Suzuki gs500 Lejre til motor
Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 01-08-07 09:32

Kære alle i gruppen,

Jeg har stillet det her spørgsmål i den forkerte gruppe tror jeg, så
prøver lige her istedet. Er der nogle der ved hvilke lejre man skal
bruge til en Suzuki gs500 '93 motor, og hvor man eventuel kan købe dem?

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 09:52

On Wed, 01 Aug 2007 01:31:58 -0700, joggebams@gmail.com wrote:

> [...]
> prøver lige her istedet. Er der nogle der ved hvilke lejre man skal
> bruge til en Suzuki gs500 '93 motor, og hvor man eventuel kan købe dem?

Først lige en lille definitionsrevselse:

Det hedder,
et leje
flere _lejer_

På engelsk,
bearing
bearings

Ellers kommer Du nemlig til at lede længe på alverdens søgemaskiner.

Ellers er det givet, at glidelejerne á lejepanner til krumtaplejring, og
plejlstangslejring, må købes originalt. Den slags er som regel mærke/model
specifik.

Kugle, og rulle-lejer i gearkassen kán være standard dimension, som kan
købes i eksempelvis landbrugsmaskinforretninger, men mange gange er
originallejerne forsynet med låseringe/tappe, som _ikke_ er standard.

Så alt i alt er det nok nærmeste Suzuki forhandler hvis det ikke skal være
alt for bøvlet. Eller en anden motor købt billigt på eBay.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 02-08-07 08:58

On 1 Aug., 10:52, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Så alt i alt er det nok nærmeste Suzuki forhandler hvis det ikke skal være
> alt for bøvlet. Eller en anden motor købt billigt på eBay.

Cool tak for hjælpen, så det derfor jeg ikke har kunne google på
det :) Men jeg er lidt i tvivl om det måske er det... Det der skete
var, at jeg kom trillende lige så stille, da der kom en underlig lyd
fra motorcyklen... Det var sådan en rasle lyd, lidt ligesom man smider
en skruetrækker ned i en centrifuge, og lidt efter mistede den gas...
Når jeg prøver at starte den nu, så kommer der bare sådan en høj rasle
lyd fra motor'en...Er der nogle der ved hva det er?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-07 09:51

joggebams@gmail.com skrev:

> [...]
> Når jeg prøver at starte den nu, så kommer der bare sådan en høj rasle
> lyd fra motor'en...Er der nogle der ved hva det er?

Fejl ved knastkæden?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-08-07 23:12

> [...]
> Når jeg prøver at starte den nu, så kommer der bare sådan en høj rasle
> lyd fra motor'en...Er der nogle der ved hva det er?

Lyder som en GS500e jeg engang har renoveret. Ejeren kom kørende og det
begyndte at rasle.

Det var knastkæde strammeren der var død. Deraf 4 bukkede ventiler.

mvh Tommy Fer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-08-07 22:14

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Først lige en lille definitionsrevselse: ....... Ellers er det
> givet, at glidelejerne á lejepanner til krumtaplejring, og

Ahem, lejepander (a la stegepande, bradepande etc.)
--
mvh Jes Vestervang (der ikke får fulgt så godt med i dfm for tiden) @
SV1000S & DT125R