Satellitovervågning og forsikring
Fra : Dolomedes

Dato : 01-08-07 14:58

Efter at ha' støvet lidt rundt har jeg fundet et forsikringsselskab, der vil
kaskoforsikre en ti år gammel CBR1100xx for kr. 6.500,- med kr. 4.100,- i
selvrisiko. Ved at samle mine nuværende forsikringer hos selskabet opnår jeg
desuden en klækkelig rabat på dem, således at jeg netto får kaskoforsikret
cyklen for kr. 3500,-.

Eneste lille ulempe er, at der stilles krav om satellitovervågning.
Spørgsmålet er hvordan dette krav opfyldes bedst og billigst. Så vidt jeg er
orienteret, kan det nødvendige udstyr købes for omkring kr. 5.000 + kr.
1.000 for montering. Herefter er der ingen udgifter til abonnement og
samtidig kan systemet anvendes som alarm, hvor man modtager en sms, såfremt
cyklen bortfjernes.

Er der nogen, der har egne erfaringer med satellitovervågning af mc'en, så
del gerne disse med undertegnede.

Mvh
John

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 20:26

> [...]
> såfremt cyklen bortfjernes.
>
> Er der nogen, der har egne erfaringer med satellitovervågning af mc'en, så

Hej John

At der ikke er udgifter efter køb, ved jeg nu ikke, der er udgifter til
teleselskabet, synes ikke at det er specielt smart med et taletidskort! Hvis
du skal have Dansk Autohjælp til at overvåge din MC, koster det ca. 1000,-
om året, det har jeg, kan forestille mig at forsikringen stiller krav om
det!? Systemet, i mit tilfælde DanTrack, sender en SMS hvis MC'en flyttes
eller rystes lidt for meget.

/HKL, ZX10R

Fra : jørgen nielsen

Dato : 02-08-07 09:59

Hejza

Jeg vil også helt klart fremhæve Dantrack, nu skriver du ikke hvad det er
for et selskab, med f.eks Top har en gratis overvågningscentral, og for Guds
skyld tal ikke om et taletidskort, tænk hvis den gled udenlands, så ville
det ikke virke, Sonofon har et abonnement der vistnok hedder mobillos eller
debillos eller sådan noget, spør Dem Sonofon altså de samarbejder med
Dantrack

Jørgen

Der har monteret en 4-5 stykker på mit arbejde.(tidl)

"

Fra : Martin Z

Dato : 02-08-07 10:43

> Er der nogen, der har egne erfaringer med satellitovervågning af mc'en, så
> del gerne disse med undertegnede.

Jeg bruger ETS Track - check dem ud her:

http://www.etstrack.dk/

/Martin Z