Hvad er der med baby-Volvo'en?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-08-07 10:55

Kilometer efter kilometer op og ned ad betonstierne i det meste af
Europa.

Kigger på det pulveriserende liv.

Ingen Volvo C30 her, og ingen der!

Hvad er der med den bil?

Ikke engang i hjemlandet Sverige er der flere end at det er let
overskueligt at tælle dem.

Er det prisen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-08-07 11:18

KLIP

> Hvad er der med den bil?

Den er for dyr.

> Ikke engang i hjemlandet Sverige er der flere end at det er let
> overskueligt at tælle dem.
>
> Er det prisen?

Billigste skrabede version i DK koster 275.00 kr.

Det er 20.000 kr. mindre end en S40 som C30 er baseret på.

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-08-07 12:31

On Mon, 20 Aug 2007 12:18:24 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Den er for dyr.

>Billigste skrabede version i DK koster 275.00 kr.
>
>Det er 20.000 kr. mindre end en S40 som C30 er baseret på.

>--

Ja, så forstår jeg bedre at der ikke kører så mange rundt af dem.

Det var da en besynderlig prispolitik.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-08-07 12:40

KLIP

> Ja, så forstår jeg bedre at der ikke kører så mange rundt af dem.
>
> Det var da en besynderlig prispolitik.

Jeg vil tro C30 er lavet til unge (rige) studerende og enlige i USA.

Den er ikke målrettet (tror jeg) til det europæiske marked.

Volvos prissætning er i Danmark rimelig høj i al almindelighed.

mvh
Bjørn J.

Fra : Esben

Dato : 20-08-07 17:11

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den er ikke målrettet (tror jeg) til det europæiske marked.

Den svarer vel til en Audi A3, og dem ser man da en del af (selvom det nok
er den Audi man ser færrest af).

--
Esben

Fra : BJ

Dato : 20-08-07 22:17

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den svarer vel til en Audi A3, og dem ser man da en del af (selvom det nok
> er den Audi man ser færrest af).

O.k.

Jeg har ikke været på klods hold af en A3, men der er nada plads efter
forstolene i en C30.

Den må betegnes som en 2+2.

mvh
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 20-08-07 18:24

> [...]
>
> Den er for dyr.

> Billigste skrabede version i DK koster 275.00 kr.
>
> Det er 20.000 kr. mindre end en S40 som C30 er baseret på.

Synes da ikke priserne virker så afskrækkende

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 20-08-07 22:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Synes da ikke priserne virker så afskrækkende

Måske ikke hvis man er enlig eller højest 2 personer.

Jeg ville nu vælge noget andet til de godt 300.000 kr. potten koster inkl..
forberedt askebæger og ditto cigartænder.

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 16:14

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ingen Volvo C30 her, og ingen der!
>
> Hvad er der med den bil?
>
> Ikke engang i hjemlandet Sverige er der flere end at det er let

Den er for grim

Fra : Mogens

Dato : 20-08-07 16:52

> Kilometer efter kilometer op og ned ad betonstierne i det meste af
> Europa. Kigger på det pulveriserende liv.
> Ingen Volvo C30 her, og ingen der!
> Hvad er der med den bil?

Ikke helt enig - der kører da nogen af dem. Bilen er vel også
relativ ny på markedet?

> Ikke engang i hjemlandet Sverige er der flere end at det er let
> overskueligt at tælle dem.

Da jeg passerer lufthavnen mindst 2 gange dagligt, ser eg mange C30
som udlejningsbiler...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-08-07 19:03

On Mon, 20 Aug 2007 15:52:14 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Ikke helt enig - der kører da nogen af dem. Bilen er vel også
>relativ ny på markedet?

>--

I betragtning af at mine observationer ikke mindst er gjort i bilens
hjemland, så er "nogen" efter min mening stadig ikke nok.

Det er nok heller ikke nemt i et land hvor V70 er den gængse
"folkevogn".

>--

>Da jeg passerer lufthavnen mindst 2 gange dagligt, ser eg mange C30
>som udlejningsbiler...

>--

Nu er lufthavne jo et af mine specialer, og til min store glæde har
jeg konstateret at der på Landvetter i Göteborg udlejes et større
antal Hyundai Grandeur. Det får mig dog ikke til at tro, at denne
fremragende limousine er noget der bare ligner et salgshit, selv om
jeg gerne ville.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-08-07 19:20

> I betragtning af at mine observationer ikke mindst er gjort i bilens
> hjemland, så er "nogen" efter min mening stadig ikke nok.

Nøh...

> Det er nok heller ikke nemt i et land hvor V70 er den gængse
> "folkevogn".

Saab er også et hit - men den slår næppe Volvo.
VW er det mest solgte bilmærke i Sverige

> [...]
> antal Hyundai Grandeur. Det får mig dog ikke til at tro, at denne
> fremragende limousine er noget der bare ligner et salgshit, selv om

Skriver jeg det om Volvo? I så fald skal du på skolebænken - trods
din høje alder - igen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-08-07 19:34

On Mon, 20 Aug 2007 18:20:20 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Saab er også et hit - men den slår næppe Volvo.
>VW er det mest solgte bilmærke i Sverige

>--

Det tror jeg gerne, men hvis vi nu pinder det ned til én enkelt model
af et hvilkensomhelst mærke, er det så ikke V70 der vinder?

>--

>Skriver jeg det om Volvo? I så fald skal du på skolebænken - trods
>din høje alder - igen

>--

Nej, det skriver du ikke, men jeg føler bare at du plæderer for at C30
bliver solgt i mange eksemplarer, hvilket jeg er uenig i.

Jeg kommer altid til at tænke på Toyota i den forbindelse. Når de
ligger højt på listen over nyindregistrerede biler skyldes det ikke så
sjældet, at de altid har haft ufattelige mængder af lånebiler
registreret. Hvad det så skal gøre godt for hos et bilmærke hvor alt
er 112% i orden.

Og høj alder eller ej. Man bliver vel aldrig for gammel til at lære
nyt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-08-07 20:15

> Det tror jeg gerne, men hvis vi nu pinder det ned til én enkelt model
> af et hvilkensomhelst mærke, er det så ikke V70 der vinder?

Jeg tror, 940 og 850 er solgt i de fleste antal...

> Nej, det skriver du ikke, men jeg føler bare at du plæderer for at C30
> bliver solgt i mange eksemplarer, hvilket jeg er uenig i.

Mange og mange - jeg sad netop forleden og spekulerede på,
at Volvo'en optrådte en del i gadebilledet. Derfor...

> [...]
> sjældet, at de altid har haft ufattelige mængder af lånebiler
> registreret. Hvad det så skal gøre godt for hos et bilmærke hvor alt

Jow - Toyota har IMO været "gode" til det med demobiler...

> Og høj alder eller ej. Man bliver vel aldrig for gammel til at lære
> nyt?

Jow jow - det kan man ikke være uenig i :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-07 18:20

Folmer Rasmussen skriver:

> Ingen Volvo C30 her, og ingen der!
>
> Hvad er der med den bil?

Den jeg så på havnen i Göteborg i dag fejler det samme som alle de andre
- den er grim........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : William Boysen

Dato : 21-08-07 06:46

On Mon, 20 Aug 2007 19:20:25 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Den jeg så på havnen i Göteborg i dag fejler det samme som alle de andre
>- den er grim........

Ja, den ligner Sveriges forsinkede svar på AMC Pacer, alternativt en
nyfortolkning af Volvo 480 ES.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 07:02

William Boysen skriver:

> Ja, den ligner Sveriges forsinkede svar på AMC Pacer, alternativt en
> nyfortolkning af Volvo 480 ES.

Nærmest det sidste, 480 havde samme grimme bagende....

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 09:44

KLIP

> Den jeg så på havnen i Göteborg i dag fejler det samme som alle de andre
> - den er grim........

C30 er måske endda lige så tudegrim som VW Beetle.

Man må dog håbe Volvo er bedre til at lave C30 end VW´s katastrofe med
Beetlelortet.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-08-07 14:03

BJ skriver:

> C30 er måske endda lige så tudegrim som VW Beetle.

Nej, en Beetle er bare kedelig.

En C30 ligner en fladklemt V50 forfra, men kommer man om bagtil falder
det helt fra hinanden med den der 480'er bagende, der er decideret grim.

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 14:12

KLIP

> Nej, en Beetle er bare kedelig.

Kedelig, nej du, det er dets tørste misfoster VW endnu har frembragt til
dato.

Den er værre end en gravid rulleskøjte.

> En C30 ligner en fladklemt V50 forfra, men kommer man om bagtil falder
> det helt fra hinanden med den der 480'er bagende, der er decideret grim.

Den kan ikke ligne noget forfra den er, nemlig en S40/V50, da platformen er
den samme.

Bagfra ligner den jeg ved ikke hvad.

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans

Dato : 20-08-07 21:15

On 2007-08-20 11:54:43 +0200, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said:

> Hvad er der med den bil?

Den er jo tudegrim...

Hans Mouridsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-08-07 09:51

On 21 Aug., 10:43, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelsenews:46C9CD59.D29C87A1@du.kan.finde.den...
>
> KLIP

> C30 er måske endda lige så tudegrim som VW Beetle.
>
> Man må dog håbe Volvo er bedre til at lave C30 end VW´s katastrofe med
> Beetlelortet.
>
> mvh
> Bjørn J.

Den har VW ikke været for heldig med http://fpn.dk/motor/bil/article1050470.ece

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 21-08-07 09:55

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Den har VW ikke været for heldig med
>http://fpn.dk/motor/bil/article1050470.ece

Læser man på de tyske websites, har VW også med Phaeton skabt en bunke lort.

De fleste ejere håber den reviderede model har en bedre kvalitet.

Intet under en Phaeton kan købes for en slik.

mvh
Bjørn J.