Reklamation på reperation
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-08-07 20:04

Hvordan er det nu det er...

Jeg fik sat en ny tågelygte på min bil for snart et år siden (15/9 2006).
For nylig er den begyndt at dugge på indersiden af glasset. Det er sådan en
lygte der ikke kan/skal skilles ad, går noget i stykker skal hele lygten
skiftes.

Jeg har sendt bilen til mekaniker for nogle andre fejl og bedt dem kigge på
lygten som en reklamation - men hvor meget kan jeg reklamere over? lygten
selvfølgelig, men arbejdsløn for udskiftning kan jeg vel ikke forvente
hører med?

Fra : Gunnar007

Dato : 14-08-07 06:53

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lygten som en reklamation - men hvor meget kan jeg reklamere over? lygten
> selvfølgelig, men arbejdsløn for udskiftning kan jeg vel ikke forvente

Mon ikke man i den danske reklamationsret skal påregne at reperation af
defekte dele, som er omfattet af reklamationsretten, bliver skiftet uden
at man skal betale for det.
Det er jeg ret sikker på.

Så jo når man for noget ordnet på reklamationsretten skal du holdes
skadesfri.

Hilsen G

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-08-07 14:43

> [...]
> lygten som en reklamation - men hvor meget kan jeg reklamere over? lygten
> selvfølgelig, men arbejdsløn for udskiftning kan jeg vel ikke forvente

Hvis der er samme værksted der i sin tid monterede dem er der vel
reklamation på hele "operationen" Hvis du kun har købt løgterne hos dem og
så selv skruet dem på, så der der kun reklamation på selve lygten.

Med andre ord. Reklemationsretten dækker det du har købt i butikken. Der kan
så blive en diskution da der er over 6 måneder siden. Så er det nemlig dig
der skal bevise at der er tale om en oprindelig fejl eller mangel og det er
næsten umuligt. Måske de er lidt servicemindede og skifter uden brok. Man
har lov at hpbe.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-08-07 20:37

"Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> wrote in

> Måske de er lidt servicemindede og skifter uden brok. Man
> har lov at hpbe.

Det ku jeg forestille mig - de får også samtidig lov at lave lidt andet som
de kan tjene på, og det er trods alt kun en operation til 150kr + moms i
timeløn.