Ny Peugeot 206 1,4 HDi - for og imod?
Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 10-08-07 11:55

Højtærede ekspertpanel!

Vi står for at skulle udskifte vores Colt 1,3 GL fra '89 med noget der
bedre kan tåle 100 km motorvej hver dag.

Krav: Aircon, ESP, fartpilot, rimelig motorvejskomfort, 4 siddepladser
(der vil typisk være 1 person i bilen de 100 km, men der skal være
plads til 4 de sidste 3 km), ok NCAP (dvs. 4+ stjerner), u-kedelig
design (VW Polo=kedelig, Nissan Almera=kedelig, C3=frisk,
Mazda3=frisk). Max. 160.000 kr.

Ønsker: God totaløkonomi, frit farvevalg (=ny).

Er nået frem til at en ny Pegeut 206 1,4 HDi opfylder ovenstående krav/
ønsker. Og nu kommer spørgsmålet til gruppen:

Hvad taler for og imod dette valg?

Mvh
Michael

PS: Glem nu fordomme og historiene om "jeg har en svigerinde, hvis
syge moster havde sådan en, og DET siger jeg dig.... bla-bla-bla".
Helst kolde facts og erfaringer, tak.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 12:03

>Hvad taler for og imod dette valg?

>PS: Glem nu fordomme og historiene om "jeg har en svigerinde, hvis
>syge moster havde sådan en, og DET siger jeg dig.... bla-bla-bla".
>Helst kolde facts og erfaringer, tak.

Kolde facts:

Kraftig turbulens med åbne vinduer = fejl konstruktion.

Min person kan ikke finde en ordentlig kørestilling.

Ellers er det jo en dejlig bil, bare ikke så stor igen..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 17:47

[snip]
> Kolde facts:
>
> Kraftig turbulens med åbne vinduer = fejl konstruktion.

Ok - Aircon mindsker heldigvis behovet for åbne vinduer.

> Min person kan ikke finde en ordentlig kørestilling.

Nej det kan være svært hvis person/bil bare ikke passer sammen.

> Ellers er det jo en dejlig bil, bare ikke så stor igen..

- og heller ikke så dyr igen

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 19:08

>Ok - Aircon mindsker heldigvis behovet for åbne vinduer.

Ja - jeg vil faktisk sige, at med AC ville jeg skide det turbolens et
stykke :)

>Nej det kan være svært hvis person/bil bare ikke passer sammen.

Nemlig. Så prøv den først - sidder du godt så mangler du kun en
efterbehandling med rustbeskyttelse så er du godt kørende.

>- og heller ikke så dyr igen

Enig - synes dog springet op til 207 er så lille, at jeg slet ikke
ville overveje 206'eren.. har du kigget på 207 om det var interessant?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Dalum

Dato : 10-08-07 12:04

Michael Thybo Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Er nået frem til at en ny Pegeut 206 1,4 HDi opfylder ovenstående krav/
> ønsker. Og nu kommer spørgsmålet til gruppen:

Hej,

Ikke fordi jeg nødvendigvist har noget at have i eller erfaringer med
modellen, hvad så med at bytte din Colt til den nye Colt Cash? en 1,3
med aircon koster ca. 160kkr. Den kører selvf. ikke helt så langt på
literen som 206'eren med HDi-motoren, men jeg overvejer selv den nye
Colt pga. den billige forsikring de har tilbudt i samarbejde med Alka.

Venlig hilsen,
Martin Dalum

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 17:48

[snip]

> [...]
> literen som 206'eren med HDi-motoren, men jeg overvejer selv den nye
> Colt pga. den billige forsikring de har tilbudt i samarbejde med Alka.

Ny Colt = grim bil. IMHO. Plus mega-dårlige erfaringer med
Mitsu-værksteder+importør (lang historie).

Mvh
Michael

Fra : KimH

Dato : 10-08-07 17:11

"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:1186743304.156076.121690@q3g2000prf.googlegroups.com...
[...]

