Interessant syn på motorvejen
Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-08-07 21:41

Min køretur til arbejde her til morgen blev lidt anderledes og mere
spændende end normalt. Jeg var netop kommet på motorvejen, havde
endeligt fået møvet mig et par baner til venstre (meget tæt trafik),
så jeg var nu i bane nr. 2 fra venstre. Sad sådan lidt i mine egne
tanker, farten var ikke speciel høj og pludelig kunne jeg høre et
udrykningshorn. Underligt, fordi jeg kunne ikke se et
udrykningskøretøj nogen steder. Lidt længere fremme begyndte trafikken
at glide lidt bedre og nu fik jeg øje på udrykningskøretøjet. Lige bag
en mindre flyttevogn kunne jeg se en politibil med fuld udrykning, så
jeg flyttede en bane længere til højre i tilfælde af, at polibilen
ville overhale flyttevognen højre om, men nej, han blev hængende bag
flyttevognen. Og så gik situationen op for mig, politibilen ville
stoppe flyttevognen, men det var føreren absolut ikke interesseret i.
Da flyttevognen langsomt passerede mig kunne jeg se, hvem der sad bag
rattet. En ganske almindeligt udseende yngre mand, han havde begge
hænder knuget om rattet og stirrede ligeud.

På dette tidspunkt var vi ved at være tæt på en tilkørslesrampe og
yderlige 3 politibiler kom til. Ved næste tilkørselsrampe kom der tre
mere. Så på det tidpunkt var det en scene lige ud af en film, en øde
motorvej (alle tilkørsler blokeret) og en hale af politibiler på
jagt....

http://www.nbc11.com/news/13958895/detail.html?dl=headlineclick
--
Lars Ehlers

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-08-07 21:55

Lars Ehlers <lars@NOSPAMehlers.us> skrev :

> [...]
>mere. Så på det tidpunkt var det en scene lige ud af en film, en øde
>motorvej (alle tilkørsler blokeret) og en hale af politibiler på

Og 'kanerne synes vi andre er mærkelige ?
--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-08-07 05:32

On Thu, 23 Aug 2007 22:54:56 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Og 'kanerne synes vi andre er mærkelige ?

Næh, vi har mærkelige typer at slås med selv....

Egentlig havde jeg forventet, at de havde smidt nogle sømmåtter ud for
at stoppe ham, men på den anden side set, så kørte han jo pænt. Ikke
til fare for nogen, han fortsatte bare ligeud. De fik ham først
stoppet en time senere uden væsentlig dramatik.

Gad vide, hvad der egentlig startede det hele? Der må have været en
grund til, at han skulle stoppes.

--
Lars Ehlers

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-08-07 14:29

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til fare for nogen, han fortsatte bare ligeud. De fik ham først
> stoppet en time senere uden væsentlig dramatik.

Sømmåtter?
De har da brugt hvidløg.
Ifølge Hvidløgs kogebogen så er Gilroy verdens hvidløgsby nr. 1.
Der afholdes hvidløgsfestival der (ifølge bogen der er fra 1982

> Gad vide, hvad der egentlig startede det hele? Der må have været en
> grund til, at han skulle stoppes.

Uautoriseret kørsel med hvidløg

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-08-07 23:25

On Fri, 24 Aug 2007 15:29:14 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Sømmåtter?
>De har da brugt hvidløg.
>Ifølge Hvidløgs kogebogen så er Gilroy verdens hvidløgsby nr. 1.
>Der afholdes hvidløgsfestival der (ifølge bogen der er fra 1982

Måske var det lugten af hvidløg, der tvang ham til at stoppe

Gilroy er ganske rigtigt berømt for deres hvidløg, dels dyrkes der
masser af det i området og dels ligger der et par store fabrikker, som
fremstiller hvidløgsprodukter. Der er en konstant hørm af hvidløg i
luften.

Min kone og jeg har været til festivalen stort set hvert år de sidste
6-7 år, fedt sted hvis man kan lide hvidløg... Og det eneste sted jeg
har set/smagt hvidløgsis.

>Uautoriseret kørsel med hvidløg

At bringe hvidløg til Gilroy er nærmest som at bringe sand til Sahara

--
Lars Ehlers

Fra : JL

Dato : 23-08-07 22:07

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> wrote in message
> [...]
> mere. Så på det tidpunkt var det en scene lige ud af en film, en øde
> motorvej (alle tilkørsler blokeret) og en hale af politibiler på

Hold da kæft...troede det var herhjemme, haha!

Tænkte også "6 politibiler, det lyder mere som USA end i DK!?", og det var
det så også.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-08-07 05:36

On Thu, 23 Aug 2007 23:06:57 +0200, "JL" <invalid@invalid.dk.invalid>
wrote:

>Tænkte også "6 politibiler, det lyder mere som USA end i DK!?", og det var
>det så også.

Sjovt nok er det rimeligt sjældent at den slags sker her, så det var
første gang, at jeg var vidne til en ægte amerikansk biljagt. Desværre
var den temmelig kedelig, men heldigvis ikke til fare for nogen.

De har mere gang i den nede i LA, der er biljagterne ofte populær live
underholdning i fjensynet.

--
Lars Ehlers

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-07 13:04

Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in

> De har mere gang i den nede i LA, der er biljagterne ofte populær live
> underholdning i fjensynet.

Det bliver det vel også i DK når nu TV2 har fået deres helikopter - men ok,
det kræver selvfølgelig en biljagt og der har da vist nærmest kun været 1
der kunne bruges, ham der finnen der kørte gennem bommen på Storebælt og
først stoppede midt på fyn...

Fra : PerBiker

Dato : 24-08-07 22:54

On Aug 24, 2:04 pm, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> [...]
> der kunne bruges, ham der finnen der kørte gennem bommen på Storebælt og

Helikopterere burde man kunne slippe fra, hvis man bor taet ved en
international lufthavn, jeg tror naeppe al flytrafik bliver stoppet
pga en biljagt.
Saa no fly zonen omkring lufthavnen ville jo nok holde.

Per

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-07 00:33

PerBiker skrev:

> [...]
> pga en biljagt.
> Saa no fly zonen omkring lufthavnen ville jo nok holde.

Eller en tæt skov..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Lund

Dato : 25-08-07 13:16

En skov en ingen hindring for helikopter med varmesøger....

Mvh. Torben

Fra : Allan F

Dato : 26-08-07 17:10

"Lund" <tNOSPAM@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> En skov en ingen hindring for helikopter med varmesøger....
>
> Mvh. Torben

Bilka er bedre. Smid bilen ved indgangen, gå ind gennem butikken og ud
gennem den anden udgang. Og tag bussen hjem. Hvis Bilka er åben,
selvfølgelig.

Allan F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-07 01:29

PerBiker <per_biker@hotmail.com> wrote in

> Helikopterere burde man kunne slippe fra

Nu har kameramanden og piloten næppe nogen autoritet til at anholde manden
;)