/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kawa z650 1982
Fra : KWR


Dato : 14-08-07 10:25

Jeg har et stykke tid døjet med elektriske problemer... -selvom jeg et par
gange har ladet batteri ( Med en lille, ellers udmærket og billig EMGO
lader) er starteren blevet ved med at lyde ganske langsom og astmatisk.
Batteriet er et helt nyt Yuasa.
Flere har her på siden anbefalet, at man rensede sine elektriske stik. Det
lød fornuftigt, og det hjalp også. Jeg kunne jo så konstatere, at problemet
uvægerligt vil optræde, hver gang jeg smører kæde. Alle stikkene i venstre
side var fuldstændig indfedtede, og kædespray trækker effektivt ind overalt.
Nu har jeg stærkt lyst til at pakke alle ledninger og stik ind i plastik og
isolérbånd for at skærme dem af mod kædefedt. Mon nogen har erfaringer/idéer
??
v. hilsner til alle KWR



 
 
Armand (14-08-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-07 10:49


"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:46c174c7$0$8693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har et stykke tid døjet med elektriske problemer... -selvom jeg et par
> gange har ladet batteri ( Med en lille, ellers udmærket og billig EMGO
> lader) er starteren blevet ved med at lyde ganske langsom og astmatisk.
> Batteriet er et helt nyt Yuasa.
> Flere har her på siden anbefalet, at man rensede sine elektriske stik. Det
> lød fornuftigt, og det hjalp også. Jeg kunne jo så konstatere, at
> problemet uvægerligt vil optræde, hver gang jeg smører kæde. Alle stikkene
> i venstre side var fuldstændig indfedtede, og kædespray trækker effektivt
> ind overalt.
Mon ikke at en ændret kædesmørings-procedure kan ændre på sagen :-/
Kædespray skal der til, men kun det der hænger ved på kæden gavner - Resten
er regulært snavs og ikke mindst spild af gode penge.

Almindeligvis er folks problem at baghjulet sovses til og mod dét problem er
de almene råd (som også dækker dit problem):
- At vurdere kvaliteten (á vedhæftningsevnen) af ens kædespray.
- At smøre kæden efter man har kørt (á om aftenen før man forlader modellen
for natten) frem for lige inden man kører.
- At smøre mindre, men oftere (måske at man ligefrem vil overraskes over
hvor længe selv små-smøring rækker).

Til at drøje på smøringen ved regnvejrskørsel kan man fremstille en spoiler
af et stykke plast hængt op bag på den sørgelige rest af en kædeskærm de
fleste motorcykler har idag, så den danner et "gardin" mellem kæde og dæk og
derved sparer kæden for at blive vasket ren af det vand der hvirvles rundt
sammen med dækket!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste