On Sun, 9 Sep 2007 16:26:47 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>news:u6ooc39bbu13u9jtpnobq05mijtk9ftn48@4ax.com...
>> Jeg var mere nervøs for "Pilot Screw" justeringen, men i
>> Haynes bogen står der 2 1/4 omd. tilbage....
>> Jeg tænkte blot, at det måske var mere kritisk, at om de stod med 2
>> 1/4 end f.eks. 2 1/8....
>>
>Tomgangsdysernes lysning springer typisk 5/100mm imellem størrelserne og
>derved vil man ikke kunne ramme den helt eksakte tomgangsblanding med dém.
>Derudover vil der forekomme en begrænset forskel i den nekelte karburators
>endelige forarbejdning, som medfører behov for marginalt anderledes dysning
>for den enkelte karburator, hvilket er grunden til at der findes en trinløs
>justeringsmulighed á "luftskruen"!
>
>Luftskruerne er ........og skal justeres efter det punkt hvor
> motoren går højest i tomgang, ikke blot efter et nøje antal
> omdrejninger som er nævnt i en vejledning!
>De 2 1/4 angivne omdr. ud fra bunden, er blot basis for den videre
>indstilling som bør udføres som følger:
>-Stil tomgangen til normale omdr!
>-På én (!) karburator af gangen, drejes luftskruen roligt ud eller ind
>(den vej hvorved den stiger i omdrejninger!) til det punkt hvor
>motoren går med højest opnåelige omdrejninger!
>-Stil atter tomgangen til normale omdr., før næste karburator justeres
>på samme måde!
>-Når alle karburatorer er justeret på denne måde dobbeltcheckes lige
>med endnu en "tur"!
>-Afslutningsvis drejes luftskruen 1/2 til 3/4 omdr. (eksakt mål skal
>være at finde i en værkstedshåndbog et sted (biblioteket?)) ind, på
>alle karburatorer!
Ud fra den beskrivelse, så tror jeg nok det er et værksted som må få
fornøjelsen.... Man kan næsten ikke komme til Luft-/blandings skruen
når karbs'ne sidder på....
Jeg skal vist lige et smut forbi Probike ved Århus, næste gang jeg er
I det område, og se om der kan findes tid til en tjek....
Den nye motor køre rigtig godt, lige bortset fra, at der har det med
hugger lidt, på de færst mm, når man giver gas.... hvilket er
irriterende...
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk