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.
En tysk import. MC bliver jo også brugt til reservedels MC hvorfor
skulle så en Dansk MC ikke kunne det samme?

Torben

Max Andersen (25-08-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 25-08-07 21:55

2 wrote:
>> Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.
>
> Du ser for meget Olsen Banden........... bare svindleriet er stor
> nok, bliver det legalt!
>
> DK. reg.afgift er da noget bedrageri men når det er staten er det så
> legalt? Hvor er EU henne i den sag!
>

? Lyder næsten som flashback til en troll? Du lever jo i Danmark med
dets love, så stop ynken og bliv politiker, eller læg sag an.

> MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.
> En tysk import. MC bliver jo også brugt til reservedels MC hvorfor
> skulle så en Dansk MC ikke kunne det samme?

Ja, godt spørgsmål. Det må jo så være svaret?

Max

2 (26-08-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 26-08-07 09:59

On Sat, 25 Aug 2007 22:54:52 +0200, Max Andersen <max@militant.dk>
wrote:

>2 wrote:
>>> Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.
>>
>> Du ser for meget Olsen Banden........... bare svindleriet er stor
>> nok, bliver det legalt!
>>
>> DK. reg.afgift er da noget bedrageri men når det er staten er det så
>> legalt? Hvor er EU henne i den sag!
>>
>
>? Lyder næsten som flashback til en troll? Du lever jo i Danmark med
>dets love, så stop ynken og bliv politiker, eller læg sag an.

Bare fordi Vi betaler Verdens højeste skat og der er lov for det,
behøver det ikke være rimeligt!
Ville heller betale 0 kr i skat og så selv vælge hvad jeg vil købe.


>
>> MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.
>> En tysk import. MC bliver jo også brugt til reservedels MC hvorfor
>> skulle så en Dansk MC ikke kunne det samme?
>
>Ja, godt spørgsmål. Det må jo så være svaret?
>
>Max

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 08:19

2 skrev:


> MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.

Er du sikker? Jeg ved, at biler skal til syn (eller i hvert fald være i
synsklar tilstand), før de kan eksporteres. Det skulle være mærkeligt,
hvis det var anderledes med motorcykler.
--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

2 (26-08-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 26-08-07 09:52

On Sun, 26 Aug 2007 09:18:48 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:

>2 skrev:
>
>
>> MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.
>
>Er du sikker? Jeg ved, at biler skal til syn (eller i hvert fald være i
>synsklar tilstand), før de kan eksporteres. Det skulle være mærkeligt,
>hvis det var anderledes med motorcykler.

Så ved du ikke nok eller ved det ikke rigtigt nok!
Har selv ekporteret bil! Så drop forkerte oplysninger, om noget du
ikke ved!!!

Torben

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 10:01

2 skrev:
> On Sun, 26 Aug 2007 09:18:48 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
> wrote:
>
>> 2 skrev:
>>
>>
>>> MC skal ikke til syn, men besigtiges af knoldogskavt.
>> Er du sikker? Jeg ved, at biler skal til syn (eller i hvert fald være i
>> synsklar tilstand), før de kan eksporteres. Det skulle være mærkeligt,
>> hvis det var anderledes med motorcykler.
>
> Så ved du ikke nok eller ved det ikke rigtigt nok!
> Har selv ekporteret bil! Så drop forkerte oplysninger, om noget du
> ikke ved!!!
>
> Torben

Såså, ikke hidse. Du kunne f.eks. selv læse det her (eller få nogen til
at læse det højt for dig):

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110564&vId=201538&search=motorkøretøjer¤eksport

"Der kan ikke godtgøres afgift for:

1. Køretøjer, der efter regler fastsat i medfør af lovens § 1, stk. 3,
har mistet deres afgiftsmæssige identitet,

2. Køretøjer, der er afgiftspligtige efter lovens § 7 eller ikke kan
fritages for afgift efter § 7 a,

3. Køretøjer, der er mere end 35 år gamle regnet fra første
registreringsdato,

4. Køretøjer, der ikke er i registreringsklar stand,

5. Udstyr mv., som der ikke er betalt registreringsafgift af."


Se punkt 4.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Martin Guld Thomsen (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 26-08-07 11:32

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> wrote in message:
> 4. Køretøjer, der ikke er i registreringsklar stand,
> Se punkt 4.
> Hilsen Jan

Hej Jan

Det er rigtig nok at at det eksporterede køretøj skal være i
registreringsklar stand, men det betyder måske ikke helt det du tror.

Det er de samme regler som i forbindelse med ejerskifte, hvis du kan
omregistrere mc'en uden at den skal til syn vil den heller ikke skulle synes
ved eksport.

F.eks. skal jeg ikke til syn med min CBR600F fra 1999, når jeg eksportere
den til Sverige, da det er under 1 år siden den sidst blev synet.