Du kan nok få en nykonstrueret Skoda Fabia for ca. 20000 mere , som kører
væsenlig bedre ( slår Peugeot 207 i den nye autobild) Jeg vil tro den også
meget bedre kan holde prisen
Jeg har selv en Polo 9N 1,9 TDI som jeg bestemt ikke synes er kedelig i
forhold til en Peugeot 206/207 , min bror siger det samme , og han er
Peugeot mekanikker, Jeg har også tit kørt i min mor og stedfars P 206 1,4
HDI , den kører da fint nok, men synes den virker mere lillebilagtig i
interiør , men jeg siger ikke at P 206 1,4 HDI er en dårlig bil

Mvh. Kim H

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 17:58

[snip]
> Du kan nok få en nykonstrueret Skoda Fabia for ca. 20000 mere , som kører
> væsenlig bedre ( slår Peugeot 207 i den nye autobild) Jeg vil tro den
> også meget bedre kan holde prisen

Smertegrænsen er ca. 160.000. Og Skoda signalerer alt, alt for meget fornuft

> Jeg har selv en Polo 9N 1,9 TDI som jeg bestemt ikke synes er kedelig i
> forhold til en Peugeot 206/207 , min bror siger det samme , og han er
> Peugeot mekanikker,

Prøvede en '03 Polo 1,4 TDI. Det var en stor skuffelse, rent støjmæssigt.
130 km/t gjorde det svært at samtale ved normal stemmeføring, og selv med
motoren i tomgang (ved 130) var der urimeligt meget hjul- og vindstøj. På en
13-skala ville jeg gi' den 6.
Pug 206 gjorde dén øvelse til et 10-tal.

> Jeg har også tit kørt i min mor og stedfars P 206 1,4 HDI , den kører da
> fint nok, men synes den virker mere lillebilagtig i interiør , men jeg
> siger ikke at P 206 1,4 HDI er en dårlig bil

Det var også min frygt. Indtil jeg prøvede en '07 med 980 km på klokken.
Måske er det fordi modellen synger på sidste vers, men interiør, musikanlæg
og generel køreoplevelse gjorde nogle af mine Pug-fordomme til skamme.
Væsentlig bedre end de øvrige biler vi har prøvet (C3, Mazda 323, Mazda 3
(så, nu er det sagt ). Indrømmet, der er ikke ret meget plads på
bagsædet, men det er sådan set også den eneste anke jeg fandt.

Og så var der naturligvis den detalje at apparatet hældte en eller anden
vædske ud over konens speederfod... Sandsynligvis bare kondensvand, men
alligevel. De fik ikke engang røde ører hos forhandleren!

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 19:09

>væsenlig bedre ( slår Peugeot 207 i den nye autobild) Jeg vil tro den også
>meget bedre kan holde prisen

Tænk.. i det Auto Bild jeg læste kørte 207'eren betydeligt bedre..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 10-08-07 19:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tænk.. i det Auto Bild jeg læste kørte 207'eren betydeligt bedre..

Og hvis man går op i stjerner, falder Fabia lidt igennem der. 207 fik alle
fem stjerner, selv om den sidste kun kom i hus pga. selehuskerne.

/Brian

Fra : KimH

Dato : 11-08-07 00:12

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Tænk.. i det Auto Bild jeg læste kørte 207'eren betydeligt bedre..
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Det jeg mener er at den kører bedre end en 206 og at jeg mindes at Fabiaen
vandt en del sammenlagt i testen

Kim H

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-07 02:17

>Det jeg mener er at den kører bedre end en 206 og at jeg mindes at Fabiaen
>vandt en del sammenlagt i testen

Hvis vi taler om seneste Autobild så opfatter jeg teksten som, at
Fabia ikke når 207 til sokkeholderne når vi snakker komfort og
køreegenskaber, men at Fabia vinder på gearskifte og motorkraft.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Janner

Dato : 11-08-07 12:20

[...]

Kraftig imod.

Elendig kvalitet
Elendig førestilling
Elendige pladsforhold
Fyldt med Elektriske fejl
Håbløs gammeldags
Elendig motor af den gamle skuffe

Og ja ... har selv haft en..

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 11:55

[snip]
> Kraftig imod.
>
> Elendig kvalitet

Nåda!

> Elendig førestilling

Ikke enig.

> Elendige pladsforhold

Delvis enig.

> Fyldt med Elektriske fejl

Måske. Peugeot har måske nok flere mandagsbiler end gennemsnittet, men de
der ikke er , er der vist ikke flere problemer med end gennemsnitlig.

> Håbløs gammeldags

Hvor?

> Elendig motor af den gamle skuffe

Sludder og vrøvl! Det er ikke den gamle 2.0 HDi vi snakker om. 1.4 HDi er en
sand fornøjelse at køre, og en af de få HDi'er der holder den lovede
økonomi.

> Og ja ... har selv haft en..

Lad mig gætte: En 2.0 fra ca. 2002?

Og lad mig bare for sjovs skyld gætte på hvad du så har nu: En Fabia TDi fra
2003 som kører 1 milion km pr liter ved 230 km/t og kun skal ha' skiftet
olie for hver miliard km Gaaaaaaaab!

Mvh
Michael

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-08-07 11:58

On Sun, 12 Aug 2007 12:55:21 +0200 "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>2003 som kører 1 milion km pr liter ved 230 km/t og kun skal ha' skiftet

Og der er vist ingen, der er i tvivl om, hvad du kører i.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:27

[snip]
> Og der er vist ingen, der er i tvivl om, hvad du kører i.

Jeg kører Mazdarati 6 2.0 DE Stc. Touring, og ikke Pug. Bare lige for at
sætte dét på plads

Og jeg er drøn-glad for de 15,2 km/l som den kan præstere, for det er ikke
kun økonomi eller snob-effekt der betyder noget )

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 12:52

>Måske. Peugeot har måske nok flere mandagsbiler end gennemsnittet, men de
>der ikke er , er der vist ikke flere problemer med end gennemsnitlig.

Enig.

>Sludder og vrøvl! Det er ikke den gamle 2.0 HDi vi snakker om. 1.4 HDi er en
>sand fornøjelse at køre, og en af de få HDi'er der holder den lovede
>økonomi.

Bortset fra den er død som en sild så er det da en fin motor den 1,4
... men jeg havde nu valgt 1,6 hvis det var mig.. 90heste har den og
den kører som en drøm. Jeg ved dog ikke om den fåes i 206, men så har
man da en god grund til, at kigge på 207 istedet for

1,4'eren er nok liiige lille nok.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:35

[snip]
> [...]
> den kører som en drøm. Jeg ved dog ikke om den fåes i 206, men så har
> man da en god grund til, at kigge på 207 istedet for

Ja den er ingen ræcer, det er sikkert. Men det er en yderst behagelig og
kultiveret motor efter min mening.

En af hovedårsagerne til at jeg vil holde mig til 206'eren er at de
efterhånden har fået den "debugget". Med 207'eren starter de stort set
forfra med alle børnesygdommene, og jeg gætter på at det er/bliver en
problembil ligesom 307 har været.

Desuden er 207 tudegrim forfra. Der er en designer der har haft en rigtig
dårlig dag, da han tegnede dén front. Måske var det ment som en joke, som en
projektleder desværre tog alvorlig? Resten af bilen er helt ok, rent
designmæssigt.

> 1,4'eren er nok liiige lille nok.

En fyldt karet lægger den ganske vist til stel, men med en enkelt person går
det rimeligt synes jeg.

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 17:13

> [...]
>efterhånden har fået den "debugget". Med 207'eren starter de stort set
>forfra med alle børnesygdommene, og jeg gætter på at det er/bliver en

Jeg tror ikke det bliver en problembil som 307'eren. Stort set de
fleste problemer med 307 stammer fra starten hvor de kørte med blandet
analog og digitalt system i bilen. Nu er alt digitalt - ligesom i
207'eren.

>Desuden er 207 tudegrim forfra.

What?? Den er da hammerflot forfra.. Det synes jeg ihvertfald :)

>En fyldt karet lægger den ganske vist til stel, men med en enkelt person går
>det rimeligt synes jeg.

Jeg synes det ikke.. jeg kan ikke have den følelse af, at mangle
power..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 17:49

> What?? Den er da hammerflot forfra.. Det synes jeg ihvertfald :)

½ meter forlygte gør det ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 17:52

On Sun, 12 Aug 2007 18:49:27 +0200, "eque" <n/a> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>½ meter forlygte gør det ikke.

Smag og behag - jeg synes den er yderst vellykket.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 17:49

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårlig dag, da han tegnede dén front. Måske var det ment som en joke, som
> en projektleder desværre tog alvorlig? Resten af bilen er helt ok, rent

kofanger bag baghjulet afsluttes virkelig som et øjebæ !

http://static.blogo.it/autoblog/peugeot_207_uff_05.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 13:42

> [...]
> fra 2003 som kører 1 milion km pr liter ved 230 km/t og kun skal ha'
> skiftet olie for hver miliard km Gaaaaaaaab!

Fornemmer man en smugle jalougsi...... bare forde din peugeot ikke går så
langt på literen som skodaen, for det har peugeot vist ikke været så gode
til før ihvertfald, kender ikke de helt nye men har hørt mange der blev
skuffede over deres diesel peugeot mht. km/l og synes oss det er lidt en
skralder kasse i forhold til skodaen og jo jeg har oss en skoda og derfor
ved jeg så at det er en meget stabil bil der aldrig er problemer med.

Det var så bare min mening og erfaring. det behøver andre jo ikke at være
enige i jeg er sådanset ligeglad.

Mvh Brian

Fra : Brian

Dato : 12-08-07 14:44

Brian Kærgård wrote:
> Fornemmer man en smugle jalougsi......

Sjovt som alle bildebatter kan koges ned til lidt jalousi

> [...]
> været så gode til før ihvertfald, kender ikke de helt nye men har
> hørt mange der blev skuffede over deres diesel peugeot mht. km/l

Så vidt jeg ved har der vist været en enkelt udgave af en 90 hestes HDi, der
ikke helt kunne leve op til det lovede.

For at vende den, er der samme problem nu om dage, med nogle biler inden for
VAG koncernen.

> synes oss det er lidt en skralder kasse i forhold til skodaen og jo
> jeg har oss en skoda og derfor ved jeg så at det er en meget stabil
> bil der aldrig er problemer med.

Jeg synes Fabia er alt for højlydt i kabinen - folk vægter tingene
forskelligt.

> Det var så bare min mening og erfaring. det behøver andre jo ikke at
> være enige i jeg er sådanset ligeglad.

Helt ligeglad er du jo nok ikke

/Brian - der hverken kører VAG eller PSA potte

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:03

> [...]
> forskelligt.

> Helt ligeglad er du jo nok ikke
>
> /Brian - der hverken kører VAG eller PSA potte

Hehe.... jo jeg er ligeglad med hvad andre mener om min bil det der betyder
noget for mig er at den er stabil og går langt på literen altså lave
omkostninger og det lever den fuld ud op til.

Men jo folk vægter tingene meget forskelligt, og det skal de såmænd også ha
lov til.

Men Mr. Thybo spurgte bare om andres meninger og erfaringer og det var så
min

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:44

[snip]

> Men Mr. Thybo spurgte bare om andres meninger og erfaringer og det var så
> min

Og tak for den

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:11

> [...]
> forskelligt.

