Giver det et klip eller ?
Fra : TDN

Dato : 11-08-07 08:58

Min eks svigermor (og min datters mormor) var i går skyld i et trafikuheld
da hun ville overhale en lastbil på en landevej og opdager hun ikke kan nå
det hvorefter hun bremser op og vil trække ind bag lastbilen igen. Hun
snitter lastbilens hænger og snurrer rundt og rammer en anden bil. Heldigvis
sker der ikke særlig stor personskade (modparten beækker et ben og hun får
en flænge i låret og brændmærker efter selen). Bilen ser totalskadet ud.

Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Mvh
Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-08-07 09:06

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : joke

Dato : 11-08-07 09:12

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Heldigvis

> Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.
> --
sikke et brugbart svar, men hvis det er din holdning er der ikke mange
tilbage på de danske landeveje, kører dagligt omkring 200.300 km på
landevejene med 83 km/t og bliver overhalet af den ene efter den anden noget
mere hasaderet end andre.

Du ved jo heller ikke om der er forhold der har gjort at bilen ikke kunne
ses på grund af manglende lys og mod sol. osv.

hilsen

Johnny

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-08-07 12:06

On Sat, 11 Aug 2007 10:11:44 +0200 "joke"
<jkp6670fjernes_ihatespamhaderspam_fjernes@hotmail.local_aendrestil.com>
sent the following smoke signals:

> [...]
>tilbage på de danske landeveje, kører dagligt omkring 200.300 km på
>landevejene med 83 km/t og bliver overhalet af den ene efter den anden noget

Wow....200.300 km om dagen med 83 km/t = hmmm.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Leonard

Dato : 11-08-07 12:21

On Sat, 11 Aug 2007 13:06:14 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Wow....200.300 km om dagen med 83 km/t = hmmm.

Har du ikke hørt det?
- døgnet er blevet blevet forlænget til 2400 timer, så kan man nå 100
gange mere, det er så godt for produktiviteten og livskvalitet

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : TDN

Dato : 11-08-07 09:15

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Heldigvis

> Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.

Tja, folk laver fejl i trafikken dagligt, nogle gange har det konsekvenser
andre gange ikke, men det gør du åbenbart ikke ?

Jeg skal ikke undskylde hendes fejl på nogen måde, jeg er kun interesseret i
at høre om det får konsekvenser (hvilket det bør) og i så fald hvilke.

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-07 09:34

> Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.
> --
Du er sgu da en klaphat af format. Det er tilladt at køre en cyklist ned,
men at ramme en bil med minimale skader til flg., næ-nej. Det har ingen
proportioner, jeg vil hævde hun skal have en medajle, fordi hun undgik et
uheld med værre udgang!!!!.

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 17:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> men at ramme en bil med minimale skader til flg., næ-nej. Det har ingen
> proportioner, jeg vil hævde hun skal have en medajle, fordi hun undgik et

Var du der da det skete, siden du starter med mudderkast, eller er det
fordi at du også glemmer at tænke dig om når du overhaler ?

For pokker ! hvis man orientere /inden/ man overhaler, kan det sgudda
ikke være så svært, er man i tvivl, så overhaler man sgu' ikke !!!

Ole M

Fra : Autocadster

Dato : 11-08-07 18:11

Ole som aldrig har startet en overhaling og fortrudt, frembragte:
> Var du der da det skete, siden du starter med mudderkast, eller er det fordi
> at du også glemmer at tænke dig om når du overhaler ?

Hallo der hellig frands... du har aldrig startet noget der lignede
mudderkast, uden at tænke dig om og læse hvad der bliver skrevet lol

> For pokker ! hvis man orientere /inden/ man overhaler, kan det sgudda
> ikke være så svært, er man i tvivl, så overhaler man sgu' ikke !!!

Suk... ALLE har prøvet at starte en overhaling og været nød til at
afbryde samme.

Ser man lygter langt nok væk og vurderer der er plads til at overhale,
fint så gør man det (starter på det) når man så er kommet ud og ser at
modkørende giver den gas... ja så ved jeg ikke hvad du gør, men her
bremses og trækkes ind igen.

Pas på glorien der...

Hilsen Ironika (det meste dog skrevet af mig selv)

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 18:38

Autocadster wrote:

> Suk... ALLE har prøvet at starte en overhaling og været nød til at
> afbryde samme.

Beklager, nej det har jeg ikke, prøv igen !

Jeg har kørt MC i 27 år og bil i 22, den eneste skade /jeg/ har lavet
var en P ting, hvor jeg naturligvis skrev en seddel med reg. nummer
forsikringsselskab og mine egne oplysninger.

På den anden side har jeg haft "fornøjelsen" af en bil der synes
at det ikke var nødvendigt at holde tilbage da vedkommende skulle
dreje til venstre, over min vejbane.

Det kostede 9 mdr. inden mit venstre skinneben, efter at være
blevet mast mellem hendes kofanger og min MC, begyndte at vokse
sammen.

Så /jo/ jeg parkere ikke hjernen på hylden inden jeg bevæger
mig ud i trafikken, uanset om det er på MC eller bil.

> [...]
> fint så gør man det (starter på det) når man så er kommet ud og ser at
> modkørende giver den gas... ja så ved jeg ikke hvad du gør, men her

Nej du ved ikke hvad jeg gør , korrekt!

Jeg har ikke travlt med at slå mig selv eller andre ihjel, at ligge
efter en campingvogn eller en lastbil 10 KM genere mig ikke, bare
jeg kan være sikker på at jeg kan overhale sikkert.

> Pas på glorien der..
Jeg er ikke religiøs sååå...

> Hilsen Ironika (det meste dog skrevet af mig selv)

Trist..

