Gixx´er 400
Fra : Henrik

Dato : 09-07-01 01:48

Er der nogen der ved hvor man kan finde noget info om sådan en og helst dem
fra før 91!
F.eks en manual på et læsligt sprog (dvs. dansk, engelsk, tysk eller fransk)
eller værksteds håndbog som haynes eller lignende!

henrik

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 09-07-01 06:41

"Henrik" <micki24@worldonline.dk> skrev
> [...]

fransk)
> eller værksteds håndbog som haynes eller lignende!

Sådan en manual har jeg også ledt efter, men opgivet. På et tidspunkt
nævnte en her i ng'en, at han havde en tynd owners manual på engelsk til
en GSX-R 400, men jeg hørte desværre ikke mere fra ham. Ellers har jeg
været i kontakt med folk fra flere forskellige lande, men de har også
kun den japanske manual.

Mangler du noget info, er der både mekanikere hos Søborg MC og Lydmuren,
der har et godt kendskab til modellen.

Susanne

Fra : Henrik

Dato : 09-07-01 17:24

Det er sgu lidt træls!! Du kender ikke nogle gode internet sider istedet
eller ved hvor jeg kan finde en japansk owners manual, så kunne jeg
eventuelt finde ud af at få den oversat til et vest europæisk sprog??

Henrik

Fra : Rune Larsen

Dato : 09-07-01 18:45

"Henrik" <micki24@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sgu lidt træls!! Du kender ikke nogle gode internet sider istedet
> eller ved hvor jeg kan finde en japansk owners manual, så kunne jeg
> eventuelt finde ud af at få den oversat til et vest europæisk sprog??

Er det noget du sådan generelt har mulighed for at få foretaget, for så har
jeg da nogen japanske TZR-relaterede ting jeg gerne vil ha oversat.
Bruger du software eller kender du en japaner?

/Rune

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 09-07-01 20:41

Jeg har en Haynes manual, der dækker GS/GSX 250,400 & 450 twins 1979 -1985,
omfatter det din model?

Fra : Armand

Dato : 10-07-01 15:58

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
> [...]
> Er det noget du sådan generelt har mulighed for at få foretaget, for
> så har jeg da nogen japanske TZR-relaterede ting jeg gerne vil ha

- - - - Endsamt manualen til M-max boksen!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-01 17:24

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> oversat.
>
> - - - - Endsamt manualen til M-max boksen!!

Den har Jon Larsen skam fået oversat, men det hjalp nu ikke meget alligevel
da den åbenbart var sigtet mest mod de der gsxr250-rk som jo er ret
forskellige fra den almindelige (GJ72A) Men jeg er sikker på at boksen
også er beregnet til min GJ72A'er, da det står på emballagen Jeg skal
lige have fat i nogle m-max folk et sted på nettet, så jeg kan få opklarert
hvad de sidste to ledninger er til... men jeg har haft lidt for travlt til
at få gjort noget ved det her på det sidste

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Vinther

Dato : 10-07-01 16:30

Rune,

Prøv http://world.altavista.com/ for maskinoversættelse fra bla. japansk til
engelsk...

Mvh.

Anders

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 09-07-01 21:07

> [...]
> eller ved hvor jeg kan finde en japansk owners manual, så kunne jeg
> eventuelt finde ud af at få den oversat til et vest europæisk sprog??

Mit eneste bud er www.gixxer.com - jeg har ikke været der i lang tid,
men i foråret var der et par stykker, der har eller har haft en GSX-R
400. Måske de kan hjælpe med en japansk manual, for sådan en har jeg
ikke en gang.

Susanne
GSX-R 400 - nu til salg.

Fra : Lars Molnit

Dato : 09-07-01 21:34

--
> Mvh
> Susanne
> GSX-R 400 - nu til salg.

Må man spørge hvorfor den er til salg ??? for lille, eller for meget
bøvl ???

VH
Moller
MZ ETZ 251/250 CDi 90/87
Suzuki GT380L 75 til salg...

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-07-01 00:41

"> Må man spørge hvorfor den er til salg ??? for lille, eller for meget
> bøvl ???

Allerede træt af at Fer kan køre fra dig ?

Mikkel

Fra : Lars Molnit

Dato : 10-07-01 07:17

"Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote in
message news:9idfbd$2ki$1@news.cybercity.dk...

> "> Må man spørge hvorfor den er til salg ??? for lille, eller for
meget

> Allerede træt af at Fer kan køre fra dig ?

øh ? GT-380'eren har nu højere top end ham... og endnu ved vi ikke
hvilken en der er hurtigst af de 2... men mon ikke en 380ccm 3 cyll...
hissig 2 takter kan gi konkurence ??? vi for se når den kommer ud igen...

Men under alle omstændigheder skal jeg ikke ha en MiniGixer... jeg er
for høj, må jeg erkende... efter at ha leget med Fer's...

VH
Moller
MZ ETZ 251/250 CDi
Suzuki GT380L

P.S. Hvis det var MZ'en du hentyde til.... så vil jeg ha den mange år
endnu, for det er sgu den maskine jeg holder mest af... men som sagt, Livet
er for kort til kun at ha 1 maskine af gangen :)

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-07-01 06:44

"Lars Molnit" <news@molnit.com> skrev >
> Må man spørge hvorfor den er til salg ??? for lille, eller for
meget
> bøvl ???

Ingen af delene faktisk. Jeg vil gerne ha' en RGV uden afgift og køre
noget mere baneræs frem for at ligge og tulle rundt på gaden. Simpelthen
et spørgsmål om prioritering, da man ikke bliver millionær af at være på
SU.

Susanne

Fra : Lars Molnit

Dato : 10-07-01 07:20

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> noget mere baneræs frem for at ligge og tulle rundt på gaden. Simpelthen
> et spørgsmål om prioritering, da man ikke bliver millionær af at være på

??? SU... trode du arbejde host Post-væsnet :) ... hmmmm, hvor køre du
på bane hende ??? er det ikke langt at tage, nu du bor på sjælland ???

VH
Lars Molnit

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-07-01 09:12

"Lars Molnit" <news@molnit.com> skrev
> ??? SU... trode du arbejde host Post-væsnet :)

Ja, om lørdagen...

... hmmmm, hvor køre du
> på bane hende ??? er det ikke langt at tage, nu du bor på sjælland ???

Mest Knutstorp. Det ligger vel ca. 120 km fra Kbh.

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 12:47

On Tue, 10 Jul 2001 07:43:50 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Ingen af delene faktisk. Jeg vil gerne ha' en RGV uden afgift og køre
>noget mere baneræs frem for at ligge og tulle rundt på gaden.

Jeg går ud fra at Rune allerede har givet dig tlf.nr'et på den fætter
der havde en RGV til salg på Vandel ?? Den skulle du ærligt talt være
hurtigt at snuppe .....Det bliver absolut ikke billigere !! Og med den
pris en cykel man ikke bliver ruineret af at smide i ny og næ.

-M
Med frisk B-licens

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-07-01 12:52

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev >
> Jeg går ud fra at Rune allerede har givet dig tlf.nr'et på den fætter
> der havde en RGV til salg på Vandel ??

Jeps - det er sådan set derfor, jeg endelig har taget mig sammen til at
sætte minigixxeren til salg

Den skulle du ærligt talt være
> hurtigt at snuppe .....Det bliver absolut ikke billigere !! Og med den
> pris en cykel man ikke bliver ruineret af at smide i ny og næ.

Ja, men jeg har ikke pengene, før den anden er solgt...eller måske en
gang til september, når jeg har fået udbetalt al min løn for arbejde her
i sommerferien :-/

Desuden har jeg også kendskab til en vis anden RGV, der er til salg i
samme prisleje.

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 13:13

On Tue, 10 Jul 2001 13:51:56 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Jeps - det er sådan set derfor, jeg endelig har taget mig sammen til at
>sætte minigixxeren til salg

Fornuftigt - sælg det tunge lokum )....Nej alvorligt talt,så er
prisniveauet på den RGV næsten sådan at enhver kan være med og måske
endda have råd til forsat at have sin gadecykel.Så kan man slippe
talenterne løs 100 % til TD's uden at skulle være nervøs for at smide
skidtet....

>Desuden har jeg også kendskab til en vis anden RGV, der er til salg i
>samme prisleje.

'K - det var jo lækkert,vil du så fortsat køre TD's eller få licens ?

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 10-07-01 13:22

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> 'K - det var jo lækkert,vil du så fortsat køre TD's eller få licens ?

Foreløbig er planen at køre en masse TD's og måske DMU's forårstræning,
hvis der er åbent for folk uden licens. Licensen venter jeg nok med til
sidst i 2002 eller senere. Det bringer mig for øvrigt frem til et
spørgsmål om, hvorvidt det er muligt at deltage i DMU's træninger med en
træningslicens og stadig køre TD's uden, at der er tale om sort træning
med risiko for karantæne??

Jeg regner med at skulle bruge noget tid på at lære skidtet ordentligt
at kende og med mit kendskab til, hvem der arrangerer TD's har jeg
indtryk af, at man kan få mere køretid til TD's end under DMU, når man
kører en af de store klasser og kun deltager i DM.

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 14:45

On Tue, 10 Jul 2001 14:21:38 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Foreløbig er planen at køre en masse TD's og måske DMU's forårstræning,
>hvis der er åbent for folk uden licens.

I år var Pau Arnos jo åben for privatkørere også i hvert fald,og denne
træning er nok den bedste hvis man har råd til det.

> [...]
>spørgsmål om, hvorvidt det er muligt at deltage i DMU's træninger med en
>træningslicens og stadig køre TD's uden, at der er tale om sort træning

Tjah spørg DMU,men husk licensen er jo en primært en forsikring og den
bør du nok have ved siden af, hvis du kører TD's på en uindreg. racer
og ingen anden forsikring så dækker.

>Jeg regner med at skulle bruge noget tid på at lære skidtet ordentligt
>at kende

Ja det er noget anderledes end at køre 4-takter,men når det kører
lækkert kører det rigtig lækkert....

>og med mit kendskab til, hvem der arrangerer TD's har jeg
>indtryk af, at man kan få mere køretid til TD's end under DMU, når man
>kører en af de store klasser og kun deltager i DM.

Det kan der være noget om,man kører typisk kun en time på en
weekend,på den anden side er der jo intet der forhindrer dig i at køre
en ekstra klasse,f.eks std. 250 og Rookie 1,den ekstra klasse koster
jo kun ½-delen.

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-07-01 15:38

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah spørg DMU,men husk licensen er jo en primært en forsikring og den
> bør du nok have ved siden af, hvis du kører TD's på en uindreg. racer
> og ingen anden forsikring så dækker.

Det hjælper ikke.
Licensen dækker kun officiel træning, og altså ikke track-days.
Men er der ikke ligesom for os motocross-bumser en træningslicens til ingen
penge? Jeg kender nogle stykker som har løst træningslicens til ca. 450kr
som ganske vist kun dækker træning, og man må ikke deltage i løb. Okay,
træningslicensen for motocross dækker også kun på "hjemmebanen".

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 16:13

On Tue, 10 Jul 2001 16:37:57 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det hjælper ikke.
>Licensen dækker kun officiel træning, og altså ikke track-days.

Øhhh nej,måske jeg ikke fik formuleret mig klart nok,det jeg mente var
netop det at man skal tænke på at licensen dækker en ulykkesforsikring
til off. løb og træninger og hvis man nu kun kører TD's på en
ikke-indreg. cykel så er der ikke noget der dækker,hverken licens
eller den forsikring der ofte følger med en indreg. cykel,så der bør
man tegne en sep. forsikring,kan fås til ca. 1000-1500 kr.

