Pris på kortet
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 08-07-01 12:48

Hej - hvad koster det i runde tal at tage et MC-kørekort ?
Forudsætninger: 34år. Kort til kategori B,C,D fra 1996.
Er det noget man skal være opmærksom på, for ikke at komme til at betale
mere end nødvendigt...

mvh
Nic

Fra : RpR

Dato : 08-07-01 13:35

> [...]
> Forudsætninger: 34år. Kort til kategori B,C,D fra 1996.
> Er det noget man skal være opmærksom på, for ikke at komme til at betale

Her i byen, 10000,-
Hvis man har taget pap til personbil og tager MC pappet indenfor et år kan
det dog fås til 4500,-

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-01 13:58

Hej,

Jeg har netop taget mit kort. Jeg har ikke pap til bil, men fik lov til at
starte sammen med de andre fordi jeg havde kørt lidt mc i udlandet i
forvejen og jeg endte med at betale omkring 8500 (hos TipTop Trafik).

Så vidt jeg ved er der ikke noget at spare hvis du har taget pap til bil
indenfor et år. De regler er nemlig blevet lavet om. Tidligere kunne man
vist nok spare teorien, men den tid er ovre idet teorien for MC er (lidt)
anderledes nu. Det har såvidt jeg ved også haft en positiv indvirkning på
ulykke-statistikkerne

Hilsner,
Tony

Fra : RpR

Dato : 08-07-01 16:20

> [...]
> anderledes nu. Det har såvidt jeg ved også haft en positiv indvirkning på

Skummelt. Fik tilbuddet for ca. 14 dage siden!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-01 00:24

Meget! Hvilken køreskole var der tale om?

Fra : RpR

Dato : 09-07-01 08:25

> Meget! Hvilken køreskole var der tale om?

Nordals Køreskole! Jeg spurgte min kørelærer, er nemlig ved at tage bilpap
nu, og han sagde at han ikke selv kunne give mig MC pap, men kunne skaffe
mig det enormt billigt hvis bare jeg tog det inden et år efter bilpap.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 08-07-01 21:05

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzenNOSPAM.com> wrote in message
> [...]
> anderledes nu. Det har såvidt jeg ved også haft en positiv indvirkning på

Kan Tip-Top anbefales? Hvilken maskiner køres der på?
Min kæreste på 22 år har haft bilkørekort i 4 år og overvejer nu at tage det
"rigtige" kort.

Henrik
GSX750F

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-07-01 00:28

Hej Henrik,

Jeg var ret tilfreds med Tip-Top (Frederiksberg afd.). Min kørelærer var
Jacoob Rasmussen - særdeles fin fyr og god til at lære fra sig. Vi kørte på
nogle Yamaha XJ600N'ere, men jeg er ikke klar over om det er ens landet
over.

Hilsner,

Tony
--
XJ600S

Fra : origo@earthling.net

Dato : 08-07-01 14:41

> Her i byen, 10000,-
Og hvor er så det?

Fra : RpR

Dato : 08-07-01 16:19

> Og hvor er så det?

Guderup på Als.

Fra : Zeeth

Dato : 08-07-01 14:23

Jeg skal til teori prøve på tirsdag, og køreprøve i næste uge til stor MC.
Jeg har betalt 8500,- incl alt. Det er i Herlev. Man skal jo igennem disse
krævne lektioner både i teori og kørsel.

Lars
(Som i øvrigt kigger efter en Honda CB 500)

Nicolaj Christensen <nic@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JLX17.745$ae6.59474@news010.worldonline.dk...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-01 23:16

Zeeth <None@none.uk> skrev i en news:15Z17.126$qm6.1841@news.get2net.dk...
> Jeg skal til teori prøve på tirsdag, og køreprøve i næste uge til stor MC.
> Jeg har betalt 8500,- incl alt. Det er i Herlev. Man skal jo igennem disse
> krævne lektioner både i teori og kørsel.

Psst... Hent en patch til din OE så den ikke skriver Sv: men Re: på
http://the.subnet.dk/oefix.exe
Folk der bruger sunsite.auc.dk (en hel del i denne ng) som newsserver kan
ikke se Svvar :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-07-01 22:36

> Hej - hvad koster det i runde tal at tage et MC-kørekort ?
> Forudsætninger: 34år. Kort til kategori B,C,D fra 1996.

Jeg gav ca. 8000,- inkl stempelafgift til prøven for et MC-kørekort. Efter
hvad jeg ved, betyder det ikke noget, om du har bilkørekort i forvejen. Hvis
man tager de to kort sammen, er det muligt, at det kan laves billigere, men
det er det jo ikke i dette tilfælde.

> Er det noget man skal være opmærksom på, for ikke at komme til at betale
> mere end nødvendigt...

Prisen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune Pedersen

Dato : 10-07-01 20:33

Fik mit kort i december. Tog det sammen med en makker og sammen fik vi
snakket prisen ned fra 9500 til 6000 (+banegebyr 540)

Vældigt tilfreds....har sidenhen anbefalet ham og han fik samme pris ;)

Dette foregik i Vejgaard, Aalborg.

Rune
GSXF600-01