Ingen strøm når den er varm ...
Fra : jshansen

Dato : 01-08-07 10:15

Hej,

Det er altså svært at fejlfinde på en periodisk fejl ...

Her er historien.

Om morgenen startede den perfekt, og jeg kørte på job uden problemer.
(ganske som jeg plejer)

Det samme om eftermiddagen.

Så skulle jeg bare lige ind på tanken og have en pakke tobak.
Kom ud, satte mig op, tænding på, drej nøglen, et lille "klik", og AL
strøm var væk.
Altså intet lys, ingen tænding, intet ....

Nå, der er jo nok gået en sikring.
Af med sadlen, ned til sikringsboksen, men nej begge sikringer OK.

Ingen strøm i sikringsboksen.

Så er batteriet nok slut, næ nej, 12,5 volt.

Efter 20 minuters banden og svovlen var der pludselig strøm igen.
Og start uden problemer.

Forskellige tests har nu vist at startforsøg kikser når den er varm.

Efter 15 til 20 minutter, er den åbenbart kold nok til at starte.

Hvad pokker skal jeg lede efter ?

Jan Selchau-Hansen
Kawasaki KLR 650, 1997
http://www.dfmc.dk/?id=920

Fra : skoleskibe@hotmail.c~

Dato : 01-08-07 11:03

On Wed, 01 Aug 2007 02:15:12 -0700, jshansen <selchauhansen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Forskellige tests har nu vist at startforsøg kikser når den er varm.
>
>Efter 15 til 20 minutter, er den åbenbart kold nok til at starte.

Det lyder klart som en tur med wd40 i alle dine stiksamlinger,
specielt inder saddel, tnk mm, hvor der risiko for fugt indtrængning,
og dermed ir problemer, husk at checke din stelforbindelse mellem
batteri og stel.

MVH

Kim

BMW R100RS
MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 12:07

On Wed, 01 Aug 2007 02:15:12 -0700, jshansen wrote:

> Så er batteriet nok slut, næ nej, 12,5 volt.

Njae, mål lige når Du aktiverer starteren :-/ Det er før set at en akku
mister forbindelsen i en celle, men det kan et universalinstrument ikke
afgøre alene, der er stadig rigelig forbindelse gennem syren til at
instrumentet viser spænding, når akkumulatoren ikke belastes.

> Hvad pokker skal jeg lede efter ?

Løse polsko, akkumulator, stelledning, ledning til starterrelæet, (hvor
strøm til forbrugere også forgrenes.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-07 12:30

jshansen skrev:

> Hvad pokker skal jeg lede efter ?

Sidst jeg havde noget lignende var det ene kabel ikke spændt fast på
batteriet!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Svend Augsburg

Dato : 01-08-07 12:52

jshansen <selchauhansen@gmail.com> skrev:
> [...]
>
>Forskellige tests har nu vist at startforsøg
kikser når den er varm.

>Efter 15 til 20 minutter, er den åbenbart kold

Løs/irret kabelsko på batteriet....

Fra : jshansen

Dato : 01-08-07 13:13

Mange tak for Jeres gode råd.

Ledningsnet, og samlinger vil blive grundigt gennemgået/gennemsprøjtet
i weekenden.

Mig og min MC er nu også blevet mere end bare lidt våde her i sommer.

Den er min eneste transportmulig til/fra job, så, øh ...

Men hvorfor skulle en dårlig forbindelse være dårligere når den er
varm, end når den er kold ?

Jeg starter perfekt hver morgen/eftermiddag.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-08-07 13:31

"jshansen" <selchauhansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Mange tak for Jeres gode råd.

Men hvorfor skulle en dårlig forbindelse være dårligere når den er
varm, end når den er kold ?

Jeg starter perfekt hver morgen/eftermiddag.

Metal udvider sig, ved varme.
Dvs. polskoen bliver en anelse større ved opvarmning og mister derfor lidt
grebet omkring batteripolen.
Når dne igen er kold strammer den lidt bedre om polen. Lig kontakt.

Rengør dine batteripoler og kabelsko og spænd kabelskoene til uden at
overspænde

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-08-07 14:49

jshansen wrote:
> [...]
>
> Forskellige tests har nu vist at startforsøg kikser når den er varm.
>
> Efter 15 til 20 minutter, er den åbenbart kold nok til at starte.

Jeg har prøvet noget lignende. Det var forbindelserne til
sikringsholderen der var løse. Jeg opdagede det ved at starte en
fejlsøgning fra batt., ruske godt rundt i ledningerne, indtil jeg fandt
en løs forbindelse.

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : jshansen

Dato : 02-08-07 08:11

Hold da kæft hvor er I skarpe, tak for det !

I går eftermiddags da jeg skulle hjem, opførte den sig som om den var
varm, altså INGEN strøm

Nå ja, forresten den havde stået i solen en hel dag, det er man jo
ikke forvendt med i disse tider. Så den var såmen ganske varm.

OK, ned og tjekke batteriet, og ja, een af af polskoen var ikke spændt
helt fast.

Skrue, og så var den der.

Nu er min lille knallert heller ikke helt vibrationsfri, så ..

Tak for hjælpen.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 08:55

On Thu, 02 Aug 2007 00:10:52 -0700, jshansen wrote:

> Hold da kæft hvor er I skarpe, tak for det !

Joe, har jo lige selv været dér. :-/ Og i mit tilfælde en medfødt
(BMW)fejl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-07 09:49

jshansen skrev:

> Hold da kæft hvor er I skarpe, tak for det !

En ekspert er et væsen der har begået alle tænkelige fejl inden for et
snævert område!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MDN

Dato : 02-08-07 10:55

Her er mit bud på dit problemmet, men føsrt, Hvor gammel er batteri?

Har hørt nogen har været ude for, at batteri bundfaldet, når du kører så
blander partikler rund og dermed kortsluttet. derfor mangler du power.
Så et et nyt batteri vil hjælpe på problemmet.
MVH
MDN