Ole M

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-07 21:30

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse news:46bde660$0$2074

> For pokker ! hvis man orientere /inden/ man overhaler, kan det sgudda
> ikke være så svært, er man i tvivl, så overhaler man sgu' ikke !!!

Hør nu her klaphat ^2, det var der mange som burde inden et højresving!!!!

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 23:00

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hør nu her klaphat ^2, det var der mange som burde inden et højresving!!!!

Ja og.......

Ole M

Fra : Tom

Dato : 11-08-07 09:41

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Heldigvis

> Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.

Jeg tror de fleste om ikke ALLE har prøvet det at lægge an til en overhaling
og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der sker ofte,
men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

--
Tom

Fra : Autocadster

Dato : 11-08-07 09:50

Den 11-08-2007, skrev Tom:
> [...]
> og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der sker ofte,
> men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

Da ikke Preben

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : joke

Dato : 11-08-07 10:02

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Da ikke Preben

Nej Preben tager bussen eller toget

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-08-07 10:17

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev> > Jeg tror de fleste om ikke
ALLE har prøvet det at lægge an til en overhaling

> Da ikke Preben

Det har jeg da prøvet mere end en gang.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-07 10:40

> Det har jeg da prøvet mere end en gang.

Så bedes du deponere dit styrebrev i nærmeste postkasse. Sådanne kan man jo
ikke have kørende frit omkring ;)).

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-07 10:10

Tom wrote:

> Jeg tror de fleste om ikke ALLE har prøvet det at lægge an til en overhaling
> og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der sker ofte,
> men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

Specielt mellem Kruså og Rinkenæs. Den vej er meget farlig. Jeg måtte en
gang ud i rabatten, da der havde gemt sig en bil i en af de små
bakkedale, der er. Jeg var midt på siden af en lastbil. Det var enten en
tur i rabatten eller frontal kollision. Den modgående kørte imellem os.
Jeg tror ikke, at han opfattede noget før, at han var forbi.

Fly

Fra : ShutEye

Dato : 11-08-07 11:08

> Jeg tror de fleste om ikke ALLE har prøvet det at lægge an til en
> overhaling og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der
> sker ofte, men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

Det er sågar allerede 'planlagt' når jeg påbegynder en overgaling:
Hvad nu _hvis_ jeg af en eller anden grund ikke kommer forbi?
Stille og roligt ind bagved igen!

Fra : KMH

Dato : 11-08-07 11:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der sker ofte,
> men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

Jeg skal da gerne indrømme at det er sket 2 gange på de ca. 20 år jeg
efterhånden har bevæget mig rundt i bil.

1. episode
Overhaling på mørk landevej. En bil kommer ud fra en indkørsel til en gård
og blev derved modgående trafik.

2. episode
En lidt træls historie om lånebiler
Havde for gud ved hvilken gang min 1.9 TDI'er på værksted og blev i
sammenhængen udstyret med en 1.2 benzin fætter (altså samme bil - farve -
indtræk bare med en noget brystsvag motor)
Et eller andet sted hen af vejen så tog vanens magt åbenbart overtaget og
jeg fandt mig selv i en overhaling som ville have været ganske problemløs i
1.9TDI'ern, men som i 1.2 benzin fætteren blev til at man lige trækker ind
igen.
(at jeg så senere samme dag var ved at tanke den med diesel gjorde ikke just
dagen bedre)

Ingen af episoderne kan vel egentligt kaldes hverken farlige eller
voldsomme, men derfor ligger de da alligevel i "æsken med erfaringer".

M.v.h.
Kim

Fra : ShutEye

Dato : 11-08-07 11:32

<klip>
> Ingen af episoderne kan vel egentligt kaldes hverken farlige eller
> voldsomme, men derfor ligger de da alligevel i "æsken med erfaringer".

Præcis!
Erfaringen gør at man også overvejer hvad der kan gå galt!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-07 11:55

>Jeg tror de fleste om ikke ALLE har prøvet det at lægge an til en overhaling
>og så måtte afbryde den af en eller anden grund. Ikke noget der sker ofte,
>men hånden på hjertet så har vi nok alle engang prøvet det.

Det sker som regel kun i en undermotoriseret bil... og hvad kan vi
lære af det?? Jepper.. drop alt det 1,0 motorpis og køb en bil med
kraftigere motor.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-08-07 12:07

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

> Det sker som regel kun i en undermotoriseret bil... og hvad kan vi
> lære af det?? Jepper.. drop alt det 1,0 motorpis og køb en bil med
> kraftigere motor.

Hørt :) Og husk så at trykke på speederen når der skal accelereres, det ka
godt være det er økonomisk med en langsom acceleration men det er ikke
trafiksikkert...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-07 15:34

>Hørt :) Og husk så at trykke på speederen når der skal accelereres, det ka
>godt være det er økonomisk med en langsom acceleration men det er ikke
>trafiksikkert...

Enig! Fuck de ekstra dråber... who cares om bilen på den tankfuld går
20 på literen eller 19 på literen...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 12-08-07 21:13

> Det sker som regel kun i en undermotoriseret bil... og hvad kan vi
> lære af det?? Jepper.. drop alt det 1,0 motorpis og køb en bil med
> kraftigere motor.

