Redningsflåde eller ej?
Fra : Claus

Dato : 17-06-07 18:40

Er det en nødvendighed når man kun sejler i kystnære områder?

Mvh
Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 17-06-07 19:47

Claus skrev:
> Er det en nødvendighed når man kun sejler i kystnære områder?

Du spurgte om ca. det samme for 2½ time siden og fik inden for ca. 2
timer 3 uddybende svar.
Det gavner da ikke lysten til at svare ved at gentage spørgsmålet.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Claus

Dato : 18-06-07 07:33

Jeg undskylder ærbødigt og ydmygt min dobbeltposting.

Claus

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 18-06-07 21:50

Personligt er jeg glad for at have min flåde, når jeg krydser Kattegat til
den svenske Skærgård med børn ombord. Man kunne jo sejle ind i et eller
andet, så båden springer læk. OK, risikoen er minimal, men jeg kan godt lide
tanken om at have et sted at gå hen, hvis båden ikke vil mere.
Jeg har en relativt billig flåde ("kun" ca. 10.000 kr.), som er
vacuumpakket. Det betyder, at den kun skal serviceres hver 3. år. Jeg kan
desværre ikke lige huske hvad den hedder.

VH
Mads Bo

Fra : Egon Stich

Dato : 19-06-07 08:41

Er det ikke i virkeligheden blot et spørgsmål om økonomi?
Flåder i DK er jo dobbelt pris
Deraf efterrationaliseringerne om "ikke nødvendig"?

Køb en flåde i tyskland.
Serviceringen er heller ikke dyr, skønt det jo i praksis er umuligt for privatpersoner i DK at sende en sådan.

Existensen af flåden giver hos os en rar følelse af tryghed.
Ikke mindst hos den ikke medsejlende del af familien

MVH
Egon

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 20-06-07 22:01

Hvis flåden skal serviceres i Tyskland, og man ikke kan sende den, hvad så?

Jeg har haft min til service i Fredericia (bor i Århus), jeg fandt en
fragtmand, der gerne ville have med den at gøre...

VH
Mads Bo

Fra : Egon Stich

Dato : 20-06-07 22:22

"Mads Bo Falk" <mads.falk@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:46799591$0$13993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har haft min til service i Fredericia (bor i Århus), jeg fandt en
> fragtmand, der gerne ville have med den at gøre...

Nå, jamen den kan skam godt sendes.
Med besvær--
Det forholder sig således, at post DK ikke vil sende pakker på mere end 20 kg.
Kun for erhvervskunder, og til horriobel pris.
Pakkepostfirmaerne vil sende en flåde til Bremen for 1400,- kr...!!!
Når man er privat.

Har man momnsnummer, koster det, incl. forsikring, knap 400,-kr.
Typisk dansk---
At vi finder os i det...!!!
Heldigvis kan man få et SE nummer, blot ved at bede om det.

Og det "sjove" er så, at samme pakke retrur fra Bremen koster 87,- kr..!!!

MVH
Egon

Fra : Hundehandleren

Dato : 21-06-07 11:09

Hvad med dem her?
Rimelig pris - og bliver serviceret i Danmark

Bent

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 15:29

"Hundehandleren" <ba.fjern@vindmar.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med dem her?
> Rimelig pris - og bliver serviceret i Danmark
>
> Bent

Hvaffor noen ??

(jeg gætter på at du i din iver glemte linket)

venlig hilsen

JN

Fra : Hundehandleren

Dato : 21-06-07 16:04

Tak for oplysningen...
Nu med link

http://www.baadservice.dk/arimarflaade.htm

Bent

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 22-06-07 20:25

Det var dem der var på tilbud i Aldi for et stykke tid siden. Jeg mener
konklusionen her i gruppen var medium kvalitet, lav pris

Bjarke