Tak for hjælpen
Fra : T.

Dato : 24-08-07 22:10

Hej

En stor tak til alle dem der vejledte mig tidligere på sommeren med hensyn
til køb af sommer dæk til vores bil.
Der var flere der talte for Contentinal dæk, andre for Goodyear, og andre
nærker også.

Valget blev Contentinal sport 2, det er godt nok nogle af de bedste dæk jeg
har kørt på.
Vi har lige været på ferie i bilen, helt ned til Toulouse i Frankrig med de
nye dæk på.
Den har bare kørt så godt, man kan virkelig godt mærke foreskel på dem og så
på nogle af de billigere dæk.
Der er næsten ingen støj fra dem, og samtidiget står de godt fast i alt
slags vejr
Det er ikke sidste gang vi køber det mærke.

Så en meget stor tak herfra.

Kan man forvendte samme kvalitet i deres vinterdæk, evt. hvilken model skal
vi købe.

Bilexperten der ligger på Gammel Køgelandevej i Valby, er virkelig til at
tale med når man skal købe fælge og dæk.
Har fået en virkelig fair behandlig hos dem.

Hilsen
Tommy

Fra : Lund

Dato : 24-08-07 22:24

Hej

Hvilken størrelse dæk er der her tale om?

Mvh. Torben

Fra : T.

Dato : 25-08-07 09:53

"Lund" <tNOSPAM@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilken størrelse dæk er der her tale om?
>
> Mvh. Torben
Hej Torben

De skal passe til de gamle 14 tommer fælge.

Hilsen

Fra : Mogens

Dato : 25-08-07 10:05

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De skal passe til de gamle 14 tommer fælge.

Her er en test af vinterdæk - tryk på "Alle Reifen auf einen Blick"
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14_2006/default.asp?ComponentID=163582&SourcePageID=8979

Hvilken bredde søger du??

Fra : F.Larsen

Dato : 24-08-07 22:45

"T." <boing727_1@hotmail.com> wrote in message

> Valget blev Contentinal sport 2, det er godt nok nogle af de bedste dæk
> jeg ...
>
> Kan man forvendte samme kvalitet i deres vinterdæk, evt. hvilken model
> skal vi købe.

Generelt nej. Endvidere afhænger det jo også af hvilke egenskaber du lægger
vægt på ... støj,slidtage,våd/sne/tør vej osv...

Lige nu har jeg f.eks. Goodyear om sommeren (støjsvage) og Michel Alpine om
vinteren (gode på våd vej)

--
Flemming