Gør noget for miljøet - Kør en elg ned.
Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:08

Fra vor forunderlige verden:

Elge er kæmpe miljøsvin:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:13

On Tue, 21 Aug 2007 11:07:35 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Fra vor forunderlige verden:
>
>Elge er kæmpe miljøsvin:
>
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece

>--

Dit forslag har jeg principielt intet at indvende imod, blot vil jeg
have mig frabedt at der anvendes biler i min besiddelse.

De satans møgdyr er simpelthen det farligste overhovedet i den
skandinaviske trafik.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:16

KLIP

> Dit forslag har jeg principielt intet at indvende imod, blot vil jeg
> have mig frabedt at der anvendes biler i min besiddelse.

Nåda, kan de ikke klare en elg-test da..;)

> De satans møgdyr er simpelthen det farligste overhovedet i den
> skandinaviske trafik.

Det er da godt, vi ikke også har hellige køer.

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:20

On Tue, 21 Aug 2007 11:15:39 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Nåda, kan de ikke klare en elg-test da..;)

>--

En elgtest er jo bare en dobbelt undvigemanøvre.

Jeg har efterhånden set for mange køretøjer, hvor denne manøvre ikke
lykkedes, og det er ikke noget kønt syn.

>--

>Det er da godt, vi ikke også har hellige køer.

>--

Ja, det skal vi være glade for.

Men det har vi iøvrigt til overflod, de er blot ikke fysiske.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:25

KLIP

> En elgtest er jo bare en dobbelt undvigemanøvre.

Er det ikke kun den simple udgave?

Jeg mener at have læst (set en video) fra Volvo, hvor man _påkører_ en elg
og således bygger potten op til at klare sammenstødet.

> Jeg har efterhånden set for mange køretøjer, hvor denne manøvre ikke
> lykkedes, og det er ikke noget kønt syn.

Når blot de indsatte klarer den udsattes påvirkning er det vel lige meget
med blikket..

> Ja, det skal vi være glade for.

Jep, til gængæld har vi mange svin..

> Men det har vi iøvrigt til overflod, de er blot ikke fysiske.

LOL

mvh
Bjørn J.

Fra : William Boysen

Dato : 21-08-07 12:38

wrote:

>Det er da godt, vi ikke også har hellige køer.

Jo, det har vi da.....iklædt burka.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:28

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da godt, vi ikke også har hellige køer.

Det har vi da. Men fysisk slår de ikke så hårdt ;)).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 10:14

On 21 Aug., 11:07, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> Fra vor forunderlige verden:
>
> Elge er kæmpe miljøsvin:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece

Prøv så at forestil dig hvor meget de millioner af grise DK producerer
forurener.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-08-07 10:24

Christian B. Andresen wrote:

> Prøv så at forestil dig hvor meget de millioner af grise DK producerer
> forurener.

Det har man vist længe... ihvertfald når det gælder køer
http://www.drivhus.dk/Kortnyt-00/kortn10_7.html

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-08-07 10:28

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Prøv så at forestil dig hvor meget de millioner af grise DK producerer
> forurener.

De tobenede med fire hjul under er nu nok de værste.

Hele artiklen er noget skrækkeligt ævl. Elge kører jo ikke på fossile
brændstoffer, så de kulstofforbindelser de slipper ud kommer fra
planter der har optaget CO2 fra atmosfæren.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:31

On Tue, 21 Aug 2007 11:27:49 +0200, Peter Dalgaard

Du er da en kedelig karl.

Komme her og ødelægge en god historie.

Skam dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:32

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> brændstoffer, så de kulstofforbindelser de slipper ud kommer fra
> planter der har optaget CO2 fra atmosfæren.

Ja, mennesket har i de seneste årtier fuld og fast troet på, de som det
eneste dyr kan styre naturens gang.

Hvornår er vi i stand til at stoppe en orkan?.

Hvad mennesket er rigtig dygtig til, det er at manipulere for egen vindings
skyld.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 20:43

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46cab0f4

Hvornår er vi i stand til at stoppe en orkan?.

Det er vi, når temperaturen skifter i "drivhuset". Det er det, det handler
om..... .

> Hvad mennesket er rigtig dygtig til, det er at manipulere for egen
> vindings skyld.

Vi er aldrig blevet klogere..... .

