Garmin Zumo 550, flækket skærm
Fra : OM

Dato : 30-07-07 07:37

Hejsa
Jeg skal lige høre om der er nogen herinde der har været ude for at
jeres skærm er flækket og touch funktionen er gået i total ged eller
noget lignende og om det er lykkedes for jer at skaffe en ny skærm af
omveje. Jeg har åbnet dyret og kan se at hele skærmen er et modul for
sig der formentligt kan udskiftes hvis man bare kan finde en
leverandør af en tilsvarende skærm.
Samtidig skal Garmin.dk support da ikke have top karakterer for at
komme med følgende kommentar efter jeg havde forklaret hvad der var
sket: Det var da dumt gjort... jo tak, det synes jeg også, men lad da
være med at træde på en der ligger ned...

Det skal siges at jeg tabte navigatoren fra hofte højde og dette var
nok til at skærmen fik en flænge og efterlod den næsten ubrugelig så
pas på ikke at tabe dyret!

Mvh OM

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-07-07 08:27

OM skrev:
> [...]
>
> Det skal siges at jeg tabte navigatoren fra hofte højde og dette var
> nok til at skærmen fik en flænge og efterlod den næsten ubrugelig så

Hej Ole

Her har de ihvertfald skærme til min telefon (touchscreen)

http://pdasmart.com/pdaphonewing.htm

Prøv at høre dem ad.

mvh Tommy Fer

Fra : HC

Dato : 30-07-07 08:38

OM wrote:

> [...]
> sket: Det var da dumt gjort... jo tak, det synes jeg også, men lad da
> være med at træde på en der ligger ned...

Det er sgu da at skide på folk - efter at have hevet 6.5-7.500 kr over
desken for et navigationssystem, så må man da forvente et vist
serviceniveau, og ikke bare "køb en ny". Brug-og-smid-væk mentaliteten
er da vist gået en lille smule over gevind, specielt hvis skærmmodulet
som du siger er et separat modul der burde kunne skiftes uden at det
koster en million. Prisniveauet er i hvertfald en del over det punkt,
hvor jeg ville sige "jeg køber da bare en mere".

Hygge,
HC (nu bekymret 550 ejer )

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-07-07 08:43

OM skrev den 30 jul 2007 i

> Det skal siges at jeg tabte navigatoren fra hofte højde og dette var
> nok til at skærmen fik en flænge og efterlod den næsten ubrugelig så
> pas på ikke at tabe dyret!

Desværre er der vist ikke noget at hente på det "åbne" marked
Jeg bruger dem her til batterier og skærme, men de har ikke til Garmins.
http://stores.ebay.de/e2shopstore_LCD-screen_W0QQfsubZ4116582QQfrsrcZ1

I det hele taget var der ikke noget at hente på Ebay til Zumoen.

Hvad siger de i supporten på garmin.com?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-07-07 08:55

Arne Lorenzen skrev den 30 jul 2007 i

Det ser ud til at du rundt om Garmin for at fikse problemet, fandt noget her:
http://www.fixya.com/support/t137434-broken_garmin_screen

Fra : Bongo

Dato : 30-07-07 08:55

AV!

>jeres skærm er flækket og touch funktionen er gået i total ged eller

Jeg går ud fra at du er bekendt med rekalibreringsfunktionen på dyret. Hold
tænd knappen nede i mere en 5 sek. er det vist.

snip

>Det skal siges at jeg tabte navigatoren fra hofte højde og dette var
>nok til at skærmen fik en flænge og efterlod den næsten ubrugelig så
>pas på ikke at tabe dyret!

Interessant fordi...deres hjemmeside:

citat:
-Den kan naturligvis også anvendes i en bil og er specielt velegnet til
håndværkerbilen, hvor der kan være behov
-for en mere hårdfør navigator.

Den har åbenbart sine begrænsninger.

Vh Bongo
Der lider med dig..

Fra : OM

Dato : 30-07-07 10:02

On 30 Jul., 09:55, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Arne Lorenzen skrev den 30 jul 2007 inews:Xns997D631CC22B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.162:

> [...]

Hejsa folkens og tak for tilbagemeldinger!
Jeg har prøvet rekalibrering og det hjalp desværre ikke.
Go ide med at forhøre sig rundt omkring. Da jeg spurgte om man kan
købe en løs skærm hos Garmin,dk fik jeg at vide det kunne man ikke og
at man uanset problemets størrelse havde en engangspris på reperation:
2410,- når det drejede sig om Zumo'en.

Samtidig skal det siges at jeg ringede til forsikringen og det
udviklede sig til noget af en samtale.. Først indbo (der hævdede at
der var tale om autoudstyr og som ikke forsikrede autoudstyr), så
kasko, som hævder at det ikke er autoudstyr fordi man kan tage den med
sig og holderen som sidder tilbage på mc'en ikke kan bruges til noget
uden navigator monteret. Det paradoksale var dog at fronten på en
autoradio derimod var dække under kasko da denne var fastmonteret i
bilen og bla bla bla... Jeg har en mærkeforsikring hos IF hvor
ekstraudstyr op til 5000,- er inkluderet i forsikringen. Her kunne man
heller ikke placere GPS enheder under da disse ikke er fastmonteret.
Så til ejere af GPS enheder på MC'en - pas godt på den!

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 10:14

> Først indbo (der hævdede at
> der var tale om autoudstyr og som ikke forsikrede autoudstyr)

Imho er det indbo/familie- forsikringen der skal dække - hvis man ellers har
dækning for den slags hændelige uheld.

En ikke fastmonteret GPS må jo netop være en håndholdt på samme måde som en
mobiltelefon eller andet. Jeg har godt nok ikke checket min
indboforsikrings vilkår men jeg forventer ikke at den dækker skalder ved at
jeg "bare" taber elektroniske dimser. Var den derimod blevet smadret ved et
færdselsuheld har jeg en forventning til at den er dækket sammen med
sikkerhedsudstyret (hjelm, tøj mm)

Så på den slags kan der være en ide i nogle af de dyre all-risk
forsikringer, selvom jeg finder dem for dyre ....

/A