Min oplevelse på jyske landeveje er nu at det meget ofte er bilister med
"motor nok" der foretager meget tætte overhalinger - og når de så
fejlvurderer modkørende bliver situationen tæt på kritisk... (Mange trækker
ud med den antagelse at modparten nok "kun" kører 80 - I praksis er det jo
nok tættere på 104km/t eller ihvertfald sjældent under 90)

(Hvis du selv vil opleve det så tag en tur på A13 med <90km/t < så varer det
ikke længe inden showet starter)

/A

Fra : joke

Dato : 12-08-07 21:48

> [...]
> er det jo nok tættere på 104km/t eller ihvertfald sjældent under 90)
>
> (Hvis du selv vil opleve det så tag en tur på A13 med <90km/t < så varer

Giver dig fuldstændig ret kørte en tur på A13 i torsdags med min fartpilot
og gps der målte 83 km/t og blev overhalet den ene gang efter den anden af
både lastbiler og personbiler. på et tidspunkt overhalede en varevogn en
lastbil og fuck det var tæt på en ulykke.

hilsen

Johnny

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 22:12

>Min oplevelse på jyske landeveje er nu at det meget ofte er bilister med
>"motor nok" der foretager meget tætte overhalinger -

Jeg er ikke hellig, men jeg venter hellere til jeg er helt sikker. Der
er MANGE steder man må overhale men hvor der intet overblik er..

Jeg skal ikke kunne vurdere om det er folk med motor nok der laver de
farlige.. men hvis man ikke kan nå, at komme forbi så er der jo 2
muligheder.. enten er motoren for lille eller også har man fejlbedømt
fordi man blev for modig. Kan vi fjerne det modige så er der kun
motoren tilbage...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 08:28

> [...]
> muligheder.. enten er motoren for lille eller også har man fejlbedømt
> fordi man blev for modig. Kan vi fjerne det modige så er der kun

Jeg kan bestemt ikke lide at få "mod" ind i det her. Imho har det intet med
"mod" at gøre om man "tør" foretage en overhaling...

Hustandens køretøjer har ret forskellig vægt/effekt forhold. Værst er en
lille aprlia ca 18kg/hk (køreklar vægt med fører) og bedst en en yamaha med
omkring 4kg/hk - Der er en verden til forskel på hvilken plads der kræves
med dem. Midt imellem ligger cå citroen'en med omkring 12kg/hk.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 11:17

>Jeg kan bestemt ikke lide at få "mod" ind i det her. Imho har det intet med
>"mod" at gøre om man "tør" foretage en overhaling...

Jeg er enig..men man er vel modig hvis man foretager en overhaling for
andre "fornuftshoveder" var blevet bagved.. ?

> [...]
>omkring 4kg/hk - Der er en verden til forskel på hvilken plads der kræves
>med dem. Midt imellem ligger cå citroen'en med omkring 12kg/hk.

Pt. har jeg kun SAAB'en med ca. 5,3kg/hk. Vores nye bil som ikke er
leveret endnu ligger på 11,8 og den gamle vi havde som lige er solgt
lå på 12,6.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-08-07 11:18

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg er ikke hellig, men jeg venter hellere til jeg er helt sikker. Der
> er MANGE steder man må overhale men hvor der intet overblik er..

Jeg er lige nød til at revse dine begreber. Er der ikke oversigt _må_
man ikke overhale - uanset vejbemaling.

Nogle køretøjer kan dog have fysikken så meget med sig at overhaling er
lovligt - f.eks. MC'er.

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 12:25

>Jeg er lige nød til at revse dine begreber. Er der ikke oversigt _må_
>man ikke overhale - uanset vejbemaling.

Der er måske oversigt nok til, at nogle ville turde.. bare ikke mig.

MEN... hvis man ikke må overhale grundet oversigten.. hvorfor fanden
er vejen så stiplet?? Den er jo ubrudt de steder hvor man grundet
dårlige forhold ikke må overhale...

>Nogle køretøjer kan dog have fysikken så meget med sig at overhaling er
>lovligt - f.eks. MC'er.

Det behøver skam ikke engang være en MC...

Visse steder er bare rundt i et blødt sving med ikke ret mange meters
overblik..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : ShutEye

Dato : 13-08-07 12:42

> [...]
>
> MEN... hvis man ikke må overhale grundet oversigten.. hvorfor fanden
> er vejen så stiplet?? Den er jo ubrudt de steder hvor man grundet

Du skal vel også tænke selv?
<klip>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 12:47

>Du skal vel også tænke selv?

Det er jo det jeg gør = overhaler ikke.

MEN... du ved jo også godt selv, at danskeren er opdraget til, at man
ikke behøver tænke selv... det klarer staten/politikerne for dig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : ShutEye

Dato : 13-08-07 14:04

> Det er jo det jeg gør = overhaler ikke.
>
> MEN... du ved jo også godt selv, at danskeren er opdraget til, at man
> ikke behøver tænke selv... det klarer staten/politikerne for dig.

En helt anden snak.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 13:08

> MEN... hvis man ikke må overhale grundet oversigten.. hvorfor fanden
> er vejen så stiplet?? Den er jo ubrudt de steder hvor man grundet
> dårlige forhold ikke må overhale...

Stor forskel på om du skal overhale en traktor der kører en lovlig 45
knallert elle en lastvogn med hænger der kører 89km/t.

Der er btw min oplevelse at en del steder er der fin oversigt om vinteren
frem til det bliver forår og løvet på træerne forhindre at man kan se rundt
i svingene. Træer mm vokser jo ret hurtigt (i forhold til renovering af
vejnettet) så der kan jo nemt have været oversigt da striberne blev malet

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 13:18

> Stor forskel på om du skal overhale en traktor der kører en lovlig 45
> knallert elle en lastvogn med hænger der kører 89km/t.

Skulle stå en traktor, en lovlig 45 knallert eller en lastbil ...

Fra : ShutEye

Dato : 13-08-07 14:06

> Skulle stå en traktor, en lovlig 45 knallert eller en lastbil ...

Gad ellers godt se en traktor køre en knallert45 :)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-08-07 10:51

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> Heldigvis

> Jeg håber sandelig hun får en lang pause som bilist, allerhelst for evigt.

