Rover 620TI.
Fra : BJ

Dato : 12-08-07 18:30

Rød Rover 620TI mit das ganze molevitten sælges billigt, da vi har en Panda
i forvejen.

Bilen sælges billigt, da vi ønsker os en miljørigtig dieseldreven potte med
både partikelfilter og NO-system.

Henvendelse til Wylly Syvndal...))

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 12-08-07 18:54

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Panda i forvejen.
>
> Bilen sælges billigt, da vi ønsker os en miljørigtig dieseldreven potte

Stakkels Wylly! Og så en Fiat...

Martin /Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 19:34

BJ wrote:
> Bilen sælges billigt, da vi ønsker os en miljørigtig dieseldreven
> potte med både partikelfilter og NO-system.

Det hedder NOS
Sikke et syn...

/Martin

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 20:02

"Martin" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det hedder NOS
> Sikke et syn...

Wylly med 1.000 Hk...du go'este..

mvh
Bjørn J.

Fra : hanzen

Dato : 12-08-07 20:36

> "Martin" <-> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Wylly med 1.000 Hk...du go'este..

Han har da brug for en masse power når han skal ned under indlandsisen og
spionere på Fort Bragg.

--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 20:43

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han har da brug for en masse power når han skal ned under indlandsisen og
> spionere på Fort Bragg.

Så må vi da håbe, han ikke bliver udsat for syreregn på vejen derhen. En
regn han bekæmpede indædt sammen med de andre 60er-flippere og nu ikke vil
kendes ved, i "miljøets navn"..

mvh
Bjørn J.

Fra : Specks6812

Dato : 12-08-07 20:48

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> said in

> [...]
> Panda i forvejen.
>
> Bilen sælges billigt, da vi ønsker os en miljørigtig dieseldreven
> potte med både partikelfilter og NO-system.

Du har lige i en anden tråd skrevet: "Kan du sige " ingen dieselpersonbiler
har endnu et NO-system monteret"?"

Og du skrev endvidere: "Det er ganske givet derfor Audi, Daimler og VW har
kastet sig ud i et forsøg på at løse opgaven for personbiler.

På flere lastvognsmærker findes acceptable NO-systemer, men intet perfekt."

Ordret citeret.

Der er noget der ikke hænger sammen i disse ytringer og hvad du lige poster
her i denne tråd om Villy den Søvnige og hans nye bil.
Har den Panda NOS eller har den ikke?

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 20:53

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har lige i en anden tråd skrevet: "Kan du sige " ingen
> dieselpersonbiler
> har endnu et NO-system monteret"?"

Ja.

> [...]

Ja.

> På flere lastvognsmærker findes acceptable NO-systemer, men intet

Ja.

> Ordret citeret.

Fint.

Kan du gøre det igen?

> Der er noget der ikke hænger sammen i disse ytringer og hvad du lige
> poster
> her i denne tråd om Villy den Søvnige og hans nye bil.

Har han da købt en ny bil?

> Har den Panda NOS eller har den ikke?

Det er en benziner, så det har den i forbindelse med sin 3-vejs katalysator
og lambadasonde!

http://www.fiat.dk/FIAT_DENMARK/uploads/1006/1074006107/20070807/Panda_tekspec_0807.pdf

Hvad mener du ellers er forkert i mit udsagn (og tilhørende ironi).?

mvh
Bjørn J.

Fra : Specks6812

Dato : 12-08-07 21:01

> [...]
> tekspec_0807.pdf
>
> Hvad mener du ellers er forkert i mit udsagn (og tilhørende ironi).?

Du skrev jo (ganske rigtigt i ironi) at den søvnige ønskede en
dieselpotte med NOS.
Derfor troede jeg at det var en diesel Panda med NOS han havde købt.
Men man skal ikke tro på alt hvad alle skriver herinde.

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 21:04

> [...]

> Derfor troede jeg at det var en diesel Panda med NOS han havde købt.
> Men man skal ikke tro på alt hvad alle skriver herinde.

Du er med på 'NOS' er lattergas og 'NO' er kvælstof?

Det er 2 vidt forskellige gasser, hvoraf den ene tilsættes indsugningen for
at øge motorens effekt dramatisk og den anden skadelige gas udvikles i
forbindelse med forbrændingen?

mvh
Bjørn J.

Fra : Specks6812

Dato : 12-08-07 21:56

> [...]
> indsugningen for at øge motorens effekt dramatisk og den anden
> skadelige gas udvikles i forbindelse med forbrændingen?

Næ.
Det vidste jeg ikke.
Det er NO jeg mener og sikkert også det du mener.
Men det ved du jo bedst selv.

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 22:32

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ.
> Det vidste jeg ikke.

O.k.

> Det er NO jeg mener og sikkert også det du mener.

Det gættede jeg mig også til du mente.

> Men det ved du jo bedst selv.

Tjaee... det var i hvert fald det, der var hele vitsen (som du så ikke
forstod) i Martins indlæg.

mvh
Bjørn J.

Fra : Brian

Dato : 13-08-07 13:15

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næ.
> Det vidste jeg ikke.
> Det er NO jeg mener og sikkert også det du mener.
> Men det ved du jo bedst selv.

NOS er et mærke ud af mange Nitrous Oxide systemer, hvor gassen der bruges
hedder N2O

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-08-07 22:07

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

> Du er med på 'NOS' er lattergas og 'NO' er kvælstof?

Flueknepper

Throw the man a bone.

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 22:33

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Flueknepper

LOL.. det er da heller ikke til at kende forskel på dit og dat..

mvh
Bjørn J.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-08-07 23:18

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> LOL.. det er da heller ikke til at kende forskel på dit og dat..

For nu at bolle fluen helt færdig:

Lattergas er N2O, også kaldet Nitrous Oxide, ikke at forveksle med NO
og NO2, som er giftige biprodukter ved forbrænding, og kaldes Nitrous
Gases eller Nitric (!) Oxides. NOS er Nitrous Oxide System og kører på
lattergas. Kvælstof er N, de andre er kvælstofilter.

Fra : BJ

Dato : 13-08-07 00:15

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Gases eller Nitric (!) Oxides. NOS er Nitrous Oxide System og kører på
> lattergas. Kvælstof er N, de andre er kvælstofilter.

På dansk:

Lattergas = N2O = Dinitrogenoxid = kvælstofilte.

Kvælstof = Nitrogen = N2 som er den molekylære gas.

Kvælstofoxid = NO

mvh
Bjørn J.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-08-07 16:06

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> På dansk:

Ikke helt.

> Lattergas = N2O = Dinitrogenoxid = kvælstofilte.

Kvælstof_for_ilte, hvis det skal være entydigt. Der er seks slags
kvælstofilter.

http://da.wikipedia.org/wiki/Nitrogenoxider
http://da.wikipedia.org/wiki/Lattergas

Fra : BJ

Dato : 13-08-07 17:23

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke helt.

> Kvælstof_for_ilte, hvis det skal være entydigt. Der er seks slags
> [...]

Vi må have hjælp af sproggruppen for at afklare dette udsagn.

Jeg har aldrig hørt '_for_ilte.

Kender nogen udtrykket?

Så der er sat FUT til dk.kultur.sprog, hvor besvarelse af denne kan ses.

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-08-07 00:00

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

> Flueknepper

Mon dog.
Han påstår da at NO er kvælstof.
Svjv er det N (nitrogen) der er kvælstof.
NO må så være kvælstofilte.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i