> [...]
>som ganske vist kun dækker træning, og man må ikke deltage i løb. Okay,
>træningslicensen for motocross dækker også kun på "hjemmebanen".

Reglementet nævner det,men hvordan det faktisk organiseres og hvad det
koster ved jeg ikke....

-M

Fra : Armand

Dato : 11-07-01 15:09

> [...]
> eller den forsikring der ofte følger med en indreg. cykel,så der bør
> man tegne en sep. forsikring,kan fås til ca. 1000-1500 kr.

Hverken i ansvars eller kasko -delen af en motorcykelforsikring (og
bilforsikringer for den sags skyld), er der inkluderet en
ULYKKES-forsikring der dækker føreren!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-07-01 16:40

On Wed, 11 Jul 2001 16:08:49 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hverken i ansvars eller kasko -delen af en motorcykelforsikring (og
>bilforsikringer for den sags skyld), er der inkluderet en
>ULYKKES-forsikring der dækker føreren!

Joh det mener jeg bestemt der er i nogle tilfælde,således var der en
personforsikring incl. i den MC-forsikring jeg tegnede hos Top-DK
tidligere og nogle selskaber tilbyder også en evt. som pakkeløsning i
forbindelse med forsikring af køretøj.

-M

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-07-01 20:02

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> [...]
> personforsikring incl. i den MC-forsikring jeg tegnede hos Top-DK
> tidligere og nogle selskaber tilbyder også en evt. som pakkeløsning i

Under alle omstændigheder dækker disse forsikringer næppe kørsel på lukket
bane.

Og lur mig om den private ulykkesforsikring, der normalt dækker ved
mc-kørsel, har et forbehold omkring motorsport. Mon ikke
forsikringsselskabet vil betegne en TD for sådant? :-/

--
Adam
SV650S

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-07-01 20:36

On Thu, 12 Jul 2001 21:01:58 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Under alle omstændigheder dækker disse forsikringer næppe kørsel på lukket
>bane.

Joh,det gør de faktisk ofte sålænge at kørslen falder ind under
begrebet kørekursus,men det er forskelligt fra selskab til selskab.

>Og lur mig om den private ulykkesforsikring, der normalt dækker ved
>mc-kørsel, har et forbehold omkring motorsport. Mon ikke
>forsikringsselskabet vil betegne en TD for sådant? :-/

Nej ikke nødvendigvis, alm. kørsel d.v.s uden samlet start dækker
nogle selskaber,andre har forskellige klausuler om ingen eller kun
½-dækning.Jeg forespurgte sidste år hos Alm. Brand og de tilbød en der
også dækkede banekørsel (sålænge det ikke var ræs) med en dækning på
op til 1 mill. for 1127/år.

-M

Fra : Claus

Dato : 12-07-01 20:53

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Og lur mig om den private ulykkesforsikring, der normalt dækker ved
> mc-kørsel, har et forbehold omkring motorsport. Mon ikke
> forsikringsselskabet vil betegne en TD for sådant? :-/

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej

Jeg har spurgt Tryk/Baltica Om deres ulykkesforsikring gælder TD. Det tog
flere dage at få et svar det skulle højere op i herakiet .o).
Svaret var at de dækker, der må bare ikke være samlet start eller
tidtagning, hvis det overholdes skulle der ikke være probs.

Ellers kan man jo bare få en ulykkesforsikring der dækker farlig sport, så
skulle den være hjemme.

Claus
ZX6R

Fra : Niels S.

Dato : 11-07-01 18:18

Armand skrev

> Hverken i ansvars eller kasko -delen af en motorcykelforsikring (og
> bilforsikringer for den sags skyld), er der inkluderet en
> ULYKKES-forsikring der dækker føreren!

I ulykkes tilfælde er føreren af et køretøj normalt dækket af modpartens
ansvarsforsikring og omvendt, mens evt. passagerer er dækket af eget
køretøjs ansvarsforsikring. Men ved solo-ulykker er der ingen modpart og
derved ingen dækning af føreren. Hos Codan kan man (i hvertfald til bil)
tegne en tillægsforsikring til ansvarsforsikringen der giver
førepladsdækning af ejeren af køretøjet eller enhver der med dennes
tilladelse benytter det. De fleste har jo nok en fritidsulykkesforsikring og
derved er denne forsikring ikke særlig relevant, men en arbejdsgiver kan nok
med fordel anvende den i forbindelse med sine køretøjer.

Om andre forsikringsselskaber har tilsvarende tilbud ved jeg ikke. Anyone?

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Armand

Dato : 11-07-01 00:13

> [...]
> Tjah spørg DMU,men husk licensen er jo en primært en forsikring og den
> bør du nok have ved siden af, hvis du kører TD's på en uindreg. racer

"Træningslicens"?
Et det en P.T.-Licens, er den jo så midlertidig at DMU ikke kan håndhæve
deres reglement i din "fritid"!

TD's er imidlertid "kun" for indregistrerede motorcykler, så principielt
kan man ikke bebrejdes at tage til trackday. Noget andet er hvis du
stiller med en uindreg. racer, endsamt får lov at deltage med den

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-07-01 19:58

> [...]
> endda have råd til forsat at have sin gadecykel.Så kan man slippe
> talenterne løs 100 % til TD's uden at skulle være nervøs for at smide

Det er også en plan jeg har på tegnebrættet.

Men: hvordan har sådan en lille 2-tagger det med at stå stille ca. 350 dage
om året?

--
Adam
SV650S

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-07-01 20:29

On Thu, 12 Jul 2001 20:58:28 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Det er også en plan jeg har på tegnebrættet.

Ja jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før

>Men: hvordan har sådan en lille 2-tagger det med at stå stille ca. 350 dage
>om året?

Tjah principielt vel ikke værre eller bedre end en 4-takter.Men jeg
tror ikke det bliver noget stort problem,en 2- takter i RGV-klassen er
ikke FAF (Fire-And-Forget) i samme grad som en 4-takter,man skal være
opmærksom på sådan en i en helt anden grad end en standard gade 4T og
den kræver en del vedligeholdelse for at køre helt optimalt.Til
gengæld er teknikken i vid udstrækning simpel nok og man kan lave det
meste selv.Der er dog enkelte ting der er dyrt og som man bør tjekke
grundigt før et evt. køb,specielt udstødningsventiler (der er et svagt
punkt på RGV/RS) og elektronikken,alting er samlet i en black
box,hvorfra det hele styres og den skal gerne være i orden også.Der
var som sagt en raceklar RGV til salg på Vandel til 10.500 og det er
meget-meget billigt i forhold til hvad sådan en sag kan.....

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 12-07-01 20:53

> [...]
> punkt på RGV/RS) og elektronikken,alting er samlet i en black
> box,hvorfra det hele styres og den skal gerne være i orden også.

Og hvordan tjekker man så lige, at den box er i orden?

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-07-01 21:13

On Thu, 12 Jul 2001 21:53:21 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Og hvordan tjekker man så lige, at den box er i orden?

Der er en fattigmandsløsning og en optimal løsning.

Fattigmandsløsningen indebærer dels en prøvetur og en vurdering af om
den går optimalt (hvilket kan være svært når man ikke kender
cyklen),og dels et tjek af at udstødningsventilerne kører som de
skal.Det er en tjekledning der giver et signal til boksen om at åbne
ventilerne ½. Herved kan servoen,omdrejningssensoren m.m vurderes.

Der er dog flere funktioner der vanskeligt kan vurderes med denne
test,bl.a gassensoren og styringen af den ekstra luft til karbs. m.
fl.

Den optimale løsning er klart at få et værksted til at tjekke boksens
funktion med en signalgiver.Men nu er en RGV jo ikke dem der findes
flest af,så om værkstedet har sådan en er usikkert.Prilleren benytter
jo samme boks i en upgraded version med samme routing (men dog med med
anden tændingskarakteristik) og måske et aut. priller værksted kan
lave et tjek ?!?

-M

Fra : Claus

Dato : 12-07-01 21:01

> [...]
> meget-meget billigt i forhold til hvad sådan en sag kan.....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad stand var den i, jeg går og lurer på en banecykel til Pernille ( min
kone ) vi er lidt trætte af at bruge vores gadecykler til TD.

Jeg tror nok hun helst vil ha' en 125, men til den pris.

Claus
ZX6R

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-07-01 21:18

On Thu, 12 Jul 2001 22:00:30 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:

>Hvad stand var den i, jeg går og lurer på en banecykel til Pernille ( min
>kone ) vi er lidt trætte af at bruge vores gadecykler til TD.

Den var sådan set i okay stand ,sådan umiddelbart betragtet, vi
snakkede lidt med fætteren der havde den til salg og han havde lavet
en masse fornyligt,havde den kun til salg fordi han var begyndt at
køre 125 std. i stedet.Har kun hans udsagn for det,men den skulle være
helt i orden i motoren også.Det var forresten en 92'er så vidt jeg
husker.

>Jeg tror nok hun helst vil ha' en 125, men til den pris.

Akkurat en 125'er bliver ikke billigere

-M

Fra : Claus

Dato : 12-07-01 21:46

> On Thu, 12 Jul 2001 22:00:30 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:

> Akkurat en 125'er bliver ikke billigere
>
> -M

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej igen.

Nææ........men der er så 2 stk. af alt, der kan gå i stykker på sådan en
"fætter" =:o/

2 cylindre , 2 stempler og mere på krumtappen. Jeg husker tydeligt da min
KR1S rev en cylinder, det var rimeligt dyrt, selv om jeg lavede det hele
selv.

Så man er vel en smule forsigtig når man skal købe sådan en ældre racer. Men
man ved selvfølgelig heller ikke med sådan en 125 standard......det er sq
ikke let at skulle købe brugt.

Har jo oxo opdaget at det er svært at finde en brugt 125 u/afgift

Claus
ZX6R
Mito

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 06:22

On Thu, 12 Jul 2001 22:45:51 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:

>2 cylindre , 2 stempler og mere på krumtappen. Jeg husker tydeligt da min
>KR1S rev en cylinder, det var rimeligt dyrt, selv om jeg lavede det hele
>selv.

Joh,det er vel rigtigt,på den anden side koster et komplet stempelkit
ca. 600 pr. cylinder så det er nu ikke så slemt.RGV'en har derudover
Nicasil cylindre iøvrigt,hvilket er lækkert sålænge man ikke laver en
stempelsætter eller knækker en ventil ned i cylinderen ).Der findes
iøvrigt flere firmaer der har spec. sig i cylinderservice (recoating
m.m. ) og tuning af RGV'en (og RS'eren) f.eks Fischer-kfz:

http://www.fischer-kfz.purespace.de/

>Så man er vel en smule forsigtig når man skal købe sådan en ældre racer. Men
>man ved selvfølgelig heller ikke med sådan en 125 standard......det er sq
>ikke let at skulle købe brugt.

Klart at man er det,en racer har jo altid fået max. tæsk...uanset om
det er en 125 eller en 250'er

>Har jo oxo opdaget at det er svært at finde en brugt 125 u/afgift

Meget,der er mange der vil ud at køre 125-std specielt RS'erne er
svære at finde.Til TD's alene vil jeg nu alliwl mene at en 250'er er
noget sjovere...

-M

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-01 12:54

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<bbqlktoc4jeias28lejjpr1pp8gl630cc5@4ax.com>...

> -M
> Med frisk B-licens

Næææh, tillykke!

Fik du den på Vandel? Og var jeres licensprøve ligeså underholdende som
vores? (noget med at vi jo ikke var kommet for at gå i skole. Vi bestod
alle, for vi skulle da ud og køre skulle vi.)

Var du iøvrigt ude og køre i Rookie I?

Mange spørgsmål, men fortæl fortæl

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 14:19

On Tue, 10 Jul 2001 11:53:45 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Næææh, tillykke!

Tark-tark

>Fik du den på Vandel?

Jeps

>Og var jeres licensprøve ligeså underholdende som
>vores?

Svært at sige ,men jeg tror det næppe,det var dog lidt komisk,vi fik
jo en standard multiplechoice og lad os bare sige at visse personer
(ikke mig ) havde gavn af formen,der var sådan lidt plenum-agtig
,jeg havde regnet med at vi først skulle til prøve om søndagen,men
det var allerede om lørdagen så det blev kun til at læse lidt
selektivt i reglementet en times tid,men det var åbenbart nok
,eller som dommeren høfligt sagde "din var da ikke den ringeste"

>noget med at vi jo ikke var kommet for at gå i skole. Vi bestod
>alle, for vi skulle da ud og køre skulle vi.)

Jeg ved ikke om alle bestod,men det var nok ikke meget galt,der var
lissom lagt op til det

>Var du iøvrigt ude og køre i Rookie I?

Jow da....Yderst blandet oplevelse .Lørdagen var elendig for nu at
sige det mildt.Den gik mildest talt ikke godt,havde svært ved at samle
op og det tog 7 år og en weekend at få noget fart ud af chikanerne og
efter svinget for enden af langsiden,men til gengæld gik den rigtigt
godt omkring 10-12 krpm og rundt i den lange venstre for fuld skrald
kunne man godt mærke at det er en cykel med potentiale.Regnede med at
det var noget med karbureringen og at den kørte for magert for den
blev alt for varm,op til 72-75 grader hvor den burde have ligget noget
lavere,men jeg orkede bare ikke at skrue i den, det var så hamrende
varmt at man var helt overkogt og næsten ikke orkede at krybe i
læderlappen.Tidstagningen var nogenlunde ligeså skidt eller værre for
nu var den også svær at holde igang.Ufatteligt nok var jeg faktisk
_ikke_ sidst i den ).På trods heraf var det nu meget sjovt alliwl.

Løbet - well,hvilket løb ? ),jeg kom ikke ud med de andre,fordi den
ikke kunne holdes igang og da jeg så endelig fik den igang og kom ud
og holdt på startstregen gik L***** ud igen,så det blev til lige
præcis en pinlig trækken i pit ) und nichts weiter...De havde
iøvrigt nogle problemer med tidtagningen,flere fik slet ikke nogen tid
hverken i løbet eller tidtagningen

Søndagen,hvor vejret var skiftet noget var en noget anden
oplevelse,men også blandet.Fik ordnet min kobling der sandsynligvis
havde været årsag til startproblemerne og nu kunne den da holdes i
gang .Kom så ud til den fri træning og nu gik den langt bedre
også,stadig nogen tøven,men intet der lignede den jammer om
lørdagen.Kunne begynde at give noget gas,tog et par tider på
Prillerens interne urværk og lå 7-8 sek. hurtigere end om
lørdagen,desværre fik jeg ikke taget tid på de sidste 2 omgange,der i
hvert fald føltes som de hurtigste...der havde jeg lissom travlt med
andet ).Det begyndte iøvrigt at regne akkurat som vi sluttede den
tidstagning og jeg kørte hovedtanken tør i sidste sving så det passede
perfekt ).Det var bare så lækkert at føle at tingene begyndte at
glide,Rune der også var ude havde også et rigtigt godt pas der, så
stemningen var høj tilbage i pitten ).Prilleren kørte som sagt ikke
optimalt i motoren,til gengæld er den klippestabil i kurverne og
styrer som en drøm,okay ikke presset den nær til grænsen endnu,men den
har ingen unoder so far.Vi kørte ikke sidste løb søndag,var ærlig talt
rimelig flade af vejret lørdag og lå sidst på programmet,da det så
samtidig begyndte at øsregne tog mange hjem...

Igår fandt jeg så ud af _hvorfor_ den gik suboptimalt
...luftfilterkassen ikke monteret rigtigt på højre cylinder,hvorfor
den har suget falsk luft ,så den har kørt rigeligt magert,tog 10 min
at fikse og nu går den rigtig lækkert igen ..... ahem .

Konklusion: Well lærerig weekend på mange måder,nu er cyklen indviet
og licensen i hus,så det er nu ikke så tosset ).

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-07-01 15:44

> [...]

Også et tillykke fra mig!

> Konklusion: Well lærerig weekend på mange måder,nu er cyklen indviet
> og licensen i hus,så det er nu ikke så tosset ).

Det SKAL gå i ged de første par gange, og det bliver alligevel ikke helt
lykke før man kender cyklen både på banen og i værkstedet - og begge dele
tager den tid som den slags nu tager.

Ønsker dig lige så mange hyggelige timer som jeg har hvert år!

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 16:17

On Tue, 10 Jul 2001 16:44:00 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Også et tillykke fra mig!

Tak

>Det SKAL gå i ged de første par gange, og det bliver alligevel ikke helt
>lykke før man kender cyklen både på banen og i værkstedet - og begge dele
>tager den tid som den slags nu tager.

Jow-jow,det var nu også fint nok,meningen var klart at komme ud at
køre uanset om cyklen kunne slæve sig rundt eller ej,men en lidt
tåbelig "fejl" når nu det skulle være,men anyhow lærte jeg da en masse
alliwl

>Ønsker dig lige så mange hyggelige timer som jeg har hvert år!

Får nok næppe ligeså mange,dertil er der for få løb/træninger men
ligeså sjovt er jeg sikker på det er/bliver

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-01 15:54

> [...]
> jo en standard multiplechoice og lad os bare sige at visse personer
> (ikke mig ) havde gavn af formen,der var sådan lidt plenum-agtig

*LOL*

Nå, jamen det lyder til at stemningen var nogenlunde ens.

