/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken dieselmotor årgang 2000 - 2004 ?
Fra : chiefviking


Dato : 16-08-07 21:12

Hej


Jeg leder efter en dieseldyt !omkring! 2.0. Årgang 2000 - 2004. Det
eneste krav er at den har mindst 4 døre.
Jeg ville høre om folk har nogle erfaringer/fakta i det område? Jeg
vil specielt gerne vide noget om ydeevne på motoren, hvilket mærke
lavede/laver den højstydende osv.

På forhånd tak.

Mvh


 
 
Jørgen M. Rasmussen (16-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-08-07 21:34


"chiefviking" <beserkker2005@yahoo.dk> skrev i en meddelelse Jeg leder efter
en

Jeg
vil specielt gerne vide noget om ydeevne på motoren, hvilket mærke
lavede/laver den højstydende osv.
>
Hva' med vedligehold?. Fx. om de benytter tandrem, som skal udsk. 90.000km/
hver 4.år, til den pris man kan købe en bondegård/ spidsen af en jetjager.



Kent Oldhøj (16-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 16-08-07 21:39

chiefviking <beserkker2005@yahoo.dk> wrote in
news:1187295132.657173.32600@57g2000hsv.googlegroups.com:

> Jeg leder efter en dieseldyt !omkring! 2.0. Årgang 2000 - 2004. Det
> eneste krav er at den har mindst 4 døre.

Du er nok nødt til at være lidt mere specifik. 4 dørs diesel biler fra de
årgange spænder MEGET vidt.

Alene VW koncernen spænder fra Polo Classic SDI med 64 hk, til VW Phaeton
V10 TDI med 313 hk. Prismæssigt er spændvidden endnu større.

Jens (16-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-08-07 21:42


"chiefviking" <beserkker2005@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1187295132.657173.32600@57g2000hsv.googlegroups.com...
Hej


Jeg leder efter en dieseldyt !omkring! 2.0. Årgang 2000 - 2004. Det
eneste krav er at den har mindst 4 døre.
Jeg ville høre om folk har nogle erfaringer/fakta i det område? Jeg
vil specielt gerne vide noget om ydeevne på motoren, hvilket mærke
lavede/laver den højstydende osv.

På forhånd tak.

Mvh
VWs tdi i 130hk findes bl.a i octavia eller golf gti tdi havde 150 hk det
var vist det vildeste før de kom med 2,0 tdi i de årgange
Alle de andre højtydende oliebrændere er vist fra 04 eller nyere.
pt er toyotas 2,2 med 177hk/400nm vist noget af det kraftigste i 2L klassen.
mvh
jens.



KASO (17-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-08-07 07:26



> pt er toyotas 2,2 med 177hk/400nm vist noget af det kraftigste i 2L
> klassen.
> mvh

Bortset fra at den så er på 2.2l

Blandt de kraftige 2.0 idag finder man VWs 170HK, Renaults 180HK, m.fl.

Men i det valgte tidsrum, var det kraftigste nok en MB 400CDI eller en
tilsvarende BMW....



Jørgen M. Rasmussen (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-08-07 18:11


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46c53f84$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Blandt de kraftige 2.0 idag finder man VWs 170HK, Renaults 180HK, m.fl.
>
VW benytter tandrem, så det er en dødssejler, jeg ved ikke med Renå?.



ShutEye (17-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 17-08-07 19:24

>> Blandt de kraftige 2.0 idag finder man VWs 170HK, Renaults 180HK, m.fl.
>>
> VW benytter tandrem, så det er en dødssejler, jeg ved ikke med Renå?.

Det er jo så din mening, ikke et krav fra the Chief!



Jørgen M. Rasmussen (18-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-08-07 08:10


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:fa4p42$md9$
> Det er jo så din mening, ikke et krav fra the Chief!
>
Ja det er det, og jeg håber ved ... heller ikke det er et krav den har ;).
For der ingen teknisk belæg for at benytte tandrem, fremfor kæde, udover at
sørge for omsætning på værkstedet.... ;).



ShutEye (19-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 19-08-07 13:57

>> Det er jo så din mening, ikke et krav fra the Chief!
>>
> Ja det er det, og jeg håber ved ... heller ikke det er et krav den har ;).
> For der ingen teknisk belæg for at benytte tandrem, fremfor kæde, udover
> at sørge for omsætning på værkstedet.... ;).

Meget godt alt sammen.
Vil du nå også bestemme hvilken farve hans bil skal ha'?



Folmer Rasmussen (19-08-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-08-07 16:15

On Sat, 18 Aug 2007 09:09:42 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:fa4p42$md9$
>> Det er jo så din mening, ikke et krav fra the Chief!
>>
>Ja det er det, og jeg håber ved ... heller ikke det er et krav den har ;).
>For der ingen teknisk belæg for at benytte tandrem, fremfor kæde, udover at
>sørge for omsætning på værkstedet.... ;).

>--

Jowda. Det er vægtbesparende!

Og hvis din hørelse er god, kan du ved at lytte intenst "høre" at
kæden "skramler".

Alt sammen noget der betyder noget for folk flest.

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (19-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-08-07 21:02


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9gngc393r5db8bcl26jquebdrhc4hpq4o4@4ax.com...
> On Sat, 18 Aug 2007 09:09:42 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
> <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
>
>>
>>"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:fa4p42$md9$
>>> Det er jo så din mening, ikke et krav fra the Chief!
>>>
>>Ja det er det, og jeg håber ved ... heller ikke det er et krav den har ;).
>>For der ingen teknisk belæg for at benytte tandrem, fremfor kæde, udover
>>at
>>sørge for omsætning på værkstedet.... ;).
>
>>--
>
> Jowda. Det er vægtbesparende!
>
> Og hvis din hørelse er god, kan du ved at lytte intenst "høre" at
> kæden "skramler".

Med hydraulisk kædestrammer, er der intet der skramler... Min gl. MB 280S
fra 1977 havde absolut ingen "skramlen" fra kæden efter 280.000km (hvor jeg
solgte den).

Jeg ægres hver 4. år, hvor jeg idag skal betale en mindre royal formue for
at få skiftet en tandrem - men det er altså ikke nok til at jeg vil vælge
bil udfra om den har kæde eller tandrem....



KASO (19-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-08-07 21:00


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:46c5d6b7$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:46c53f84$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Blandt de kraftige 2.0 idag finder man VWs 170HK, Renaults 180HK, m.fl.
>>
> VW benytter tandrem, så det er en dødssejler, jeg ved ikke med Renå?.
De er konsekvent inkonsekvente.....

1.5 og 1.9 er med tandrem - men den nævnte 2.0 er med kæde (nok fordi den er
udviklet med datterselskabet Nissan, der jo foretrækker kæder)



Christian B. Andrese~ (17-08-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-08-07 10:08

On 16 Aug., 22:12, chiefviking <beserkker2...@yahoo.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg leder efter en dieseldyt !omkring! 2.0. Årgang 2000 - 2004. Det
> eneste krav er at den har mindst 4 døre.
> Jeg ville høre om folk har nogle erfaringer/fakta i det område? Jeg
> vil specielt gerne vide noget om ydeevne på motoren, hvilket mærke
> lavede/laver den højstydende osv.

Vi har en Peugeot 306 HDi stc. 2.0 fra 2001.
Den er på 90 HK og 205 Nm.
Den kører 17,5 km/liter med 80% motorvej med 120-130 km/t på
fartpilot.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med
fungerende frontlæsser. Mærke ikke vigtigt.
Kontant betaling Max 50 km fra Randers


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste