Udstødning - ikke original = ulovligt?
Fra : heecom - MCPilots.dk~

Dato : 15-08-07 13:46

Hej gruppe.

Er der nogen der har det 'retmæssige' overblik over hvordan sagen stiller
sig,
hvis man 'bliver taget' med en ikke original udstødning, f.eks. en
'racerpotte'.

Erfaringer? Rygter (sidste nyt?), Bøder (5.000,-?)

Mvh.
Hans Erik :)
SV1000S, 05'

www.mcpilots.dk

Fra : HC

Dato : 15-08-07 16:54

heecom - MCPilots.dk wrote:

> [...]
> 'racerpotte'.
> Erfaringer? Rygter (sidste nyt?), Bøder (5.000,-?)

Såvidt jeg ved, er den afgørende faktor støj - på min egen MC er der
angivet et maksimalt støjniveau på stelnummerpladen, og iflg. synsmanden
måles det i en 45 graders vinkel på udstødningen i en afstand på 30cm
(eller var det 50?). Der tillades en afvigelse på 3% (vistnok?) pga.
slid og eventuelle ændringer. Larmer den mere, er den ulovlig.

Beklager jeg ikke er helt skarp i tallene, men det med målingen fik jeg
fra synsmanden for et par måneder siden.

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-08-07 22:20

"måles det i en 45 graders vinkel på udstødningen i en afstand på 30cm "

Hvis reglerne ikke er ændret for nylig er det vist 1 meter og 45 grader. Og
en afvigelse på 3 dB.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : HC

Dato : 16-08-07 08:48

Henrik Nielsen wrote:

> "måles det i en 45 graders vinkel på udstødningen i en afstand på 30cm "
> Hvis reglerne ikke er ændret for nylig er det vist 1 meter og 45 grader. Og
> en afvigelse på 3 dB.

Der var forbehold for alt hvad der havde noget med tal at gøre i mit svar ;)

Fra : Sune

Dato : 15-08-07 20:18

"heecom - MCPilots.dk " <xyz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'racerpotte'.
>
> Erfaringer? Rygter (sidste nyt?), Bøder (5.000,-?)

Bøde = 500 kr iflg. rigspolitiets bødekatalog.
Sune

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-08-07 22:18

Hvis du kører Suziki inddrager de MC'en

Fra : JS

Dato : 15-08-07 22:21

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du kører Suziki inddrager de MC'en
>
> --
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

gør de det, fordi udstødningen er dyrere end cyklen,
he he, kunne ikke dy mig

jens

Fra : heecom - MCPilots.dk~

Dato : 16-08-07 17:02

...if they catch me...

tror også det er værre med folk med sidevogn, der tager de vist også
huset...

Vi ses.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-08-07 18:34

LOL

Skal du til mc festival?

Fra : heecom - MCPilots.dk~

Dato : 16-08-07 19:40

jeg regner med at tage derover imorgen fredag.

/HEE :)

Fra : Lars Nielsen

Dato : 17-08-07 20:17

Henrik Nielsen wrote:
> Hvis du kører Suziki inddrager de MC'en

Aaaargh... - Det er sgudda forskelsbehandling som basker - hvorfor skal
Skruzuki - ejerne slippe billigere end os andre???

)

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Morten

Dato : 16-08-07 08:28

Hvis dit udstødning er ce godkendt kan de ikke gøre så meget ,hvis den
ellers overholder støjmålingen.
Og hvis ikke kan de give dig en bøde på 500kr evt kalde din cykel til syn
Har selv prøvet og blive jagtet af en betjent og cyklen overholdte
støjmålingen men blev kaldt til syn ikke mindre end 7 gange, hver gang gik
den lige igennem bortset fra den sidste gang hvor synsmanden spurgte hvad
jeg lavede ved min cykel og jeg svarede at jeg kørte på den som den stod ,så
gik han ind og kiggede i typegodkendelsen og kom tilbage med en tommestok og
fandt ud af at udstødningsrørene var ca 5cm for lange i forholdt til dem den
var typegodkendt til.Og så fik jeg besked på at køre hjem og få de originale
potter på. Sur røv for det kostede mig 3500kr for et par brugte potter, nye
kostede omkring 7k og han haved jo lige lavet støjmåling på cyklen og den
lå under det tilladte, men det var ikke nok
jeg mødte betjenten senere hvor vi var ca 10 cykler på en tankstation på vej
til træf og jeg tænkte å nej nu ik igen ,men på vejen over til mig fik han
øje på en anden som kørte på prøveplader han vendte om lige på stedet og jeg
er ikke blevet kaldt til syn siden.

Fra : Rasmus

Dato : 16-08-07 08:48

"Morten" <bladlus@get2net.dk> wrote in

> [...]
> nu ik igen ,men på vejen over til mig fik han øje på en anden som
> kørte på prøveplader han vendte om lige på stedet og jeg er ikke

Den behandling havde jeg ikke fundet mig i!! havde helt sikker skrevet
et brev til politimesteren, om at jeg følte mig forfulgt/chikaneret af
det lokale politi!