Skifte nærlyspærer på C3??
Fra : Bach

Dato : 16-08-07 09:15

Jeg står i den heldige situation at begge mine nærlys + det ene
positionslys er gået på min c3!

1. Hvilke pærer skal jeg bruge? er det H7?

2. Syntes ikke det virker til at det er til at komme til, er det nogle
tricks man skal kunne for at skifte dem?

3. Hvad med positionslyset? hvad er det for en pære?

Fra : Leo Havmøller

Dato : 16-08-07 10:44

"Bach" <bach@NEJTILSPAMparadis.dk> wrote in message
> [...]
> tricks man skal kunne for at skifte dem?
> 3. Hvad med positionslyset? hvad er det for en pære?

Læs instruktionsbogen. Hvis det ikke står der, så spørg på det nærmeste
citron værksted.

Leo Havmøller.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-08-07 11:08

Bach wrote:
> [...]
> tricks man skal kunne for at skifte dem?
>
> 3. Hvad med positionslyset? hvad er det for en pære?

Kender desværre ikke svarene. Men hvis en C3 har et el-system, der ligner en
Xsara, skal du sørge for at få nogle pærer, der kan tåle højere spænding end
normalt. For ellers kommer du til at skifte ca. hvert halve år.

Ebbe

Fra : Bach

Dato : 16-08-07 12:59

Bach skrev:
> [...]
> tricks man skal kunne for at skifte dem?
>
> 3. Hvad med positionslyset? hvad er det for en pære?

Jeg fandt lidt tips på google, men det viser man skal noget at et
slangemesseske for at gøre det selv... så jeg ringede til Citroën, og
det viste sig at hvis man køber pærerne hos dem så skifter de dem
gratis. Super service (Godtnok koster pærerne næsten det dobbelte :)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-08-07 01:22

Bach wrote:

> [...]
> det viste sig at hvis man køber pærerne hos dem så skifter de dem
> gratis. Super service (Godtnok koster pærerne næsten det dobbelte :)

Det er nu ikke så slemt
Man skal bare bruge et makeup-spejl for at kunne se klembøjlen, der holder
pæren på plads.
Og så skal man gøre det i dagslys....
Venstre forlygte er værst.
Der skal man først fjerne plastkassen der gemmer batteriet, for at få
arlbuerum nok.

Højre lygte er ligetil.
Pærerne holder et år af gangen.

Jesper Nielsen