Nyt barn i familien ;)
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-08-07 10:06

G'morgen de herskaber, grevskaber, klædeskaber, kort sagt alle

En lille beretning fra virkelighedens verden følger så her ...

Ser i .... en af tøserne - hende bosat i LEgoland - øhmm Billund, er
jo begyndt at arbejde i Kolding, i stedet for at lege med klodser, så
hun har jo måttet befordre sig på gode venner og arbejdskollega'er
velvilje til at medtage hende .... kort sagt, hun var medtaget

Så medtaget, at det denne weekend blev et problem for hende at både
passe sit arbejde, og søreme også at kunne komme hjem til moa'r
kødgryder, når familielivet kaldte - freden var truet - uha!

Ser i Tøsen tog pludseligt fusen på os alle, og bestod sin køreprøve,
og er nu i besiddelse af et stykke papir, der giver hende lov at sidde
bag et rat - herlig overraskelse ... glædelig da !

Hun havde for nogle dage siden ringet og forespurgt om vi kunne hjælpe
hende lidt - for hun kunen da godt tænke sig at blive medlem, af dem
klub, der er i stnd til at befordre sig selv automotivt - men hun aner
jo ikke et klap om hvad, hvordan, og ikke mindst om hvor dyrt ..

Alle fortællinger om hvor dyrt det er - blev jo modtaget med den mine
man oftest ser, når man fortæller ungerne om hvor meget, man glemmer,
når man laver sig et lille bugdet - det er sgu' dyrt at have bil, det
koster jo ikke kun bensinen - der er mange andre følgeglæder

Vi regnede med at have javet hende en skræk i livet, så hun lige
kølede lidt ned, og fandt fornuften frem - altså trak vejret ... Gu'
er det da en selvfølge at man som nyslået indehaver af føromtalte
stykke papir er helt exet med at køre i alt der har hjul og rat, men
man kanogså blive lidt overrislet

Fredag formiddag - skulle vi ordne en masse småting, og kom ved et
tilfælde til at få samme tanke - Nu tager vi sgu' røven på tøsen !

"Fruen" og jeg kiggede lidt på hinanden - og sagde så - hun skal da ha
en bil ... Når vi tænke os lidt om, er det jo hende, der ofte gi'r
sin bare r*v for at hjælpe sine søskende (Jep - dem er der 4 af!) så
mon ikke hun havde gjort sig fortjent ?

Hvad skulle hun så ha ? Tjaehhhh.....
Noget robust, noget der kan holde til en nybegynder i trafikken ,
noget der kan rumme hendes 2 vuffer (Border-Collier) - og noget der
ikke baldrer hendes økonomi - i ved det der ord, tøser på 25 bestemt
ikke altid tager seriøst - så :

Opel dukkede op i vore tanker - sådan en fætter kan vi jo selv holde
vedlige, pladsen sagde "Stationcar" eller "varevogn" - behovet for
af og til at medbringe 4 andre tøser fjernede "varevogn" fra listen ,
så der var jo kun en ting tilbage - et kig i muleposen

Den sagde et sted mellem 5 og 15 kilokroner, er hvad vi lige kan ofre
, og jagten begyndte

Da jeg jo før har været - øehhh - en smule øvet i at rekvirere
køretøjer , vidste jeg med mig selv, at det her ville blive sjovt - og
nok lidt svært, for i det prislag, er der meget langt mellem
godbidderne - rigtigt langt. Men på Fyen - altså 112'eren hjemstavn
- stod der vist noget vi burde se på - en go'fin Omega Caravan

2.0i - rød, stationcar, holder 1 år til syn - havde ikke rendt jorden
rundt mere en 6½ gang og midt i prislejet , så vi satte os til rette,
fandt den gode musik frem, og satte kursen

Langeskov blev fundet - bilen blev fundet - og til min første glæde,
sagde fruen " *den* der .... kan hun sgu' bruge

Pæn, velholdt, ingen buler, indvendig rigtig nydelig, plads til
gø-dyrene , gitternet til at holde dem på plads deromme....

Jeg kiggede bilen efter alle de steder en Omega plejer at være syg -
den her havde det fint, kun lidt rust i bagklappens underkant, og
bunden af dørene i højre side. Maskinhallen så rigtigt godt ud -
styrehuset sad ikke fast i 3 rusthuller, som det plejer... tårnene var
iorden - ingen problemer med forbro - bagi kunne man se at vangerne
var blevet repareret - godt nok nedefra, men ok - de var blevet lavet

Der var ny tandrem og pumpe på - servostyringen virkede, motoren græd
ikke - og lyd da som sådan en skal lyde - sprand i gang, uden den
klassiske blå sky - jamen .......

Min modvilje havde jeg ikke noget at have i - så vi handlede , og
endnu et barn er indtrådt i vores "lille" familie -

Man kan sgu' stadig være heldig at finde en fin bil, til menneskepenge

Og tøsen kan indlede sit liv i vores verden - uden at skulle blive
flået af forsikringen, uden at skulle få en gris, hvis den får en
lille bule - hun får lov til at prøve at polere en bil op fra bunden
af - de der røde biler, har det jo med at falme , så hun skal igang
med at smukkesere

Når hun vel at mærke er kommet sig over chokket !

Hold kæft det er sjovt at tage fusen på dem - her ankommer vi bare
til Billund, for at give hende et nyt køleskab, og få hende og
lillesøsterens Sofanet bredbånd til at virke ... Og så har de to
gamle r*vhuller satme en bil med til hende

Hun dansede fandango hele aftenen - og voksede lige pludseligt 25
centimeter

- Livet er skønt !

Been there - done that - got the T-shirt

Måske lidt fattigere på pengepungen, men absolut en oplevelse rigere

Nåehh ja, eders truly kørte da selvfølgelig Das Ôpel, som vi endnu
ikke kender navnet på - fra Langeskov til Billund - Det er jo som at
tage sine kære gamle slippers på ;)

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 18-08-07 10:20

On Sat, 18 Aug 2007 11:05:41 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
> - Livet er skønt !
>
> Been there - done that - got the T-shirt
>
> Måske lidt fattigere på pengepungen, men absolut en oplevelse rigere

Det er jo det, der er så skønt ved at blive gammel nok til at have
overskud til at glæde andre

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-08-07 13:07

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Det er jo det, der er så skønt ved at blive gammel nok til at have
>overskud til at glæde andre

Du aner ikke hvor ret du har :)

Jeg har sagt til mig selv, at der ikke skal være en bønne tilbage den
dag man skal forlade denne verden - så hellere bruge skidtet nu, og se
nogen blive glade.

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-07 10:21

Hej Jan!

Det er meget fint alt sammen, men hvor er billederne?

Man er jo vant til fotostorier fra din side af :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-08-07 13:05

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Det er meget fint alt sammen, men hvor er billederne?

>Man er jo vant til fotostorier fra din side af :)

De skal nok komme ....

Hjemmesiden er oppe igen - delvist -- kameraet skal bare lige
tømmes for billeder

--
Jan_stevns