Opgave: Sæt visiret på hjelmen.
Fra : Bongo

Dato : 24-08-07 16:38

Hej alle

En skrue under visiret på knægtens MDS hjelm havde løsnet sig og visiret
hang efterfølgende i én skrue og blafrede i vinden. At skille systemet ad og
skrue skruen fast igen var af en eller anden grund let nok :) men at samle
det igen er tilsyneladende en helt anden historie. Kan en her løse opgaven?
Der er billeder af projektet her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1592

Vh Bongo

Fra : ihjelkeld

Dato : 24-08-07 17:30

På de hjelme jeg har haft, skulle visiret være helt åbent for at kunne sætte
det på igen. Ellers ingen idé herfra .....

Keld

Fra : André S Hansen

Dato : 24-08-07 17:39

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samle det igen er tilsyneladende en helt anden historie. Kan en her løse
> opgaven? Der er billeder af projektet her:

http://www.agv.it/File_Upload/Visiere_Shield_User_Guide.pdf

Side 3

Mvh
André S Hansen

Fra : Bongo

Dato : 24-08-07 17:43

Perfekt, mange tak...

"André S Hansen" <web123bobbleboy@webspeed.dk(fjern web123)> skrev i en
meddelelse news:46cf099c$0$2666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 21:42

"André S Hansen" <web123bobbleboy@webspeed.dk(fjern web123)> skrev i en
meddelelse news:46cf099c$0$2666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> http://www.agv.it/File_Upload/Visiere_Shield_User_Guide.pdf

Ja nemlig, ja!
Fidusen er at på den ene side er slidserne i mekanikken åbne, mens der er et
endestop på den anden sides!
Det er dén ene sides endestop der i praksis er højdestop for visiret, og
afmonteringen foregår ved at tvinge visiret yderligere op i den anden side,
indtil delene går ud af indgreb med hinanden og kan adskilles fra hjelmen,
hvorefter at modsatte side afmonteres ved at "sænke" visiret til et punkt
under "lukket"-punktet hvor visirets tappe går ud af indgreb med sporenes
anden ende.
Genmontering på modsatte vis!
Men pas for hulen på mekanikkens sprøde små tappe på hver side af visiret:
Knækker blot én koster det 4-600kr til et nyt visir (AGV-priser)

--
Armand.