> Helt ligeglad er du jo nok ikke
>
> /Brian - der hverken kører VAG eller PSA potte

Han spurgte iøvrigt om totaløkonomi........

Jeg kender så flere der kører Peugeot og har frygtelig store service
omkostninger efter min mening........... Trist.
Men nok om det.

Mvh Brian.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:44

[snip]
> Så vidt jeg ved har der vist været en enkelt udgave af en 90 hestes HDi,
> der ikke helt kunne leve op til det lovede.

- og en 110 HK udgave af samme motor (i 406 bl.a.

> For at vende den, er der samme problem nu om dage, med nogle biler inden
> for VAG koncernen.

Korrekt!

> Jeg synes Fabia er alt for højlydt i kabinen - folk vægter tingene
> forskelligt.

Også enig!

Mvh
Michael

Fra : Brian

Dato : 12-08-07 16:50

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]
>
> - og en 110 HK udgave af samme motor (i 406 bl.a.

Så vidt jeg husker, kunne det koges ned til at der var anvendt 2 forskellige
fabrikater af motor/indsprøjtningsstyring på samme motortype - et Bosch og
et Siemens. Det ene fabrikat, var kbap så heldigt som det andet.

Derudover har nogle mennesker bare ikke "flair" for at køre diesel, og kan
død og pine ikke nærme sig et anstændigt forbrug.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 17:03

[snip]
> [...]
> forskellige fabrikater af motor/indsprøjtningsstyring på samme motortype -
> et Bosch og et Siemens. Det ene fabrikat, var kbap så heldigt som det

Det var ikke hele historien, men en del af den. Så vidt jeg husker...

> Derudover har nogle mennesker bare ikke "flair" for at køre diesel, og kan
> død og pine ikke nærme sig et anstændigt forbrug.

Det har du ret i.

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:42

[snip]
> Fornemmer man en smugle jalougsi...... bare forde din peugeot ikke går så

I så fald fornemer man forkert. Jeg vil hverken eje eller ha' en Fabia,
uanset alle deres fortræffiligheder... Og jeg har IKKE en Peugeot (endnu
.

> [...]
> skralder kasse i forhold til skodaen og jo jeg har oss en skoda og derfor
> ved jeg så at det er en meget stabil bil der aldrig er problemer med.

Jeg er ikke i tvivl om at Fabia er et rigtig fornuftigt valg. Og at jeg vil
få flere problemer med en Pug end en Skoda eller en BMW. Men sådan er der jo
så meget

Jeg tror iøvrigt ikke en bønne på folk der fortæller at deres fine VW eller
Skoda i gennemsnit holder EU normtallet. De VW ejere jeg kender (og stoler
på) fortæller ærligt om deres Golf IV TDi som kun akkurat kommer over 16
km/l, Passat 90 HK TDi ejere som fortæller om 15,5 km/l i snit osv. Og
Skodaer der nærmest producerer Diesel findes selvfølgelig... Men kun i folks
våde drømme!

Så en Pug der "næsten" holder det lovede, er helt fin for mig. Det er ikke
ret forskelligt fra andre mærker.

> Det var så bare min mening og erfaring. det behøver andre jo ikke at være
> enige i jeg er sådanset ligeglad.

Heldigt nok, for jeg er ikke helt enig med dig

Mvh
Michael

Fra : Janner

Dato : 13-08-07 15:51

> [...]
> fra 2003 som kører 1 milion km pr liter ved 230 km/t og kun skal ha'
> skiftet olie for hver miliard km Gaaaaaaaab!

Nu ville manden gerne have erfaringer og meninger ........

Han er sgu da ligeglad med om du keder dig Gaaaaaaaaaaaab eller om du gætter
rigtigt !

ah wha ? men du gættede forkert

Glemte at få med i ovenstående at:

1.4 HDI'en er umådelig sløv, når den skal ha' tæsk for præstere .. ja så
medfører det dårlig diesel økonomi.

Bilen er TRÆLS på motorvej med den bett motor. Diesel skal på være "lidt
kraft overskud" ... Det har den langtfra.

Bilen er en gammel model der burde være udfaset ... men ikke i DK så der vil
være dårlig økonomi i købe en model der er helt på vej ud.

Det er vel heller ikke fedt at købe en helt ny bil der ligner noget fra
starten af sidste år tusinde ??

Se det er flere meninger .... sikkert nogen du føler træder dig over "din
overbevisning" fordi du syntes det er en go' bil så skal alle andre IKKE
dele din mening.

Igen det oprindelige indlæg søgte erfaringer og meninger ....... jeg har
haft både Pug 205, 206 og 307 ...... Eneste problem fri bil af disse var den
gamle 205 !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 16:47

>1.4 HDI'en er umådelig sløv, når den skal ha' tæsk for præstere .. ja så
>medfører det dårlig diesel økonomi.

Den præsterer heller ikke når den får tæsk.. lol

>Bilen er TRÆLS på motorvej med den bett motor. Diesel skal på være "lidt
>kraft overskud" ... Det har den langtfra.

Enig. Jeg blev træt af den allerede på landevej...

>Bilen er en gammel model der burde være udfaset ... men ikke i DK så der vil
>være dårlig økonomi i købe en model der er helt på vej ud.

Ahh.. den fortsætter jo til 2010.. så på vej ud vil jeg ikke kalde den
endnu.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 20:30

[snip]
> Nu ville manden gerne have erfaringer og meninger ........

"manden" = mig!

> Han er sgu da ligeglad med om du keder dig Gaaaaaaaaaaaab eller om du
> gætter rigtigt !

Gaaaaaab = kedelig bil!

> ah wha ? men du gættede forkert

Hvad er det så du kører?

> Glemte at få med i ovenstående at:
>
> 1.4 HDI'en er umådelig sløv, når den skal ha' tæsk for præstere .. ja så
> medfører det dårlig diesel økonomi.

Præstere hvad?

> Bilen er TRÆLS på motorvej med den bett motor. Diesel skal på være "lidt
> kraft overskud" ... Det har den langtfra.

Uenig. Det er selvfølgelig ikke en Porche, men jeg tvivler på den vil blive
kørt agterud af trafikken generelt.

> Bilen er en gammel model der burde være udfaset ... men ikke i DK så der
> vil være dårlig økonomi i købe en model der er helt på vej ud.

Gammel model = efterhånden fri for latterlige børnesygdomme. Tror jeg...

> Det er vel heller ikke fedt at købe en helt ny bil der ligner noget fra
> starten af sidste år tusinde ??

Smag og behag.

> Se det er flere meninger .... sikkert nogen du føler træder dig over "din
> overbevisning" fordi du syntes det er en go' bil så skal alle andre IKKE
> dele din mening.

Jeg synes ikke ret meget om bilen (endnu), men nej - det eneste der træder
mig over tæerne er dine sort/hvide betragtninger. Verden er muligvis en
smule mere nuanceret end som så...

> Igen det oprindelige indlæg søgte erfaringer og meninger ....... jeg har
> haft både Pug 205, 206 og 307 ...... Eneste problem fri bil af disse var
> den gamle 205 !

Jeg søgte _facts_ og erfaringer, ikke meninger... Men ok, du har så meninger
og erfaringer, og skal nok ikke ha' Pug igen.

Mvh
Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-07 08:22

Janner wrote:
> Det er vel heller ikke fedt at købe en helt ny bil der ligner noget fra
> starten af sidste år tusinde ??

Jo - dét kunne jeg faktisk godt. Især hvis der kun fandtes den ene

--
vh
Torben - Ben Hur - Scheel

Fra : rune.larsen@gmail.co~

Dato : 12-08-07 19:52

Halløjs,

findes der i de føromtalte tests i bilbladene ikke nogen fakta med
målinger af lydniveauet i kabinen ved de forskellige hastigheder?
AMS plejer at have det med, ligesom de laver deres egen
forbrugsmåling.

