Ny mulig bil
Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-08-07 18:50

Til jer som har fulgt med i mine mange spørgsmål, har I nok dannet jer
et billede om, at jeg er ved at kigge efter en billig bil nr. 2.

Mit ønske var en velholdt ´96 Peugeot 106 eller Citroën Saxo, men der er
meget langt i mellem dem.

Men hvad kan man ellers kigge efter som er billig i drift? Max. pris
30.000 kr og skal min. være midt halvfemser.

Mvh

Kasper

Fra : TDN

Dato : 20-08-07 19:07

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men hvad kan man ellers kigge efter som er billig i drift? Max. pris
> 30.000 kr og skal min. være midt halvfemser.

Hvad med en Carina E, meget driftsikker. Min kører 14-15 km/l, masser af
plads, ABS og Airbag kan fåes til de penge f.eks:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51349270

Brugtbilstest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BC05E564-0902-4DD9-8D8A-06365808EB18/0/040042.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-08-07 19:17

> Hvad med en Carina E, meget driftsikker. Min kører 14-15 km/l, masser af
> plads, ABS og Airbag kan fåes til de penge f.eks:

> [...]

Uden lige at kunne sætte en finger på det, men så tiltaler den mig ikke.

Hvad med en midthalvfemser Punto. Er det bare penge ud af vinduet?

Mvh
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 19:41

On Mon, 20 Aug 2007 20:17:09 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Uden lige at kunne sætte en finger på det, men så tiltaler den mig ikke.
>
>Hvad med en midthalvfemser Punto. Er det bare penge ud af vinduet?

Den er vel et lotterispil lige som de fleste andre biler i den alder
og prisleje. Carina E med 200000 på klokken ville nu ikke skræmme mig,
hvis den var pæn og velholdt og havde en fin servicebog - men den kan
også blive dyr at eje, hvis man får den forkerte, men der er bare knap
så mange forkerte af dem.
Puntoen er en fin lille bil (skal jeg jo sige , og FDM var egentlig
meget positive i en brugtbiltest for nogle år siden af den årgang, du
er interesseret i - der er bare en hel del steder man skal kigge, hvis
man ikke vil have ærgrelser.
Kan du finde en velholdt Astra uden rust af betydning i de årgange kan
du blive billigt kørende. (1.6 75HK går ved fornuftig kørsel ca. 15 på
literen og jeg har da hørt om 400000 km uden problemer, men andre har
måttet på værksted og få ny toppakning)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : TDN

Dato : 20-08-07 19:48

> Uden lige at kunne sætte en finger på det, men så tiltaler den mig ikke.
>
> Hvad med en midthalvfemser Punto. Er det bare penge ud af vinduet?
>
> Mvh
> Kasper

En Punto kan være ok, men den skal checkes, især for rust. Min far har en
1996'er og den har der ikke været problemer med, men kvaliteten af kabine,
knirkelyde og ringe gearskifte synes jeg ikke om. Husk at finde en med
servo.

FDM brugttest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D3E74C40-8E11-4AA8-AC85-F95F2485C74C/0/058059.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Deaster

Dato : 20-08-07 19:19

Kasper Christensen skrev:
> [...]
>
> Men hvad kan man ellers kigge efter som er billig i drift? Max. pris
> 30.000 kr og skal min. være midt halvfemser.

En Toyota Corolla.

Jesper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-08-07 19:23

> En Toyota Corolla.

Har kigget på dem, men for at få dem under 30.000 kr har de kørt rigtig
langt synes jeg (over 200.000 Km)

Mvh

Kasper

Fra : TDN

Dato : 20-08-07 19:43

> Har kigget på dem, men for at få dem under 30.000 kr har de kørt rigtig
> langt synes jeg (over 200.000 Km)
>
> Mvh
>
> Kasper

Du behøves ikke være bange for 200.000 km i en Toytoa hvis den har overholdt
service. Min har kørt 275.000 uden du kan mærke det på den.

Mvh
Thomsa

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-08-07 20:17

> Du behøves ikke være bange for 200.000 km i en Toytoa hvis den har
> overholdt service. Min har kørt 275.000 uden du kan mærke det på den.

Okay. Vil kigge nærmere igen så.

Mvh

Kasper

Fra : Jesper Juul

Dato : 21-08-07 12:43

Kasper Christensen skrev:

> Har kigget på dem, men for at få dem under 30.000 kr har de kørt rigtig
> langt synes jeg (over 200.000 Km)

Det burde ikke være noget problem hvis den er passet og serviceret, min
har kørt 270.000 og det ikke motoren der dør først.

Jesper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-08-07 20:18

Mit ønske var en velholdt ´96 Peugeot 106 eller Citroën Saxo, men der er
> meget langt i mellem dem.

Eller hvad med en Citroën Xantia. Jeg er nervøs for affjedringen. Skal
man være det?

Mvh

Kasper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-08-07 18:25

Kasper Christensen skrev:
> [...]
>
> Men hvad kan man ellers kigge efter som er billig i drift? Max. pris
> 30.000 kr og skal min. være midt halvfemser.

Tak for jeres input. Vil lige oplyse at valget faldt på en Citroën Saxo
fra 1996.

Mvh

Kasper