|
| honda CB 500 fra 1972 Fra : Ole H |
Dato : 19-08-07 10:49 |
|
Hej
Jeg har problemer med at den ikke vil blive i 3. gear.
Er der nogen der har prøvet det før?
Hvor meget skal man have skilt ad, hvis man skifter delene i gearkassen!
Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får
jeg reservedelene billigst.
Hilsen Ole
--
fjern 2300 i mailadressen
snailes772@2300hotmail.com
Fjern 2300 hvis du skriver direkte
| |
Brian Lund Larsen (19-08-2007)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 19-08-07 13:41 |
|
On 19 Aug., 11:49, "Ole H" <2300snailes...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har problemer med at den ikke vil blive i 3. gear.
>
> Er der nogen der har prøvet det før?
>
> Hvor meget skal man have skilt ad, hvis man skifter delene i gearkassen!
>
> Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får
> jeg reservedelene billigst.
>
> Hilsen Ole
>
> --
>
> fjern 2300 i mailadressen
>
> snailes...@2300hotmail.com
>
> Fjern 2300 hvis du skriver direkte
Her er lidt info, godt nok rettet med 2 gear, men jeg går ud fra at
det er de samme principper:
http://www.factorypro.com/tech/Transmission,%20second%20gear,%20missed%20shift.htm
--
// brian - SV1000S K6
| |
Ole H (19-08-2007)
| Kommentar Fra : Ole H |
Dato : 19-08-07 21:09 |
|
"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1187527286.663396.257740@d55g2000hsg.googlegroups.com...
On 19 Aug., 11:49, "Ole H" <2300snailes...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har problemer med at den ikke vil blive i 3. gear.
>
> Er der nogen der har prøvet det før?
>
> Hvor meget skal man have skilt ad, hvis man skifter delene i gearkassen!
>
> Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får
> jeg reservedelene billigst.
>
> Hilsen Ole
>
> --
>
> fjern 2300 i mailadressen
>
> snailes...@2300hotmail.com
>
> Fjern 2300 hvis du skriver direkte
Her er lidt info, godt nok rettet med 2 gear, men jeg går ud fra at
det er de samme principper:
http://www.factorypro.com/tech/Transmission,%20second%20gear,%20missed%20shift.htm
--
// brian - SV1000S K6
Hej Brian
Flotte billeder på linket, det giver en, en ide om det foreliggende arbejde,
umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle eller 2,
men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.
Ole H
| |
Lasse Christensen (25-08-2007)
| Kommentar Fra : Lasse Christensen |
Dato : 25-08-07 07:05 |
|
Ole H skrev:
> "Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1187527286.663396.257740@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> On 19 Aug., 11:49, "Ole H" <2300snailes...@hotmail.com> wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg har problemer med at den ikke vil blive i 3. gear.
>>
>> Er der nogen der har prøvet det før?
>>
>> Hvor meget skal man have skilt ad, hvis man skifter delene i gearkassen!
>>
>> Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får
>> jeg reservedelene billigst.
>>
>> Hilsen Ole
>>
>> --
>>
>> fjern 2300 i mailadressen
>>
>> snailes...@2300hotmail.com
>>
>> Fjern 2300 hvis du skriver direkte
>
> Her er lidt info, godt nok rettet med 2 gear, men jeg går ud fra at
> det er de samme principper:
>
> http://www.factorypro.com/tech/Transmission,%20second%20gear,%20missed%20shift.htm
>
> --
> // brian - SV1000S K6
>
> Hej Brian
>
> Flotte billeder på linket, det giver en, en ide om det foreliggende arbejde,
> umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle eller 2,
> men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.
>
> Ole H
>
>
>
>
Hej Ole
Jeg har haft gode erfaringer med www.sohc4.us, de giver de bedste råd
ang. de her cykler, så kan du skrive og læse engelsk, så er det lige det
du søger!
Mvh. Lasse
| |
Armand (09-09-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-09-07 14:28 |
|
"Ole H" <2300snailes772@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c8a357$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> >
> Flotte billeder på linket, det giver en, en ide om det foreliggende
> arbejde, umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle
> eller 2, men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.
>
Først når motoren ligger foran dig med bunden i vejret og uden blokkens
nederste halvdel, vil du kunne diagnosticere ordentligt på problemet, men
uanset hvad så er gearkassen incl. mekanikken (med undtagelse af den der
drejer gearskiftetromlen, men som ikke lyder til at bære fejlen) absolut
længst inde midt i motoren - det eneste hjørne du kan skære er at lade
cylinder/topstykke blive siddende
--
Armand.
| |
|
|