> [...]
> præcis en pinlig trækken i pit ) und nichts weiter...De havde
> iøvrigt nogle problemer med tidtagningen,flere fik slet ikke nogen tid

Heh, nu huskede du vel at bande højt og at klart angive med fagter at det
var en maskinfejl du ikke havde en chance for at opdage inden løbet?
Jeg husker stadig med gru min første race start. Efter opvarmningsomgangen
holder vi og venter på starten. I de par sekunder går det op for mig at jeg
faktisk aldrig rigtig har prøvet at lave en hurtig start på prilleren, jeg
når og panikke en smule og smider simpelthen koblingen da starten går.
Sådan en 125'er kan faktisk køre langt på baghjul...

>...tog et par tider på
> Prillerens interne urværk

Ja øv, sådan en har Mads også Det er faktisk rart at kende nogle ca.
tider - også til træninger. En fornemmelse af hvor stærkt det går hænger
desværre ikke altid sammen med virkeligheden

Anyhoo, så kan jeg jo altid bilde mig ind at jeg kører rigtig stærkt...

> Det var bare så lækkert at føle at tingene begyndte at
> glide,Rune der også var ude havde også et rigtigt godt pas der, så
> stemningen var høj tilbage i pitten ).

Ja, det er nemlig den fede følelse, når omgangene begynder at hænge sammen
og ting bare glider. Bare synd at passet som regel så slutter et par
minutter efter

> [...]
> den har suget falsk luft ,så den har kørt rigeligt magert,tog 10 min
> at fikse og nu går den rigtig lækkert igen ..... ahem .

Nåja, det kan jo smutte for enhver. Ihvertfald for mig...
Men hvad, der er jo altid næste løb...

> Konklusion: Well lærerig weekend på mange måder,nu er cyklen indviet
> og licensen i hus,så det er nu ikke så tosset ).

Ahh yes. Blessed are we to taste this life of sin
Kommer I til Ring Djursland i September (d. 1/2) ?

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-07-01 16:38

On Tue, 10 Jul 2001 14:54:20 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote:

>Heh, nu huskede du vel at bande højt og at klart angive med fagter at det
>var en maskinfejl du ikke havde en chance for at opdage inden løbet?

Lige der skulle man ikke sige alt for meget til mig i hvert fald,mest
lyst til smide lortet fra mig,men det hjælper jo ikke noget

> [...]
>når og panikke en smule og smider simpelthen koblingen da starten går.
>Sådan en 125'er kan faktisk køre langt på baghjul...

Hæ-hæ ,ja det har jeg jo så til gode til næste gang

>Ja, det er nemlig den fede følelse, når omgangene begynder at hænge sammen
>og ting bare glider. Bare synd at passet som regel så slutter et par
>minutter efter

Akkurat,men da det som sagt begyndte at regne lige der var det godt
det samme,regnvejrsløb er ikke lige min kop te.

>Nåja, det kan jo smutte for enhver. Ihvertfald for mig...
>Men hvad, der er jo altid næste løb...

Det er jo det,jeg trøster mig med at det var billigt og nemt at fixe i
det mindste,en del skyldes jo lidt ukendskab til hvordan den
skulle/skal gå,hvor dårligt det egentlig var fandt jeg først ud af da
det var lavet

>Ahh yes. Blessed are we to taste this life of sin

Jeps,det er synd for alle dem der ikke prøver

>Kommer I til Ring Djursland i September (d. 1/2) ?

Jeg gør da temmelig sikkert,overvejer lidt DM3 i Norge,men det bliver
nok for dyrt.Jeg er vildt spændt op til at komme ud at køre noget ræs
nu,for boy det er sjovt,også en del sjovere end TD's.Men ellers tror
jeg faktisk at jeg godt kunne gå hen og overveje en 125 std. næste
år,for at komme ud at køre noget mere.Afhænger dog lidt af hvilke
træningsmuligheder der bliver for de store klasser,de snakker jo hvert
år om at de vil arrangere noget,og bliver mulighederne bedre
foretrækker jeg klart en 250'er.

Men Mikkel,hvor blev i af ? Der var jo en DM-afd. for 125 std.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-01 17:35

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<377mkt4gd1i18enpss5meliq61smovhp6a@4ax.com>...

> Men Mikkel,hvor blev i af ? Der var jo en DM-afd. for 125 std.

Ja...

Men vi er ligesom i vores intro år i år Så vi har valgt at stille op i
de 4 RRH Open afdelinger for 125 std., og så DM afdelingen på Djursland,
fordi den er forholdsvis tæt på, og de andre siger det er en fed bane.

Men næste år satser vi vistnok på et mere eller mindre fuldt DM program.
Det kommer også lidt an på ambitionsniveauet. Jeg kører stadig kun for
sjov, og kommer næppe nogensinde til at deltage i kampen om et DM. Og 900
kroner for at deltage i et par træninger, samt en tidstagning hvor jeg ikke
kval'er mig til løbet er lidt dyrt Og det er jo altså low budget racing
det her
Så er 1000 kroner for de 4 RRH Open afdelinger lidt mere overskueligt. Men
jeg glæder mig temmelig meget til at prøve en "rigtig" racerbane!

Meeeeen..... Der skal vist ikke skubbes på ret længe før jeg drager med til
enhver DM afdeling

--
Mikkel
Med (race)abstinenser

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-07-01 18:10

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c1095e$414548c0$f319a8c0@pc2651...

> Meeeeen..... Der skal vist ikke skubbes på ret længe før jeg drager med
til
> enhver DM afdeling

Ak ja, sådan går det.
Lige pludselig er man klar til at sælge sin gamle mor for småmønt, bare for
at komme med til næste løb.
Det er som narkotikum for ungdommen, dette "motorløb".

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-07-01 18:57

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3b4b36e4$0$878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Det er som narkotikum for ungdommen, dette "motorløb".

