/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
ny tråd om Nedvejning for ikke at ødelægge~
Fra : Joke


Dato : 05-08-07 18:49

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
> Ved konstruktive ændringer der flytter mere end 50 kg, skal bilen vejes,
> og den nye vægt registreres.
>
Hej Kent

som du skriver det vil en konstruktiv ændring på f.eks. 25 kilo ikke betyde
andet end at bilen skal have en ny typegodkendelse alt efter hvad det så
koster , er det velrigtigt tænkt vil det jo give gulpladerne endnu en chance
hvis hullet lukkes ved hjælp af den tekniske total vægt, hvis man så laver
en konstruktivændring og dermed får bilen ned med 25 kilo det giver vel så
en teknisk totalvægt på 25 kg mindre som igen vil udløse billig vægtafgift.

Skulle det så koste 5-10000 kroner at lave ændringen er de tjent hjem på 2
år, og sælger man bilen er den jo mere værd på grund af den lavere
misundelsesafgift.

Hilsen

Johnny







 
 
Kent Nielsen (05-08-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 05-08-07 22:07


"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse
news:46b60e23$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
>> Ved konstruktive ændringer der flytter mere end 50 kg, skal bilen vejes,
>> og den nye vægt registreres.
>>
> Hej Kent
>
> som du skriver det vil en konstruktiv ændring på f.eks. 25 kilo ikke
> betyde
> andet end at bilen skal have en ny typegodkendelse alt efter hvad det så
> koster ,

Nej, det vil der ikke være tale om. (Du kan ikke bestillen en "ny"
typegodkendelse med nye vægte, med mindre du er fabrikanten af køretøjet,
eller dennes repræssentant)
Vi snakkede "egenvægt" i tråden du har hentet ovenstående fra.


> er det velrigtigt tænkt vil det jo give gulpladerne endnu en chance
> hvis hullet lukkes ved hjælp af den tekniske total vægt, hvis man så laver
> en konstruktivændring og dermed får bilen ned med 25 kilo det giver vel så
> en teknisk totalvægt på 25 kg mindre som igen vil udløse billig
> vægtafgift.

Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.

> Skulle det så koste 5-10000 kroner at lave ændringen er de tjent hjem på 2
> år, og sælger man bilen er den jo mere værd på grund af den lavere
> misundelsesafgift.

Jeg kan godt se hvad du mener, men det kan jeg ikke se skal kunne lade sig
gør jf ovenstående

--
Mvh
Kent Nielsen



SmaRTrxxv (06-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 06-08-07 06:54

Kent Nielsen wrote:
>
>
> Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.
>
>
???

Er den ikke det som bilen er godkendt med?
I mange tilfælde vejet ned med, og dette er for manges tilfælde i øvrigt
25 kg! altså fra 2025kg til 2000kg..

Thore

Per O. (06-08-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 06-08-07 17:17

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:46b6b84a$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kent Nielsen wrote:
>>
>>
>> Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.
>>
>>
> ???
>
> Er den ikke det som bilen er godkendt med?
> I mange tilfælde vejet ned med, og dette er for manges tilfælde i øvrigt
> 25 kg! altså fra 2025kg til 2000kg..

Vores kreative skatteminister vil omgås den slags, ved at forholde sig til
den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed er
det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk



Joke (06-08-2007)
Kommentar
Fra : Joke


Dato : 06-08-07 19:19


"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
news:38892$46b74995$5293e211$25118@news.arrownet.dk...
> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> news:46b6b84a$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Kent Nielsen wrote:
>>>
>>>
>>> Nej, den tekniske tilladte totalvægt er den, fabrikanten siger den er.
>>>
>>>
>> ???
>>
>> Er den ikke det som bilen er godkendt med?
>> I mange tilfælde vejet ned med, og dette er for manges tilfælde i øvrigt
>> 25 kg! altså fra 2025kg til 2000kg..
>
> Vores kreative skatteminister vil omgås den slags, ved at forholde sig til
> den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed
> er det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.
>
jepper vil han helt sikkert men vil det ikke ende ud i at importøren ser
fordelen i at en bestemt bil får en godkendelse på 2000 i stedet for 2025 i
teknisktotalvægt, og dermed billig afgift til følge.

Hilsen

Johnny




SmaRTrxxv (07-08-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 07-08-07 16:45

>
>
> Vores kreative skatteminister vil omgås den slags, ved at forholde sig til
> den maksimale lovlige vægt en bil kan have ifølge producenten, og dermed er
> det ligemeget om der så kun sidder førersædet tilbage inde i bilen.
>
> Per O.
> www.billedsnedkeren.dk
>

Det lyder da yderst positivt, idet min citroen picasso oprindeligt er
født med en totalvægt på 1800 kg! Så ender den jo under 2001 Kg og jeg
må endda have mere på krogen.. eller er jeg helt væk fra vinduet...

Thore

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste