Afmelde mc
Fra : Carsten Berggreen

Dato : 23-08-07 10:28

Hej

Jeg skal ha afmeldt min motorcykel på motorkontoret og jeg læste et sted at
man bare kunne sende nummerpladen, men hvordan gør man det? Skal jeg bare
sende registreringsattesten med og evt. en skrivelse om at den skal
afmeldes?

Mvh
Carsten
Tidligere CB400N

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-07 10:50

Carsten Berggreen wrote:

> [...]

> man bare kunne sende nummerpladen, men hvordan gør man det? Skal jeg bare
> sende registreringsattesten med og evt. en skrivelse om at den skal

Aldrig aflevere registreringsattest

mvh
Orla

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 23-08-07 11:34

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Aldrig aflevere registreringsattest
>
> mvh
> Orla

Ja det har du da nok ret i Orla.

En lille opdatering efter endeligt at være kommet igennem til motorkontoret.
Man kan godt sende pladerne (eller pladen i det her tilfælde) og det er
valgfrit om man vil sende registreringsattesten med. Så spare man da den tur
til Rødovre

Mvh
Carsten
Med udbrændt CD400N
http://www.cbel.dk/honda/

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-07 11:47

Carsten Berggreen wrote:

> Med udbrændt CD400N
> http://www.cbel.dk/honda/

Hvis at maskinen er helt død, så kan det selvfølgelig være ligemeget, men
ellers vil Du jo få døjet med at få en ny attest til videre brug.

mvh
Orla

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 23-08-07 12:24

> Hvis at maskinen er helt død, så kan det selvfølgelig være ligemeget, men
> ellers vil Du jo få døjet med at få en ny attest til videre brug.
>
> mvh
> Orla

Tja... men der er nu sendt til de evige racer marker :-|

Taget i betragtning af hvor meget det ville koste at få den i gang igen og
hvad jeg senere ville kunne få for den, da den alligevel skulle skiftes ud
med en dl650 til næste sæson, så kunne det ikke rigtigt betale sig. At jeg
så har abstinenser over ikke at have haft mc i efterhånden tre uge, det er
jo så en anden sag.

mvh
Carsten
Med udbrændt CD400N
http://www.cbel.dk/honda/

Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-08-07 23:11

Carsten Berggreen wrote:

> [...]
> rigtigt betale sig. At jeg så har abstinenser over ikke at have haft
> mc i efterhånden tre uge, det er jo så en anden sag.

- Var der Kasko på??

Er den meldt som "total-skadet" = ny afgift efter genopbygning??

Ellers vil jeg da godt gi lidt for den, hvis du gemmer papirerne...!!!

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 24-08-07 08:35

> - Var der Kasko på??
>
> Er den meldt som "total-skadet" = ny afgift efter genopbygning??

Nope kun ansvar

> Ellers vil jeg da godt gi lidt for den, hvis du gemmer papirerne...!!!
>
> Lars / Viborg

hmm. det er så desværre et par uger for sendt :-| den blev kørt til
storskrald samme dag som jeg hentede den hos polizen. Du havde måske et
vinterprojekt i tankerne ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-07 07:05

On Fri, 24 Aug 2007 09:35:18 +0200, Carsten Berggreen wrote:

> hmm. det er så desværre et par uger for sent :-|

Der var Du godtnok for hurtig, den var ikke værre tilredt end at Du kunne
have fået penge for den...... :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 23-08-07 15:04

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis at maskinen er helt død, så kan det selvfølgelig være ligemeget, men
> ellers vil Du jo få døjet med at få en ny attest til videre brug.

Ja, man ku´jo fylde den her, over i det danske stel.
http://www.mobile.de/SIDOnYuNpmQBJiXNYWHpo1l7Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1187880259A1LsearchPublicD1300IMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B33%81S-t-vCaMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1300E11000HCB%FF%A0400%FF%A0NBGNDKRADA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&sr_qual=GN&top=9&id=11111111273972764&

Derefter ka´den vel sælges som den her.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51292861
Det kræver selvfølgelig at man har tid og mulighed.
Vinter projekt??

mvh Jens
Sydals

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-08-07 16:37

Orla Pedersen wrote:

> Hvis at maskinen er helt død, så kan det selvfølgelig være ligemeget,
> men ellers vil Du jo få døjet med at få en ny attest til videre brug.

Den kan vel bygges op, på det samme stel igen..
Prisen på fin og køreklar CB400N i tyskland starter ved 400 euro!

Thore

Fra : karstenjosefsen

Dato : 24-08-07 22:39

Kan man så få afgiften tilbage på en mc lige som an kan med biler?

Hilsen
Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-07 07:05

On Fri, 24 Aug 2007 23:39:05 +0200, karstenjosefsen wrote:

> Kan man så få afgiften tilbage på en mc lige som an kan med biler?

Det kan man kun, og det gælder også biler, ved eksport af køretøjet. Det
hjælper ikke "bare" at afmelde.