Bah. Det er bare et modelune ligesom telefonen og automobilet...

I virkeligheden vil jeg hellere ha' et stykke mad

--
Mikkel
Narkoman

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-07-01 16:08

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c10950$2f53a890$f319a8c0@pc2651...

> [...]
> når og panikke en smule og smider simpelthen koblingen da starten går.
> Sådan en 125'er kan faktisk køre langt på baghjul...

*LOL - minder lidt om den start jeg fik i Lørdags. Efter en elendig start
sidst der var ræs, var jeg totalt hidset op til at NU skulle jeg fandme ha
en god start. Så jeg pumpede godt med omdrejninger på modellen, og da det
endeligt skiftede til grønt, holdt jeg bare gassen i bund og styrede resten
på koblingen. Det sagde godt nok ikke ret fedt, men jeg _fløj_ fremad og
nuppede 4 pladser.

> Ja, det er nemlig den fede følelse, når omgangene begynder at hænge sammen
> og ting bare glider. Bare synd at passet som regel så slutter et par
> minutter efter

Kender det, kender det. Lå og jagtede en motard hele løbet igennem, og da
jeg så endeligt var tæt nok på ham til at tage ham, sluttede løbet! Blot én
omgang mere havde været nok... Jeg var en smule gnaven...

> Ahh yes. Blessed are we to taste this life of sin
> Kommer I til Ring Djursland i September (d. 1/2) ?

Det håber jeg ihvertfald på.

/Rune - #9

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-07-01 16:09

> [...]
> den har suget falsk luft ,så den har kørt rigeligt magert,tog 10 min
> at fikse og nu går den rigtig lækkert igen ..... ahem .

Oooooh - så var vores beregninger jo korrekte!
Jeg fandt også ud af hvorfor min lavede udu.
Begge nålene i karburatorerne stod forkert :-/

/Rune

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-07-01 13:48

On Tue, 10 Jul 2001 17:08:57 +0200, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Oooooh - så var vores beregninger jo korrekte!

Jah - desværre så passede det præcis med teorien ),tåbeligt nok
var der en lille fold på gummiet præcis der hvor man ikke kan se det -
ØV....på den anden side var der en forklaring på den ujævne gang så
det er vel i grunden okay at det var en så simpel ting.Sidder dog her
efterflg. og tænker over om den faktisk kunne have lavet en
stempelsætter af den grund ? Det havde nok ikke været så
smart,heldigvis var det på den cylinder med det slidte stempel

>Jeg fandt også ud af hvorfor min lavede udu.
>Begge nålene i karburatorerne stod forkert :-/

Ahhh okay ...well vi kan vel altid trøste os med at Tomas' var
endnu værre ). (sorry Tomas)

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 11-07-01 17:21

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
well vi kan vel altid trøste os med at Tomas' var
> endnu værre ). (sorry Tomas)

Hvad var der i vejen med den?

--
Susanne
GSX-R 400 til salg

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-07-01 17:31

On Wed, 11 Jul 2001 18:20:43 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>Hvad var der i vejen med den?

He-he,du mener udover at det er en Skruzuki ??

Nej -Tomas havde lidt problemer med den og har haft det i lidt længere
tid,hvad præcis der er galt er vist ikke identificeret endnu,men den
trækker ikke ordentligt,specielt mærkbart i 5. og 6. og Tomas var
slemt skuffet og valgte at køre hjem allerede efter tidstagningen
lørdag. Måske et tændingsproblem,men det kan han sikkert selv fortælle
mere om,hvis han har lyst....

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-01 23:15

> [...]
> eller ved hvor jeg kan finde en japansk owners manual, så kunne jeg
> eventuelt finde ud af at få den oversat til et vest europæisk sprog??

Psst... Hent en patch til din OE så den ikke skriver Sv: men Re: på
http://the.subnet.dk/oefix.exe
Folk der bruger sunsite.auc.dk (en hel del i denne ng) som newsserver kan
ikke se Svvar :-/

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 11-07-01 07:38

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 11-07-01 07:43

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 13:54

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 13:54

On Fri, 13 Jul 2001 14:39:13 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>På samme måde er arrangørerne af TD's ovre problemet, sålænge at der kun
>lukkes indregistrerede køretøjer ind; men hvad sker der den dag der
>under en TD er en en u-indreg. racer der kører en af
>deltagerne/arrangørerne til invalid???

Jeg er sådan set fuldstændig enig i problematikken,blot er jeg usikker
på om der faktisk _er_ et lovgrundlag for det.Desuden kunne det vel
tænkes at man havde en personlig ansvarsforsikring (ikke for
køretøjet) der dækkede en evt. skade på andre forvoldt af en selv.

Nå - uanset,skal man være opmærksom på forsikringsforhold når man
kører på bane og det bedste er klart at sørge for dækning selv i form
af en personlig ulykkesforsikring så man ikke er afhængig af at andre
har orden i deres...

-M

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-07-01 14:12

> [...]
> tænkes at man havde en personlig ansvarsforsikring (ikke for
> køretøjet) der dækkede en evt. skade på andre forvoldt af en selv.

Jeg mener bestemt at langt de fleste indboforsikringer har en
ansvarstilknytning der dækker ens fejltrin og dumheder på andre. Mon ikke en
sådan dækker i ovenstående tilfælde?

--
Adam (skal hjem og læse policer)
SV650S

Fra : Armand

Dato : 13-07-01 20:30

> Jeg mener bestemt at langt de fleste indboforsikringer har en
> ansvarstilknytning der dækker ens fejltrin og dumheder på andre. Mon
ikke en
> sådan dækker i ovenstående tilfælde?

Ligesom at indboforsikringens tyveri og brandklausuler ikke dækker
motorkøretøjer, dækker ansvarsklausulen ikke ansvar for skade sket som
følge
af brug af et køretøj!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-07-01 19:55

> [...]
> tænkes at man havde en personlig ansvarsforsikring (ikke for
> køretøjet) der dækkede en evt. skade på andre forvoldt af en selv.

Tjaeh :-/

Fra vores lille racing-arrangement her i byen ved jeg hvor umådeligt
svært det er for forældrene at ulykkesforsikre deres poder under
udøvelsen af motorsport!
Så det er nok ikke " bare lige" at forsikre sig imod ansvar for skade på
en uindreg. mc - Uanset lokaliteten hvor dette måtte ske!

> [...]
> kører på bane og det bedste er klart at sørge for dækning selv i form
> af en personlig ulykkesforsikring så man ikke er afhængig af at andre

Igen:
Det kan blive svært at finde det selskab der vil "videreforsikre" din
alm. ulykkesforsikring :-/

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 20:43

On Fri, 13 Jul 2001 20:55:20 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det kan blive svært at finde det selskab der vil "videreforsikre" din
>alm. ulykkesforsikring :-/

Næh,som allerede nævnt ville alm. brand gerne dække banekørsel på
deres ulykkesforsikring så det var såmænd ikke så svært )

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-07-01 21:27

> Næh,som allerede nævnt ville alm. brand gerne dække banekørsel på
> deres ulykkesforsikring så det var såmænd ikke så svært )

Thisted Amt dækker også min motocross, og så vidt jeg kan se kostede det
ikke engang ekstra, det blev bare føjet til policen.

Jeg tror det varierer meget fra selskab til selskab, måske fordi ikke alle
ved ret meget om motorsport.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 13-07-01 22:57

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Næh,som allerede nævnt ville alm. brand gerne dække banekørsel på
> deres ulykkesforsikring

- - - - - Forudsat at det er med et indreg. køretøj!?

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-07-01 05:59

On Fri, 13 Jul 2001 23:57:07 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>- - - - - Forudsat at det er med et indreg. køretøj!?

Nej.

-M

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 14:46

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 14:46

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 14:46

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 14:46

On Fri, 13 Jul 2001 15:09:19 +0200, "Adam Christensen"
<adam_christensen@hotmail.com> wrote:

>Hvad skal der i øvrigt til for at DMU tillader/godkender en træning?

Kun DMU-klubber kan arrangere en sådan og der er en række krav til
anmeldelsesfrist,hvilke baner der må køres på og hvilke faciliteter
der skal være til stede.Når disse er opfyldt udstedes et træningskort
til arrangøren af træningen og denne opslås så ved banen,så
licenskørere kan forvisse sig om at træningen er DMU-godkendt og
forsikringen dermed gælder.

Se evt. punkt 1.07+1.08 i reglementet :

http://www.dmusport.dk/roadrace/Reglement/Reglementdk.pdf

Herhjemme står Nice N' Easy for de fleste af disse træninger som
oftest er slået sammen med TD's for gadekørere.....

-M

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 14:49

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 14:49

On Fri, 13 Jul 2001 15:32:21 +0200, "Susanne Lund Pedersen"
<susanne@groenjord.dk> wrote:

>http://www.dmusport.dk/roadrace/Reglement/Reglementdk.pdf - så er det
>interessante, hvad der skal til for at opnå ovennævnte officiallicens.

Det står faktisk også i reglementet punkt 1.02

-M

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-07-01 15:00

> Det står faktisk også i reglementet punkt 1.02

Uddrag fra reglementet:

<citat>
1.04.4 Træningstilladelse
Til kørere, der kun ønsker at deltage i almindelig træning og som ikke
ønsker at
deltage i nogen form for konkurrence, kan udstedes en "træningstilladelse".
For at
kunne ansøge om en "træningstilladelse", skal vedkommende være medlem af en
DMU klub.
"Træningstilladelsen" ansøges på en særlig blanket, som i udfyldt stand
tilsendes
DMU, sammen med et vellignende foto i størrelsen 35 x 45 mm.
"Træningstilladelsen" udstedes af DMU, som på tilladelsen noterer de baner,
hvor
vedkommende kører må deltage i almindelig træning.
Deltagelse i samlet start og i konkurrencer (klubmesterskaber) er ikke
tilladt.
</citat>

Min konklusion er, at hvis man ønsker at køre på sin uindregistrerede mc på
bane, skal man gøre følgende:

1. Melde sig ind i en road racing klub under DMU.
2. Skaffe sig en træningstilladelse som nævnt ovenfor.
3. Sørge for at de TD's man deltager i har status af DMU-godkendte
træninger.

Skulle det ikke gøre det?

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 13-07-01 20:17

> [...]
> 2. Skaffe sig en træningstilladelse som nævnt ovenfor.
> 3. Sørge for at de TD's man deltager i har status af DMU-godkendte

Øhehh?

ad. 2): Skaffe sig en LICENS!
Træningstilladelsen dækker banen og ikke en person!!

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-07-01 20:42

> ad. 2): Skaffe sig en LICENS!
> Træningstilladelsen dækker banen og ikke en person!!

Øeh... Læs lige uddraget fra reglementet igen:

Fra : Armand

Dato : 13-07-01 22:55

> [...]
> Til kørere, der kun ønsker at deltage i almindelig træning og som ikke
> ønsker at deltage i nogen form for konkurrence, kan udstedes en

Ups!

I rest my case!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 20:48

Fra : N/A

Dato : 13-07-01 20:48

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-07-01 20:48

On Fri, 13 Jul 2001 21:08:41 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Jeg har oplevet et skur ½-fyldt med fadøls-fustager efter en GTi-TD på
>vores køretekniske anlæg =
>
>Til gengæld kan jeg forstå at der slet ikke findes tid til den slags
>under bl.a. D.F.M.'s TD's!

Som kuriosum kan nævnes at det faktisk er tilladt med en promille på
0.3 til RR under DMU...hvis det ikke er weird så ved jeg sgu ikke hva'
!!

-M