Møgdag ;)
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-08-07 22:11

G'aften i hytterne

Er i klar over hvor hidsige folk bliver, bare fordi man "bliver" nødt
til at køre det sidste stykke vej hjem - stort set uden lys på ?

Her sidder man og stirrer ud i mørket, for at genkende kantpæle og
lignende på en halvmørk landevej - og straks skal folk ligge og blænde
op for deres fjernlys .. sådanne halvaber, socialakrobater, find
selv flere

Tror de virkeligt det bedrer ens mulighed for at se ?? Tsk tsk

Ok - historien er som følger - man er til møde i Vejle - besøger en af
ungerne i Billund, kører derfra ved 6 tiden - og opdager til sin gru,
at ladelampen er begyndt at lyse svagt - Hvafffffffff er nu det

Odense er passeret, broen ligeså - Ringsted passeret - der er
egentligt fint lyst stadigvæk, men mørket trænger sig på, så da Køge
er nået, begynder det at knibe lidt - godt der ikke er langt tilbage,
og at mit nattesyn er 112% iorden ...... nej, bedre endnu - det der
112% du'r jo ikke (har jeg erfaret)

sidste stykke vej, gennem Strøby, så går radioen ud,
omdrejningstælleren på nul, ABS lampen gløder - OK - tid at ringe
Brormanden - Duehhhhh gider du sadle op ???

Men ok - det kunne jo være svært sjovt at se, hvorlænge maskinen gider
fortsætte - der er nada trafik, og jeg kan stadig se vejen , uden
problemer - altså når bare de modkørende gider holde onanigaflerne fra
fjernlyset

Der er overhaling forbudt det meste af vejen - så hvem skulle
egentligt genere mig ?? - skulle der komme en fra en af de 3
sideveje der er - så ser jeg ham jo nok - så hva' hulen

Når at svinge ind på gårdspladsen - da jeg træder på bremsen dør
motoren ..... og nu er laderen sat på!

Møgdag !

Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på
eller ej

Jeg kunne da se det jeg ville - og modkørende kan se min nummerplade
lyse op .......

Under normale forhold havde jeg da kørt bilen ind til siden, og
trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så
?

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-07 22:40

jan@bygteknik.dk wrote in

> Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på
> eller ej

Det var det nok ikke... ...selvom det gik godt.

> Jeg kunne da se det jeg ville - og modkørende kan se min nummerplade
> lyse op .......

Ja men det er godt nok ikke meget det giver.

> [...]
> trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
> landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så

Ud i siden, advarselstrekant op, gul vest på, vift med armene når der
kommer nogen - og alt imens er din autotransport på vej for at hente dig og
bilen.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-08-07 22:46

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende på en halvmørk landevej - og straks skal folk ligge og blænde
> op for deres fjernlys .. sådanne halvaber, socialakrobater, find

Stik nu lige piben ind ik´

Der er sgu idioter nok på vejene som glemmer at tænde lyset på deres gamle
kasser uden automatisk kørelys. Jeg møder mindst hver uge i skumringen.

Så hvordan skal de venlige menesker der prøver at hjælpe dig vide at du ikke
bare har glemt lyset? - Jeg havde sgu både dyttet og blinket af dig.

Mvh

KA

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 20-08-07 23:50

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev :

>Stik nu lige piben ind ik´

Ryger ej pibe ;)

>Der er sgu idioter nok på vejene som glemmer at tænde lyset på deres gamle
>kasser uden automatisk kørelys. Jeg møder mindst hver uge i skumringen.

Jeg møder da også tit nogle med marginal lygteføring - de må selv
afgøre om de kan se, eller ej.

ser du - tesen er jo at de måske prøver at fortælle mig, at jeg har
"glemt lyset" - og kun lidet kan ane at det ingenlunde er tilfældet,
og deres hjælpsomhed, den virker faktisk stik modsat ;)

>Så hvordan skal de venlige menesker der prøver at hjælpe dig vide at du ikke
>bare har glemt lyset? - Jeg havde sgu både dyttet og blinket af dig.

Hmmmm...... jeg skulle da have husket Bilkaspotten ! dammmmm - jeg
vidst jeg havde glemt noget ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-08-07 00:33

jan@bygteknik.dk wrote:

> Hmmmm...... jeg skulle da have husket Bilkaspotten ! dammmmm - jeg
> vidst jeg havde glemt noget ;)

Jeg leder selv efter en lille brændstofdrevet 5 amperes generator, sådan en
man kan have under armen.

De 2 andre er for store at have stående i bilen altid.

Mvh.Uffe Ravn

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-08-07 07:09

jan@bygteknik.dk writes:

> [...]
> "glemt lyset" - og kun lidet kan ane at det ingenlunde er tilfældet,
> og deres hjælpsomhed, den virker faktisk stik modsat ;)

Det kan jo være med god grund. En af designsvipserne i Yaris er at
lyskontakten tænder positionslyset ved et klik og nærlys/fjernlys ved
to. Instrumentbrættet viser ingen forskel, og ved tilstrækkelig god
gadebelysning kan man faktisk ikke se forskel indefra. Resultat:
kørelys *slukket*...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 07:45

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev :

>Det kan jo være med god grund.

Ja - og hæjlpsomhed skal man bestemt ikke foragte - men igen - som
jeg skriver - det kan virke stik modsat i nogle få situationer

> [...]
>to. Instrumentbrættet viser ingen forskel, og ved tilstrækkelig god
>gadebelysning kan man faktisk ikke se forskel indefra. Resultat:

Kørelyset på Færgen er sådan cirka ligedan indrettet - står
lyskontakten på 0 - er der kørelys på - ved 1: det normale
positionslys, (kørelys slukkes) og logisk nok - almindeligt
nær/fjernlys på trin 2

Jeg har længe ønsket, men ej udført - en lille modifikation, så
kørelyset først tændes når generatoren lader.

Af finurlige årsager, ligner færgen ikke mine biler typisk - der er
intet modifriseret i ledningsnettet... Jeg er ved at sløje lidt af på
den , åbenbart
--
Jan_stevns

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-08-07 07:57

jan@bygteknik.dk writes:

> [...]
> lyskontakten på 0 - er der kørelys på - ved 1: det normale
> positionslys, (kørelys slukkes) og logisk nok - almindeligt

Jeps. Svipseren er at der er en lille grøn lampe for tændt lys på
instrumentbrættet. Hvis nu den havde slukket sammen med kørelyset i
trin 1, så var det sværere at tage fejl, men den er faktisk altid
tændt. (Formentlig slukker den i trin 0 i lande der ikke kræver
kørelys.)

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-08-07 08:05

Det er sgu da fuldstændigt uansvarligt at køre efter mørkets frembud uden
lys på. Sådan en kæmpe idiot. Har du ingen respekt for andre folks liv og
førelighed?

Hvis det stod til mig skulle du have inddraget kørekort OG bil og aldrig
have dem igen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 08:57

"Jens Christensen" <p04jensch@hih.dk> skrev :

>Det er sgu da fuldstændigt uansvarligt at køre efter mørkets frembud uden
>lys på. Sådan en kæmpe idiot.

Åehhhh - tag du den nu lige lidt med ro - nu skrev jeg jo næsten uden
lys, ikke _uden_ lys.

Jeg ved ikke hvor du var henne i går - men ved 8 tiden, var det nu
stadig muligt at se, bevares ikke som ved højlys dag, men stadig
absolut muligt.

>....Har du ingen respekt for andre folks liv og førelighed?

Nejda - jeg er da som alle andre - bekymrer mig absolut kun om mig
selv og mine behov -
Jeg skal absolut forrest i en hver kø, jeg skal videre i min travle
hverdag, så om der kommer nogen kørende på den vej, jeg skal ud på, så
er jeg da ligeglad med om jeg har vigepligt - jeg buldrer da bare ud

Er der en sammenfletning et sted, eller snævrer vejen ind, kan du være
helt sikker på at *jeg* nok skal mase mig ind foran alle andre - jeg
lever nemlig efter *jeg*, *mig* og ingen andre.

Kan du selv se ironien i ovenstående

Du kender nok kun ganske lidt til mig, så inden du kalder nogen
idioter, skulle du måske ransage din egen trafikale adfærd ??

Du må hjertens gerne kalde mig det ansigt til ansigt, men gemt bag en
skærm, vil jeg gerne have mig det frabedt

>Hvis det stod til mig skulle du have inddraget kørekort OG bil og aldrig
>have dem igen

Det står så ikke til dig - og godt for det - for åbenbart kniber det
en smule med at læse og regne den ud

Afgangtidspunkt : ca 6 tiden fra Billund
Storebælt krydses så ved normal trafik omkring kl: ??
Destination : syd for Køge

You do the math.

Havde du så læst hele teksten, og lidt kendskab til vejstrækningen -
ville du nok have en lille ide om hvorfor jeg ikke lod en mørkelagt
mørk bil bil stå og rage halvt ud på vejbanen - så havde det nemlig
kun været et spørgsmål om teksten i avisen næste morgen - for folk
kører absolut meget stærkt, på den snoede, og smalle vej, der faktisk
ikke rummer mange muligheder for at henstille et køretøj forsvarligt

--
Jan_stevns

Fra : Lars O.

Dato : 21-08-07 12:06

jan@bygteknik.dk skrev:

> [...]
> kører absolut meget stærkt, på den snoede, og smalle vej, der faktisk
> ikke rummer mange muligheder for at henstille et køretøj forsvarligt

Men det er naturligvis fuldt forsvarligt at køre den samme farlige
strækning "næsten" uden lys?

/Lars

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 12:13

<jan@bygteknik.dk> skrev

> Havde du så læst hele teksten, og lidt kendskab til vejstrækningen -
> ville du nok have en lille ide om hvorfor jeg ikke lod en mørkelagt
> mørk bil bil stå og rage halvt ud på vejbanen -

Fordi du ville have den med hjem koste hvad det ville.
Der havde været masser af muligheder for at parkere bilen for natten på
sikre steder, og hente den næste dag.
Men du valgte at fortsætte ind på en smal snoet vej hvor folk kører stærkt,
med en bil hvor lyset var ved at forsvinde og bilen risikerede at gå i stå
med uvirksomt advarselsblink.

Jeg mener du handlede groft uansvarligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per W.

Dato : 21-08-07 08:25

> op for deres fjernlys .. sådanne halvaber, socialakrobater, find
> selv flere

Det er vel mere ham bag rattet at den største id.... sidder og så kan du
selv komme resten af skældsord på.

Det er vel pisse uforsvarligt.

Men her kommer jeg, så kan alle andre vel bare tage lidt hensyn.

Det har jeg ikke noget tilovers for.

Per

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 09:01

jan@bygteknik.dk wrote:

> Er i klar over hvor hidsige folk bliver, bare fordi man "bliver" nødt
> til at køre det sidste stykke vej hjem - stort set uden lys på ?

Er der noget at sige til det ?

Lyset er der jo ikke kun for din komforts skyld, jeg ville også have givet
dig lidt lys og lygter. Om ikke andet, så for at få dg til at holde ind til
siden, når din bil nu ikke var i forsvarlig stand til at køre på en halvmørk
landevej

/Brian

Fra : Jens Andersen

Dato : 21-08-07 09:26

> [...]
> trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
> landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så

Her i Danmark er det ifølge medtrafikanters reaktion MEGET vigtigt
med nærlys også midt om dagen. Det kan undre at ingen reagere på dem der
undlader at bruge blinklyset for at markere en svingning dem er der mange
flere af end uden nærlys. Det kan så tyde på at blinklyset ikke er vigtigt?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 10:07

On 20 Aug., 23:10, j...@bygteknik.dk wrote:
> Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på
> eller ej

IMO meget usmart, man kan ramme cyklister uden lys, knallertkører uden
lys, rådyr eller tabte genstande.
Jeg ville ikke turde gøre det.

IMO smartere end at fortsætte.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-07 10:16

On Tue, 21 Aug 2007 02:06:45 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>IMO meget usmart, man kan ramme cyklister uden lys, knallertkører uden
>lys, rådyr eller tabte genstande.
>Jeg ville ikke turde gøre det.

>--

Nej, det er farlige grejer, det!

I min verden kan det sammenlignes med f.eks. at køre en
uindregistreret (og dermed formentlig usynet) traktor 20 km. ad små
veje.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-07 11:03

On 21 Aug., 11:15, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Nej, det er farlige grejer, det!
>
> I min verden kan det sammenlignes med f.eks. at køre en
> uindregistreret (og dermed formentlig usynet) traktor 20 km. ad små
> veje.

Netop, og derfor bliver det skam med prøveplader og forsikring.
Den er usynet, men det er mange biler med prøveplader vel også ?

Fra : Specks6812

Dato : 21-08-07 12:47

jan@bygteknik.dk said in

> G'aften i hytterne
>
> Er i klar over hvor hidsige folk bliver, bare fordi man "bliver" nødt
> til at køre det sidste stykke vej hjem - stort set uden lys på ?

