Nedvejning - ikke den sædvanlige:-)
Fra : Henning

Dato : 04-08-07 09:36

Min Mazda6 diesel vejer 1425 kilo. Det er desværre lige 25 kilo for
meget til at være i den billige forsikringsgruppe. Kan man få vejet en
almindelig hvidplade stationcar ned?Jeg prøvede at overtale den flinke
forsikringsdame til kun at fylde tanken halvt op, men den gik ikke...

Fra : Gunnar007

Dato : 04-08-07 09:46

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> almindelig hvidplade stationcar ned?Jeg prøvede at overtale den flinke
> forsikringsdame til kun at fylde tanken halvt op, men den gik ikke...

Ring til mazda danmark, og sig du skal snakke med en med fortand på
opvejning/nedvejning.

Jeg ringede til dem for at høre for muloighederne for at opveje min 5'er.
Ingen problem fra mazda's side, man sender en kopi af regestrerings attest,
og han sender papirer til gid som syns hallen skal bruge.

Prøv der.

Hilsen G

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-08-07 10:01

> [...]
> Ingen problem fra mazda's side, man sender en kopi af regestrerings
> attest, og han sender papirer til gid som syns hallen skal bruge.

Du har fået ændret totalvægten på din bil, det Henning gerne vil er at ændre
egenvægten, og det kan ikke lade sig gøre.

Mvh
Anders

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-08-07 11:13

On Sat, 4 Aug 2007 11:00:56 +0200 "Anders Thorup"
<andersinscotland@yahoo.co.uk> sent the following smoke signals:

>Du har fået ændret totalvægten på din bil, det Henning gerne vil er at ændre
>egenvægten, og det kan ikke lade sig gøre.

Joh, hvis han piller bagsædet ud og tømmer askebægeret...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 04-08-07 11:35

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Joh, hvis han piller bagsædet ud og tømmer askebægeret...

Nej

Kent Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 04-08-07 12:18

On Sat, 4 Aug 2007 12:35:14 +0200, Kent Nielsen wrote:

> Nej

En bils egenvægt kan godt ændres, men det kræver nok lidt mere end bare
at tage bagsædet ud. Og det kræver i hvert fald en vejeattest fra en
godkendt vejebod.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Klaus G.

Dato : 04-08-07 17:50

> En bils egenvægt kan godt ændres, men det kræver nok lidt mere end bare
> at tage bagsædet ud. Og det kræver i hvert fald en vejeattest fra en
> godkendt vejebod.
Hvad med typegodkendelser og hvad der ellers tilhøre biler i dag?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Leonard

Dato : 04-08-07 19:15

On Sat, 4 Aug 2007 18:49:43 +0200, Klaus G. wrote:

> Hvad med typegodkendelser og hvad der ellers tilhøre biler i dag?:)

Det ved jeg ikke, men jeg ved svaret ikke er et entydigt Nej.

Min bus, som egentlig er en varevogn, men altså på papiret er en bus,
der er bygget om og fremstår som en personbil på gule plader, er vejet
om ved indregistreringen. Alle sæderne blev taget ud (i praksis var der
ingen) en ny bund blev lagt i, lift monteret og 2 bagsæder monteret
(igen) - og så skulle den vejes.
Rart nok for mig, for så fik jeg lige flyttet lidt rundt på tallene, så
den må trække 2.000 kg på krogen.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-08-07 16:41

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men jeg ved svaret ikke er et entydigt Nej.

Ved konstruktive ændringer der flytter mere end 50 kg, skal bilen vejes, og
den nye vægt registreres.

Kent Nielsen

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-08-07 10:00

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> almindelig hvidplade stationcar ned?Jeg prøvede at overtale den flinke
> forsikringsdame til kun at fylde tanken halvt op, men den gik ikke...

Den vægt du nævner der er bilens egenvægt. Den kan ikke vejes ned.

Totalvægten = egenvægt + lasteevne, kan godt vejes ned men det vil så gå ud
over bilens lasteevne.

Mvh
Anders