/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dieseltuning?
Fra : Skodav'du


Dato : 10-08-07 13:58

Har nogen erfaring med tuning af en 140 hk's diesel. (Skoda Octavia)

Brændstoføkonomi.
Acceleration
Trækkraft

Og hvor/hvad er bedst? Chip eller obd.. Eller måske noget andet.

osv osv

Lars



 
 
Klaus D. Mikkelsen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-08-07 14:36

Skodav'du skriver:
>
> Brændstoføkonomi.

Ringere

> Acceleration

Bedre

> Trækkraft

Bedre.

> Og hvor/hvad er bedst? Chip eller obd.. Eller måske noget andet.

OBD.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ole Frederiksen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 10-08-07 16:39


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46BC69C7.DBBFF721@du.kan.finde.den...
> Skodav'du skriver:
>>
>> Brændstoføkonomi.
> Ringere

Delvist enlig. Hvis man bruger det man får så koster det. Kører man generalt
som før kan dt godt give en lille forbedring. bl.a. Scanune kører med 2
omprogrameringer. En der går mere efter økonomi og en der kører mere efter
effekt. Se evt http://www.scantune.dk/

>> Acceleration
> Bedre

Jeps. Man er ikke i tvivl om at det virker når man kører der fra med 180 hk.

>> Trækkraft
> Bedre.

Jeps. 400nM lader sig ikke bare sådan gemme.

>> Og hvor/hvad er bedst? Chip eller obd.. Eller måske noget andet.
> OBD.

I den moderne verden er der efter min mening ikke plads til en bokstuning,
hvis funktion kun er at give lidt ekstra diesel ved at forlænge
indsprøjtningstindrerne.

OBD eller anden omprogramering er klart bedst både med hensyn til effekt,
økonomi of miljø (samlignet med boks)

Hvis jeg havde en 140hk PD´er så brugte jeg de 4000 kr på mandag.

M.v.h. Ole Frederiksen



Klaus D. Mikkelsen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-08-07 17:03

Ole Frederiksen skriver:
>
> Hvis jeg havde en 140hk PD´er så brugte jeg de 4000 kr på mandag.

Man skal bare huske på at 2,0TDI kan finde på at "stikke et ben ud". I
tilfælde af at den gør det kan en evt garantisag måske blive lidt speget
hvis det opdages at den er/har været tunet......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-07 13:21


"Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Delvist enlig.

....www.scor.dk





Hr. Jensen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 11-08-07 13:28

On Sat, 11 Aug 2007 14:20:40 +0200 "eque" <n/a> sent the following smoke
signals:

>...www.scor.dk

'Kommer' du meget dér?

(Undlad venligst at svare, please.)

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Ukendt (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-07 13:38


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:roarb3p610biqpc10lcrsocje1p0v9oc4d@4ax.com...
> On Sat, 11 Aug 2007 14:20:40 +0200 "eque" <n/a> sent the following smoke
> signals:
>
>>...www.scor.dk
>
> 'Kommer' du meget dér?
>
> (Undlad venligst at svare, please.)

Når nu manden var ensom sådan med mellemrum..mente
'gruppen' hjalp hinanden....



Hr. Jensen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 11-08-07 13:51

On Sat, 11 Aug 2007 14:37:44 +0200 "eque" <n/a> sent the following smoke
signals:

>Når nu manden var ensom sådan med mellemrum..mente
>'gruppen' hjalp hinanden....

Det lyder temmeligt ulækkert...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Jørgen M. Rasmussen (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-08-07 16:07


"eque" <n/a> skrev i en meddelelse news:46bda992$0$93959
> "Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>> Delvist enlig.
>
> ...www.scor.dk
>
Hvilken version skal han så bruge, den som giver power, el. den så han kan
køre i lang tid?.



SG (10-08-2007)
Kommentar
Fra : SG


Dato : 10-08-07 16:13

"Skodav'du" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i news:46bc60df$0$19319
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Har nogen erfaring med tuning af en 140 hk's diesel. (Skoda Octavia)
>
> Brændstoføkonomi.
> Acceleration
> Trækkraft
>

Du bør få både mærkbar bedre acceleration og trækkraft.

Men man kan ikke sige noget entydigt om brændstoføkonomien. Det afhænger
ganske bestemt af, hvordan du kører din bil.

En chippet bil har ofte potentiale til at køre længere på literen, men kun
hvis du udnytter den bedre trækkraft, som en chippet bil ofte får ved de
lavere omdrejninger.

Fx får du i mange uchippede dieselbiler først mærkbart træk ved 1800-2000
omdrejninger. Når den bliver chippet starter det gode træk helt nede fra
1400-1500 omdrejninger. Vender du dig til at accelere i de lavere
omdrejninger vil du formentlig spare brændstof.

Har du modsat tendens til at udnytte den bedre accelerationsevne din bil
vil få, så sluger den hurtigt mere end før.

-SG

Jens C. Hansen (10-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 10-08-07 20:46

Skodav'du wrote:
> Har nogen erfaring med tuning af en 140 hk's diesel. (Skoda Octavia)
>
> Brændstoføkonomi.
> Acceleration
> Trækkraft
>
> Og hvor/hvad er bedst? Chip eller obd.. Eller måske noget andet.

Prøv med lidt acetone i dieselen, blandingsforhold 1:600, eller start evt. lidt tyndere f.eks. 1:800, dvs. 56 milliliter i en 45-liters tank, eller 69 milliliter i en 55-liters tank.
Det burde forbedre de tre punkter du nævner en anelse.

1:600 :
75 mL i en 45-liters tank
92 mL i en 55-liters tank.

KASO (10-08-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 10-08-07 21:59


"Skodav'du" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46bc60df$0$19319$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har nogen erfaring med tuning af en 140 hk's diesel. (Skoda Octavia)
>
> Brændstoføkonomi.
> Acceleration
> Trækkraft
>
> Og hvor/hvad er bedst? Chip eller obd.. Eller måske noget andet.
>
> osv osv
>

Der findes mig bekendt ingen muligheder for lovlig OBD tuning i DK. Eneste
mulighed er en TÜV-godkendt boks - og så til syn med bilen og få tuning på
registreringsattesten.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste