Overhalingsvanvid
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-08-07 21:52

Var lige tilskuer til en vanvids-overhaling, der absolut kun blev reddet af
usædvanligt held og en bred (nok) vej. Burde naturligvis have været anmeldt,
men jeg havde ikke mobilen med, og jeg fik ikke noteret nummeret. Hvad ville
i gøre? Lade fjolset køre, som jeg gjorde? Håber at den overhalede eller den
modkørende har taget affære.

Det mest ubegribelige i situationen var, at der var rig lejlighed (og
anledning) til at opgive forehavendet. Der var ikke alvorligt mange
billængder tilbage, da han befandt sig ud for sidste chance for at trække
ind. Bemærkede ikke umiddelbare tegn på druk, men hvad er det så?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Øl er godt !

Dato : 23-08-07 21:57

> [...]
> billængder tilbage, da han befandt sig ud for sidste chance for at trække
> ind. Bemærkede ikke umiddelbare tegn på druk, men hvad er det så?

Sel morderisk) dumhed måske ?
Mindreværdskomplekser , her kommer jeg og nu skal i ikke tro
noget ? Jeg kan ALT og jeg er udødelig !!
Fortsæt selv...

Fra : -= JF =-

Dato : 23-08-07 22:24

Øl er godt ! skrev:

> Mindreværdskomplekser , her kommer jeg og nu skal i ikke tro
> noget ? Jeg kan ALT og jeg er udødelig !!

Altså en helt gennemsnitlig 18-årig verdensmester med nyt kørekort

--
Mvh. John

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-07 04:29

-= JF =- skrev:

> Altså en helt gennemsnitlig 18-årig verdensmester med nyt kørekort

Jaa jeg må nu sige at mellemleder på midt 30 der har deres firma
Audi/Passat også er ret gode til den slags trick, de er jo vandt til at
bestemme (tror de) så de skal sgu ikke vente på nogen der er i vejen for
deres karrierer...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kate

Dato : 24-08-07 08:16

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in

> [...]
> Audi/Passat også er ret gode til den slags trick, de er jo vandt
> til at bestemme (tror de) så de skal sgu ikke vente på nogen der

Og den 50 årige sælger som jo argumenterer at han kører så mange km om
året så han har erfaringen.

Sagt på en anden måde. idioter findes vist i alle aldersgrupper og
samfundslag.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : BJ

Dato : 27-08-07 10:10

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og den 50 årige sælger som jo argumenterer at han kører så mange km om
> året så han har erfaringen.
>
> Sagt på en anden måde. idioter findes vist i alle aldersgrupper og
> samfundslag.

Det er nu kun ganske specielle mennesker (har ikke hørt om selvstændige
dige, direktører og 50 årige sælgere), der leger 'chicken/kylling'. Det
hører vist ungdommen til .... helt exclusivt!

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-08-07 21:59

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

ingen billeder dukker op på nethinden - hvad skete der egentligt

mht brug af mobilen - det må du jo ikke medens du kører ;)

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : -= JF =-

Dato : 23-08-07 22:23

jan@bygteknik.dk skrev:

> mht brug af mobilen - det må du jo ikke medens du kører ;)

Jo da
Bare den ikke er håndholdt

--
Mvh. John

Fra : JBH

Dato : 23-08-07 22:24

> [...]
> billængder tilbage, da han befandt sig ud for sidste chance for at trække
> ind. Bemærkede ikke umiddelbare tegn på druk, men hvad er det så?

Aner det ikke men jeg oplevede det 2 morgener i træk her i forrige uge. Den
værste var en bil som overhaler et par andre biler og næsten snitter en
modkørende lastbil. Derefter et langt lige stykke (ca 2-3 km ) med god sigt
og uden modkørende, hvor føreren bliver liggende lige i røven af den
forankørende. Så svinger vejen i en blød bue, der er dobbeltoptrukne linier
og høje skrænter på begge sider Der er måske 100-200 meters sigtbarhed ..Så
begynder idioten sgu at ligge og overhale igen....Måske føreren aldrig har
taget kørekort ?

mvh
JBH

Fra : Jens

Dato : 24-08-07 07:11

JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

---snip---
> [...]
> begynder idioten sgu at ligge og overhale igen....Måske føreren aldrig har

Eller han keder sig og er ude for at søge lidt spænding?

Lær det udenad: Rigtig mange kører med hovedet under armen!
--

Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-08-07 14:40

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
> JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:
>
> ---snip---
>
> Eller han keder sig og er ude for at søge lidt spænding?
>
> Lær det udenad: Rigtig mange kører med hovedet under armen!

Rigtig mange har ikke engang noget hoved

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-07 11:16

On 23 Aug., 22:51, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> [...]
> i gøre? Lade fjolset køre, som jeg gjorde? Håber at den overhalede eller den

Ved det ikke, det vil afhænge af situationen, men jeg vil bestemt ikke
udelukke at jeg ville ringe og anmelde ham.

Sønderjydske gener ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-07 11:18

On 23 Aug., 22:58, j...@bygteknik.dk wrote:
> "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> skrev :
>
> ingen billeder dukker op på nethinden - hvad skete der egentligt
>
> mht brug af mobilen - det må du jo ikke medens du kører ;)

Afhænger da af dens montage og betjening

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 24-08-07 13:06

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>Afhænger da af dens montage og betjening

En hurtig optælling af antallet der åbenlyst sad og kaglede med noget
ved øret, kontra kaglere uden passagere i bilen

køretid på vejene omkring Kbh 3 timer

184 der stod til bøde
35 der havde styr på det

Af de 184 sad 24 højt til vejrs - (jeg sagde ikke lastbil/bus)

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-08-07 11:50

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> i gøre? Lade fjolset køre, som jeg gjorde? Håber at den overhalede eller den

Det er svært at tage stilling ud fra de relativt få oplysninger du
kommer med.
F.eks. var vejen bred nok til at to biler sikkert kunne køre ved siden
af hinanden uden at overtræde midterlinien? Hvis det var tilfældet vil
jeg synes at personen der blev overhalet var mindst lige så stor en
idiot at vedkommende ikke holdt til højre som man jvf. færdselsloven er
forpligtiget til så overhalingen kunne foregå sikkert. Der findes rent
faktisk veje hvor det er muligt, f.eks. landevejen fra Lindenborg kro
ved Gevninge (Roskilde) og omkring 500 meter vest på.

Jeg vil ikke bortforklare handlingen fra bilisten du omtaler. Men der
mangler noget mere information for at vi andre kan danne os en mening.

- Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-08-07 17:28

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev

> Det er svært at tage stilling ud fra de relativt få oplysninger du
> kommer med.
> F.eks. var vejen bred nok til at to biler sikkert kunne køre ved siden
> af hinanden uden at overtræde midterlinien?

Det har jeg ikke mål på, men gætter på knapt.

> [...]
> idiot at vedkommende ikke holdt til højre som man jvf. færdselsloven er
> forpligtiget til så overhalingen kunne foregå sikkert.

Jeg tror nok han kastede bilen tilside ligesom den modkørende, der vistnok
var ude i rabatten( med +90 kmt), hvorved jeg også kunne være kommet med i
lodtrækningen.

>Der findes rent
> faktisk veje hvor det er muligt, f.eks. landevejen fra Lindenborg kro
> ved Gevninge (Roskilde) og omkring 500 meter vest på.

Det lyder som om du vil til at forsvare ham, og andre der kunne få samme
ide? Det er for langt ude.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-08-07 20:38

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det lyder som om du vil til at forsvare ham, og andre der kunne få samme
> ide? Det er for langt ude.
> --

Det var nu ikke min intention. HVorfor skulle jeg forsvare en der
(formentlig) kører uforsvarligt? Jeg fortalte dig at jeg ikke synes du
gav nok oplysninger til at jeg/vi havde en reel mulighed for at danne os
en mening. Jeg fortalte dig at der findes i hvert fald mindst en
vejstrækning hvor det, efter min mening, er fuldt forsvarligt at lave en
overhaling på en "2 sporet" landevej, hvis dem der bliver overhalet kan
se lidt ud over sin egen næsetip og holder til højre på vejbanen så
andre kan overhale dem ude at overskride midterlinien.
Jeg skrev ikke noget om at det var forsvarligt at gøre det der hvor du
oplevede det, for det har jeg ikke haft nogen som helst baggrund for at
kunne med de få oplysninger du kom med.

- Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-08-07 21:44

> [...]
> Jeg skrev ikke noget om at det var forsvarligt at gøre det der hvor du
> oplevede det, for det har jeg ikke haft nogen som helst baggrund for at

Nej, men du vil så forsvare overhalinger 'når d u synes' vejen er bred
nok. Det er helt uholdbart, og skal ikke hverken udbredes eller forsvares.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-08-07 22:46

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Nej, men du vil så forsvare overhalinger 'når d u synes' vejen er bred
>nok. Det er helt uholdbart, og skal ikke hverken udbredes eller forsvares.