Enig...
--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 09:17

On Sat, 11 Aug 2007 09:57:46 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
>forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Det var da en uheldig udgang, men heldigt at det ikke var værre. Hvad
der sker præcist er op til politiet og domstolene. Umiddelbart tyder
din beskrivelse på, at de kunne finde på at gå efter en frakendelse af
kørekortet, som minimum betinget. Forløbet kan i hvert fald godt
tolkes "som groft uforsvarlig kørsel resulterende i personskade" - og
bedre (for hende) bliver det ikke, hvis lastbilens hastighed har været
tæt på de 80.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : joke

Dato : 11-08-07 09:20

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> tolkes "som groft uforsvarlig kørsel resulterende i personskade" - og
> bedre (for hende) bliver det ikke, hvis lastbilens hastighed har været
Eller tæt på de 90 som de fleste lasbilchauførrer kører på landevejen.

Hilsen

Johnny

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-08-07 09:44

skrev i en meddelelse news:46bd714c$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Eller tæt på de 90 som de fleste lasbilchauførrer kører på landevejen.

Nu tager man jo udgangspunkt i de 70-. Og hvis fartskriveren kan bruges til
at dømme den ene, kan den også bruges til den anden. Dvs. statskassen kan
udskrive en billet til chauffutten ;).

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-08-07 14:46

Ivan Madsen skrev:

> bedre (for hende) bliver det ikke, hvis lastbilens hastighed har været
> tæt på de 80.

I denne sag er lastbilens fart eller hvad som helst du vil overhale ikke
fuldstændig ligegyldig ?? det ville den være den i min verden..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 16:00

On Sat, 11 Aug 2007 15:45:44 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:

>I denne sag er lastbilens fart eller hvad som helst du vil overhale ikke
>fuldstændig ligegyldig ?? det ville den være den i min verden..

Jow.....men ikke i policens.......hvis lastbilen har kørt ca. 80 er
der jo slet ikke nogen grund til overhalingen......og der er iøvrigt
også en verden til forskel i den tid en overhaling tager, afhængig af
om lastbilen kører 60 eller 80. For en gennemsnitsbil i hvert fald.
Sagen er trist nok, som den er..jeg prøvede at kigge på den med
iskolde jura-øjne. Jeg har også prøvet mig frem og afbrudt en
overhaling, men altid før jeg nåede ud på siden af "offeret". Jeg har
desuden været svineheldig med at nå at afslutte en overhaling i tide,
fordi den gasdrevne Ascona lige skulle "slå en skid" på det kritiske
tidspunkt. (pyyyyyyyyh - tror jeg vi var to der tænkte.....føreren af
den modgående Fiat 127 så absolut skræmt ud).
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : blue

Dato : 11-08-07 09:20

> [...]

> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Hun får sandsynligvis en betinget frakendelse.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 12-08-07 16:31

blue skrev:
> Hun får sandsynligvis en betinget frakendelse.

Enig. Med de fremlagte oplysninger, er betinget frakendelse vist det
mest normale. Og også en retfærdig dom, hvis du spørger mig.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-07 19:38

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Enig. Med de fremlagte oplysninger, er betinget frakendelse vist det
> mest normale. Og også en retfærdig dom, hvis du spørger mig.

Så lad være at spørge mig. Det at have et kørekort er i virkeligheden en
betinget frakendelse. Bryder du reglerne skal det naturligvis få
konsekvenser.
At de overhovedet gider bruge tid på retsmøder, der ender i noget betinget,
er for mig en gåde. Men det er jo også nogle ret enøjede skoledrenge der
kører det cirkus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : penta@panto.com

Dato : 11-08-07 12:07

> [...]
> da hun ville overhale en lastbil på en landevej og opdager hun ikke kan nå
> det hvorefter hun bremser op og vil trække ind bag lastbilen igen.

Jamen - det er da lastbilen som skal give plads til overhalingen. Han skal
om nødigt holde helt stille så den overhalende kan komme forbi.
Det må være ham der skal have et klip.

Det er sådan jeg husker min teori. Og jeg ved da godt at det ALDRIG sker at
nogen holder tilbage når de bliver overhalet. Tværtimod sker det ofte at de
sætter farten op i deres uendelige selvfedhed.

Synd for din sviger. Håber hun bevarer modet og kommer på vejen igen.

venligst
Tomov

Fra : blue

Dato : 11-08-07 12:22

<penta@panto.com> skrev i en meddelelse

> Jamen - det er da lastbilen som skal give plads til overhalingen. Han skal
> om nødigt holde helt stille så den overhalende kan komme forbi.
> Det må være ham der skal have et klip.

Det mener du forhåbentlig ikke seriøst?

Fra : Leonard

Dato : 11-08-07 12:24

On Sat, 11 Aug 2007 13:07:18 +0200, penta@panto.com wrote:

> Jamen - det er da lastbilen som skal give plads til overhalingen. Han skal
> om nødigt holde helt stille så den overhalende kan komme forbi.
> Det må være ham der skal have et klip.
>
> Det er sådan jeg husker min teori.

Og du er så en af mange, der dumper til en ny teoriprøve.
Den regel er lavet om, læs selv videre i færdselsloven og tag gerne hele
loven med nu du er igang, for du trænger til en opfrisker.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-07 13:58

penta@panto.com skrev:
> [...]
> nogen holder tilbage når de bliver overhalet. Tværtimod sker det ofte at de
> sætter farten op i deres uendelige selvfedhed.

Hvornår har du sidst fået fornyet dit kørekort?

Sådan var det engang, men det er altså mange år siden.

I dag er det den overhalende der har det fulde ansvar for at
overhalingen kan gennemføres forsvarligt.

Den der bliver overhalet har 'blot' tilbage ikke at måtte hæve sin
hastighed.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : penta@panto.com

Dato : 11-08-07 14:39

Jeg har aldrig fået mit kørekort fornyet.
Det har heldigvis ikke været nødvendigt.
Men tak for info til alle.

venligst
tomov

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-08-07 11:23

Finn Guldmann wrote:
> Den der bliver overhalet har 'blot' tilbage ikke at måtte hæve sin
> hastighed.

Jeg har i tilfælde af motorvejskedsomhed spekuleret lidt over denne
regel - er veje med flere vognbaner i samme retning egentlig undtaget i
loven? Det kunne blive et kønt rod ved (eller efter) indfletning hvis
man skulle holde hastigheden når der er trafikanter i ydersporet. Og når
hastighedsgrænsen hæves osv.

--
vh
Torben

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-08-07 14:41

penta@panto.com skrev:
> [...]
>>

> Jamen - det er da lastbilen som skal give plads til overhalingen. Han skal
> om nødigt holde helt stille så den overhalende kan komme forbi.

Jeg er virkelig lamslået....

Hvor har du taget kørekort, undskyld jeg spørger ???

Fra : penta@panto.com

Dato : 11-08-07 15:13

Jeg har taget kørekort i Nairobi. Hvorfor vil du gerne vide det?

venligst
tomov

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-08-07 15:57

penta@panto.com skrev:
> Jeg har taget kørekort i Nairobi. Hvorfor vil du gerne vide det?
>
> venligst
> tomov

Fordi jeg jeg ikke i den vildeste verden kan se hvor du får fra at en
lastbil skal bremse ned og Evt. holde stille for at du kan komme forbi,
det er jo absurd, og du burde ha dine teori penge tilbage hvis du havde
taget dit kørekort i DK..

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 17:42

penta@panto.com wrote:
> [...]
> sætter farten op i deres uendelige selvfedhed.
>
> Synd for din sviger. Håber hun bevarer modet og kommer på vejen igen.

Ha hahaahahhahah.. sorry, vær så venlig at overdrage mig dit kørekort
, jeg skal nok give dig en kvit. på det

Ole M

Fra : Niels Pein

Dato : 11-08-07 17:55

> Ha hahaahahhahah.. sorry, vær så venlig at overdrage mig dit kørekort
> , jeg skal nok give dig en kvit. på det
>
> Ole M

Aarh pyt. Det er da folk der har den slags teorier der gør det "spændende"
for os andre at køre.
--
Mvh. Niels

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 18:12

Niels Pein wrote:

> Aarh pyt. Det er da folk der har den slags teorier der gør det "spændende"
> for os andre at køre.

Jo jo, lige så spændende som når der nytårs-aften står en 2 promille
med et tændt 50 kr kanonslag og lige har smidt cigaren ..

Ole

Fra : Per O.

Dato : 12-08-07 10:03

> [...]
> at nogen holder tilbage når de bliver overhalet. Tværtimod sker det ofte
> at de sætter farten op i deres uendelige selvfedhed.

Må man spørge hvor du har fået udleveret et førerbevis, for det kan da ikke
være sket i Danmark.

Man må ikke sætte farten op, når man overhales, men ellers behøver man ikke
foretage sig noget, da det er den overhalende, som skal sikre sig at
overhalingen kan ske på betryggende måde.

Men hvis der er flere med din mening om sagen, kan jeg pludselig godt se
hvorfor jeg nogen gange har oplevet folk starte på en idiotisk overhaling ..
de regner åbenbart med at jeg sætter farten ned, så de kan komme forbi!

Per O.

Fra : joke

Dato : 12-08-07 11:06

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke foretage sig noget, da det er den overhalende, som skal sikre sig at
> overhalingen kan ske på betryggende måde.

Det har du helt ret i men som bil der bliver overhalet kan det blive
nødvendigt at bremse lige som den modkørende kan blive nød til det.

hvis vi antager at du r stædig og siger det er fandme hans problem og de
brager sammen er der rimlig stor risiko for du selv ender i ulykken hvor
fedt er det så, ja du kan godt nok sige det var den andes skyld men hjælper
dig jo ikke hvis du er blevet invalid eller lign.

Må indrømme jeg kun selv sjælendt gider at bremse for en idiot der ikke kan
overholde fartgrænserne

Hilsen

Johnny

Fra : Per O.

Dato : 12-08-07 16:17

> [...]
> hjælper dig jo ikke hvis du er blevet invalid eller lign.
>
> Må indrømme jeg kun selv sjælendt gider at bremse for en idiot der ikke

Nu kunne jeg da bestemt ikke finde på at holde farten og sende den
overhalende lige i snuden på dem i den modgående bane. Så bremser jeg
hellere ned. Men jeg er bare bekymret hvis der er nogen som starter deres
overhaling med den overbevisning, at vi andre hjælper dem med at komme
levende fra deres forehavende, og om nødvendigt holder stille! Det mindste
de bør gøre er da at sikre sig at de kan komme forbi på den plads der er
uden at andre skal bremse eller undvige for at det kan lade sig gøre.

Jeg er aldrig stædig, hvis det bliver alvorligt, så gælder det bare om at
alle komme lempeligt ud af situationen. Jeg kan godt blive sur bagefter, men
jeg kunne ikke finde på at sætte andre menneskers liv på spil for at holde
på min ret.

Per O.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-07 19:33

> [...]
> hvorfor jeg nogen gange har oplevet folk starte på en idiotisk overhaling
> de regner åbenbart med at jeg sætter farten ned, så de kan komme forbi!

Det skal man faktisk hvis situationen udvikler sig til det, om fornødent
bremse helt op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : joke

Dato : 12-08-07 20:01

> [...]
> ikke

> ..
>
> Det skal man faktisk hvis situationen udvikler sig til det, om fornødent

Igen kan det også give en farlig situation nemlig den at både de bil der
overhaler og den der bliver overhalet bremser begge 2 og så er man igen lige
vidt.

en overhaling for nogen år siden på varden vejen efter korskroen kostede en
overhaling 2 mennesker livet, da føren der overhalede kunne se den går sku
ikke trækker han ud i rabatten til venstre for ham, desværre får den
modkørende samme ide ud i rabatten og bang sagde det, det eneste positive
der kom ud af det (hvis man ellers kan kalde noget positivt i sådan en
situation) var at kun 2 biler blev indblandet i stedet for 3.

Så alt i alt bør folk der overhaler tænke jeg kører for stærkt det er der
også andre der gør og endda måske den modkørende.

Og helt ærligt på en 100 kilometers tur kåre det ikke mange minutter at
holde fartgrænsen eller ligge bag en lastbil.

Hilsen

Johnny

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-07 20:38

"joke"
<jkp6670fjernes_ihatespamhaderspam_fjernes@hotmail.local_aendrestil.com>
skrev

> Igen kan det også give en farlig situation nemlig den at både de bil der
> overhaler og den der bliver overhalet bremser begge 2 og så er man igen
lige
> vidt.

Lukker du da altid øjnene når du bremser?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : joke

Dato : 12-08-07 20:51

> [...]
> skrev

> lige
>

> Lukker du da altid øjnene når du bremser?

Du er vidst en kloge åge

Hvis der er måske 5 - 10 sekunder til at reagere på

hvis den en tager beslutningen og bremser er der 9 sekunder tilbage sekundet
efter beslutter den anden sig og reagere 1 sekund efter ved at bremse så har
du 7 sekunder (tænk på at de nødvendigvis ikke kan se den anden bremse da de
er på siden af hinanden. )

Og igen hvis begge så slutter sig for at speede op forsætter balladen.

Der er kun en rigtig beslutning nemlig kun at overhale såfremt der ikke er
modkørende. Og igen du kommer sku ikke hurtigere frem.

Ser jeg gang på gang når man er blevet overhalet af kloge preben som har
travlt holder man lige bag ved ham 5 kilometer længere henne i en
lysregulering.

Men Preben overhal bare husk dog først at udfylde et donor kort andre har
brug for dine organer

hilsen

Johnny

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-07 23:57

"joke"
<jkp6670fjernes_ihatespamhaderspam_fjernes@hotmail.local_aendrestil.com>
skrev > >>

> [...]
de
> er på siden af hinanden. )
>
> Og igen hvis begge så slutter sig for at speede op forsætter balladen.

Hvis og hvis min røv den fes.

> [...]
> lysregulering.
>
> Men Preben overhal bare husk dog først at udfylde et donor kort andre har

Hvem er det nu der kloger mest derudad?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-08-07 23:37

"joke"
wrote in news:46bf58e5$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> det eneste positive der kom ud af det (hvis man ellers kan kalde noget
> positivt i sådan en situation) var at kun 2 biler blev indblandet i

Lige præcis den ulykke bruger de faktisk i "Respekt For Fart" kurset til at
illustrere hvorfor man ALTID trækker til højre. For det gør de andre også.

Fra : Per O.

Dato : 13-08-07 06:47

> [...]
> ikke

> ..
>
> Det skal man faktisk hvis situationen udvikler sig til det, om fornødent

Prøv lige at læse det jeg skrev en gang til! Jeg siger ikke at jeg ikke skal
bremse hvis det er nødvendigt, det er bare ikke særligt intelligent at
indlede en overhaling med forventning om at den overhalede skal bremse op,
før overhalingen kan ske på betryggende måde! Er den virkelig så svær at
læse?

Per O.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 11:15

> [...]
> bremse hvis det er nødvendigt, det er bare ikke særligt intelligent at
> indlede en overhaling med forventning om at den overhalede skal bremse op,

Nej, hvis man regner med det, er man en arrogant nar (dem er der en stigende
andel af). De får heller ikke megen hjælp hos mig. Så skal lokummet da være
virkelig være tæt på at brænde.
Men altså: man skal.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 10:09

Preben Riis Sørensen skrev:
> ikke
> Det skal man faktisk hvis situationen udvikler sig til det, om fornødent
> bremse helt op.

Det SKAL man faktisk ikke, men man MÅ meget gerne.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-08-07 23:43

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
> Det SKAL man faktisk ikke, men man MÅ meget gerne.

Jeg mener at min erindring, i hvert fald essensen deraf, siger helt præcist:
at man skal sænke farten og om fornødent standse helt op. Men er det lavet
om siden jeg tog kørekort, hvad jeg ikke tror, må du komme med en
lovhenvisning. At du skriver med stort, kan ikke overbevise mig det mindste.
At bruge ordet 'må' i sikkerhedsmæssig sammenhæng, er iøvrigt helt ude i
skoven, og vil helt sikkert ikke forekomme i Færdselsloven.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 19-08-07 08:37

On Sun, 19 Aug 2007 00:42:49 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> at man skal sænke farten og om fornødent standse helt op. Men er det lavet
> om siden jeg tog kørekort, hvad jeg ikke tror, må du komme med en

Færdselslovens §21

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 19-08-07 09:11

Leonard wrote:

> Færdselslovens §21

Ifølge §21 stk.2 punkt. 4 er det faktisk lige modsat. Der må ikke overhales
hvis ikke det kan ske uden gene for den der bliver overhalet. Al ansvar
påhviler den som overhaler.

§ 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et
køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant
sving. Cyklist og fører af lille knallert kan overhale køretøjer af andre
arter til højre.

Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden
fare, herunder særlig:

1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkelig lang
strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring
for overhalingen,

2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,

3) at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og

4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor
modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er
muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe
for denne.

Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre,
skal den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare
eller ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen
til højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks
at overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
øvrigt er opfyldt.

Stk. 4. Køretøj, som anvendes ved vejarbejde, kan med fornøden forsigtighed
overhales på den måde, der er mest hensigtsmæssig.

mvh,
Bjarne

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-08-07 14:52

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> At bruge ordet 'må' i sikkerhedsmæssig sammenhæng, er iøvrigt helt ude i
> skoven, og vil helt sikkert ikke forekomme i Færdselsloven.

Da Leonard og Bjarne på udmærket vis forklarer 'SKAL' vil jeg nøjes med
at forklare 'MÅ'.

Og naturligvis må man sænke sin hastighed hvis man bliver overhalet og
denne overhaling, p.g.a. manglende oversigt for den overhalende,
udvikler sig til noget der kan blive farligt.

Fra : Autocadster

Dato : 19-08-07 19:58

Finn Guldmann formulerede spørgsmålet:
> Og naturligvis må man sænke sin hastighed hvis man bliver overhalet og denne
> overhaling, p.g.a. manglende oversigt for den overhalende, udvikler sig til
> noget der kan blive farligt.

Ja for det er helt sikkert lige efter loven, at man ikke sænker sin
egegen hastighed, for at undgå andre kommer i ulykke... klart lovligt,
for man skal jo ikke i trafikken, sørge for at at undgå at skabe en
ulykke/farlig situation... men man må godt!? suk

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-08-07 02:16

Autocadster skrev:
> [...]
> for man skal jo ikke i trafikken, sørge for at at undgå at skabe en
> ulykke/farlig situation... men man må godt!? suk

Netop; Man skal ikke, men man må gerne. Endda meget gerne.

Det er stadig den der overhaler der, 112%, har ansvaret for at
overhalingen kan gennemføres forsvarligt. Det er der en hel del der
burde tænke på, inden de begynder at overhale.

Fra : Møller

Dato : 11-08-07 19:25

TDN skrev:

> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Efter mange indlæg i tråden:

Det var da en lang liste a komplet ligegyldige svar.
Da jeg ikke kender de nærmere omstændigheder, kan jeg ikke dømme for eller imod.
Men jeg tror ikke, at du får hende spærret inde

Men jeg vil da mene, at det er bedre at indse, at man ikke kan nå at
gennemføre en overhaling med de alvorlige konsekvenser det kan medføre at
fortsætte, end at hun afbryder overhalingen og vil ind bag lastbilen igen,
at hun så er uheldig at ramme traileren da hun vil vige ind er da uheldigt,
Så mon der skal klippes, jeg kan ikke se hvorfor.

Jeg har selv været ude for flere situation hvor jeg var påbegyndt en
overhaling på en lang vej med god oversigt, hvor jeg har måtte bremse
kraftig op og trække ind bag et lastvognstog.

Begge gange var der pludselig en modkørende:
1. Bil kom fra en side vej i højre side, og ville svinge til venstre foran
kastbilen og havde ikke set mig for lastbilen, men mente, at han godt kunne
smutte ud før lastbilen: UPS der var jeg under overhaling. Min fejl? NIX
2. Bil kom fra en udkørsel i venstre side, skulle til højre, havde ikke
orienteret sig. jeg måtte også her bremse op og trække ind bag lastbil, der
var ikke megen lak mellem den udkørende og mig. Min fejl: Mix.

Derfor kan jeg heller ikke dømme den uheldige exsvigermor.

Men umiddelbart behøver hun jo ikke at have gjort noget galt, ud over at
ramme en medkørende lastbil. Satte han pludselig farten ned for at give
plads til overhaling? blot et tanke der kan være lige så godt som alle de
der er kommet. Han ville måske hjælpe til at der ikke skete et alvorligt uheld.

Hvis vi havde haft sharialovgivnig er der næsten nogle der er tæt på at
hugge hendes højre fod af og stene hende offentligt.

Så før omstændighederne er kendt, er det kun gisninger der er fremkommet.

Men jeg tror ikke, at du får hende spærret inde

Hører vi nærmere om resultatet?

Møller

Fra : Brian

Dato : 11-08-07 19:51

Møller wrote:

> Det var da en lang liste a komplet ligegyldige svar.

Så lad os da føje et par stykker til listen...

> Da jeg ikke kender de nærmere omstændigheder, kan jeg ikke dømme for
> eller imod. Men jeg tror ikke, at du får hende spærret inde
^^^
Det var så endnu to ligegyldige svar

Jeg ved godt at det er lidt en kæphest for dig, at folk svarer uden at have
egentlig viden om emnet - velkommen i klubben

/Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-08-07 20:00

> [...]
>
> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Bortset fra Blue er det jo ikke fordi indlæggene har haft særlig meget med
dit spørgsmål at gøre.
Derfor vil jeg lige prøve at henvise til de ting, som jeg mener kan ske i
anledning af uheldet.
Først ser vi på færdselslovens regler for overhaling:
[...]

Citat slut.

Stk. 2 nr. 1 er nok et problem for hende.

Ser vi på reglerne for klip fremgår følgende fra www.sikkertrafik.dk

a.. Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
Så I det aktuelle tilfælde må der nok vanke et klip.