Og faktisk udtager Told&Skat kun stikprøver, hvilket betyder at der ikke
altid er nogen der ser MC'en.

Og den kunne derfor teoretisk og i praktisk være totalt skadet...

Told&Skat's tager dog såvidt jeg ved alle Harleyer til ind, alle MC der ikke
er synet indenfor et ½ halvt år, alle MC'er hvor afgiften er tilstrækkelig
stor osv. (det er dog alt sammen tommelfinger regler), og selv om den
overholder punkter kan den altså godt blive indkaldt alligevel.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 15:44

Martin Guld Thomsen skrev:
> "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> wrote in message:
>> 4. Køretøjer, der ikke er i registreringsklar stand,
>> Se punkt 4.
>> Hilsen Jan
>
> Hej Jan
>
> Det er rigtig nok at at det eksporterede køretøj skal være i
> registreringsklar stand, men det betyder måske ikke helt det du tror.
>
> Det er de samme regler som i forbindelse med ejerskifte, hvis du kan
> omregistrere mc'en uden at den skal til syn vil den heller ikke skulle synes
> ved eksport.
>
> F.eks. skal jeg ikke til syn med min CBR600F fra 1999, når jeg eksportere
> den til Sverige, da det er under 1 år siden den sidst blev synet.
>

Ok, tak for info!


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Ukendt (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-07 18:26

On Sun, 26 Aug 2007 10:51:58 +0200, 2 wrote:


> Så ved du ikke nok eller ved det ikke rigtigt nok!
> Har selv ekporteret bil! Så drop forkerte oplysninger, om noget du
> ikke ved!!!

Hov hov, klap lige hesten, selvfølgelig skal en bil ikke synes, den _er_ jo
synet, ellers var der jo ikke plade på. Så kan vi lige få en ordentlig tone
tak !

En MC skal holde syn, eller synes.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Armand (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-09-07 23:02


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:z7tjgejgfs1e$.y7tkofq9thqo$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 26 Aug 2007 10:51:58 +0200, 2 wrote:
>
>
>> Så ved du ikke nok eller ved det ikke rigtigt nok!
>> Har selv ekporteret bil! Så drop forkerte oplysninger, om noget du
>> ikke ved!!!
>
> Hov hov, klap lige hesten, selvfølgelig skal en bil ikke synes, den _er_
> jo
> synet, ellers var der jo ikke plade på. Så kan vi lige få en ordentlig
> tone
> tak !
>
> En MC skal holde syn, eller synes.
>
I Dr enduro's link står ellers tydeligt nævnt "skal være eksporteret
indenfor en måned efter vurderingen/synet" (som efter min opfattelse svarer
til et toldsyn ved indførelse/registrering: Altså en værdifastsættelse)!
Jeg erindrer også noget med et mindstebeløb på 15.000,- !?

Hele arrangementet virker ulogisk i mine øren: Medmindre at man har en bunke
skrot, som man tror at kunne få afgifts-tilbagebetaling ud fra højeste
brugtpris, og så senere bruge samme motorcykel til reservedels-donor, er der
ingen balance i at få en smule afgift tilbage for en nedslidt motorcykel som
man vil bruge som reservedels-lager - Regnestykket kommer let til at
balancere med salg af egen model indenlands og efterfølgende køb af en
billig reservedels-cykel syd for grænsen :-/

--
Armand.



Jørgen (30-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 30-08-07 12:38


"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:kn21d3t522re0ph63o7jh7r9iol16f9i27@4ax.com...
>
>>
>>Det kan du godt, men det ville jo så være bedrageri.
>
> Du ser for meget Olsen Banden........... bare svindleriet er stor
> nok, bliver det legalt!
>
> DK. reg.afgift er da noget bedrageri men når det er staten er det så
> legalt? Hvor er EU henne i den sag!
>

> Torben

Registreringsafgiften på motorkøretøjer er en ren intern dansk afgift, MEN
det er netop EU som har grebet ind, idet EU-domstolen har meddelt Danmark,
at når vi opretholder de uhørt høje registreringsafgifter på indførte
motorkøretøjer, så skal Danmark også tilbagebetale registreringsafgift ved
eksport af motorkøretøjet (i forhold til køretøjets værdi ved eksporten).

På siden http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=919 kan du læse mere og her
står bl.a. noget om de 15% fradrag:

"Told og Skats del af kagen
Told og skat refunderer i princippet ikke afgift af forhandleravancen,
hvilket gør, at der udbetales 15 procent mindre i forhold til den
registreringsafgift, du skal betale ved import af en tilsvarende bil. De 15
procent er en generel fastsat sats, der sjældent vil stemme helt overens med
den faktiske forhandleravance på en konkret bil. Det vender vi tilbage til
længere nede i teksten.

