Hvad skal jeg vælge Punto eller Corsa fra ~
Fra : Dal

Dato : 08-08-07 16:28

Jeg har 30.000 kr som jeg vil bruge på bil, jeg har kikket og kikket på
bilbasen og er nu kommet frem til enten punto 1,2 eller corsa 1,4. Mit
indkøb skulle gerne være et "fornuftkøb" den skal gerne holde 4 -6 år uden
det helt vilde. Bilen skal køre ca 50 km daglig og kun med mig selv. (det er
som bil nr 2)

vælger jeg punto kan jeg få en lidt nyre're bil

men jeg er i tvivl om tysk kvalitet kontra italieneren ?

måske skulle jeg kikke på helt andre biler ? (har kikket på carisma GDI som
dog er lidt dyre're ca 50.000)

har I lidt gode råd ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-07 17:08

Dal skriver:

> Jeg har 30.000 kr som jeg vil bruge på bil

-cut-

> Mit
> indkøb skulle gerne være et "fornuftkøb" den skal gerne holde 4 -6 år uden
> det helt vilde.

De 2 ovenstående sætninger matcher ikke helt...

> har I lidt gode råd ?

I biler til den pris handler det om at finde det eksemplar der er godt -
ikke om det er en Fiat, Opel eller noget helt tredje.

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-08-07 17:38

"Dal" <fup@fidus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det helt vilde. Bilen skal køre ca 50 km daglig og kun med mig selv. (det

Jeg har ingen ide om det ene er bedre end andet, men jeg har lige købt en
106'er diesel, 96'er 314kkm på klokken tandrem skiftet ved 304kkm, 5 døre,
airbag, abs, oliefyr, startspærrer, træk, pæn i lak og inteniør.. Stod til
29.800 fik den for 26.000 og skiftede de forreste hjullejer, den går 18-19
km/l ved blandet kø og motorvej, ikke nogen prangende bil og den render ikke
af med nogen Man kan uden problemer nå den anden side af bilen fra
føresædet Den skal køre 90 km om dagen + det løse og det forventer jeg
at kan komme til at gå uden de store problemer.

Stef

Fra : Dal

Dato : 08-08-07 20:55

tja.. hvorfor ikke kunne da også være et spændende bud, jeg tjekker "basen"

/Henrik

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-08-07 08:09

> tja.. hvorfor ikke kunne da også være et spændende bud, jeg tjekker
> "basen"
>
> /Henrik

Det er rimeligt billigt, billig forsikring og billig drift, jeg har kørt i
den i en uges tid og er rimeligt tilfreds!

Stef

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 08-08-07 17:33

Dal skrev:
> [...]
>
> men jeg er i tvivl om tysk kvalitet kontra italieneren ?
>
> måske skulle jeg kikke på helt andre biler ? (har kikket på carisma GDI som

Skal du kun være dig selv, så vælg en på gule plader. De to modeller du
nævner kender jeg ikke noget til, men min Fiat Marea, har ikke svigtet
mig en eneste dag i de 2 år jeg har haft den. Den kører omkring 25.000
om året, har 310kkm på klokken, og spinder som den dag den kom af
samlebåndet. Det gælder nok også for mange andre Fiat'er, og sikkert
også for mange andre med et andet emblem på fronten. Kunsten for dig, er
nok at finde den bil der vil give dig de mindste problemer, og den
bedste komfort for dig, til de penge du nu en gang har til rådighed.

Et eks.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=122200775&source=1

og et andet

http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=299500090&source=1

Nu skriver du jo ikke hvor i landet du bor, og dem jeg har fundet er
bare tilfældig valgt.

Jesper

Fra : Anders Majland

Dato : 08-08-07 17:49

> Skal du kun være dig selv, så vælg en på gule plader.

Punto på gule plader - de må være langt under budgetgrænsen for min
svigerinde gav vist tæt på 50kkr for 5år siden for en der ikke havde kørt
ret langt ....

Fra : Dal

Dato : 08-08-07 20:54

nu kunne et jo være rart at ungerne også kunne være der, så konen og jeg
ikke behøvede at planlægge hvem der har børnnene med i bilen den ene eller
den anden dag,, men forklar lige lidt mere om guleplader ,, afgift,, nogle
er momsfri ? hvad med når det er diesel, hvad så med afgift og evt
guleplader,, hvordan hænger det sammen

/Henrik