Er det alle Ford Focus der ruster ?
Fra : Houg@@rd

Dato : 05-08-07 08:26

Hej NG

Har været ude og se/køre i flere Ford Focus 1,6'er (årgang 1998-1999-2000)-
fandt så ud af at de ruster i samlingen i alle døre og for og bag smæk.

Er det alle årgange der er rådne ?

Reparerer/skifter Ford uden problemer?

Skal man have fuld service ved Ford for at de udførerer reparation under
rustgarantien? eller må det være ved andre/ selvgjort ?

(Sealingen i dørene kan brækkes af med nøglen og under ses rust angrebet.)

Har de andre skavanker ?

mener du også 1,6 benz er den billigste/bedste køb når prisen helst skal
holdes under 100.000,- ?

Vigtigst af alt : Er det alle årgange der er rådne ?

MVH
HH

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 08:46

"Houg@@rd" <henrik_hougaard)))))((((hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har været ude og se/køre i flere Ford Focus 1,6'er (årgang
> 1998-1999-2000)- fandt så ud af at de ruster i samlingen i alle døre og
> for og bag smæk.
>
> Er det alle årgange der er rådne ?

Nej, jeg har endnu til gode at se det i 2005 -> men det kan jo bare være et
spørgsmål om tid.

> Reparerer/skifter Ford uden problemer?
Det har de gjort indtil videre, men om det fortsætter er jo ikke til at
vide. Mercedes er et udemærket eksempel herpå.

> Skal man have fuld service ved Ford for at de udførerer reparation under
> rustgarantien? eller må det være ved andre/ selvgjort ?
Det ved jeg ikke. Det er dog helt sikkert at det ikke skader, hvis Ford har
serviceret bilen

> mener du også 1,6 benz er den billigste/bedste køb når prisen helst skal
> holdes under 100.000,- ?

Det kommer da an på kørselsbehovet. 1,6 er for sløv efter min mening. Der er
for meget motorstøj ved motorvejskørsel.

HVIS du køber en og du på et tidspunkt skal have lavet rust, så prøv at
spørge forskellige forhandlere, hvor lang ventetid der er - det kan godt
variere med endog meget lang tid. Jeg fik en lavet og de 2 forhandlere her i
byen havde hhv. 2 mdr og ca. 1 år som ventetid!
Husk også at undervognsbehandle bilen!

Mvh Tommy

Fra : Tom

Dato : 05-08-07 09:36

> [...]
>
> Har været ude og se/køre i flere Ford Focus 1,6'er (årgang
> 1998-1999-2000)- fandt så ud af at de ruster i samlingen i alle døre og

ja

--
Tom

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-07 09:38

On Sun, 5 Aug 2007 09:25:53 +0200 "Houg@@rd"
<henrik_hougaard)))))((((hotmail.com> sent the following smoke signals:

Nej, kun dem Ford har fremstillet...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TDN

Dato : 05-08-07 10:11

"Houg@@rd" <henrik_hougaard)))))((((hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> holdes under 100.000,- ?
>

> Vigtigst af alt : Er det alle årgange der er rådne ?

Her er lidt fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Ford har et generelt problem med rust, Escort blev kåret af synshallerne i
DK som den mest rustende bil de så i forbindelse med syn og som du kan se
ligger 1998/1999 og 2000/2001 årgangen af hhv. Mondeo og Focus i blandt de 4
mest rustende i denne undersøgelse sammen med Mercedes og Hyundai.

Mvh
Thomas

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-08-07 20:01

> [...]
> holdes under 100.000,- ?
>

> Vigtigst af alt : Er det alle årgange der er rådne ?

Må jeg spørge hvorfor du ikke bare ser bort fra Ford Focus ?? Der er da
absolut ingen grund til at købe noget, der har ry for at ruste. Det kan da
godt være Ford reparerer rustskader, men var det ikke bedre at have noget
der ikke skal repareres for rust de første 10-15 år ??
Dem der har købt bilen fra ny har været 'i 'god tro', men du skal da bare
kigge efter en 307/Corolla/Civic/323/osv i stedet.

MVH Leo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-08-07 20:40

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dem der har købt bilen fra ny har været 'i 'god tro', men du skal da bare
> kigge efter en 307/Corolla/Civic/323/osv i stedet.

Vil du føre krigen videre ?
tillad mig at citere dig: men du skal da bare kigge efter en 307"

Det ligner sgu et klart oplæg til "debat"

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 20:51

> [...]

> Dem der har købt bilen fra ny har været 'i 'god tro', men du skal da bare
> kigge efter en 307/Corolla/Civic/323/osv i stedet.

Kik på den enkelte model og hold den op med årgangen
hvad denne måtte sige mht. rustforekomster.
Focus' rustproblem er henledt til en dårlig 3M
sealing, men jeg er ret sikker på, denne ikke
anvendes mere.
Focus design er noget mere trendy end eks.
en 323, Corolla what so ever, og samtidig
er undervognen noget af det bedste i klassen
overhovedet.

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-08-07 17:47

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Focus design er noget mere trendy end eks.
> en 323, Corolla what so ever, og samtidig
> er undervognen noget af det bedste i klassen

Det er tilsvarende argumenter jeg har for at vælge Jaguar XJ frem for en
Mercedes S eller BMW 7. Tidsløst design med stil. Ikke noget stort bagagerum
eller nem indstigning ved at lave bilen høj, ganske enkelt fordi det ville
ødelægge bilens linier og påvirke dynamikken. Fornuften taler imod at købe
en 15+ år gammel cat, det er jo en englænder, det elektriske system er
upålideligt, dyre reservedele, den ruster da osv., men foreløbig trodser
køretøjet fuldstændig alt dette ved bare at køre uden andre omkostninger end
service og en smule benzin i ny og næ. OK, en del benzin, men nok ikke meget
mere end tyskerne vil have.
Godt, det var så argumenterne for at handle med hjertet frem for fornuften.
Jeg må indrømme at jeg ser en Focus (eller rettere Golf-klassen) som
fornuftsbiler, der er skal løse en transportopgave så nemt og billigt som
muligt, og det inkluderer ikke, at man skal påtage sig en ekstra risiko for
en regninger for rustarbejde eller en større afskrivning pga. dårligt ry.

MVH Leo

Fra : Leo_Jensen

Dato : 06-08-07 21:10

On 6 Aug., 21:40, "Jesper Hedegaard" <vir...@ikke.uk> wrote:

> Vil du føre krigen videre ?
> tillad mig at citere dig: men du skal da bare kigge efter en 307"
>
> Det ligner sgu et klart oplæg til "debat"

Jeg forstår hvad du siger...
Jeg ville ikke selv vælge en 307'er, men den ruster vist ikke...
Civic'en har jeg haft. Kedelig, men ellers nærmest perfekt. Det samme
gælder nok Corolla'en.

Leo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-08-07 00:12

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg ville ikke selv vælge en 307'er, men den ruster vist ikke...
Civic'en har jeg haft. Kedelig, men ellers nærmest perfekt. Det samme

Jeg har bare lyttet til min svoger - udover at have læst "en del" om
307'erens mange problemer.
Svoger arbejder hos en unavngivet Pøj-pusher - og han vil _ikke_ selv købe
en