Hør hov - skal vi ikke lige holde kammertonen ;)

Det er op til piloten at vurdere tingene - og synes man vejen er bred
nok, og det er iorden - kan man da sagtens overhale

Der findes strækninger hvor der måske kun er 2 vejbaner, men de er
meget brede - Ring 4 eksempeltvis flere steder

selvklart skal farlige/uforsvarlige overhalinger undgåes - men
vejbanens bredde betyder ikke alverden
--
Jan_stevns

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-08-07 23:15

<jan@bygteknik.dk> skrev
> Hør hov - skal vi ikke lige holde kammertonen ;)

Det bliver svært herefter.

> Det er op til piloten at vurdere tingene - og synes man vejen er bred
> nok, og det er iorden - kan man da sagtens overhale

Så er vi netop tilbage i situationen. Selvfølgelig var der plads til 3
biler. Ergo var det fuldstændigt OK at bringe mennesker i 4 biler i akut
livsfare? Og hvornår er det så kun 'lidt' livsfare man bliver bragt i?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-08-07 23:28

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Ergo var det fuldstændigt OK at bringe mennesker i 4 biler i akut
>livsfare?

At der lige var plads nok til bilerne, siger jo ikke det var en
forsvarligt overhaling - man definerer vist der gerne skal være mindst
en halv meters penge mellem dem (så hut jeg visker)

>Og hvornår er det så kun 'lidt' livsfare man bliver bragt i?

godt spørgsmål !

--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-08-07 09:58

jan@bygteknik.dk wrote:

> At der lige var plads nok til bilerne, siger jo ikke det var en
> forsvarligt overhaling - man definerer vist der gerne skal være mindst
> en halv meters penge mellem dem (så hut jeg visker)

En halv meter?? Gud fader bevares - det mener du vel ikke? Ville du
passere en mur med ½ meter ved 160 km/t? Den er endda forudsigelig i
sine bevægelser.

Overhaling med "God sideafstand" er mindst 1 meter. Jeg vil mene at
sideafstanden til modkørende bør være større.

--
vh
Torben

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-08-07 17:47

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>En halv meter?? Gud fader bevares - det mener du vel ikke?

Jeg skrev vist *mindst* en ½ meter

loven ordlyd er

"Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden
mellem sit køretøj og det køretøj, der overhales."

uden en definition af tilstrækkelig

>Ville du passere en mur med ½ meter ved 160 km/t?

Ikke uden god grund da - men jeg har da måske nok været enddog meget
tæt på en anden bil, hvis den f.eks har præsteret at ligge meget til
venstre i sin bane

>Overhaling med "God sideafstand" er mindst 1 meter. Jeg vil mene at
>sideafstanden til modkørende bør være større.

Jeg er slet ikke uenig

Btw. kører jeg dagligt gennem vejarbejdet på KøgeBugt, og de smalle
steder, der ligger vi nu altså 3 biler side om side - med under den
halve meter - hvis der er en lastbil i højre spor - det får jeg da
ikke grønne grise af - jeg ved på millimeteren hvor min bil er

--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-08-07 07:39

jan@bygteknik.dk wrote:

> Jeg er slet ikke uenig

Så er den i vinkel - dit svar kunne forstås sådan at der skulle være
½meter mellem de 3 biler i overhalingssituationen - dermed også til dem
modkørende.

Så længe man husker at Trine på 18 med nyt kørekort nemt kan blive
befippet og køre i grøften hvis hun bliver overhalet for tæt.. det er
sgu' ikke nok at du ved hvor din bil er

--
vh
Torben

Fra : master.clio@12move.d~

Dato : 27-08-07 06:09

Jeg har for ca 3 måneder siden politi anmeldt en for vanvidskørsel på
motorvejen.
En sort Mercedes på hollanske plader på motorvejen imellem Ringsted og
Sorø.
I højre spor kørte en stribe lastbiler. I venstre en stribe biler med
en fart af ca 130-140km/t (130km/t Zone) i færd med
at passere.
Jeg ligger bagerst og der er ingen biler bagved mig. Pludselig ud af
den blå luft
kommer denne flyvende hollænder med en fart jeg vurdere til næsten
200km/t.
Både højre og venstre spor er optaget så hvad gør han så?
Ja han overhaler lastbilerne højreom i nødsporet med stortset uændret
fart.

Jeg kan se han når at trække ud af nødsporet foran lastbilerne hvor
der 100m længere fremme
holder en citron C5 i færd med at skifte hjul!
Det kunne fandme have gået galt. Så jeg betænker mig ikke to gange
og ringer til Slagelse politi, og fortæller dem oplevelesen og de
formentlig kan snuppe ham
ved storebæltsbroen.
Om de har gjort det vides så desværre ikke.

Mvh Søren H