15 procentreglen arbejdes der i EU-regi på at få ændret, så afgiften ved
import og eksport bliver den samme, men foreløbigt tager Told og Skat altid
15 procent af registreringsafgiften ved eksport."

Iøvrigt hedder det ikke mere "Told og Skat" men blot "SKAT".

Og så kan hele den officielle procedure for tilbagebetaling af
registreringsafgift ved udførsel af brugte motorkøretøjer læses her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152960&vID=201559&i=4&action=open#i152960

Og læg her mærke til at eksport kan ske, både til lande indenfor EU og til
lande udenfor EU.

Venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
(som netop har eksporteret sin gamle bil til Tyskland - og som har fået
registreringsbeløbet retur fra Skat



Max Andersen (25-08-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 25-08-07 22:00

karstenjosefsen wrote:
> Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
> ( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
> Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
> kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu bare
> vil bruge den til reservedele selv?

Det kan man vel godt. Men hvad er spørgsmålet? Hvis du blander en tysker
ind i det for at bruge den selv, så lyder det som om du vil omgå et
eller andet?

Kan du ikke bare få afgiften tilbage (minus de 15 %) og så bruge den?
Skat kan nok svare på det bedre end os, så prøv at ringe til dem.

> Så man kan få afgiften tilbage..
> Der er jo ingen grund til at man har alle de penge til at stå og lure inde
> ved staten..

Nej, det er rigtigt. Det er jo dine penge stadigvæk.... Afgiften bliver
ikke brugt i statsbudgettet, men ligger og venter på
eksportregistreringer

> De er jo ikke sent til at tage vores penge hvis chancen byder sig..

Næh, det er rigtigt. Nogen skal jo betale hospitalerne, m.m.

Max

HC (26-08-2007)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 26-08-07 01:20

Max Andersen wrote:

>> De er jo ikke sent til at tage vores penge hvis chancen byder sig..
> Næh, det er rigtigt. Nogen skal jo betale hospitalerne, m.m.

Spøjst som "hospitaler" altid er det blinde argument når folk snakker
skat og afgifter.

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Dr. Enduro (26-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 26-08-07 08:24

Max Andersen skrev:
> karstenjosefsen wrote:
>> Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
>> ( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
>> Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
>> kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man
>> nu bare vil bruge den til reservedele selv?
>
> Det kan man vel godt. Men hvad er spørgsmålet? Hvis du blander en tysker
> ind i det for at bruge den selv, så lyder det som om du vil omgå et
> eller andet?
>
> Kan du ikke bare få afgiften tilbage (minus de 15 %) og så bruge den?
> Skat kan nok svare på det bedre end os, så prøv at ringe til dem.
>

Er enig omkring dine betragtninger ang. skat, velfærdssamdundet osv.,
men jeg tror du har misforstået den detalje omkring det med at få
afgiften tilbage, at loven kræver, at cyklen også reelt sælges til
udlandet. Man kan ikke bare afregistrere den og få afgiften tilbage uden
at eksportere den, det var det, Karstens spørgsmål gik på.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

MKS - 74 (26-08-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 26-08-07 09:02

On Sat, 25 Aug 2007 12:21:44 +0200, "karstenjosefsen"
<karstenjosefsen@tele2.dk> wrote:

>Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
>( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
>Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
>kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu bare
>vil bruge den til reservedele selv?

Reglerne for tilbagebetaling af reg. afgift ved eksport er:

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=152956&vId=201559&indhold=1

Som det (måske? fremgår er det ganske muligt at lave
proformaarrangementer, hvis man _vil_ omgå reglernes intention.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Anders Majland (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 27-08-07 14:46

> Som det (måske? fremgår er det ganske muligt at lave
> proformaarrangementer, hvis man _vil_ omgå reglernes intention.

Det er jo næsten altid muligt at snyde i afgift / skat eller moms hvis man
vil. Der er bare sådan at hvis skat mener at hensigten med ens handlemåde
har været at omgå loven, ja så er det ulovligt og det er de ikke bange for
at få prøvet af i retten ...

Så essensen må være den hårfine balance ikke at betale for meget - men
samtidigt ikke at omgå loven ...

Btw så har jeg engang købt en temmelig defekt motorcykel i DK. Jeg købte den
fordi jeg fik en masse reservedele med og måske ville prøve at få den
kørende igen. Efter et par år havde jeg brugt de fleste af de reservedele
der var med og opgav at begynde at renovere den.

Jeg solgte den så (incl dk papirer). Den nye ejer supplerede så op med en
tysk donorcykel således at den igen blev køreklar og kom på plader osv.
Efter et års tid flytter den nye ejer så til sverige og tager mc'en med. Da
han udfører den af DK søger han selvfølgelig om at få noget afgift igen og
det får han også uden problemer.

