On Thu, 23 Aug 2007 23:04:25 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:
Rolig Dan
>
>Så har de sgu begået fejl da de samlede min, og de andre Duc´er jeg har
>rodet i, der sidder AMP stik alle steder.
>
Det er aldrig stikkene der er problemet.
Det er den måde de er anvendt, og dermed placeret der giver
hovedbrud..
Om det så er det bedste MIL normerede AMP stik der anvendes vil det
afgå ved døden hvis det placeres et sted hvor det udsættes for extrem
stress, og elendig vedligeholdelse.
>De Duc`ere jeg har rodet i (ikke ældre end 1994) har ikke haft større
>problemer med det elektriske end de japanere fra samme årgang som jeg
>kender til, såå...............
På Paso'en har man fået fremstillet specielle gummikapper til at
beskytte stikkene - Det er ikke lige frem nogen ubetinget success.
Nu er stikkene heldigvis placeret således at hele baduljen er pakket
ind i plastic (hvad er ikke det på en Paso?), så risikoen for at de
får bad er minimal.
Det fritager mig dog ikke for ved hvert vinterservice at adskille hele
skidtet, rense, pudse, checke kontaktspænding og give det hele lidt
vaseline.
Min grundlære mht. vand er: Du kan ikke forhindre det i at komme ind,
men du kan hjælpe det med at komme ud
Altså: Sørg for god ventilation.
Sammenfattet således: Kontaktspænding, renlighed og ventilation.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk