|
| ?: MZ ES 250 årg. 1961 - knalder tændrør e~ Fra : Ukendt |
Dato : 09-08-07 20:37 |
|
Hej
Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
og igang kom den.
Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved tomgang
og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk rimeligt.
Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
(Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med samme
resultat)
Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???
Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049
| |
Menabra (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Menabra |
Dato : 09-08-07 20:49 |
|
"Michael Svarre Hansen" <micmac01[snabela]mail[punktum]dk> skrev i en
meddelelse news:46bb6ce3$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
> Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
> rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
> og igang kom den.
>
> Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
> Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
> Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved
> tomgang og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk
> rimeligt.
> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
> (Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
> siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
> liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med
> samme resultat)
>
> Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???
>
> Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049
>
>Hej
Har du prøvet her:
http://www.mzklub.dk/news.php
mvh
| |
Ukendt (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-08-07 20:52 |
|
>
>>Hej
> Har du prøvet her:
> http://www.mzklub.dk/news.php
> mvh
>
JA - jeg har lavet et indlæg, men jeg kan ikke se den derinde (måske skal
den godkendes først).
Jeg har valgt at spørge lidt bredere, da det kan være, at andre har lignende
erfaringer.
Hilsen Michael
| |
Ole (11-08-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 11-08-07 16:23 |
|
Michael Svarre Hansen wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
> Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
> rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
> og igang kom den.
>
> Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
> Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
> Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved tomgang
> og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk rimeligt.
> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
> (Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
> siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
> liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med samme
> resultat)
>
> Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???
>
> Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049
>
>
Prøv lige at tjekke tændings-tidspunktet igen!
Ole M
| |
Moller (11-08-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 11-08-07 17:08 |
|
Michael Svarre Hansen skrev:
> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
Da det er en platin cykel, så betyder mener at der ik er tjekket godt
nok efter, timingen skal passe efter man har strammet platinen igen
også, og det gør den ikke hvis tændingen sad perfect inden man stramte,
da den altid rykker sig lidt. Har lige været gang i samme sjov, hvor vi
glemte at eftertjekke, den sad 2,5mm før top som den skulle.. strammede
skruen, og kørte. da vi tjekkede den kort efter da den stadig kørte af H
till (MZ TS 250/1), tjekkede vi tændingen igen, og ganske rigtig den var
rykket helt over til 1mm før top, da skruen blev strammet.
Vi havde også meget sorte rør, men kørte ikke nok til at sige de var
knaldet eller hvad den beskrivelse nu står for.
--
VH
Moller
MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
Leise ist scheisse
| |
|
|