Så går vi tilbage til færdselsloven og ser på straffereglerne, hvor det
bl.a. fremgår:
Betinget frakendelse

§ 125. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, skal
betinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis

1) føreren under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til
færdselssikkerheden har voldt skade på person eller ting eller fremkaldt
fare herfor,

Stk. 2. Føreren skal endvidere betinget frakendes retten til at føre et
sådant køretøj, hvis føreren inden for en periode af 3 år har gjort sig
skyldig i tre forhold, der ikke i sig selv medfører frakendelse af
førerretten efter stk. 1, men som er omfattet af

1) § 5, stk. 2, § 15, stk. 3, 1. pkt., og stk. 4, § 16, stk. 2, § 18, stk. 1
og 2, § 21, stk. 1-3, § 22, stk. 1, § 24, stk. 1, § 25, § 37, stk. 4, § 80,
stk. 4, 1. pkt., § 80 a, stk. 1 og 2, jf. stk. 6, 1. pkt., § 80 b, stk. 4,
2. pkt., og § 81, stk. 3,

citat slut

Stk. 1 nr. 1 kan formentlig være aktuel i denne sag, men det må i sidste
instans bero på en domstolsafgørelse, hvor alle plusser og minusser gøres
op.

Derudover kan man i stk. 2, nr. 1 se, at §21 er nævnt, således at hvis der
har været nogen af de nævnte sager tidligere, kan man også komme i klemme.

Men ellers er det så forhold 1 til en senere frakendelse.

Kurt

Fra : Per O.

Dato : 12-08-07 10:05

> [...]
>
> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Jeg tror ikke der sker noget, udover at hun nok får en bøde. Det er efter
min mening et hændeligt uheld at hun ikke lige kan komme ind bag ved
lastvognen igen. Manglende evner til at have det forkromede overblik bliver
vist ikke straffet andet end med bøde.

Men jeg vil da meget gerne vide hvad udgangen på sagen bliver.

Per O.

Fra : blue

Dato : 12-08-07 10:52

> [...]
> lastvognen igen. Manglende evner til at have det forkromede overblik
> bliver vist ikke straffet andet end med bøde.

Jf. hvilken paragraf?

Fra : Per O.

Dato : 12-08-07 16:18

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Jf. hvilken paragraf?

Jeg skrev jeg tror, hvilket skulle antyde at jeg ikke kan henvise til en
paragraf? Men den sætning var måske også lidt svær Jeg beklager gerne at
du ikke fangede indholdet

/Per O.

Fra : blue

Dato : 12-08-07 17:29

> Jeg skrev jeg tror, hvilket skulle antyde at jeg ikke kan henvise til en
> paragraf?

Man kan da sagtens tro, at vedkommende får en bøde for overtrædelse af en
eller anden paragraf, som man godt kender.

Jeg tror fx, at hun får en bøde for overtrædelse af § 21 plus en betinget
frakendelse.

> Men den sætning var måske også lidt svær Jeg beklager gerne at du ikke
> fangede indholdet

Der er ingen grund til at få mig til at virke dummere end jeg er. Specielt
ikke når det sker på baggrund af din egen manglende evne til at udtrykke dig
klart...

Fra : Per O.

Dato : 13-08-07 06:50

> [...]
> eller anden paragraf, som man godt kender.
>
> Jeg tror fx, at hun får en bøde for overtrædelse af § 21 plus en betinget

Nu har jeg ikke ment noget om nogen paragraffer, hvilket teksten jo også
siger. Jeg har ment at der nok ikke skete noget. Jeg kender ingen
paragraffer som fortæller hvornår man IKKE får en bøde .. gør du?
Men som nævn før, hvis du ikke læser hvad jeg skriver, så er der jo et
problem.

Nej det klarer du da udmærket selv

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:51

On 11 Aug., 09:57, "TDN" <tdn.fjernde...@tele2adsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvordan vurderes sådan en overhaling med den konsekvens af handlingen i
> forhold til færdelsloven ? er det klip eller værre?

Det er sådanne ulykker som dræber folk, det burde mindst udløse et
klip.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Autocadster

Dato : 13-08-07 09:54

Christian B. Andresen tastede følgende:

> Det er sådanne ulykker som dræber folk, det burde mindst udløse et
> klip.

Det var det jo så lige præcis ikke

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 11:13

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev> >

> Det var det jo så lige præcis ikke

Den frelsende engel er ikke medregnet i dansk lovgivning. Jeg mener et klip
svarer til at en meget alvorlig sag går upåtalt hen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:53

On 11 Aug., 10:11, "joke"
<jkp6670fjernes_ihatespamhaderspam_fjer...@hotmail.local_aendrestil.com>
wrote:

> sikke et brugbart svar, men hvis det er din holdning er der ikke mange
> tilbage på de danske landeveje,

Der er sgu ikke ret mange som laver så latterlige overhalinger som
den nævnte. Det er sådanne klaphatte som koster liv.

> kører dagligt omkring 200.300 km på
> landevejene med 83 km/t og bliver overhalet af den ene efter den anden noget
> mere hasaderet end andre.

Jeg kører også meget hver dag og ser det nu sjældent.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:56

On 11 Aug., 11:09, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> tur i rabatten eller frontal kollision. Den modgående kørte imellem os.
> Jeg tror ikke, at han opfattede noget før, at han var forbi.

Når nu du kender vejen burde du være for klog til sådan noget.......

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 10:00

On 11 Aug., 13:07, <pe...@panto.com> wrote:
> Synd for din sviger. Håber hun bevarer modet og kommer på vejen igen.

Hvorfor det ?
Så næste gang kan koste liv ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 10:00

On 11 Aug., 16:13, <pe...@panto.com> wrote:
> Jeg har taget kørekort i Nairobi. Hvorfor vil du gerne vide det?

Forklarer en hel del.

Fra : René Løweneck

Dato : 14-08-07 07:40

Hej Thomas !

> [...]
> da hun ville overhale en lastbil på en landevej og opdager hun ikke kan nå
> det hvorefter hun bremser op og vil trække ind bag lastbilen igen. Hun

Man kan da ikke sige andet, end at blandingen kvinder og biler giver
hverdagen lidt mere kulør ))

http://www.youtube.com/watch?v=5xyn-9cn0nE&mode=related&search=

René Løweneck
www.loweneck.dk