OP spurgte jo efter facts. Design og førerposition er jo altsammen
subjektivt, så jeg syns ikke vi andre kan fortælle ham om den er grim
eller at man sidder dårligt, det må han selv afgøre.

/Rune

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 20:59

> [...]
>målinger af lydniveauet i kabinen ved de forskellige hastigheder?
>AMS plejer at have det med, ligesom de laver deres egen

Autobild har.

>OP spurgte jo efter facts. Design og førerposition er jo altsammen
>subjektivt, så jeg syns ikke vi andre kan fortælle ham om den er grim
>eller at man sidder dårligt, det må han selv afgøre.

Føreposition kan faktisk være afgørende.. det er den eneste bil jeg
ikke har kunne sidde godt i.. så derfor skal man lige være opmærksom
på om man også har det problem.

Enig med design osv.. det må han jo afgøre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 12-08-07 21:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Autobild har.

Og www.autoweek.nl

Men selv om man kan sætte et tal på lydniveauet, kan det stadig være en
smagssag. En motor der ligger og brummer generer ikke mig, men jeg flipper
firkantet over vindstøj.

> Føreposition kan faktisk være afgørende.. det er den eneste bil jeg
> ikke har kunne sidde godt i.. så derfor skal man lige være opmærksom
> på om man også har det problem.

Hvis du kun har haft problemer med at sidde ordentligt i én enkelt bilmodel,
må du da være indbegrebet på en typisk bilejer

Jeg kan tælle en del, der ikke egner sig til hvordan jeg er skruet sammen.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-07 22:08

>Men selv om man kan sætte et tal på lydniveauet, kan det stadig være en
>smagssag. En motor der ligger og brummer generer ikke mig, men jeg flipper
>firkantet over vindstøj.

Spongebob Squarepants?

>Hvis du kun har haft problemer med at sidde ordentligt i én enkelt bilmodel,
>må du da være indbegrebet på en typisk bilejer

Hehe.. der er der mange jeg ikke har siddet perfekt i.. men decideret
dårlig tæller pt. kun 206'eren.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 09:21

Hej Michael,

Jeg synes umiddelbart at 206 1.4 Hdi'en kunne være et godt valg. Har selv en
2002 model, som jeg har kørt 150.000 km i de seneste 3 år, og har været
ganske tilfreds (nu m. 220.000 på klokken).

Fordele:
1) Drift, stabilitet og totaløkonomi
Mine udgifter ifm eftersyn har været under 10.000.- i perioden, og det har
primært været til olie, bremseklodser osv. Har kostet mig ca. 90.000.- for
de 3 år i brændstof, forsikring, vægtafgift og service dvs. 0,60 kr/km

2) Brændstof
Kører normalt ml. 18-21 km/l afhængig af dæk og temperament, nok ca. 20 i
snit. op til 26 på landevej.

Ulemper:
1) Elektronikken
Lamper der lyser til airbags mm. Pærer der sprænger for ofte, blinkerarm der
opfører sig sært.

2) Komfort
Der er ikke plads til lange ture på bagsædet, personligt kan jeg godt lide
sæderne, og sidder rimeligt på forsæderne (er 190 cm), men det er jo en
smagssag.

1.4 Hdi'en er fin. mangler måske lidt over de 130
Har den fået ESP? Tror ikke min 2002'er har.
Fartpiloten virker OK
Har ikke selv aircon, det skulle jeg nok have haft...
Ville have købt en 206 SW, hvis jeg havde vidst at familien skulle udvides
da den har mere plads på både fører og bagsæde.

Mvh

Casper

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 14:35

"Casper & Trine" <tricas(snavel-a)os.dk> wrote in message
> [...]
> en 2002 model, som jeg har kørt 150.000 km i de seneste 3 år, og har været
> ganske tilfreds (nu m. 220.000 på klokken).

Jeg vidste at i findes derude - jer tilfredse 206-ejere

> [...]
> primært været til olie, bremseklodser osv. Har kostet mig ca. 90.000.- for
> de 3 år i brændstof, forsikring, vægtafgift og service dvs. 0,60 kr/km

Ja det er jo i hvert fald ikke slemt

> 2) Brændstof
> Kører normalt ml. 18-21 km/l afhængig af dæk og temperament, nok ca. 20 i
> snit. op til 26 på landevej.

Har du et gæt på et profil der hedder 90% motorvej ved 130 km/t, resten by?

> Ulemper:
> 1) Elektronikken
> Lamper der lyser til airbags mm. Pærer der sprænger for ofte, blinkerarm
> der opfører sig sært.

Hmm ja - det er nok det jeg frygter mest...

> [...]
> sæderne, og sidder rimeligt på forsæderne (er 190 cm), men det er jo en

Jeps. Der skal kun være børn på bagsædet, og kun kortere ture.

> 1.4 Hdi'en er fin. mangler måske lidt over de 130

Det var også min vurdering af den vi prøvede.

> Har den fået ESP? Tror ikke min 2002'er har.

Jep. Std. fra '06.

> Fartpiloten virker OK

> Har ikke selv aircon, det skulle jeg nok have haft...

Alt bliver billigere - nu koster det 5000 at få aircon + CD (kampagne).

> Ville have købt en 206 SW, hvis jeg havde vidst at familien skulle udvides
> da den har mere plads på både fører og bagsæde.

Dette er bil #2. #1 er fortsat en Mazdarati 6 Stc. Dér er god plads

Men tak for inputtet. Har en slutseddel med hjem som bare lige mangler det
sidste blæk

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 18:01

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg vidste at i findes derude - jer tilfredse 206-ejere
Selvfølgelig, det er jo en af de mest solgte biler i kongeriget og den er
også populær som brugtbil... Vores største problem er at vi nu har behov for
en større bil, men jo er blevet forkælet ifht. driftsudgifterne. Det er sgu
svært at finde noget der kan matche vægtafgift, forsikring og
brændstoføkonomi og samtidig have plads til barnevogn og Peter
Plys-solskærme... men en super 2. bil.

> Har du et gæt på et profil der hedder 90% motorvej ved 130 km/t, resten
> by?
18 km/l (+/- 1), det er hvad den præsterede ml. Korsør og Kastrup, men det
er jo nærmere 75% motorvej - 20% kø og 5% by, men den har vist kun været
under 18 de første par måneder indtil kæresten lærte at køre den som en
diesel og ikke en benzin

Held og lykke med den, og lad os høre om et ½ år hvad du synes om den.

Mvh

Casper

Fra : Henrik

Dato : 18-08-07 08:24

Hej Michael

Vi har en 206' 1,4 hdi performence fra 2005.
Vi bruger den som pendlerbil med ca. samme forbrugsmønster som du, dog kører
fruen lidt hurtigere, ca 140-150 når trafikken tillader det, kører sentom
aftenen og om morgenen.
Vi kører lidt kortere på L, ca. 16,5-17 men ved pænt kørsel ner det meget
bedre.
Vi har dog kastet en chipboks på og jeg må sige den har gjort den en
kvikkere, dog ikke til en racer, men det har virket.
Tror kun den har været til service 2 gange og vi har skiftet et par pære. AC
er dejligt i den *SS*
Har ca 48kilo på klokken.

Jeanette & Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 15:00

> [...]
> kvikkere, dog ikke til en racer, men det har virket.
> Tror kun den har været til service 2 gange og vi har skiftet et par pære.

Det lyder godt. Har lige skrevet slutseddel på en fabriksny Performance i
dag:

- Sort-metallic
- Aircon
- Fartpilot