fra skrognummer til bådtype og navn
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 21-06-07 14:08

Hej Gruppe.
Jeg har jo købt denne dejlige motorbåd på 20 fod. Sælger var et
dødsbo. Derfor har jeg ikke kunnet få ret mange oplysninger, og jeg
savner især bådens vægt. Dette for at kunne købe ret trailer.
Fra sælgers forsikring kendes skrognummeret, og det vides at båden er
norsk.
Kender nogen et register hvor man kan finde frem til bådtypen udfra
skrognummeret?

Jeg er klar over at jeg kan køre på en brovægt og det gør jeg nok
også. Men det er alligevel interessant at vide hvad det egentlig er
man ejer?

Hilsen,
Matros Kilgasto

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-06-07 14:35

Hej Kilgasto,

Er det ikke muligt at vride flere oplysninger ud af papirerne.
Har du bådtypenavnet så er det ofte ikke umuligt at Google sig
frem til flere oplysninger.
Et intetsigende nummer er der ikke noget register over, man skal
kende fabrikatet/bådtypen.
Prøv at spørge omkring om nogen i havnen kender typen om du
viser dem et billede af herligheden.

Ud over bådens specificerede vægt kan der siden begyndelsen godt
være monteret meget i båden. Derfor vil en tur på badevægten
være anbefalelsesværdigt under alle omstændigheder.
Bliver du standset af politiet er det deres vejning der gælder
ikke et stykke sepcifikationspapir.

Medfølger der heller ikke manualer over de forskellige
installationer og motor, samt en logbog der evt. beskriver
tekniske installationers fejl og deres udbedring?

Det er altid godt både for en selv og en evt. kommende ejer at
have noget historisk materiale på båden.

Mvh/Harding