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 21:16

KLIP

> Hvornår er vi i stand til at stoppe en orkan?.
>>
> Det er vi, når temperaturen skifter i "drivhuset". Det er det, det handler
> om..... .

Interessant. Så orkaner er kommet grundet den menneskeskabte såkaldte
globale opvarmning.

> Vi er aldrig blevet klogere..... .

Du har helt ret.....

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 21:26

BJ skriver:

> Interessant. Så orkaner er kommet grundet den menneskeskabte såkaldte
> globale opvarmning.

Det ved du jo udemærket godt at de er. Før mennesket var der ingen
orkaner - præcist som på Mars....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 21:32

KLIP

> Det ved du jo udemærket godt at de er. Før mennesket var der ingen
> orkaner - præcist som på Mars....

Silly me...

mvh
Bjørn J.

Fra : Volger Garfield

Dato : 21-08-07 20:40

On Tue, 21 Aug 2007 02:14:07 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Prøv så at forestil dig hvor meget de millioner af grise DK producerer
>forurener.

Nåja - Men dem forsøger man trods alt at komme af med: Vi slår dem jo
ihjel!

Volger
- Evig fred varer kun til den næste krig.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 21-08-07 10:37

BJ skrev:
> Fra vor forunderlige verden:
>
> Elge er kæmpe miljøsvin:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece
>
> mvh
> Bjørn J.

Det er jo en kæmpe misforståelse. Elgen er CO2 neutral, den bruger ikke
mineralsk brændstof, men spiser mos og gøder det bag efter. CO2
problemerne grunder i at vi pumper det op fra jorden(olie) og slipper
det fri i atmosfæren.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:40

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> mineralsk brændstof, men spiser mos og gøder det bag efter. CO2
> problemerne grunder i at vi pumper det op fra jorden(olie) og slipper det

Egentlig utroligt, vi ikke for længst er gået over til atomkraft.

mvh
Bjørn J.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 21-08-07 10:52

BJ skrev:

> Egentlig utroligt, vi ikke for længst er gået over til atomkraft.

Enig, men det må man ikke sige højt.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 10:54

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig, men det må man ikke sige højt.

Nej, for så tager man brødet ud af munden på en flok røde "miljø"soldater
samt lægger en hel industri lam.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:37

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, men det må man ikke sige højt.

Det tager I bare til Tjernobyl og holde en brand tale om. Så vil I helt
sikker få en masse tilhængere. Undskyld mig, FJOLSER!!...

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 18:41

KLIP

> Det tager I bare til Tjernobyl og holde en brand tale om. Så vil I helt
> sikker få en masse tilhængere. Undskyld mig, FJOLSER!!...

Du er et endnu større FJOLS, hvis du ikke kan indse, vi for længst i et
moderne samfund har løst kommunismens mangfoldige utilstrækkeligheder.

Men bevares, vi må satse på vindmøller og solenergi, så skal vi nok klare
Danmarks energikrav....!!!!!!!!!!

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:53

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46cb2395

> Du er et endnu større FJOLS, hvis du ikke kan indse, vi for længst i et
> moderne samfund har løst kommunismens mangfoldige utilstrækkeligheder.

Kommunisme og min bare r.., hvis at mangfoldigheden kunne styre deres
handicaps, var kommunismen idealet. Men det er de, indrømmet, ikke
intelligente nok til at håndtere. Så vi må bruge en tillempet form. Hvad vil
du have istedet?.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 18:57

KLIP

> [...]
> handicaps, var kommunismen idealet. Men det er de, indrømmet, ikke
> intelligente nok til at håndtere. Så vi må bruge en tillempet form. Hvad

Atomkraft.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 19:05

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46cb2767

> Atomkraft.

Snak med A.Fjog, så kan alt åbenbart lade sig gøre i disse tider ;)))..

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 19:08

KLIP

> Snak med A.Fjog, så kan alt åbenbart lade sig gøre i disse tider ;)))..

Faktisk så tror jeg kun de ræverøde venstreidioter er i mod, men de er jo
også i mod alt.:)

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 19:16

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk så tror jeg kun de ræverøde venstreidioter er i mod, men de er jo
> også i mod alt.:)

Det tror jeg faktisk ikke, hvis det kom "på valg" ;))).

