Skifte sprog på en Volvo S80?
Fra : Ivar

Dato : 09-08-07 22:28

Hvorledes kan man skifte sprog i informationsdisplayet på en Volvo S80?

Hvis man har Volvos Vadis software, hvad skal der så til af isenkram,
for at forbinde en PC til bilen?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-08-07 07:49

> Hvorledes kan man skifte sprog i informationsdisplayet på en Volvo S80?
>
> Hvis man har Volvos Vadis software, hvad skal der så til af isenkram,
> for at forbinde en PC til bilen?
>

> Ivar Magnusson

Ham her har styr på hvad der skal til, det er et VCT2000 interface, som kun
fås hos Volvo, 10.000 kr eller noget i den stil.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Vadis-Volvo-service-manual-2007-Wiring-diagr-4-disks_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ119141QQihZ006QQitemZ160145282537QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

http://uk.geocities.com/vadis_guy/vct2000.pdf

Mvh Niels

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 11-08-07 13:15

Nu ved jeg ikke hvor du er i landet, men jeg kender en fyr på fyn der har
grejet til at klare det, og han er privat.

Hvis du er interesseret, kan jeg videregive dine oplysninger til Mads og
høre om han vil hjælpe dig.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen
Tilst

Fra : Ivar

Dato : 12-08-07 19:10

Nicolai Mølgaard-Andersen skrev:

> Hvis du er interesseret, kan jeg videregive dine oplysninger til Mads og høre
> om han vil hjælpe dig.

Tak for tilbudet, men jeg var nu mest interesseret i at vide hvad der
skal til. Om man med en dims fra Scantool eller anden simpel
elektronik, kunne få "fat" på onboard-computeren.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 19:16

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak for tilbudet, men jeg var nu mest interesseret i at vide hvad der
> skal til. Om man med en dims fra Scantool eller anden simpel
> elektronik, kunne få "fat" på onboard-computeren.

Kan det gøres meget billigere end hos Volvo selv, da det da ikke kan koste
meget mere end 200 kr.?

Du kan dog selv skifte sproget og meget andet i HU-803.

mvh
Bjørn J.

Fra : Ivar

Dato : 12-08-07 21:36

BJ skrev:

> Kan det gøres meget billigere end hos Volvo selv, da det da ikke kan koste
> meget mere end 200 kr.?

Næppe. Spørgsmålet er afledt af, at en bekendt har købt sig en S80
i Tyskland. Han er typen, der kun kører i ældre biler, og helst
reparerer alt selv. Han har skaffet sig en Vadis-cd, så han er
interesseret i at høre, hvad der er af muligheder for at læse i OBC'en.
Skift af sprog er det umiddelbare problem.

> Du kan dog selv skifte sproget og meget andet i HU-803.

Jeg ved ikke hvilken radio han har i. Er ændring af sprog beskrevet
i manualen, eller skal der nogle fiduser til?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : BJ

Dato : 12-08-07 21:41

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ved ikke hvilken radio han har i. Er ændring af sprog beskrevet
> i manualen, eller skal der nogle fiduser til?

O.k.

Nej.

Der skal fiduser til.

Virker den ovennævnte mailadresse, så sender jeg, hvad jeg har af sligt?

mvh
Bjørn J.

Fra : Ivar

Dato : 12-08-07 21:52

BJ skrev:

> Virker den ovennævnte mailadresse, så sender jeg, hvad jeg har af sligt?

Ja, altså uden klammer og indhold.
På forhånd tak

Ivar Magnusson

--