Onlinekøb af stumper fra MC nøglen
Fra : Studen

Dato : 07-08-07 10:57

Hej allesammen

Håber I nyder det gode sommervejr. Min kære skruzuki har (selvfølgelig)
valgt at strejke med et defekt ladesystem, nu hvor vejret endelig er til
lidt sommerkørsel.

I den sammenhæng undersøgte jeg muligheden for at bestille ny
generator/ensretter/batteri (hvem ved hvor dyrt det kan blive) fra MC nøglen
via nettet. Jeg har tidligere altid brugt http://www.mc-butikken.dk/ , men
efter de har skiftet hjemmeside (leverandør? -har de nu præcis samme udvalg
som eksempelvis http://grobmotorik.org/ ) - kunne jeg ikke finde en dansk
forhandler med onlinekøb fra MC-nøglen. http://www.sydfynmcservice.dk/ har
vist stumperne, men der kan ikke betales med dankort via hjemmesiden, så hut
jeg visker.

En hjælpsom medarbejder fra MC-butikken udstyrede mig med dette link:
http://www.onlineparts.dk/search.aspx , hvor der stadig er adgang til
stumperne fra MC nøglen og dermed onlinekøb

Fortsat god sommer

PS. jeg har ikke aktier i MC-butikken, men jeg er nok bare magelig af natur
:)

Morten
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
Stumper til salg
http://www.katana1135.dk/stumper.html

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 07-08-07 15:57

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fortsat god sommer
>

> PS. jeg har ikke aktier i MC-butikken, men jeg er nok bare magelig af

Mc butikken og onlineparts er et og samme firma. Og de sælger ikke mere dele
fra Mc nøglen.
Hvorfor er det så vigtigt at købe online?
De fleste mc forhandlere i dk. kan skaffe delene til dig fra Mc nøglen.
Spørg da den nærmeste og prut evt. lidt på prisen. Vil du så gerne modtage
pakken med posten, så kan det sikkert også aftales.
Hilsen Matthias

Fra : Stud

Dato : 08-08-07 11:04

On 7 Aug., 16:56, "Matthias H Matthiessen" <matthiessenS...@dioder.dk>
wrote:

> Mc butikken og onlineparts er et og samme firma.

Hej Matthias

Er der noget i mit indlæg, der modsiger at MC-butikken og onlineparts
er 2 forskellige firma'er?

>Og de sælger ikke mere dele
> fra Mc nøglen.

Så er det da mærkeligt at deres ansatte påstår at de gør!!

> Hvorfor er det så vigtigt at købe online?

Hmm, behøver jeg svare på det?

> De fleste mc forhandlere i dk. kan skaffe delene til dig fra Mc nøglen.
> Spørg da den nærmeste og prut evt. lidt på prisen. Vil du så gerne modtage
> pakken med posten, så kan det sikkert også aftales.

Nå! ;)
Hvis det er dig det samme, tror jeg nu alligevel, jeg vil bestille
mine stumper online og vente på postmand Per.

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-08-07 12:20

Stud wrote:

> Så er det da mærkeligt at deres ansatte påstår at de gør!!

http://www.motomike.eu/mcbutikken er blevet en del af
http://www.motomike.eu - jeg tør ikke sige om produkterne er de samme
som i MC-nøglen, men jeg tvivler. MC-nøglen har da ulejliget sig med at
oversætte varebetegnelsene.

> Nå! ;)
> Hvis det er dig det samme, tror jeg nu alligevel, jeg vil bestille
> mine stumper online og vente på postmand Per.

Tjah - jeg kan også lide fordelene ved at kunne handle når jeg har tid,
undgå køen, og undgå at skulle komme igen efter restordrer, rykke for
restordren (igen) osv.

--
vh
Torben

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-08-07 14:46

> [...]
>
> Tjah - jeg kan også lide fordelene ved at kunne handle når jeg har tid,
> undgå køen, og undgå at skulle komme igen efter restordrer, rykke for

Man kan jo også ringe til forhandleren. Man behøver ikke lige møde op.
Ved at handle og afhente hos forhandleren kan man også spare en del porto og
ekspeditionsgebyr. Og man kan ofte få lidt rådgivning angående købet.
Det er der ikke meget af ved køb på en hjemmeside.
Jeg synes mange idag stirrer sig blinde på, at et køb kun kan foregå via
nettet. Og helst i udlandet.
Rigtig mange køber dæk i udlandet og bagefter brokker de sig over, at den
danske forhandler tager lidt rigelig for montering.
Havde man købt herhjemme og støttet den danske forhandler, havde man sikkert
ikke skulle betale ret meget mere.
Samtidig ville der være chance for at forhandler overlever så han kan hjælpe
dig næste gang du står med et problem.
Hilsen Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-08-07 16:45

Matthias H Matthiessen wrote:
> [...]
> ikke skulle betale ret meget mere.
> Samtidig ville der være chance for at forhandler overlever så han kan hjælpe

Jeg er helt enig i din pointe - de forhandlere jeg helst undgår har
aktivt (eller rettere - mest inaktivt) kvalificeret sig til det. Jeg
handler stadig gerne hos discteknik og Agusta bl.a.

En telefonsamtale med en forhandler giver dog ikke nær det overblik over
muligheder og produkter som nettet kan give.

--
vh
Torben

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-08-07 16:58

> En telefonsamtale med en forhandler giver dog ikke nær det overblik over
> muligheder og produkter som nettet kan give.
>
> --
Der er rigtigt. Men har man kataloget fra MC Nøglen i hånden og ved hvad man
skal have, så er det lige så nemt at bestille ved en dansk forhandler som
over nettet.
Og som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er der ofte gode rabatter at opnå
ved forhandleren. Og jeg elsker at prutte om prisen. Det skal bare gøres på
en sober måde.
Matthias

Fra : Jakob

Dato : 08-08-07 17:02

> [...]

> Ved at handle og afhente hos forhandleren kan man også spare en del porto og
Ja - hvis tid var gratis, kunne man sikkert..

> Og man kan ofte få lidt rådgivning angående købet.
> Det er der ikke meget af ved køb på en hjemmeside.
Nej - råd og vejledning er ikke noget man kan finde på internettet,
tilgængæld er sådan en gennemsnits ekspedient i en motorcykel forretning
et sandt overfoldshorn af relevant viden. (undskyld - ironi virker ikke
så godt på skrift)

> Jeg synes mange idag stirrer sig blinde på, at et køb kun kan foregå via
> nettet. Og helst i udlandet.
Fordi det er nemt og billigt.

> Rigtig mange køber dæk i udlandet og bagefter brokker de sig over, at den
> danske forhandler tager lidt rigelig for montering.
Ja - du kan altid finde et fjols.

> Havde man købt herhjemme og støttet den danske forhandler, havde man sikkert
> ikke skulle betale ret meget mere.
Hmm... har du set priser på dæk fornyeligt? Nu er vi jo nogle der bruger
mere end 1 sæt om året.

> Samtidig ville der være chance for at forhandler overlever så han kan hjælpe
> dig næste gang du står med et problem.
Hvorfor skal man støtte en forretningsform der ikke kan følge med tiden?
Sagt med andre ord - hvordan kan det være at de danske forhandler ikke
laver online butikker? Eller bare en hjemmeside der er en lille smugle
informativ?

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-08-07 06:57

Jakob wrote:
> Sagt med andre ord - hvordan kan det være at de danske forhandler ikke
> laver online butikker? Eller bare en hjemmeside der er en lille smugle
> informativ?

Det var der jo også nogen der gjorde - for derefter at blive opkøbt af
tyskerne

Men helt enig - vi er for lille et marked til at 3-4 forhandlere i hver
landsdel kan have fuld serie af f.eks. beklædning og bling-bling i
udstillingen - også i DK er større e-handelssites - gerne kombineret med
et par show/test-rooms - vejen der skulle have været valgt for år
tilbage. Nu har alle firstmoverne (og second- og thirdmoverne for den
sags skyld) vænnet sig til david silver, louis osv. Dem der stadig
handler i danmark er nok mest dem har kender den lokale forhandler, og
som ikke har travlt med at få bæstet ud at køre "så kø'r jeg bare en
anden søndag". David Silver og Louis bliver meget svære at slå både
pris- og servicemæssigt.

Hvad angår deciderede reservedele til cyklen er showroom og øjenkontakt
med ekspedienten ligegyldig - det er normalt pærelet at slå en stump op
på fichen eller i netbutikken - chancen for en forkert stump er ikke
større end hos gennemsnittet af de lokale forhandlere (der i øvrigt også
slår op på samme fiche). Ingen grund til at betale husleje, løn og varme
oveni reservedelens pris.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-07 08:50

> Man kan jo også ringe til forhandleren. Man behøver ikke lige møde op.
> Ved at handle og afhente hos forhandleren kan man også spare en del porto
> og ekspeditionsgebyr.

Kan i huske min historie om et par Hepco og Becker nøgler - 2 x 42,-kr =
139,50kr

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/d1c4705809e4e11b/3bfdcad5b76a2c33?lnk=st&q=hepco+becker+n%C3%B8gler&rnum=2&hl=da#3bfdcad5b76a2c33

55,50 plus ~40km kørsel for at hente nøglerne - Det kan postordre vist nemt
konkurrere med .... Worst case er der at jeg skal køre 6km for at hente på
posthuset .. En lille pakke fra tyskland koster 8,60 euro (så er pakken
sporbar) men nøglerne kunne også have været sendt endnu billigere i et brev.

Jeg prøvede også før sommeren at få en pris på dæk (monteret på løse hjul)
men det lykkedes ikke, så jeg købte dem postordre og monterede dem selv.

Fra : Stud

Dato : 08-08-07 14:41

On 8 Aug., 13:20, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> som i MC-nøglen, men jeg tvivler. MC-nøglen har da ulejliget sig med at

Hej Torben

Produkterne er ikke de samme. Eksempelvis kan jeg ikke finde stumper
såsom ensretter, stator og den slags via mc-butikkens nye hjemmeside.
Jeg ringede derfor og spurgte om de stadig forhandlede dele fra MC
nøglen, og jeg fik da det tidligere angivne link. Hvorfor de ikke bare
laver et link på deres side, ved jeg ikke, for han sagde at det var et
link, jeg kunne bruge en anden god gang. Altså sælger de fra begge
leverandører :)

> Tjah - jeg kan også lide fordelene ved at kunne handle når jeg har tid,
> undgå køen, og undgå at skulle komme igen efter restordrer, rykke for
> restordren (igen) osv.

Just prÆcis!!!!

Mvh
Morten