I sverige bliver den så senere udsat for et tyveriforsøg og da der så mange
andre motorcykler at vælge imellem derover kommer den igen bare til at stå
nogle måneder indtil en anden dansker køber den og importerer den til
danmark igen. Jeg tror hans plan var at transplantere motoren og måske også
bruge andre reservedele...

Så den mc / stelnummer der i 1998 blev afgiftet og indregistreret i dk er da
kommet lidt omkring siden da. Og resultatet er ikke langt fra karstens
ønske. Hele forskellen ligger i at om formålet med handlingerne er at få
afgiften tilbage inden en mc bruges som reservedele eller det tilfældigt går
sådan ....




MKS - 74 (27-08-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 27-08-07 20:55

On Mon, 27 Aug 2007 15:45:48 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:


>Det er jo næsten altid muligt at snyde i afgift / skat eller moms hvis man
>vil. Der er bare sådan at hvis skat mener at hensigten med ens handlemåde
>har været at omgå loven, ja så er det ulovligt og det er de ikke bange for
>at få prøvet af i retten ...

Både og, selv om de kan ha' en formodning om at noget er foregået for
at omgå reglerne skal de desuden ha' et grundlag at føre en evt. sag
på (analogt med f.eks, hvor svært det er at løfte bevisbyrden i sager
vedr. prøveskilte med de facto std. til følge, at disse sager er
yderst sjældne i forhold til den formodning om omgåelse der er den
alm. opfattelse), og hvis man læser hvad der kræves som dokumentation
er det relativt evident, at det ikke bliver det store problem for den
der vil bøje reglerne. Derudover er der intet i reg. loven til hinder
for at genindføre et engang eksporteret køretøj, ej heller af samme
person.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

BigMac (27-08-2007)
Kommentar
Fra : BigMac


Dato : 27-08-07 20:56


"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:0ua6d3p79so32od564ke6t67o384iq0ifk@4ax.com...
> On Mon, 27 Aug 2007 15:45:48 +0200, "Anders Majland"
> <See.Signature@Address.invalid> wrote:
>
>
>>Det er jo næsten altid muligt at snyde i afgift / skat eller moms hvis man
>>vil. Der er bare sådan at hvis skat mener at hensigten med ens handlemåde
>>har været at omgå loven, ja så er det ulovligt og det er de ikke bange for
>>at få prøvet af i retten ...
>
> Både og, selv om de kan ha' en formodning om at noget er foregået for
> at omgå reglerne skal de desuden ha' et grundlag at føre en evt. sag
> på (analogt med f.eks, hvor svært det er at løfte bevisbyrden i sager
> vedr. prøveskilte med de facto std. til følge, at disse sager er
> yderst sjældne i forhold til den formodning om omgåelse der er den
> alm. opfattelse), og hvis man læser hvad der kræves som dokumentation
> er det relativt evident, at det ikke bliver det store problem for den
> der vil bøje reglerne. Derudover er der intet i reg. loven til hinder
> for at genindføre et engang eksporteret køretøj, ej heller af samme
> person.
og det koster 15% at exportere....



MKS - 74 (27-08-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 27-08-07 21:10

On Mon, 27 Aug 2007 21:55:51 +0200, "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk>
wrote:

>og det koster 15% at exportere....

Akkurat - en regel der iøvrigt skulle/skal modvirke alt for meget
spekulation f.eks i ekstensiv eksport/reimport-trafik.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Thomas Holm Jensen (27-08-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Holm Jensen


Dato : 27-08-07 21:33

Det er egentligt så nemt.. Såfremt realiteten i dine handlinger er at
beholde den i DK. Så er det ikke tilladt... Det er et grundlæggende princip
i det danske skattesystem. Men det kan da sikkert lade sig gøre. Men det er
der meget skattesvindel der kan.

mvh

Thomas

"karstenjosefsen" <karstenjosefsen@tele2.dk> skrev i meddelelsen
news:ZoTzi.16$rH.12@news.get2net.dk...
> Hej som Orla Pedersen skrev i en af de tidligere debatter
> ( http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?mode=1&msgID=289447 ).
> Med hensyn til at få afgiften tilbage kan man så ikke "bare" få en man
> kender i tyskland til at skrive under på an han får cyklen? hvis man nu
> bare vil bruge den til reservedele selv?
>
> Så man kan få afgiften tilbage..
> Der er jo ingen grund til at man har alle de penge til at stå og lure inde
> ved staten..
> De er jo ikke sent til at tage vores penge hvis chancen byder sig..
>
> Hilsen
> Karsten
>


Dr. Enduro (28-08-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 28-08-07 08:19

Thomas Holm Jensen skrev:

> Men det kan da sikkert lade sig gøre.
> Men det er der meget skattesvindel der kan.

Lige mine ord.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste