vakumsugning af krumtaphus!
Fra : BigMac

Dato : 07-08-07 07:21

Jeg har hørt om biler der efter tugning har fået monteret en vakumsuger på
motoren.
hvor kan de købes og hvad gør man med udblæsningen fra sugeren??

Fra : John Sahl

Dato : 07-08-07 07:40

BigMac wrote:
> Jeg har hørt om biler der efter tugning har fået monteret en
> vakumsuger på motoren.
> hvor kan de købes og hvad gør man med udblæsningen fra sugeren??

Øh, mener du ikke bare en catchtank?

Normalt går krumtapsudluftningen retur til indsugningen, men eksempelvis på
"lettere" tunede biler som min, er det kørt gennem en catchtank, hvor
oliedampene kondenserer og samles, og så med et filter der udlufter til det
fri.

Dette gøres for at undgå tændingsbanken pga oliedampene der nedsætter
oktantallet.

Det er dog ulovligt, så bilen kan ikke synes med det af miljøhensyn.

Jeg har aldrig hørt om deciderede sugemekanismer på krumtapsudluftningen.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : BigMac

Dato : 07-08-07 07:51

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på "lettere" tunede biler som min, er det kørt gennem en catchtank, hvor
> oliedampene kondenserer og samles, og så med et filter der udlufter til
hvordan ser det ud?

> [...]
>
> Det er dog ulovligt, så bilen kan ikke synes med det af miljøhensyn.
>
> Jeg har aldrig hørt om deciderede sugemekanismer på krumtapsudluftningen.

Det skulle kunne købes til amerinaner biler der er tunet, - har jeg hørt!

Fra : John Sahl

Dato : 07-08-07 07:57

BigMac wrote:
> Det skulle kunne købes til amerinaner biler der er tunet, - har jeg
> hørt!

Du må lige google lidt og vende tilbage med mere info