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 19:21

KLIP

> Det tror jeg faktisk ikke, hvis det kom "på valg" ;))).

O.k., det ville også være en svær pille at sluge at skulle indrømme,
nationens samlede energi- og miljøpolitik blev ødelagt af de
venstreorienterede.

Det er jo ikke moderne, hverken på arbejdspladser, i politik eller privat,
at indrømme man har taget fejl og allerede afprøvet (gammel) teknik faktisk
var og er den rigtige løsning.

Så hellere opfinde noget nyt nonsens for blot at opfinde .... noget!

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 20:31

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46cb2cf2

> Det er jo ikke moderne, hverken på arbejdspladser, i politik eller privat,
> at indrømme man har taget fejl og allerede afprøvet (gammel) teknik
> faktisk var og er den rigtige løsning.

Det er jo heller ikke "dem" som ødelægger den ;))).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-08-07 19:33

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Det tror jeg faktisk ikke, hvis det kom "på valg" ;))).

Man skal bare lade være med at love noget om hvor "skabet" skal stå. Når
så folk er klar over at de kan få det i deres egen baghave hvis de siger
ja, skal de nok sige nej.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-08-07 20:42

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:fan87r$1m01

> Man skal bare lade være med at love noget om hvor "skabet" skal stå. Når
> så folk er klar over at de kan få det i deres egen baghave hvis de siger
> ja, skal de nok sige nej.

ROFL.. . Jeg foreslår at man holder sig til de gl. planer om at placere det
på Gyllingnæs. Så kan d'herre Bjørn&Klaus få fuld valuta, alt efter
vindretning ;).

Fra : BJ

Dato : 24-08-07 22:58

KLIP

> ROFL.. . Jeg foreslår at man holder sig til de gl. planer om at placere
> det på Gyllingnæs. Så kan d'herre Bjørn&Klaus få fuld valuta, alt efter
> vindretning ;).

For min skyld kan de værket på en mark ved siden af Tulip i Vejle.

Hvis du/I er så naiv/e at tro, du/I går ram forbi, hvis lortet eksploderer,
så er du/I li´godt dummere end folk er flest.

JA, til atomkraft.

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 20:36

On Tue, 21 Aug 2007 20:05:08 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Snak med A.Fjog, så kan alt åbenbart lade sig gøre i disse tider ;)))..

Hvis der er stemmer i det kan det - uanset overbevisning ligner han
en, der er ved at rydde banen for at erobre "four more years"......men
det har egentlig ikke så meget med biler at gøre )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 18:41

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det tager I bare til Tjernobyl og holde en brand tale om. Så vil I helt
> sikker få en masse tilhængere. Undskyld mig, FJOLSER!!...

Tjernobyl var manglende vedligehold....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:55

> Tjernobyl var manglende vedligehold....

Og?, låget røg af alligevel. Det var en ustabil reaktortype; EOD.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 19:14

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Og?, låget røg af alligevel. Det var en ustabil reaktortype; EOD.

Havde man arbejdet videre på den og vedligeholdt den kunne det have
været undgået. Derfor er Ignalina ikke sprunget i luften.

Læs:
http://www.risoe.dk/rispubl/NUK/nukartikler/pdfartikler/tjernobyl.pdf
http://www.brs.dk/nuc/RBMK.asp

Og så kan du EOD'e alt det du vil....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 21:11

> http://www.risoe.dk/rispubl/NUK/nukartikler/pdfartikler/tjernobyl.pdf
> http://www.brs.dk/nuc/RBMK.asp

Hvor kommer vedligehold ind?. Det er en opremsen af statistik vedr. kræft.
Eddernem... den sørgeliste argumentation længe læst... .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 21:20

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvor kommer vedligehold ind?. Det er en opremsen af statistik vedr. kræft.
> Eddernem... den sørgeliste argumentation længe læst... .

Læste du link nummer 2 ?

Hvorfor er de andre kraftværker med samme reaktor ikke røget i luften ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 19:02

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Det tager I bare til Tjernobyl og holde en brand tale om. Så vil I helt
> sikker få en masse tilhængere. Undskyld mig, FJOLSER!!...

Tja, det er lykkedes at forklare kulminearbejderne i forskellige lande at
Danmark ikke ønsker atomkraft p.g.a. risikoen,
men vi vil meget gerne bruge kul, der er jo ingen danskere i kulminerne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-08-07 13:01

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

> Egentlig utroligt, vi ikke for længst er gået over til atomkraft.

Du er jo syg. Sådan en atomdreven elg runder sgu snildt 200 km/t

Bortset fra det, så er artiklen det sædvanlige Ekstrablads sludder. For
at fourene skal man rykke på CO2 balancen. I det store kredsløb er en elg
CO2 neutral.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 13:09

On 21 Aug 2007 12:00:56 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

>Du er jo syg. Sådan en atomdreven elg runder sgu snildt 200 km/t

>--

Det skulle ikke undre mig.

I forvejen er de "sikreste" elge dem oppe i nærheden af Gävle. Dette
område blev nemlig særligt hårdt ramt af strålingen fra
Tjernobyl-katastrofen. Det sikre består i, at de er selvlysende om
natten.

Det er faktisk sådan, at selv i dag bliver kød fra området nøje
undersøgt, før det kommer i handelen.

Det mest sikre er iøvrigt stadigvæk at køre bag om dem, hvis man når
at reagere. De vender nemlig aldrig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 21-08-07 14:01

Folmer Rasmussen skrev:

Det sikre består i, at de er selvlysende om natten.
Er de ikke også det om dagen

> Det er faktisk sådan, at selv i dag bliver kød fra området nøje
> undersøgt, før det kommer i handelen.

Det skulle smage strålende.
Jeg vil lige prøve når jeg kommer på de kanter

jeg fik rensdyrragout i Norge sidste år, jeg tror det var lavet på gamle
geder. Det skulle nok have længe tid i mikrobølgerne (Tjernobyl-ovn)

Møller

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 14:23

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det mest sikre er iøvrigt stadigvæk at køre bag om dem, hvis man når
>at reagere. De vender nemlig aldrig.

Dælme godt de ikke har hørt om "de Radikale"
--
Jan_stevns

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:29

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Dælme godt de ikke har hørt om "de Radikale"
> --
De vender aldrig, skifter kun standpunkt ;)).

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 20:00

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>De vender aldrig, skifter kun standpunkt ;)).

hmmmm... de bliver da ellers kaldt vendekåber

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 18:32

> [...]
> område blev nemlig særligt hårdt ramt af strålingen fra
> Tjernobyl-katastrofen. Det sikre består i, at de er selvlysende om

De må kunne gen-splejses, så er de sku' da til at holde styr på?.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 14:02

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er jo syg. Sådan en atomdreven elg runder sgu snildt 200 km/t

Med en ordentlig atomar prut, så intet problem..

> Bortset fra det, så er artiklen det sædvanlige Ekstrablads sludder. For
> at fourene skal man rykke på CO2 balancen. I det store kredsløb er en elg
> CO2 neutral.

Er afbrænding af træ i brændeovne også det, da naturen jo alligevel har det
med at stikke ild til sig selv?

mvh
Bjørn J.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-08-07 18:48

> Er afbrænding af træ i brændeovne også det, da naturen jo alligevel
> har det med at stikke ild til sig selv?

Bare fordi noget sker naturligt, er det ikke sikkert det er CO2 neutralt.
Derudover kender jeg ikke svaret.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 19:15

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er afbrænding af træ i brændeovne også det, da naturen jo alligevel har
> det med at stikke ild til sig selv?

Ja, Men hvis man forstår at gøre det rigtig. Hvis ikke forurener man med en
H... masse, Co^2 etc. . Nøjagtigt som med politik, få "fjolser" kan vælte
planen..

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 19:16

KLIP

> Ja, Men hvis man forstår at gøre det rigtig. Hvis ikke forurener man med
> en H... masse, Co^2 etc. . Nøjagtigt som med politik, få "fjolser" kan
> vælte planen..

Har du nu taget piller igen?

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-07 20:34

> Har du nu taget piller igen?

Jeeps, træ.piller ;:)))). Det rul, skråt op ned naturgas und alles.

Fra : Benny

Dato : 21-08-07 22:49

> Fra vor forunderlige verden:
>
> Elge er kæmpe miljøsvin:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece

Nja. Nu står det i EB hvor den ene halvdel ikke passer og den anden halvdel
er løgn, såh.....

Benny

Stolt over ikke at have læst EB i 10 år.