Du skulle aldrig have kørt videre fra det tidspunkt hvor du erkendte at der
var et problem.

Gid Politiet havde snuppet dig.

En meget uintelligent gerning vil jeg mene.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 14:36

Specks6812 <findit@hotmail.com> skrev :

>Du skulle aldrig have kørt videre fra det tidspunkt hvor du erkendte at der
>var et problem.

Pjat - hvis du kører i en bil klokken 18 - og det er lyst ... tror
du så selv på at du ville efterlade bilen på motorvejen ?

Hellig kan man altid være - men er man nu også helt så hellig, hvis
det er en selv står med håret i postkassen ?

>Gid Politiet havde snuppet dig.

Hvad skulle det gøre af forskel - en bøde for at køre uden kørelys,
kunne jeg måske have fået af en af de 3 poliser jeg fulgtes med fra
Slagelse til Køge ... og ?

>En meget uintelligent gerning vil jeg mene.

Intelligens ??

Gider du læse hele teksten igen - og regne lidt ?

Hvornår kørte jeg ? Hvad tid tror du det tager at køre turen

og gentag så lige udtalelsen om intelligens
--
Jan_stevns

Fra : Specks6812

Dato : 21-08-07 14:43

jan@bygteknik.dk said in

> [...]
>
> Hvornår kørte jeg ? Hvad tid tror du det tager at køre turen
>
> og gentag så lige udtalelsen om intelligens

Så det var ikke efter mørkets frembrud på noget tidspunkt mens du kørte
uden lys?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 15:01

Specks6812 <findit@hotmail.com> skrev :

>Så det var ikke efter mørkets frembrud på noget tidspunkt mens du kørte
>uden lys?

Jeg tror jeg skrev jeg kørte fra Billund ved 6 tiden - og skulle syd
for Køge - så kan man f.eks tage Krak's ruteplan og gætte lidt tider

Du kan jo prøve at kigge ud af vinduet ved 8-tiden i aften ;)

Jeg ved sgu''te hvornår mørkets frembrud falder.....

øehhhh....hvordan kan man i øvrigt i mørke se noget bryde frem ????

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 15:08

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Jeg ved sgu''te hvornår mørkets frembrud falder.....
>
> øehhhh....hvordan kan man i øvrigt i mørke se noget bryde frem ????

Du bør altid have adgang til denne almanak, når du bevæger dig udenfor dit
hjem..

http://www.nakskov-gym.dk/almadk/

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 15:24

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Du bør altid have adgang til denne almanak, når du bevæger dig udenfor dit
>hjem..
>
>http://www.nakskov-gym.dk/almadk/

sød - rigtig sød - men de har da fejlet mht. Bornholm

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 15:28

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> sød - rigtig sød - men de har da fejlet mht. Bornholm

Der kommer jeg aldrig.

Du sender lige en flaske Gammel Dansk til mig ik´, for du var naturligvis i
Stevns inden lygtetændingstiden satte ind..?.

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 16:33

>Der kommer jeg aldrig.

Det burde du - der er svært hyggeligt derovre, især omkring 1.juli,
hvor ihvertfald undertegnede, og det øvrige campingslæng/hunde plejer
at invadere Galløkken Camping - medbringende kæmpegrill etc.

>Du sender lige en flaske Gammel Dansk til mig ik´, for du var naturligvis i
>Stevns inden lygtetændingstiden satte ind..?.

Den kommer jeg da selv med - jeg skal til Vejle igen næste mandag

Og du evner da at kunne regne - Jep - jeg kørte ind på gårdspladsen 1
minut før solen officielt gik ned.

Men uden lys..... så det var da mørkt og pisse uforsvarligt.

--
Jan_stevns

Fra : Specks6812

Dato : 21-08-07 19:25

jan@bygteknik.dk said in news:1orlc318k6iutnea9jma8dcgb88khhqbk1
@news.tele.dk:

> [...]
>
> Jeg ved sgu''te hvornår mørkets frembrud falder.....
>
> øehhhh....hvordan kan man i øvrigt i mørke se noget bryde frem ????

Citat fra trådens første indlæg: "Her sidder man og stirrer ud i mørket,
for at genkende kantpæle og
lignende på en halvmørk landevej - og straks skal folk ligge og blænde
op for deres fjernlys .. "

Igen citat: "men mørket trænger sig på, så da Køge
er nået, begynder det at knibe lidt - godt der ikke er langt tilbage,
og at mit nattesyn er 112% iorden ..."

Kan du overhovedet huske hvad du skrev?

Du er nemlig også til fare for andre trafikanter hvis du kører rundt i
senil tilstand ligesom du er til fare for andre når du kører rundt på en
halvmørk landevej uden lys.

Jeg gentager gerne min holdning.................

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 19:41

> [...]

>for at genkende kantpæle og
>lignende på en halvmørk landevej - og straks skal folk ligge og blænde

Dit citat mangler lige essensen :

> [...]

>Igen citat: "men mørket trænger sig på, så da Køge
>er nået, begynder det at knibe lidt - godt der ikke er langt tilbage,

Ja - sagtens - og lige nu i skrivende stund, kigger jeg ud af
vinduerne - klokken er 20.39 - og jeg kan se bilerne køre forbi ude på
omfartsvejen - ca 800 meter herfra -

Ironi er en svær ting ... Jeg kan kun konstatere at det må være
mørkt, siden folk skal have travlt med at fortælle mig noget jeg ved i
forvejen.

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : penta@panto.com

Dato : 21-08-07 16:04

> [...]
> G'aften i hytterne
> Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på

Tak fordi du fortæller din historie.
Jeg synes som mange andre at du skulle have stoppet tidligere.
Men jeg kan da sætte mig ind i situationen. "Bare lige 5 kilometer mere...."

Heldigt at der ikke var 2 ude at køre uden lys den dag.....

venligst
tomov

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 16:27

<penta@panto.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> mere...."
>
> Heldigt at der ikke var 2 ude at køre uden lys den dag.....

Nu er det vel ikke den helt store synd at køre uden nærlys udenfor
lygtetændingstiden.

Her skal man blot sørge for mindst en 21 wats pære i hver side af potten
forrest.....

mvh
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 17:41

"BJ" skrev

> Nu er det vel ikke den helt store synd at køre uden nærlys udenfor
> lygtetændingstiden.

Problemet er ikke det svage lys, men at Jan vidste at hvert øjeblik kunne
bilen dø, uden noget som helst lys eller blink overhovedet.
Med den viden kører han ud på en mørk smal landevej.

Og så skriver han at han syntes det var farligt at efterlade den der, ja gu
var det farligt det var dumt overhovedet at køre ind på vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 18:06

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Problemet er ikke det svage lys, men at Jan vidste at hvert øjeblik kunne
>bilen dø, uden noget som helst lys eller blink overhovedet.
>Med den viden kører han ud på en mørk smal landevej.

Ja og ....... Du kan åbenbart heller ikke læse et indlæg

>Og så skriver han at han syntes det var farligt at efterlade den der, ja gu
>var det farligt det var dumt overhovedet at køre ind på vejen.

Det er ligesom den eneste vej der er - når det så er sagt - er det
sgu' da logisk at man, hvis en bil endeligt skal henstilles nogen
steder - finder et sted, hvor den ikke står til fare for nogen

Folk der tror det er ok at smide sit lort, med havariblinket tændt -
glemmer vist også at et sådan også slukker efter en tid - men det er
helt iorden, hvis det virkede da bilen gik i stå ?

Nej vel.

At se om man ikke kan nå hele vejen hjem vil da være den mest
praktiske løsning - hvis folk i fuld alvor vil påstå de ikke selv
ville vælge den "løsning" - må jeg tillade mig at kalde dem nogen der
taler med 2 tunger

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 18:16

<jan@bygteknik.dk> skrev i

> Ja og ....... Du kan åbenbart heller ikke læse et indlæg

Sagtens, jeg kan læse at du har kørt tværs over sjælland med en bil der
stille og roligt kører tør for strøm, du ved at før eller siden vil den
stoppe.

Så skal du vælge mellem at stoppe i tide et sikkert sted, f.eks en
parkeringsplads i Køge, eller køre videre ud over de små mørke landeveje
hvor den ville stå til stor fare hvis den stoppede.

Du vælger det sidste, for hvis det går galt og en bilist banker familien i
smadder på din efterladte mørke bil, vil du bare sige at du ikke kunne gøre
andet, bilen gik lige pludselig i stå, og inden du kunne gøre noget var
ulykken sket.

Jeg synes din opførsel er værre end den idiot der tager rattet af, for du
kommer jo ikke til skade hvis det går galt, du står trygt inde på marken og
venter på bror.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 19:50

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Sagtens, jeg kan læse at du har kørt tværs over sjælland med en bil der
>stille og roligt kører tør for strøm, du ved at før eller siden vil den
>stoppe.

Ja - og ?

>Så skal du vælge mellem at stoppe i tide et sikkert sted, f.eks en
>parkeringsplads i Køge, eller køre videre ud over de små mørke landeveje
>hvor den ville stå til stor fare hvis den stoppede.

En parkeret bil er altid til stor fare - endn uværre hvis man 100
meter nede af vejen stiller en selvlysende advarselstrekant.

Så tænker folk jo bare ... nåehhhh.... der er en der har glemt den -
og brager videre derudaf

> [...]
>andet, bilen gik lige pludselig i stå, og inden du kunne gøre noget var

Rigtigt groft udlagt - Så er det eddermuggeme vedkommendes egen skyld-
såfremt han ikke afpasser sin fart efter hvad han kan se.

Har vi ikke haft tonsvis af debatter om fart på motorvej og
lygteføring ??

>Jeg synes din opførsel er værre end den idiot der tager rattet af, for du
>kommer jo ikke til skade hvis det går galt, du står trygt inde på marken og
>venter på bror.

Århhhhh... puds da lige glorien hva ??

Selv om motoren gik ud, vil havariblinket køre et stykke tid endnu -
det er en ting, noget andet er at jeg jo nok ikke bare ville lade den
stå og flyde midt ude på vejen.

Her nede på bøeh'eren er vi sgu' vant til der er ting på vejene, det
være sig traktorer og lignende - eftersom det er høstsæson , og hænder
der ligger en halmballe på vejen, eller kører en mørkelagt traktor

Fra : alexbo

Dato : 21-08-07 20:42

<jan@bygteknik.dk> skrev

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 16:45

<penta@panto.com> skrev :

>Tak fordi du fortæller din historie.

Jamen velbekomme.

>Jeg synes som mange andre at du skulle have stoppet tidligere.

Argumenterne har været for skrøbelige.

Det er nu engang ganske morsomt at se folk skrue sig op under loftet,
og sidde med dampen stående ud af ørene .....

medens man ved, at der ude bag skærmene (Hej Bjørn!) - sidder en del,
der har *læst* indlægget, og noteret sig at:

1: var afgang fra Billund, klokken 6

2: skulle køres til "syd for Køge"

3: et gæt på køretiden iflg KRAK er omkring 2½ time

Når så man ved solen gik ned omkring 20:30 - ifølge DMI

..... så kan man kun grine lidt af alle de hellige !

Ja - der måtte være meget mørkt derude - siden folk havde så travlt
med at blinke, bruge fjernlys

Det kan selv når det er lyst være lidt svært at se kantpæle - alt
andet en folks forpulede (pardeon my french) fjernlys vil jo nærmest
henligge i mørke

Igen ser vi den der sjove evne folket har med at have mere travlt med
at finde fejl hos andre , end have fokus på egen adfærd.

OK - at køre uden kørelys er da også noget der truer alt og alle på
både velfærd og helbred.

--
Jan_stevns

Fra : penta@panto.com

Dato : 21-08-07 16:57

> [...]
> Når så man ved solen gik ned omkring 20:30 - ifølge DMI
> .... så kan man kun grine lidt af alle de hellige !

Du er en drillepind !

venligst
tomov

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 17:17

<penta@panto.com> skrev :

>Du er en drillepind !

nemlig - og sur - er noget jeg ikke rigtigt evner at blive

Som jeg siger til alle kunderne :

Der går ikke en dag uden et godt grin - ikke af, men med kunden

--
Jan_stevns

Fra : penta@panto.com

Dato : 21-08-07 16:59

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> OK - at køre uden kørelys er da også noget der truer alt og alle på
> både velfærd og helbred.

HEHE - tænk hvis du havede ringet efter Falck. "Hr. falckmand - jeg kan jo
ikke køre hjem uden lys....."

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 18:46

jan@bygteknik.dk wrote:

> Det er nu engang ganske morsomt at se folk skrue sig op under loftet,
> og sidde med dampen stående ud af ørene .....

Jamen Jan... du skriver at du kører på en halvmørk landevej og stirrer ud i
mørket. Når folk giver dig det lange lys, får du sværere ved at orientere
dig.

Hvordan dælen skal vi ellers tolke det ?

Jeg har ingen idé om hvordan lyset er på en landevej mellem Køge og Stevns
ved 20.30 tiden, da jeg hverken kommer på de kanter, og bor inde midt i
Horsens by hvor der "aldrig" er rigtig mørkt.

/Brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 19:53

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Hvordan dælen skal vi ellers tolke det ?

man kan jo læse teksten - og jeg mener hele teksten

>Jeg har ingen idé om hvordan lyset er på en landevej mellem Køge og Stevns
>ved 20.30 tiden,

fair nok - men som det er nu - 20.52 - kan jeg da stadig se både
mørkelagte cyklister etc....

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-08-07 16:17

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

>G'aften i hytterne

dæws
klip

>sidste stykke vej, gennem Strøby, så går radioen ud,
>omdrejningstælleren på nul, ABS lampen gløder - OK - tid at ringe
>Brormanden - Duehhhhh gider du sadle op ???

Klokken 20:22 modtager jeg dit opkald. solen går ned klokken 20:34 så
der burde da være masser af lys.
klip

>Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på
>eller ej

Det er noget knald.

>Under normale forhold havde jeg da kørt bilen ind til siden, og
>trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
>landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så

Sidst der var en der gjorde det, kom der buler ud af det.
Hvis det havde været en lastvogn der var stillet på den vej, var der
nok kommet lig på bordet.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 19:05

jan@bygteknik.dk skriver:

> [...]
> selv flere
>
> Tror de virkeligt det bedrer ens mulighed for at se ?? Tsk tsk

Tænk, du skriver senere at der ikke var mørkt....

> Der er overhaling forbudt det meste af vejen - så hvem skulle
> egentligt genere mig ?? - skulle der komme en fra en af de 3
> sideveje der er - så ser jeg ham jo nok - så hva' hulen

Det nytter vel ikke noget, hvis han/hun/den/det ikke ser dig og braser
ud i siden af dig.

> Så kan man jo diskutere om det er smart at køre med meget lidt lys på
> eller ej

Det er det klart ikke. IMHO en dum handling du har gjort der - omend jeg
ikek kan sige mig fri for at kunne have gjort det samme i din situation.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 19:58

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tænk, du skriver senere at der ikke var mørkt....

Hvilket jo ikke afholder folk fra at brilliere med deres fjernlys.

>Det nytter vel ikke noget, hvis han/hun/den/det ikke ser dig og braser
>ud i siden af dig.

Nu kører jeg på vejen meget tit (af gode grunde) og er vant til at
folk bare braser ud, så den situation, ville jeg længst have taget
hånd om

>Det er det klart ikke. IMHO en dum handling du har gjort der .....

Jeg skriver da også at det dybest set ikke er smart kun at køre med
positionslys, når det bliver mørkt, mørkere, whatever

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 21:07

jan@bygteknik.dk skriver:

> Hvilket jo ikke afholder folk fra at brilliere med deres fjernlys.

Næh, du manglede jo dit kørelys. Folk var blot venlige overfor dig.

> Nu kører jeg på vejen meget tit (af gode grunde) og er vant til at
> folk bare braser ud, så den situation, ville jeg længst have taget
> hånd om

Måske.....

> Jeg skriver da også at det dybest set ikke er smart kun at køre med
> positionslys, når det bliver mørkt, mørkere, whatever

Netop.

> Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fortæl...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 21:17

>Fortæl...

Den er som Spirilen gul, med lidt sort ved vinduerne, hidsig som en i
helvetica, hentet i Brande, hvortil den ankom fra Schweitz

5 cylindre, turbo, pløreturbine ......

resten kan så afsløres senere på året - jeg skal lige spare sammen

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 21:19

On Tue, 21 Aug 2007 22:17:07 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>5 cylindre, turbo, pløreturbine ......
>
>resten kan så afsløres senere på året - jeg skal lige spare sammen

Gul, sort ved vinduerne...........850???.....240 HK???.....og
pløre???? )))
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 21:21

On Tue, 21 Aug 2007 22:19:19 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Gul, sort ved vinduerne...........850???.....240 HK???.....og
>pløre???? )))

men selvfølgelig en stationcar........ellers ville der jo ikke være
plads til den uvorne schweiziske bilentusiast )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 21:25

Ivan Madsen skriver:

> men selvfølgelig en stationcar........

T5 - Völle

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 21:34

KLIP

> T5 - Völle

Hvorfor skal det være så surt.

Det må bestemt være en T5R med AWD, når den er gul.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 21:36

BJ skriver:

> Hvorfor skal det være så surt.

Surt ?

> Det må bestemt være en T5R med AWD, når den er gul.

Arrrh, manglede R'et. En af de mellemgode tidligere danske
"cykelnarkomaner" havde en sådan da han var til gadeløb i Hadsten for en
_del_ år siden. For sevan den rykker sådan en øse....

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 21:40

KLIP

> Arrrh, manglede R'et. En af de mellemgode tidligere danske
> "cykelnarkomaner" havde en sådan da han var til gadeløb i Hadsten for en
> _del_ år siden. For sevan den rykker sådan en øse....

Jep og den kan chippes.

Original:

http://www.mobile.de/SIDgkHrxenTXmR21Gez.jHPcA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1187732151A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81%60-t-vCaMiMkMoQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100B18E25100CT5RBGND1996CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1990A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=8&id=11111111266906584&

Chippet:

http://www.mobile.de/SIDgkHrxenTXmR21Gez.jHPcA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1187732151A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81%60-t-vCaMiMkMoQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100B18E25100CT5RBGND1996CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1990A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111269085705&

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 21:40

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Det må bestemt være en T5R med AWD, når den er gul.

Spot on ;)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 21:34

Ivan Madsen <> skrev :

>Gul, sort ved vinduerne...........850???.....240 HK???.....og
>pløre???? )))

Der er kun 1 mangel i teksten ;) Der skal jo puttes et gødyr ind et
sted

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 19:23

On Tue, 21 Aug 2007 22:34:28 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Der er kun 1 mangel i teksten ;) Der skal jo puttes et gødyr ind et
>sted

Det kom med i næste post - i kategorien "uvorn schweizisk
bilentusiast" ) Men held og lykke med fartøjet - den stod godt nok
højt på ønskesedlen en overgang, men de var lige lovlig pebrede, især
når der skulle være til go-go juice også )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 19:33

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>højt på ønskesedlen en overgang, men de var lige lovlig pebrede, især
>når der skulle være til go-go juice også )

okidoki ...

Nu skal jeg jo lige have de dyre herrer/damer til at kaste et blik på
den, før jeg ved om den ryger videre, eller får danske plader på

(Noget himstregims hinsidan har lovet at være aftagere i nødsfald - de
er jo ikke belemret med trælse ting som registreringsafgifter på samme
måde)

Prisen var nu helt ok - 3500 Øvro .....

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 20:02

On Wed, 22 Aug 2007 20:33:18 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>(Noget himstregims hinsidan har lovet at være aftagere i nødsfald - de
>er jo ikke belemret med trælse ting som registreringsafgifter på samme

Prisen lyder da fin nok - det er de hvide stykker blik med lidt tekst
på, der bliver dyre. Men de skal måske være gule?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 20:07

Ivan Madsen <> skrev :

>Prisen lyder da fin nok - det er de hvide stykker blik med lidt tekst
>på, der bliver dyre. Men de skal måske være gule?

det kan ikke betale sig - der skal lægges en del arbejde i at fjerne
sæder m.v. lave bund etc.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 20:16

On Mon, 20 Aug 2007 23:10:46 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

<...>

> [...]
>trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
>landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så

Så fik du folket op af stolene endnu en gang Jeg har lige kørt fra
Køge til hjemmeadressen omkring samme tid som du må have landet den
haltende færge et eller andet sted syd for Køge. Der var lygter ikke
strengt nødvendige, men derfor vil jeg da stadig påpege at det måske
ikke var det mest geniale, men jeg ville have gjort det samme Men
jeg forstår da gerne, at nogle ville gøre opmærksom på, at dine pærer
var mistænkeligt røde Tag det som en oplevelse De smed sq da
ikke din mobi i havet, vel? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 20:31

Ivan Madsen <> skrev :

>De smed sq da
>ikke din mobi i havet, vel? )

nej - den sad jeg på ...

Jeg har lige ladet færgen op - nu virker generatoren besynderligt igen

Jeg overvejde ellers at lege tysker i morgen ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-08-07 19:11

> nej - den sad jeg på ...
>
> Jeg har lige ladet færgen op - nu virker generatoren besynderligt igen

De hængte kul har vel sluppet grebet.

> Jeg overvejde ellers at lege tysker i morgen ;)

Lege?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 19:27

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Lege?

Ja - skulle jeg køre i Völlen, måtte jeg da agere dysker ;)

nuvel -

Generatoren brillierede med at tænde lampen igen efter 20km kørsel -
så hjem og bytte bil - atter måtte den kære Århusianerfærge træde til

Ufatteligt den stadig kan og gider ;)

Det er dælme de bedste 2500, jeg nogensinde har kastet efter en bil

ok - den brune bæ er ej glemt

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-08-07 20:08

> [...]

>Ufatteligt den stadig kan og gider ;)
>
>Det er dælme de bedste 2500, jeg nogensinde har kastet efter en bil

Er det inklusive taxikørsel?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 20:46

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Er det inklusive taxikørsel?

Taxaturen - og rejsen iøvrigt, skal vi nok hellere arkivere på
løjserkontoen ... tror jeg.

Fra : JBH

Dato : 23-08-07 22:31

> [...]
>
> Generatoren brillierede med at tænde lampen igen efter 20km kørsel -
> så hjem og bytte bil - atter måtte den kære Århusianerfærge træde til

Giv den et dask med en hammer (altså generatoren) så kan sikkert et stykke
tid igen

mvh
JBH

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-08-07 22:55

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Giv den et dask med en hammer (altså generatoren) så kan sikkert et stykke
>tid igen

Nope - du'r ej

Århusianeren er sat i rutefart lige foreløbigt - den er sgu'
egentligt rar at køre i igen

Utroligt at en så gammel maskine har så meget skud i bøssen ;)

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-08-07 20:56

<jan@bygteknik.dk> wrote in message
>SNIP<
Hej Jan

Godt du kom helskindet hjem

Nu kan jeg se at der er kommet en masse harmdirrende indlæg mod din
handling, men jeg tror sgu helt ærligt at rigtig mange vil have gjort det
samme som du gjorde, mig selv inklusive.

Ikke at jeg påstår at det er det rigtige at gøre, for det er naturligvis
ikke smart at køre i en "ulovlig" bil mht. lygteføringen.

MEN, havde jeg været i din sitiuation, så tror jeg faktisk også jeg ville
have prøvet at køre hjem, især når det endnu ikke var så mørkt endda (ud fra
din beskrivelse af tidspunkterne).

Det er jo altsammen en opvejelse af fordele og ulemper ved enten at lade
bilen stå, eller fortsætte køreturen. Jeg vil umiddelbart skyde på, at jeg
ligesom dig, ville have prøvet om ikke bilen kunne komme hjem ved egen
kraft.
Nu er jeg jo også en af de "vanvittige" i trafikken,,,, jeg har endda engang
haft en tunet Puch Maxi..

Mvh
Anders

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-08-07 21:11

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev :

>Godt du kom helskindet hjem

det gjorde jeg da - jeg skal jo se til barnet ;)

>Nu kan jeg se at der er kommet en masse harmdirrende indlæg mod din
>handling, men jeg tror sgu helt ærligt at rigtig mange vil have gjort det
>samme som du gjorde, mig selv inklusive.

De harmdirrende tager jeg med ophøjret ro - as usual

De viser jo bare at folk ikke har ret megen mulighed udfra en
beskrivelse, at sætte sig selv i "pladsen"

>MEN, havde jeg været i din sitiuation, så tror jeg faktisk også jeg ville
>have prøvet at køre hjem, især når det endnu ikke var så mørkt endda (ud fra
>din beskrivelse af tidspunkterne).

Jeg fatter ikke helt at så få, kunne lægge 2 og 2 sammen ;)

> [...]
>bilen stå, eller fortsætte køreturen. Jeg vil umiddelbart skyde på, at jeg
>ligesom dig, ville have prøvet om ikke bilen kunne komme hjem ved egen

Uff da - du skal stille bilen fra dig og tilkalde psykologisk
krisehjælp, med det samme en lampe tænder i instrumentbordet !

Ikke noget med at prøve selv - det har vi folk til .....

>Nu er jeg jo også en af de "vanvittige" i trafikken,,,, jeg har endda engang
>haft en tunet Puch Maxi..

Tjaehhh... jeg kørte Velo SOlex - det er vel derfra skaden er sket,
eller også havde jeg en uheldig oplevelse i en Fiat 500 som barn

Spøg til side - jeg generer mig ikke for at udstille mine "gerninger"

(Sket er jo sket , og jeg kom fint hjem - så alle kvababbelserne er
noget folk selv må døje med)

Der er kø på grillen http://www.kinagrill.dk/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-08-07 16:32

jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
> trasket hjem efter den anden færge - men stille sin bil, på en mørk
> landevej, og vide at havariblinket ikke virker - hvor smart er det så

Det var godt det gik godt. Vil ikke pegefingre, da jeg udemærket ved, hvor
stor hjemveen er når dytten gør bøvl. Sommetider virker det som om at
hjemveen er kraften alene

mvh
Henning

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 18:04

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev :

>Det var godt det gik godt. Vil ikke pegefingre, da jeg udemærket ved, hvor
>stor hjemveen er når dytten gør bøvl. Sommetider virker det som om at
>hjemveen er kraften alene

Folk glemmer vist ofte at når man peger finger, vender fletallet af
dem mod en selv ;)

Jeg er lidt ked af at tråden viste at kun ganske få evner at læse og
tænke

Skidt nu med det - livet skal videre ..

Fra : Mogens

Dato : 22-08-07 18:10

> Jeg er lidt ked af at tråden viste at kun ganske få evner at læse og
> tænke. Skidt nu med det - livet skal videre ..

Pjat, det var jo det, der var klimaksen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-07 21:06

jan@bygteknik.dk wrote:

> Jeg er lidt ked af at tråden viste at kun ganske få evner at læse og
> tænke
>
> Skidt nu med det - livet skal videre ..

Jeps, selv om jeg stadig leder efter en fiks lille generator på 5 ampere ca.
12V.

Den perfekte ting at hive op af bagagerummet, hvis man er kørt tør for
strøm.

Jeg husker også en lille tur fra Dianalund til Ringsted i en Uno med 4
radiomekanikerlærlinge og en defekt generator om bord.
Da bilen mistede trækkraft under de højkomprimmerede stempelslag, hev jeg en
lille blyakku op af lommen og koblede den til cigartænderen, så kunne den
trække lidt igen.
Vi nåede da til TSR til aftensmaden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Niels Pein

Dato : 22-08-07 21:36

<jan@bygteknik.dk> skrev ...

> Jeg er lidt ked af at tråden viste at kun ganske få evner at læse
> og tænke

Det er ikke faldet dig ind, at hvis rigtigt mange har misforstået dit
indlæg, så kunne det skyldes at det er dårligt skrevet?

Eller er det ligesom i trafikken: Fejlen er altid de andres.
--
Hilsen Niels

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 23:18

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev :

>Det er ikke faldet dig ind, at hvis rigtigt mange har misforstået dit
>indlæg, så kunne det skyldes at det er dårligt skrevet?

Der er meget der er faldet mig ind - især at folk åbenbart forholder
sig addeles ukritisk til hvad de læser på internettet, og sluger
alting råt for usødet, uden at tænke selv, eller benytte indersiden af
hovedet - bare en smule.

Jeg skal ikke gøre mig bedre end nogen anden - når jeg læser noget,
læser jeg som regel teksten flere gange, især hvis den af en eller
anden grund bringer mig i affekt.

Hvad var det nu jeg troede jeg læste ? Kan det nu passe ?

er det billede jeg får på nethinden et der passer bare sådan cirka til
det jeg læser - hvis ikke, hvad er det så jeg læser forkert , eller
opfatter forkert.

Ironi er en meget svær ting, især på skrift - så det er noget man - i
dette tilfælde *jeg* - skal lægge på hylden - humor det samme.
skrive mellem linierne er nok endnu værre

Jeg skrev nemlig at jeg måtte sidde og stirre ud i mørket - ud fra den
betragtning at :

Det åbenbart tit er tåget, siden så mange kører med tågelys tændt
ofte bliver mørkt, længe før solnedgang, siden så mange har travlt med
at fortælle om andres lygteføring.

Et par linier efter skriver jeg noget - som nok ville få de fleste til
lige at bruge tænkeren - hmmmmmmmmmmmm

Afgang fra Billund klokken 6 - skal til Køge

Jamen - det er da ikke mørkt klokken 6, ej heller klokken 7, eller for
den sags skyld klokken 8 - hvorfor sidder man så og stirrer ud i
mørket ? ligger der en mening gemt.

Ikke ret mange af d'herrer - der følte sig gode nok til at kalde mig
både idiot, tåbe, fjols - eller lignende - kunne åbenbart læse, og
forholde sig til hvad de læste - de havde mere travlt med at lege
hellige, og fortælle hvor forkasteligt det var <<bøvs.wav>>

Njaehhhhhhh... det er nemt nok at spille hellig ;)

Jeg er personligt hamrende ligeglad med hvad folk synes om mig - men
at antyde at *jeg* ikke har respekt for folk førlighed etc - er at
træde mig lidt for nær. Især når det kommer fra nogen der ikke kender
mig.

Jeg bevæger mig meget ude i trafikken - har gjort det næsten gennem et
kvart århundrede, og ser hvad der sker, hvordan folk kører, hvordan
andre reagerer, når en situation indtræder.

Alt det kan man sidde og studere lidt på afstand, da jeg oftest
befinder mig 2-3-4 biler bagude.

En ting jeg selv finder finurlig er at folk har forbandet travlt med
at finde fejl i andres måde at køre på - bemærk lige at jeg også selv
af og til falder i fælden - hvordan man selv kører - det er noget man
ikke tænker over.

En god øvelse er at vende blikket indad, og lige se på sin egen
trafikale adfærd - med andres øjne

Er man nu også så hellig som man selv tror ?

Alle har da kørt meget stærkt - altid lige på en Autobahn - well ...
månen er også lavet af grøn ost.

>Eller er det ligesom i trafikken: Fejlen er altid de andres.

Det er sjældent som i trafikken - hvor fejlen oftest består i at man
ikke i tide bliver klar over at andre kan lave en fejl, der kan
påvirke mange ting

Du kan ikke køre nogen som helst steder, uden at lave en eller anden
fejl - spørgsmålet er bare som oftest om dine medtrafikanter kan
forudse den fejl man laver og tage behørigt hensyn til den

det behøver ikke at være en grel fejl - men hvis man følges med en
trafikant, der ikke har lært, at håndtere andres småfejler - så går
det sgu galt.

Jeg var i Espergærde i dag - og på vejen hjemad kørte jeg da nok lidt
hurtigere end jeg burde et sted, hvorfor en gammel dame troede hun
lige kunne smutte ud foran mig

2 fejl her - min fejl farten, og hendes fejl - at hun fejlbedømte min
fart

Nåehhh jo - der var lige en detalje - hun holdt for hajtænder.

Se - her er det mig der er idioten - i alles øjne - farten dræber jo.

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 10:27

jan@bygteknik.dk skrev:
KLIP

> Ironi er en meget svær ting, især på skrift - så det er noget man - i
> dette tilfælde *jeg* - skal lægge på hylden - humor det samme.
> skrive mellem linierne er nok endnu værre

KLIP

Ja det har jeg bemærket, nogle vil mene, at jeg har en særegen humor og
ironi, men det er jeg jo ikke ene om.

jeg hørte i forgårs et indlæg i radioen om østarbejdere i landbruget, det er
jo tæt på dig

Når man er ironiske over for medhjælpere fra de lettiske lande, tror de, at
man skælder dem ud og ønsker dem hen hvor peberet gror.
Og roser man dem, tror de man er ironisk og at de skal til at tage sig
sammen. Men det gælder nok de flest udlændinge.

Ironi har det bedst sammen med kropssprog og er en svær den i skrift, især
når man ikke kender læseren.

Nogle kollegaer kan det der med ironien og sarkasmen, andre går i sort og
vil have en fyret

Det samme her i gruppen ironien opfattes meget forskelligt, selv af gamle
skribenter.

Men skal vi ikke indføre invalidepensionen til personer der, efter vores
fortolkning, ikke forstår ironi, humor og sarkasme, og blindt tror på det
der skrives

Jeg har ellers købt mig en ny skærm for at se alt det der skulle være
skrevet mellem linjerne, men det har ikke hjulpet en tødel.

Møller

Fra : BJ

Dato : 23-08-07 10:55

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har ellers købt mig en ny skærm for at se alt det der skulle være
> skrevet mellem linjerne, men det har ikke hjulpet en tødel.

Så har du ikke købt en skræm, der er stor nok..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Ian Matheson

Dato : 23-08-07 12:00

> Så har du ikke købt en skræm, der er stor nok..;)

Det lyder mærkeligt - man kan godt læse det på min skræm.

Ian Matheson

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 13:07

Ian Matheson skrev:

> Det lyder mærkeligt - man kan godt læse det på min skræm.

Er du vind- eller skeløjet?

Møller

Fra : Ian Matheson

Dato : 23-08-07 13:16

> Er du vind- eller skeløjet?

Måske bare lidt blåøjet - det bliver man af at kigge på for meget på sin
skræm

Ian Matheson

Fra : William Boysen

Dato : 23-08-07 15:13

On Thu, 23 Aug 2007 14:15:34 +0200, "Ian Matheson" <k@rudekuvert.dk>
wrote:

>Måske bare lidt blåøjet - det bliver man af at kigge på for meget på sin
>skræm

Er det en faldskræm?

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-08-07 17:52

Isang tao pinangalanan, William Boysen <er.med@tur.for.første.gang>
nagsulat:

>Er det en faldskræm?

Pas nu på, ellers skærmmer i dem alle væk.

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 19:58

Claus Frørup skrev:

> Pas nu på, ellers skærmmer i dem alle væk.

Hvis der er en til der snakker om skærmning, får han en på lampen...

Jeg skal på på taget og skifte en ledning ud til en skærmet: falsk signal
fra vindviser/-måler til sender: den viser som vinden blæser, eller snarere
burde, hvilket den så ikke gør, eller snarere, den ved ikke hvilken vej det
blæser, når den viser NVN, for der er den slet ikke og slet ikke 49,5 m/s i
vindstille

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-08-07 16:57

Isang tao pinangalanan, Møller <M@g2net.dk> nagsulat:

>Hvis der er en til der snakker om skærmning, får han en på lampen...

Gør det noget jeg fjerner skræmmen først?

> [...]
>blæser, når den viser NVN, for der er den slet ikke og slet ikke 49,5 m/s i

Det lyder som en køreplan fra dsb

Fra : Møller

Dato : 24-08-07 20:49

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Møller <M@g2net.dk> nagsulat:

> Gør det noget jeg fjerner skræmmen først?

Så får du blot en skræmme

men den kan du give videre til brormands gødyr, hvis den altså lever eller
den plettede skabning med den lang hale: Huba.

Møller

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 13:14

BJ skrev:
> "Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så har du ikke købt en skræm, der er stor nok..;)

Jeg skal måske sætte refresh Freq. op til 70 Hz, men så kan jeg nok ikke
følge med.

Møller

Fra : BJ

Dato : 23-08-07 13:29

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skal måske sætte refresh Freq. op til 70 Hz, men så kan jeg nok ikke
> følge med.

Har du nu også købt en billig skræm (... Min kører meget hurtigere.

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 14:38

BJ skrev:
> "Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Har du nu også købt en billig skræm (... Min kører meget hurtigere.

Jeg var bange for at jeg ikke kunne følge med.. hvis den var hurtigere.

Møller

Fra : BJ

Dato : 23-08-07 19:37

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg var bange for at jeg ikke kunne følge med.. hvis den var hurtigere.

No problemo, du lader blot være med at lukke øjnene..

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 23-08-07 20:00

BJ skrev:
> "Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> No problemo, du lader blot være med at lukke øjnene..

og sove med åbne øjne?
Ligesom at køre bil?
Møller

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-08-07 11:55

> [...]
>
> Jeg har ellers købt mig en ny skærm for at se alt det der skulle være
> skrevet mellem linjerne, men det har ikke hjulpet en tødel.

LOL, har du husket at sætten den til dobbelt linieafstand?

Per

Fra : alexbo

Dato : 22-08-07 22:45

<jan@bygteknik.dk> skrev

> Jeg er lidt ked af at tråden viste at kun ganske få evner at læse og
> tænke

Det den viste var, at du er en uansvarlig bilist, lidt af en piveskid, og
har svært ved at bestemme dig til hvad du mener.

[...]

Du valgte at køre ind på en smal mørk vej, velvidende at bilen kunne gå i
stå når som helst, og stå uden lys eller nødblink.

Når du ser at der er flere i denne NG der ikke synes du er en helt, så
begynder du at pive.
Du bliver misforstået, vi har ikke forstået den rette sammenhæng.
Næh det tror fanden den skifter hele tiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-08-07 23:27

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Det den viste var, at du er en uansvarlig bilist,

Nøehh

>....lidt af en piveskid

Åehh mon

>har svært ved at bestemme dig til hvad du mener.

Jeg ved godt hvad jeg mener.

Om det så bliver tydeligt nok på skrift, kan være en ganske anden sag

Fra : Specks6812

Dato : 23-08-07 13:21

jan@bygteknik.dk said in

> Nøehh

> Åehh mon

> Jeg ved godt hvad jeg mener.
>
> Om det så bliver tydeligt nok på skrift, kan være en ganske anden sag

Du har i hvert fald gjort dit bedste til at utydeliggøre det!