klonk
Fra : Albert

Dato : 09-07-01 15:05

siger den når koblingen får fat i 1. gear!

firer jeg, så er der ikke noget (blød start), men ved alm. start kommer
dette klonk.
Jeg har også oplevet det ved aktivering af bagbremsen (udkoblet), men meget
svagere

Det kan kun mærkes i venstre fod (kædesiden)

Kædekittet sagde alle forhandlerne. Det er nu skiftet. Ditto er kobling.

De har nu ikke flere råd (jo, hvis de får lov at skille noget ad = mange
penge)

har I ?

egne gæt : chockkobling (plastikdimser i baghjul). Hvis jeg hiver hjulet
frem og tilbage
mens den står i 1. gear, kommer der lignende lyde

olie. Kan lyden måske stamme fra koblingen. Olien er fyldsyntetisk 5-50,
men Hein-Gerickes egen.
Måske går kobling og olie ikke sammen.

3 ? nej, jeg er blank !

please input !!!

mvh Albert
CBR1000 - 91 (90)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-01 22:20

Albert <albert@albertsmc.dk> skrev:> siger den når koblingen får fat i 1.
> [...]
>
> Kædekittet sagde alle forhandlerne. Det er nu skiftet. Ditto er kobling.
>
> De har nu ikke flere råd (jo, hvis de får lov at skille noget ad = mange

Tjaeh... Hvor stram er din kæde? Det kan jo godt have lidt at sige.
Og kobler din kobling ordentligt ud? ->
Prøv at løft mc'en op på centralstøtten (?), og sæt den så i ger med
koblingen trukket. Hvor meget skal der så til, for at du kan holde hjulet?
Det skal man helst kunne gøre med en lillefinger svjv. Prøv evt. med både
kold og varm motor. Hvis problem kun er der ved kold motor, så er det nok
din olie, der er noget galt med, og ellers kunne man vel forestille sig at
det var et justeringsspørgsmål. Der er jo nok en vis forskel, men den burde
ikke være særlig stor svjv.
Indtil du finder løsningen på problemet, kan du jo undgå klonkeriet ved at
sparke mc'en lidt afsted og holde motoren i tomgang, mens du sætter den i
gear.
Det var lige hvad jeg kune komme op med
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-01 09:08

min lavede det også lidt indtil at cush drivet (gummidimsen i baghjulet blev
skiftet) der var ikke meget elasticitet i den i forhold til den nye....jeg
ved ikke om den tidligere ejer har vasket med noget som fik gummiet til at
hærde....

desuden kan jeg mærke stor forskel....på hvilken olie jeg kører på med motul
(400 ??) fuldsyntet, var den meget klonket...så skiftede jeg til silikolene
15-50 og den er jeg meget tilfreds med.....lige nu er der vist en
motul(15-50) til 70 kr i den virker også ok.....men jeg har også fået
monteret speedshift tror jeg nok lydmuren kaldte dimsen....den gjorde
gearskiftet lidt tungere men også mere præcist....

Lasse
CBR1000f& Karin

Fra : Armand

Dato : 10-07-01 15:15

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
> min lavede det også lidt indtil at cush drivet (gummidimsen i
baghjulet blev
> skiftet) der var ikke meget elasticitet i den i forhold til den
nye....

Jup!
Albert giver jo som sådan selv svaret

--
Armand.

Fra : Albert

Dato : 11-07-01 06:31

> baghjulet blev
> nye....
>
> Jup!
> Albert giver jo som sådan selv svaret

Det var et gæt, men jeg kan se at der nu er endnu en der kommer med det gæt.
Med prisen på de der gummier (ca. 600kr), så skal jeg lige være sikker

Jeg skal lige have 100% lokaliseret lyden. Det er IKKE nemt at
hænge med snuden ned langs siden imens man sætter igang. Lyden
kan ikke fremprovokeres på centralstøtten.

Fra : Armand

Dato : 11-07-01 16:03

Albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en

> Med prisen på de der gummier (ca. 600kr), så skal jeg lige være sikker

Check lige prisen ved David Silver Spares, UK, inden at du "spilder"
dine penge på den danske importør :-/

> Jeg skal lige have 100% lokaliseret lyden. Det er IKKE nemt at
> hænge med snuden ned langs siden imens man sætter igang. Lyden
> kan ikke fremprovokeres på centralstøtten.

At du ikke kan få lyden frem på centralstøtten er endnu et argument for
slidt chock-kobling, som jo ikke bealstes ved et fritløbende hjul
Hvis du bremser baghjulet inden tilkoblingsforsøg på støttebenet, vil du
sikkert
kunne genskabe *klonk*'et - Få evt. én til at lytte (og kigge!) efter
ved
navet imens!

--
Armand.