USD gaffel på SV1000N
Fra : Anders

Dato : 17-08-07 15:15

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en upside down gaffel på min sv her til
vinter (så er der noget at få vinteren til at gå med

Jeg har hørt et sted at en usd gaffel fra en gsx-r 750 eller gsx-r 1000
skulle passe over på. Men går ud fra det kun er kronrørets størrelse der her
er tale om.
Spørgsmålet er så, hvor meget mere skal der til?
Der skal selvfølgelig en anden gaffelbro til, medmindre man kan "genbruge"
den nederste del af gaffelbroen. Den øverste del af gaffelbroen skal
skiftes, det skal ikke være clip-on.
Kan man genbruge hjulet og bremser som det er?

Nogen der har erfaringer ud i et sådant projekt?

Vh Anders.

Fra : S.G

Dato : 17-08-07 15:44

On 17 Aug., 16:15, "Anders" <m...@sprit.dk> wrote:
> [...]
> skiftes, det skal ikke være clip-on.
> Kan man genbruge hjulet og bremser som det er?
>
> Nogen der har erfaringer ud i et sådant projekt?

jeps :)
Har selv, bare med en TL1000S.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

www.svrider.dk er der flere der har pøvet med en sv´er! ligesom ham
her også har erfaring (måske du skulle kontakte ham)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8816

Men find en fra en gsxr600/750/1000 gaffel. Den passer lige i
kronrøret fra k1-k4. Mener også k5-k7 passer, men så er der bøvl med
om SV fælget går direkte på, samt med skiver (få det evt undersøgt
selv). Eneste der kan give et problem er ratlåsen ellers. Men jeg
mener en 1000´er gaffel ratlås passer lige i, ellers er det jo bare at
bore et hul i kronrøret :)
Vil klart finde en gaffel med radiale bremser og sorte inderben
(gsxr1000 k4 bl.a). De radial bremser giver en god føling og de sorte
inderben gør at selv bitte små ujævnheder ædes. Omvendt er det i
småtingafdelingen og en anden gaffel kan nemt bruges og give et rigtig
godt resultat
Der er vist noget med at en gsx1000r bagdæmper passer lige i også,
eller er det på sv650´eren? ANyway, så kunne en anden bagdæmper være
godt sammen med forgaflen.

Bare vær opmærksom på, at du ændrer cyklens karakter. USD gaflen er
lidt hårdere at køre med. Den orignale gaffel er noget mere behagelig.
Så smider du en anden bagdæmper på og en USD gaffel, vil cyklen kunne
køres hurtigere gennem sving med mere, til gengæld vil den blive
"hårdere" at køre, da "sofa" affjedringen jo er fjernet

S.G

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 18-08-07 11:49

On 17 Aug., 16:44, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:

> [...]
> selv). Eneste der kan give et problem er ratlåsen ellers. Men jeg
> mener en 1000´er gaffel ratlås passer lige i, ellers er det jo bare at

På K6 ihvertfald sidder hullet til tændingslåsen forkert i forhold til
SV'en, så der skal en anden gaffelbro til.

--
// brian - SV1000S med en K6 gsxr forgaffel der ikke er blevet
monteret endnu..