Kender i det.....
Fra : Ole

Dato : 08-08-07 16:14

At man køber en motor der ikke rigtig eksistere ?

Jeg skulle bruge en ny motor til Guzilla, jeg fandt
en i Dyskland og var nede og se på den.

Den var rigtig flot, sælgeren havde billeder og
papirer på at den kun havde kørt @ 3500KM.

Det skulle være en 850T5 Politi motor fra ca 90'

Samme motor som en Quota 1000, samme årgang men
med 850 ccm cyller.

Her knækker filmen, der er et rør der går fra udstødninger
på begge cylindre ned langs siden på motoren, de skal
åbenbart ende i en box + der "sugerør" fra begge indsugninger
der skal ende i samme box.

Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte
på krumtappen (yeahhh).

Anyone ?

Ole M

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 09-08-07 18:44

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skal ende i samme box.
>
> Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte

Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte
rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet. det
var en måde at nedsætte luftforureningen på en motor der ellers ikke kunne
klare kravene i de lande der havde de skrappeste regler. Her i landet blev
det hele bare afmonteret og hullerne lukket med bolte.

--
Arne Rohr Pedersen

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-07 18:54

> [...]
> klare kravene i de lande der havde de skrappeste regler. Her i landet blev
> det hele bare afmonteret og hullerne lukket med bolte.

Kunne det tænkes at den motor oprindeligt har været bestemt for california,
usa ?
Jeg har på us hjemmeside set beskrivelser af noget lign

Fra : Ole

Dato : 09-08-07 20:42

Anders Majland wrote:

> Kunne det tænkes at den motor oprindeligt har været bestemt for california,
> usa ?
> Jeg har på us hjemmeside set beskrivelser af noget lign

Nix, det er en italiensk motor, skulle være fra en 850 T5:

http://www.acr-ricambi.it/moto_guzzi_ingl..htm

Jep, det skulle være noget "grønt noget", problemet er
at det normalt ikke er i forbindelse med karburatorer,
de indsugninger der er på, er til karb's.

Jeg har lagt et par billeder her:

http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/MG/

Ole M

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 21:29

On Thu, 09 Aug 2007 21:42:14 +0200, Ole wrote:

> Jep, det skulle være noget "grønt noget", problemet er
> at det normalt ikke er i forbindelse med karburatorer,
> de indsugninger der er på, er til karb's.

Njaeh, det er nu meget almindeligt med slanger fra indsugningen til en
ventil, der sætter PAIR-systemet ud af drift ved påløb, og i tomgang.

> Jeg har lagt et par billeder her:
>
> http://dcwww.fys.dtu.dk/~guzzi/MG/

Du mangler ventilblokken :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ole

Dato : 10-08-07 11:03

Orla Pedersen wrote:

> Njaeh, det er nu meget almindeligt med slanger fra indsugningen til en
> ventil, der sætter PAIR-systemet ud af drift ved påløb, og i tomgang.

> Du mangler ventilblokken :-|

Når det kun er til PAIR, så propper jeg de ekstra
huller til.

Så skal jeg "bare" ud og finde en tændingsbox der
passer til pickuppen på blokken.

Jeg takker for hjælpen.

Ole M

Fra : Ole

Dato : 11-08-07 15:24

Ole wrote:

> Når det kun er til PAIR, så propper jeg de ekstra
> huller til.
>
> Så skal jeg "bare" ud og finde en tændingsbox der
> [...]

Bliver mere og mere spændende , har
fundet et støbt "ur", i ved 1-12 med et
årstal inden i.

Det siger 97

Ole M

Fra : Armand

Dato : 10-08-07 21:23

"Arne Rohr Pedersen" <arne_rohr@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg arbejdede som automekaniker så jeg flere bilmotorer med de omtalte
> rør fra udstødning og indsugning, men der var der en pumpe indblandet....

Pumpe??
Det er da blot en vacuumstyret ventil der sidder koblet ind imellem
luftfilteret og topstykkets udstødningsventil-side!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 21:38

On Fri, 10 Aug 2007 22:23:12 +0200, Armand wrote:

> Pumpe??

Nemlig ja

> Det er da blot en vacuumstyret ventil der sidder koblet ind imellem
> luftfilteret og topstykkets udstødningsventil-side!

På rigtige aristokratiske række seksere var der skam en rigtig kompressor
til at sikre luftflowet

Orla Pedersen, x-xj

Fra : Armand

Dato : 10-08-07 21:54

meddelelse news:qxh8v800mhpv$.kbfeq72gsx5p$.dlg@40tude.net...

> Nemlig ja

> På rigtige aristokratiske række seksere var der skam en rigtig kompressor
> til at sikre luftflowet

Jøsses!

På den anden side, sad den der ikke i forvejen til gearskiftet (eller er det
v.h.a. vacuum?)?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 22:12

On Fri, 10 Aug 2007 22:53:58 +0200, Armand wrote:

> Jøsses!
>
> På den anden side, sad den der ikke i forvejen til gearskiftet (eller er det
> v.h.a. vacuum?)?

Det var nu en gængs Borg-Warner 3 gear.

Pumpen var vel det første indfald man fik for at overholde USA
forureningskrav. Ingen havde udtænk det automatiske PAIR-system dengang.
Det virkede så godt at serie 3 levede videre uden katalysator til enden.

Fra : Bjarne

Dato : 10-08-07 07:06

In article <46b9dddb$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
   Ole <I_R_Onslow@c.dk> writes:
> [...]
> der skal ende i samme box.
>
> Den har Ducati generator + den har tændings pickup direkte

Hvis du kører til Slangerup til http://www.motodevoss.dk/ med billederne,
er jeg sikker på du kan få en forklaring.

mvh,
Bjarne

Fra : Ole

Dato : 10-08-07 11:06

Bjarne wrote:

> Hvis du kører til Slangerup til http://www.motodevoss.dk/ med billederne,
> er jeg sikker på du kan få en forklaring.
>
> mvh,
> Bjarne

Jeg skal en tur forbi Henrik, han kan helt sikkert
skaffe mig den tændingsbox der passer på.

Ole